-
Trudny biznes w Polsce
Bardzo trudno jest być przedsiębiorcą w Polsce. Problemem jest zarejestrowanie działalności, mało liberalne prawo pracy, konieczność posiadania dużego kapitału założycielskiego. Sprawy w sądach gospodarczych ciągną się latami. W przedstawionym przez Bank Światowy raporcie na temat barier w prowadzeniu działalności gospodarczej w 2005 roku, Polska ...
-
Crowley: nowa oferta na Internet
Crowley Data Poland, operator telekomunikacyjny, dostawca rozwiązań transmisji danych i głosu, wprowadza nową ofertę na usługi dostępu do Internetu. Dostępne od kwietnia pakiety operator kieruje do małych i średnich firm oraz korporacji. Nowa oferta na Internet obejmuje prosty i konkurencyjny cenowo Crowley Internet PRO, a także kompleksowe ...
-
Bankowość internetowa
Początkowo banki w Internecie tworzyły jedynie proste strony informacyjne, zawierające prezentację ich oferty, informacje o adresie czy telefonie kontaktowym. Później pojawiły się pierwsze usługi, takie jak informacje o stanie konta. Przełom przyniosły jednak internetowe oddziały banków, gdzie można było przeprowadzać operacje finansowe takie jak ...
-
Polacy unikają reklam
W ciągu ostatniej dekady obserwujemy nasilające się zjawisko zmieniania kanałów w trakcie trwania bloku reklamowego. Według badania Ipsos z kwietnia br. nadal blisko połowa (47%) Polaków w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia się blok reklamowy, zazwyczaj sprawdza, co jest w tym czasie emitowane na innych kanałach. ...
-
Sprzedaż samochodów IV 2005
W kwietniu 2005 roku sprzedano w Polsce zaledwie 19 tys. 363 nowe samochody osobowe, o niemal 20 procent mniej niż w marcu, kiedy to sprzedaż wyniosła 23.949 sztuk, i o ponad 57 procent mniej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku - donosi Instytut Samar w comiesięcznym raporcie. Wynik sprzedaży skumulowanej od początku roku wyniósł 85.380 ...
-
UMTS czas zacząć
Zainteresowanie możliwościami UMTS w Polsce cały czas rośnie i obecnie sięga 42 %, co oznacza, że przeszło 7 mln posiadaczy telefonów komórkowych chciałoby przejść na nowy standard. Dla porównania w 2001 r. zaledwie co czwarta osoba (27%) była zainteresowana korzystaniem z usług UMTS, dwa lata później odsetek ten wzrósł do 34% - wynika z badania ...
-
Informatyka w polskim handlu 2005-2007
W maju br. biuro badawczo-analityczne DiS wydało pierwszą edycję raportu poświęconego systemom informatycznym stosowanym w sektorze handlu w Polsce. Analizie poddano 75 największych i najlepiej zinformatyzowanych przedsiębiorstw handlowych. Według prognoz DiS przez co najmniej dwa najbliższe lata rynek informatyki handlowej będzie się rozwijał w ...
-
Bezpłatna reklama społeczna
W ramach wspólnego projektu trzech firm - Gemius SA, stat.pl oraz spółki Polskie Badania Internetu - fundacje wpisane na listę organizacji pożytku publicznego mogą bezpłatnie prowadzić kampanie reklamowe w internecie. Celem inicjatywy jest wspieranie programów społecznych organizacji non-profit oraz promowanie wśród internautów społecznie ...
-
Mapa Rynku Pracy - Kwiecień 2005
Według informacji pochodzących z Głównego Urzędu Statystycznego w marcu zanotowano spadek liczby bezrobotnych w Polsce. Było ich mniej zarówno w stosunku do lutego, jak i do marca ubiegłego roku. Według danych GUS-u do urzędów pracy wpłynęło więcej ofert pracy od pracodawców a zmniejszyła się liczba bezrobotnych pozostających bez prawa do zasiłku. ...
