-
Polacy i nowoczesne technologie. Dobrodziejstwo czy udręka?
Postęp technologiczny rozpędzony jest już właściwie do granic możliwości. Czy Polacy chętnie korzystają z jego dobrodziejstw? Wyniki najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll pozwalają na tak postawione pytanie odpowiedzieć twierdząco. Jego respondentów zapytano m.in. o stosunek do płatności i aplikacji mobilnych, śledzenie nowinek oraz poczucie ...
-
Transformacja cyfrowa: nie ma odwrotu, ale brakuje pieniędzy
Jednym z pozytywnych "skutków ubocznych" pandemii okazało się niewątpliwie istotne przyspieszenie transformacji cyfrowej, o którym mówi połowa polskich przedsiębiorstw. 27% firm wręcz przyznaje, że podjęło działania w tym zakresie wyłącznie ze względu na pojawienie się koronawirusa. W przypadku co 10. firmy pandemia przyczyniła się do zahamowania ...
-
Automatyzacja: wybawienie pracodawców, zmora pracowników?
Coraz większa rzesza polskich pracowników zaczyna przebąkiwać o ryzyku, jakie generuje ich zdaniem automatyzacja. Obecnie obawy przed byciem zastąpionym przez roboty formułuje 28% Polaków, co oznacza 20-procentowy wzrost względem lipca 2020 roku. Czy jest to uzasadniony niepokój? Tak może być, tym bardziej, że implementacja najnowszych technologii ...
-
Bezpieczeństwo sieci: awans Polski o 22 pozycje w światowym rankingu
Polska sieć nareszcie znalazła się wśród najbezpieczniejszych na świecie. Z danych firmy Check Point wynika, że nasz kraj awansował o 22 oczka w rankingu bezpieczeństwa cybernetycznego. Polska zajmuje teraz 25 pozycję na świecie i 15 w Europie. W marcu 2021 roku indeks zagrożeń w Polsce wyniósł 22,1 pkt (im niższy indeks tym mniej ...
-
Nowe inwestycje: w co i gdzie chcą inwestować firmy?
Firma Antal prezentuje pierwsze wyniki najświeższej odsłony badania Business Environment Assesment Study. Jego respondentami byli decydenci działających na polskim rynku firm, którzy wskazali m.in. swoje plany inwestycyjne na najbliższe lata oraz poddali ocenie atrakcyjność inwestycyjną polskich miast. Okazuje się, że odsetek organizacji ...
-
Zakupy online w czasie pandemii - jak kupujemy odzież i obuwie?
W czasie pandemii Polacy przenieśli swoje zakupy do internetu. Jak się okazuje, także odzież i obuwie kupowaliśmy chętnie online. Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że w ciągu ostatniego roku odzież w sieci kupowało 3/4 Polaków, a obuwie - ponad połowa. W czasie pandemii z oczywistych względów ograniczone zostało funkcjonowanie sklepów ...
-
Praca zdalna: plusy, minusy, perspektywy
O pierwszym polskim przypadku zakażenia koronawirusem dowiedzieliśmy się 4 marca 2020 r. Kolejne miesiące przyniosły rozwój pandemii, konieczność zachowywania dystansu społecznego, a także masowe wręcz przejście na domowe nauczanie i pracę zdalną. Ta ostatnia przeszła błyskawiczną wręcz drogę - od pożądanego benefitu pozapłacowego do standardu ...
-
Na wakacje 2021 wyjedzie więcej Polaków niż rok temu
Sytuacja pandemiczna poprawiła się, co na pewno ma wpływ na tegoroczne plany wakacyjne Polaków. W najbliższe wakacje urlop planuje więcej osób niż rok temu i przeszkodą nie będzie nawet brak szczepień przeciwko COVID-19. Z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika jednak, że 75 proc. Polaków spędzi urlop w kraju. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Poglądy polityczne. Czy rozmawiać o nich w pracy?
Polacy lubią oddawać się rozmowom o polityce. Także w miejscu pracy. Z badania przeprowadzonego przez serwis kariery InterviewMe.pl wynika, że robi to aż 68% rodaków. Czy to dobry pomysł? W ramach badania „Czy i jak Polacy rozmawiają w pracy o polityce?” zapytano 700 respondentów o to czy poruszają tematy polityczne w pracy i jaki jest ich ...