-
Rośnie produkcja autobusów
W pierwszym kwartale bieżącego roku wyprodukowano w Polsce 486 autobusów, z czego 316 sztuk trafiło na eksport - donosi Instytut Samar, powołując się na dane firmy JMK Analizy Rynku Autobusów. Sprzedaż na krajowym rynku wyniosła 201 sztuk, o 7,5 procent (14 szt.) więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Czołówkę producentów stanowią ...
Tematy: autobusy, produkcja autobusów -
Mężczyźni lubią e-banki
Z roku na rok Polacy coraz częściej załatwiają swoje codzienne sprawy przez Internet. Dużą popularnością cieszą się nie tylko sklepy internetowe, ale też "wirtualne" banki. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba użytkowników bankowych kont internetowych wzrosła przeszło dwukrotnie i obecnie wynosi blisko 1,9 miliona - wynika z badania TNS Telecoms ...
-
Jaki kandydat na prezydenta?
Kandydata na prezydenta RP dyskwalifikuje dojście do majątku w sposób budzący wątpliwości - uważa ponad 2/3 Polaków. Tak wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie redakcji miesięcznika Reader's Digest przez CBOS. Do uczciwości kandydata większą wagę przykładają osoby lepiej wykształcone, młodsze oraz mieszkańcy większych miejscowości. Z ...
-
Polska z satelity Google Maps
W serwisie Google Maps stało się możliwe oglądanie wybranych obszarów Polski prosto z satelity. Co prawda nie oglądniemy całego państwa wzdłuż i wszerz ale wirtualnie zwiedzić możemy kilka większych ośrodków. Pod adresem www.maps.google.com kryje się nietypowy serwis Google pozwalający nam przeglądać mapy i obraz z satelity różnych obszarów świata ...
-
Nowy EasyRecovery
Na polski rynek zostaje wprowadzona uwspółcześniona wersja EasyRecovery (ER). Produkt firmy Ontrack pozwala na samodzielne odzyskiwanie danych. Aplikacja EasyRecovery 6.10 pozwala na odzyskiwanie i naprawę blisko 300 rodzajów plików. Znacznie zwiększono również jej funkcjonalność. Urządzenie umożliwia obsługę dysków Serial ATA. Posiada funkcję ...
-
Reklama internetowa VI 2005
Netmonitoring, firma zajmująca się gromadzeniem wyników i przeprowadzaniem analiz na rynku internetowym, opublikowała raport o rynku reklamy. Dane do raportu zgromadzone zostały z całej Polski w czerwcu 2005 roku. Zdecydowanie największy udział w branży reklamy internetowej osiągnęły finanse i marketing – 39%. Następne są rozrywka i kultura (13%) ...
-
Polska wyprzedza regionalnych konkurentów
Według ostatniego badania Ernst&Young European Attractiveness Survey przeprowadzonego wśród menadżerów najwyższego szczebla, Europa Zachodnia okazuje się być najbardziej interesującym obszarem gospodarczym (63 procent wskazań). Poza tradycyjnymi krajami - Niemcami, Francją oraz Wlk. Brytanią - w ścisłej czołówce znalazła się Polska ze względu na ...
-
Konserwatywni Polacy
Najnowsze badanie TNS OBOP pokazało, że spadła akceptacja Polaków dla aborcji, eutanazji i małżeństw homoseksualnych. Ten konserwatyzm przełamują głównie młodzi ludzie - podaje "Gazeta Wyborcza". Ośrodek Badania Opinii Publicznej podobne badania przeprowadził dwa lata temu. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące ich stosunku do antykoncepcji ...