-
Walka o równouprawnienie płci na rynku pracy jeszcze trwa
Wprawdzie o różnorodność i równouprawnienie płci jest na polskim rynku pracy coraz łatwiej, to jednocześnie jednak za wcześnie jest stwierdzić, że problemy z dyskryminacją przestały istnieć. Potwierdza to badanie opisane na łamach opracowanego przez Hays Poland raportu „Kobiety na rynku pracy 2021”. Dowodzi ono m.in., że 45% specjalistek ciągle ...
-
Długi weekend czerwcowy spędzimy w kraju
Wielkimi krokami zbliża się długi weekend czerwcowy. Pandemia odpuszcza, co wydawałoby się sprzyja planom wyjazdowym. Co zamierzają Polacy? Z badania IMAS International przeprowadzonego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów i Rzetelnej Firmy "Turystyka i wypoczynek w pandemii" wynika, że co trzeci rodak planuje wyjazd, a zdecydowana większość, bo ...
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
W czasach pandemii internetowy serwis informacyjny stał się jednym z głównych źródeł pozyskiwania niusów. Na popularności straciły zdecydowanie papierowe wydania dzienników i tygodników. Okazuje się jednak, że po wiadomości z internetu sięgamy chętnie, ale pod warunkiem, że są one bezpłatne. Powodów dla płacenia za treści z sieci nie znajduje 3 na ...
-
Po pandemii już tylko zakupy online?
Zakupy online cieszą się w Polsce olbrzymią popularnością, która w czasach pandemii tylko przybrała na sile. W kwietniu 2020 r. udział e-commerce w sprzedaży detalicznej sięgnął rekordowych 11,9%. Znoszenie kolejnych obostrzeń spowodowało, że Polacy ponownie zwrócili się w stronę handlu stacjonarnego. Ciągle jednak największe przywiązanie do ...
-
Czy pandemia zmieniła plany na wakacje 2021?
Niespodziewane pojawienie się pandemii dotknęło szczególnie branżę turystyczną. Dziś, po zniesieniu obostrzeń i zakrojeniu na szeroką skalę akcji szczepień, sektor może zacząć odrabiać straty. Koronawirus nie pozostaje jednak bez wpływu na plany urlopowe Polaków. 4 na 10 z nas przyznaje, że właśnie za jego sprawą zmuszeni byli wybrać taką, a nie ...
-
Czy fast food rządzi? Gdzie Polacy zamawiają gotowe posiłki?
Pomimo tego, że dyskusje na temat zdrowego odżywiania właściwie nie schodzą z ust Polaków, to jednak okazuje się, że cieszący się złą sławą fast food nie tylko nie traci nic na swojej popularności, ale wręcz ją zyskuje. Potwierdzeniem tego może być najnowsze badanie ARC Rynek i Opinia, z którego wynika, że serwujące go restauracje są najczęściej ...
-
Praca w korporacji: za jaką pensję sprzedamy nasze przekonania?
Stres, zbyt duża konkurencja wśród pracowników, mały wpływ zatrudnionych na firmę, sztywne reguły, brak prywatności. To niektóre z wymienianych przez Polaków minusów pracy w korporacji. Pomimo to wielu z nas, oczywiście za odpowiednie pieniądze, zgodziłoby się na zatrudnienie w korpo i to nawet w takim, które działa wbrew naszym przekonaniom. Do ...
-
Pandemia COVID-19. Co o niej myślą Polacy?
Pandemia COVID-19 trwa już drugi rok i wygląda na to, że Polacy już się z nią oswoili. Z badania dla Rejestru Dłużników BIG InforMonitor wynika, że według co czwartego Polaka pandemia przyniosła tyle samo plusów, ile minusów. Co szósty rodak nie doświadczył żadnych jej negatywnych skutków. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co Polacy myślą o ...
-
5 faktów z rynku handlowego w I połowie 2021 roku
Eksperci Colliers podsumowali I połowę 2021 roku na polskim rynku handlowym, wybierając najważniejsze, ich zdaniem, wydarzenia. Całkowite zasoby powierzchni handlowej to obecnie 12,2 mln mkw. Pierwsze półrocze upłynęło pod znakiem mocnej ekspansji sieci ekonomicznych. Na polskim rynku działalność rozpoczynają dark stores. Na mocy ustawy covidowej ...
-
Dlaczego Trójmiasto? Co przyciąga biznes?
Wyniki trzeciej edycji badania Business Environment Assesment Study dowodzą wysokiej atrakcyjności Trójmiasta jako lokalizacji biznesowej. Wystawione przez decydentów polskich firm oceny trójmiejskiego środowiska biznesowego rzucają światło na polski rynek z perspektywy biznesu i umożliwiają wskazanie kluczowych trendów, jakie zaznaczają swoją ...
-
Pracowników z Ukrainy jest już za mało?
Polski rynek pracy w sposób niezwykły chłonie pracowników spoza Unii Europejskiej. Potwierdzeniem tego są dane zgromadzone przez Eurostat, z których wynika, że w 2019 roku żaden kraj UE nie dorównywał nam skalą zatrudniania takich kadr. Nie dość, ze trendu tego nie odwróciła pandemia, to jeszcze okazuje się, że potrzeb kadrowych zgłaszanych przez ...
-
Przebranżowienie zawodowe i automatyzacja. Co na to Polacy?
Wprawdzie polscy pracownicy nieco rzadziej niż pracownicy z innych krajów wskazują na niesione przez pandemię ryzyko automatyzacji miejsc ich zatrudnienia, to jednak nie oznacza to, że nie dostrzegają zmian zachodzących na rynku pracy. Dobitnym tego potwierdzeniem może być chociażby wysoki odsetek Polaków rozważających możliwość przebranżowienia ...
-
Co trzeci Polak nie chce szczepionki przeciwko COVID-19
Szczepienia przeciwko COVID-19 w Polsce mocno wyhamowały po wakacjach. Jak wynika z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor jedna trzecia Polaków nie chce się szczepić. Na zmianę tej decyzji nie mają wpływu ani obawy o zdrowie i finanse, ani przekonanie o nieuchronności czwartej fali pandemii i związanych z nią restrykcji. Z ...
-
Zakupy online: program ochrony kupujących mało popularny
Popularność zakupów online stale rośnie. Polacy są świadomi różnego rodzaju zagrożeń związanych z kupowaniem w sieci i, jak wynika z badania "Bolączki Polaków podczas zakupów online" przeprowadzonego na zlecenie PayPal, co piąta osoba spotkała się z jakimś oszustwem. A jednak niewielu konsumentów decyduje się korzystać z programów ochrony ...
-
Wakacje 2021: czy Covid-19 wystraszył polskich turystów?
Wakacje 2021 już za nami. Czy pandemia COVID-19 miała wpływ na wybór destynacji? Czy koronawirus zniechęcał Polaków do zagranicznych wojaży? Ilu polskich turystów zaszczepiło się przed wyjazdem? Na te i inne pytania odpowiada badanie przeprowadzone na zlecenie Travelplanet.pl. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy polscy turyści szczepili się na ...
-
Czy programy lojalnościowe to już wyczerpana formuła?
Programy lojalnościowe znajdują sobie wśród polskich konsumentów spore grono zagorzałych sympatyków. Ich popularności cyklicznie przygląda się ARC Rynek i Opinia w badaniu Monitor Programów Lojalnościowych. Przed nami najnowsza porcja informacji na ten temat. Dowodzą one m.in., że obecnie aż 2 na 3 Polaków deklaruje uczestnictwo w co najmniej ...
-
Freelancerzy w Polsce i na świecie. Jaki jest wolny strzelec?
Swoistego rodzaju moda na freelancing pojawiła się już wiele lat temu i nic nie wskazuje na to, aby wolni strzelcy mieli odejść to lamusa. Szacuje się, że w Polsce mamy ich około 270 tysięcy. Freelancer to najczęściej fachowiec w danej dziedzinie, pracujący bez etatu i realizujący zlecone mu projekty. Czego jeszcze dowiemy się o polskim ...