-
Gdy bolą mięśnie
Fastum, Naproxen i Voltaren Emulgel to środki, po które w razie bólu mięśni oraz stawów Polacy sięgają najchętniej. Spośród osób, cierpiących na tego typu dolegliwości w ciągu ostatnich trzech miesięcy, to głównie osoby starsze stosowały żel lub maść uśmierzającą ból - wynika z badania OTC Track przeprowadzonego przez TNS OBOP. Ponad 50% osób ...
-
Jak się leczą Polacy
Na zadane przez Acxiom pytanie o korzystanie z prywatnej opieki zdrowotnej, 56% Polaków potwierdziło, że zdarzyło im się zaglądać do placówek niepublicznych. 10% konsumentów przyznało, że stara się w ogóle nie korzystać z publicznej służby zdrowia i odwiedza tylko prywatne gabinety. Wśród osób, które korzystają z prywatnej opieki lekarskiej, ...
-
Skąd mamy telefony
Zaledwie co drugi (52%) telefon komórkowy w Polsce został zakupiony wraz z aktywacją od operatora - wynika z badania TNS Telecoms Index & Interbus prowadzonego przez TNS OBOP. Skąd w takim razie pochodzą pozostałe aparaty telefoniczne? 13% badanych wskazało, że swój aktualnie użytkowany telefon dostało lub nabyło od kogoś z rodziny, 11% od ...
-
Polacy i usługi bankowe
Solidny, godny zaufania bank z oddziałem blisko miejsca zamieszkania i dużą liczbą bankomatów, to najbardziej pożądana przez polskich konsumentów instytucja bankowa - wynika z raportu Acxiom o preferencjach dotyczących produktów finansowych oraz placówek bankowych. 63% konsumentów, którzy wypełnili kwestionariusz Acxiom Polska, posiada karty ...
-
Najpopularniejsze wirusy VII 2005
Jak co miesiąc Panda Software opublikowała listę dziesięciu najczęściej wykrywanych wirusów i programów szpiegujących. Dane zostały zebrane przez bezpłatny skaner antywirusowy online Panda ActiveScan. Lista najbardziej rozprzestrzeniających się wirusów nie uległa drastycznym zmianom w stosunku do poprzedniego miesiąca. Poza jednym wyjątkiem. Po ...
-
Reklama internetowa VII 2005
Netmonitoring.pl przeprowadził badania rynku reklamy internetowej. Monitoring, który objął 330 serwisów internetowych, przeprowadzono na terenie Polski w lipcu 2005 roku. Zdecydowanie dominującą branżą na rynku reklamy internetowej w lipcu 2005 była branża „Finanse i marketing”. Okazuje się, że 40,15% reklam emitowanych na stronach WWW to reklamy ...
-
Polacy i okulary
Polacy częściej noszą okulary korekcyjne z powodu dalekowzroczności niż krótkowzroczności. Wśród respondentów, którzy korzystają ze szkieł korekcyjnych 42% stanowią osoby, używające okularów do tzw. bliży ("plusy"), a 36% - do tzw. dali ("minusy"). Okulary noszą głównie osoby starsze, kobiety oraz mieszkańcy miast - wynika z badania OMNIMAS ...
-
Handel w Polsce 2004
W drugiej połowie 2004 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, we współpracy z zespołem badawczym Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, przeprowadził badania nt. Koncentracja i konkurencja w handlu artykułami spożywczymi i artykułami powszechnego użytku w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem sieci handlowych. Badania miały na celu dostarczenie ...
-
Okulary? Niechętnie...
Polacy nieregularnie używają okularów korekcyjnych - zaledwie 32% "okularników" deklaruje, że korzysta z nich przez cały czas w ciągu dnia. Pozostali respondenci (68% spośród osób noszących okulary korekcyjne) zakładają je w zależności od potrzeby. Na sposób korzystania ze szkieł korekcyjnych mają wpływ zarówno poziom wykształcenia, jak i wiek - ...