-
Jedzenie z dowozem popularniejsze dzięki pandemii
Jedzenie z dowozem zyskało na popularności w czasie pandemii. Ten trend widoczny jest na całym świecie, a najbardziej w Hiszpanii. Co czwarty Polak przyznaje, że zamawia jedzenie na wynos częściej niż dwa lata temu - to niektóre wnioski z międzynarodowego badania, które zrealizowały niezależne agencje badawcze skupione w sieci IRIS. Polską część ...
-
Pandemia i inflacja pomagają ograniczać marnowanie żywności
Polacy ograniczają swoje wydatki. Wybuch pandemii i związana z tym niepewność przyszłości spowodowały, że zaczęli się uważniej przyglądać swoim budżetom. Rosnące wciąż ceny towarów i usług powodują natomiast, że rodacy dłużej zastanawiają się nad tym, co i ile kupują, co zapobiega marnowaniu żywności. Odsetek Polaków tracących na zakupach ...
-
Boże Narodzenie 2021: 60% Polaków wyda na prezent maksymalnie 100 zł
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Tymczasem z badania CBRE wynika, że 61 proc. Polaków zwleka z zakupem prezentów. Zaplanowali za to budżet na ten cel. 6 na 10 Polaków wyda na jeden prezent nie więcej niż 100 zł. Nawet milion klientów odwiedzało największe centra handlowe w okresie przedświątecznym w poprzednich latach. Te ...
-
Cyfrowe platformy usług wyrównują szanse małych sklepów
Inflacja w Polsce bije rekordy. W sierpniu wskaźnik CPI przekroczył próg 5% po raz pierwszy od 20 lat, a w listopadzie przekroczył 7%. Dla porównania, NBP definiuje "stabilność cen" jako wzrost CPI o 2,5%. Dla detalistów to wielkie wyzwanie. Uwagę konsumentów coraz częściej przykuwają niskie ceny i promocje. Z październikowego badania GfK "Corona ...
-
Cyfrowa tożsamość: do czego jej potrzebujemy?
Polacy w coraz większym stopniu doceniają korzyści, jakich może im dostarczać cyfrowa tożsamość - wynika z kolejnej już odsłony badania zleconego firmie Kantar przez Krajową Izbę Rozliczeniową i Związek Banków Polskich. Na możliwości zdalnej weryfikacji tożsamości poprzez bankowość internetową zależy nam szczególnie w kontaktach z administracją ...
-
Co trzeci Polak przewidział, że pandemia nie skończy się w 2021 roku
Rok temu firma Maison&Partners na zlecenie BIG InfoMonitor zapytała Polaków o ich przewidywania dotyczące końca pandemii COVID-19. Nie sprawdziły się prognozy 21 proc. badanych, którzy zakładali, że życie wróci do normy jeszcze w 2021 roku. Rację miało 31 proc. ankietowanych Polaków, którzy słusznie przewidzieli, że pandemia potrwa dłużej. Aż 48 ...
-
Turcja, Grecja czy Egipt: gdzie spędzamy wakacje?
Podróżowanie w dobie koronawirusa jest utrudnione, ale dane serwisu wakacje.pl za miniony rok pokazują, że Polacy nie zrezygnowali z wojaży. Najpopularniejszym kierunkiem zeszłorocznych urlopów okazała się Turcja, a tuż za nią uplasowały się Grecja i Egipt. Co jeszcze wiemy o decyzjach, które podejmowali ubiegłego lata polscy turyści? Z tego ...
-
Walentynki: czy ciągle królują tandetne prezenty?
Walentynki to święto, które pewnej grupie Polaków kojarzy się przede wszystkim z kiczem, jednak do jego obchodzenia przyznaje się zdecydowana większość z nas (75%). Serwis Prezentmarzeń już po raz kolejny przyjrzał się, jak celebrujemy święto zakochanych. Do jakich doszedł wniosków? Oto wyniki badania „Walentynki marzeń według Polaków”. Z tego ...
-
Rozwój osobisty i podnoszenie kompetencji: tak, ale online
Rozwój osobisty i podwyższanie kompetencji to, jak się okazuje, sprawa dla Polaków dość istotna. Z danych GoodHabitz, którym przyjrzała się Kodilla.com, wynika, że blisko 2/3 polskich pracowników myśli o podnoszeniu swoich umiejętności, w tym językowych, cyfrowych, czy też zdolności do zarządzania czasem. Co istotne, do lamusa wydają się odchodzić ...