-
Szybszy DSL w TP SA
Od 1 września 2005 roku Telekomunikacja Polska wprowadza piątą opcję usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu DSL tp. Nowa opcja, DSL 4000 umożliwia transfer danych z prędkością 4 Mb/s. Jednocześnie, po raz drugi w ciągu ostatnich trzech miesięcy TP obniża ceny opcji DSL 2000. DSL 4000 to rozwiązanie skierowane do małych i średnich firm, które ...
-
Nowy zarząd Crowley
Crowley Data Poland, dostawca rozwiązań transmisji danych i głosu, od września 2005 r. ma nowy zarząd. Prezesem spółki został Jarosław Roszkowski, wieloletni dyrektor generalny. Funkcję wiceprezesa objął Piotr Wieczorkiewicz, dotychczas odpowiedzialny za nadzór nad strategicznymi projektami realizowanymi przez Crowley. Nowym członkiem zarządu ...
-
Kaspersky ochrania MS Windows
Firma Kaspersky Lab, producent oprogramowania służącego do ochrony danych, przedstawiła nową, polskojęzyczną wersję pakietu Kaspersky Personal Security Suite (1.1) mającą gwarantować kompletną ochronę komputerów działających pod kontrolą systemów MS Windows. Pakiet składa się z trzech aplikacji zapewniających ochronę przed szkodliwym ...
-
Gdzie pożyczają Polacy?
Prawie jedna trzecia Polaków (29%) deklaruje, że zaciągnęłaby kredyt lub pożyczkę gotówkową, gdyby nie miała wystarczających środków na sfinansowanie swoich potrzeb - wynika z badania TNS OBOP. 23% badanych przyznało, że w ciągu ostatnich 2 lat, przynajmniej raz skorzystało z różnych form kredytowania w wysokości od 500 zł do 5000 zł na okres do ...
-
Studenci o rynku pracy
Czym kierują się młodzi ludzie przeglądając oferty pracy, jakie czynniki biorą pod uwagę przy wyborze firmy, jak duża grupa myśli o rozpoczęciu własnej działalności. Na tego rodzaju pytania miał odpowiedzieć sondaż przeprowadzony przez grupę MODUS. Badania zostały przeprowadzone w trakcie wiosennych Targów Pracy na polskich uczelniach w okresie ...
-
E-mail marketing wg SARE
Mamy coraz więcej kont e-mailowych, otrzymujemy coraz więcej spamu, ale praktycznie nie wyobrażamy już sobie pracy bez poczty elektronicznej. Coraz chętniej subskrybujemy newslettery. Takie można wysnuć wnioski z wyników drugiego badania przeprowadzonego przez SARE na temat wykorzystania poczty elektronicznej przez polskich internautów. Badania ...
-
Polacy o wyborach
Ponad połowa Polaków jest zainteresowana przebiegiem kampanii, ale tylko 14% śledzi kampanię z uwagą - wynika z sondażu Ipsos. Żadnego zainteresowania kampanią nie przejawia 15% badanych. Dominującym źródłem informacji jest niewątpliwie telewizja. Aż 79% badanych przyznało, że informacje o toczącej się obecnie kampanii wyborczej czerpie właśnie z ...
Tematy: wybory, kampania wyborcza -
Wyniki Megapanel VII 2005
PBI i Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", mierzącego oglądalność witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za lipiec 2005 roku. Pierwsze miejsce w rankingu witryn według zasięgu miesięcznego zajął Onet.pl (72,88%). Na dalszych pozycjach uplasowały się: google.pl (66,12%), Wirtualna ...
-
Mercedes najbardziej pożądany
Mercedes to samochód, który chciałby posiadać co dziesiąty Polak, jeśli tylko nie musiałby brać pod uwagę jego ceny - wynika z najnowszego sondażu przeprowadzonego przez TNS OBOP. Następnymi w kolejności "wymarzonymi" markami są BMW i Volkswagen (po 9%) oraz Volvo i Toyota (po 7%). Jednocześnie, aż 13% badanych w ogóle nie chce mieć auta. - O ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei