-
Płatności zbliżeniowe i programy lojalnościowe. Tego chcą konsumenci
... zbyt dużą liczbą otrzymywanych maili (21 proc.). Problemy technologiczne powszechnie nie są już uznawane za zbyt frustrujące - komentuje Michał Łaszczyk, Marketing Director Ingenico Group. Sprzeczne potrzeby konsumentów W III kwartale 2019 r. kartami płatniczymi w formie zbliżeniowej w Polsce przeprowadzono łącznie ponad miliard transakcji ...
-
Świat żegna pliki cookies. Co nas czeka bez ciasteczek?
... także mieć sieci reklamowe oferujące reklamę kontekstową, a także specjalistyczne serwisy internetowe, które ów kontekst do wyświetlanie reklam będą dostarczać. Content marketing stanie się więc bardziej istotny nie tylko jako element działań „typowego” SEO, rozumianego wąsko, jako pozycjonowanie w wynikach organicznych, ale także ...
-
Przemysł: zasoby ludzkie ważniejsze niż nowe technologie
... bezpieczeństwa pracy, zapewnienia długiego okresu eksploatacji. Proces Sales & Operations Planning (S&OP) – zapewnienie przepływu informacji od działów rynkowych firmy (sprzedaż, marketing, obsługa klienta) do działów odpowiadających za produkcję i zakupy w celu zapewnienia optymalnego przepływu pracy w obszarze produkcji, redukcji zapasów i kosztu ...
-
Satysfakcja z pracy to mało, teraz liczy się pracoszczęście. Zobacz, gdzie je znaleźć
... oraz otwartość na inicjatywy płynące ze strony pracowników. Okazuje się, że tak pożądane warunki zatrudnienia oferują przede wszystkim praca w IT, marketing i reklama oraz inżynieria. Co daje satysfakcja z pracy? To właśnie w tych trzech branżach, jak czytamy w komunikacie z badania, pracownicy najczęściej znajdują tzw ...
-
Dokąd latamy tanimi liniami lotniczymi?
... , tylko nieliczni potrafią wskazać, że maksymalna kwota, o którą mogą się ubiegać to aż 600 € – komentuje Damian Zozula, Chief Commercial Officer, Marketing w GIVT. O odszkodowanie pasażer może się starać w przypadku zakłóconego (opóźnionego powyżej 3 godzin lub odwołanego poniżej 14 dni od daty wylotu) połączenia ...
-
Dlaczego Messenger chce czytać nasze wiadomości SMS?
... kilka milionów wiadomości SMS dziennie, jednak nie czytamy ich i w żaden sposób nie profilujemy ich odbiorców - mówi Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI. Skala, na którą rozpowszechniły się szpiegujące aplikacje mobilne, była tak duża, że coraz częściej podejmowano kroki zmierzająca do ...
-
Media społecznościowe znacznie efektywniejsze niż call center
... rynku czy grup fokusowych, daje znacznie wyraźniejszy obraz trendów i upodobań konsumentów. Jak czytamy w komunikacie z badania, obecnie najczęściej wykorzystywane przez marketing platformy społecznościowe to Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Snapchat i Pinterest. Coraz więcej użytkowników można też znaleźć na platformach o mniejszym zasięgu ...
-
Sklepy internetowe. Intensywny rozwój i co dalej?
... dla sklepów internetowych dość wymagającym okresem ze względu na obowiązujące od maja 2018 roku rozporządzenie RODO. Jak podkreśla Oliwia Tomalik, Marketing Manager w Shoper: – Unijne przepisy wymusiły na sprzedających podjęcie realnych kroków, zwiększających bezpieczeństwo i komfort kupujących. Jak to wszystko wpłynęło na sprzedaż ...
-
Bezrobocie grozi nawet programistom. Kto jeszcze zatrudnia i ile płaci?
... to szybka, pewna i tańsza rekrutacja, a dla pracowników szansa na pracę zamiast jej utraty - przekonuje Marta Steiner, Head of Product & Jobs, Marketing w No Fluff.
-
Nie wszystkie rekrutacje zamarły. Gdzie jest praca dla specjalistów i menedżerów?
... rekrutacyjnych utrzyma się na poziomie sprzed kryzysu. Jak mówi Roman Zabłocki menedżer odpowiedzialny strategicznie za zespoły Engineering & Operations oraz Sales & Marketing w Antal, zarządzający przedsiębiorstwami doskonale zdają sobie sprawę, że nowe rekrutacje i utrzymywanie na pokładzie obecnych pracowników pozwolą im kontynuować realizację ...
-
Co wspólnego mają ze sobą green HR, zrównoważony rozwój i koronawirus?
... się być „antykruche”, co zachęci innych do ich naśladowania, a zrównoważony rozwój stanie się paradygmatem (praca zdalna, cyfryzowanie procesów wewnętrznych, digital marketing itp.). Zgadzając się z wypowiedziami przytoczonymi powyżej chciałabym podkreślić, że w mojej opinii jednym ze skutków pandemii koronawirusa będzie to, że ludzie ...
-
Handel detaliczny po pandemii: e-commerce w górę, tracą sklepy stacjonarne
... mieć trudności ze spłatą zadłużenia, co zwiększa ryzyko potencjalnej upadłości. Przepływy pieniężne – wszelkie koszty zmienne, takie jak wynagrodzenia, wydatki na marketing, nowe technologie, utrzymanie procesów oraz inne wydatki, które nie mają kluczowego znaczenia dla działalności gospodarczej, będą pod silną presją w związku ...
-
Sprzedaż detaliczna vs. nowe zachowania konsumentów. Jakie wyzwania?
... uznało za taki obszar personel i procesy operacyjne w sklepie (42 proc.). Dla 24 proc. respondentów bardzo ważne było natomiast zaangażowanie klienta i marketing (24 proc.). Pozostali wskazali także promocję i politykę cenową (18 proc.), łańcuch dostaw i zapasy (9 proc.) oraz visual merchandising i układ sklepu (7 proc ...
-
Jak w czasach pandemii zmieniło się szukanie pracy?
... cieszyły się oferty związane z marketingiem. Tu warto nadmienić, że z raportu Adzuna z drugiej połowy kwietnia wynika, że to właśnie branża PR i marketing, po ogłoszeniu restrykcji związanych z pandemią, zaliczyła największy spadek w ilości publikowanych w Internecie (i zebranych na Adzuna.pl) wakatów. Jak zmienił się przekrój ...
-
Zakupy na raty popularniejsze niż przed pandemią. Dlaczego?
Wprawdzie zakupy na raty popularnością wśród Polaków cieszyły się już od dość dawna, to jednak ostatnie dwa pandemiczne miesiące przyniosły wyraźny zwrot ku kredytowi ratalnemu. W tym okresie zaciągnął go co 10. Polak, najczęściej finansując w ten sposób zakup sprzętu elektronicznego lub AGD. Ten wzmożony popyt dostrzega również Biuro Informacji ...
-
Rynek pracy: coraz więcej chętnych na przebranżowienie
... w Kodilla.com, największą gotowość do przebranżowienia się (w tym przypadku do pracy w IT) wykazali przedstawiciele takich sektorów, jak inżynieria, gastronomia, budownictwo, marketing, finanse, edukacja, logistyka i produkcja. To pokazało, że wystartować w nowej, technicznej branży chcą osoby zarówno związane z IT - jak np. analitycy danych ...
-
Kaspersky: cyberprzestępcy coraz częściej sięgają po pornografię
Seks sprzedaje. O słuszności tego stwierdzenia specjaliści od marketingu przekonują się już od dawna. Nic więc dziwnego, że wiedzą o tym również cyberprzestępcy, którzy w zeszłym roku postanowili ten fakt skwapliwie wykorzystać. Liczba zagrożeń mobilnych z wykorzystaniem treści dla dorosłych wzrosła w 2019 roku dwukrotnie. Warto mieć to na uwadze ...
-
Transformacja cyfrowa: jak Europa Środkowa adaptuje chmurę?
... jednak nieco lepiej - w ich przypadku na migrację do chmury zdecydowało się odpowiednio 49 i 38 proc. firm. Marcin Zmaczyński, Head of Marketing w Aruba Cloud, uważa powyższe dane za obiecujące. To pokazuje, że powoli doganiamy Europę. Mamy nadzieję, że za średnimi i dużymi firmami ...
-
Zachowania konsumentów: omnichannel stracił na znaczeniu
... . Przez internet kupowaliśmy głównie środki higieniczne lub detergenty, ale również produkty spożywcze, odzież, obuwie oraz produkty z kategorii zdrowie. Magdalena Grablewska, Marketing Manager w Przelewy24, przyznaje, że migracja konsumentów ze sklepów tradycyjnych do e-commerce stanowi dla rynku nie lada wyzwanie. „Do sklepów internetowych ...
-
W pandemii trudniej o dobrostan psychiczny. Najbardziej cierpią Millenialsi
... konsumenckie. Bez wątpienia jesteśmy obecnie w okres gwałtownej redefinicji całego paradygmatu związanego z konsumentem – komentuje Dominika Grusznic-Drobińska, ekspertka, dyrektor w dziale Marketing Effectiveness w GfK. O badaniu Badanie GfK Consumer Life: TrendKey w Kornie zrealizowano w dniach 5-8 czerwca metodą CAWI (wspomaganych komputerowo ...
-
Ranking sieci handlowych. Jakie najlepsze sklepy w Google Maps?
... miejscu znalazł się market Tesco na warszawskim Bemowie (4652). Zdaniem Tomasza Szulkowskiego, eksperta w obszarze innowacyjnych technologii i szefa grupy roboczej Mobile Marketing w IAB Polska, komentarze online w serwisach i na kartach Google My Business to kolejny twardy dowód na przenikanie się świata online i offline ...
-
Program poleceń: jak nagradzać klientów, który polecają twoją markę?
... , że tym pierwszym ufa aż 9 na 10 konsumentów, a drugim jedynie co trzeci. Z tego faktu nie należy jednak wysnuwać wniosku, że marketing bazujący na poleceniach klientów to idealne rozwiązanie dla marek, które mają słabe opinie. Przeciwnie - polecenia mogą pomóc tylko tym markom ...
-
Czym się różni WhatsApp Business od WhatsApp Business API?
... korzystać z narzędzia WhatsApp Business albo WhatsApp Business API, które automatyzuje masową wysyłkę wiadomości do klientów - tłumaczy Maja Wiśniewska PR & Content Marketing Manager w SMSAPI. WhatsApp Business i WhatsApp Business API - czym się różnią? WhatsApp Business to bezpłatna aplikacja stworzona z myślą o małych biznesach. Została ...
-
Jakie sklepy internetowe dominują na polskim rynku?
... w kategorii Zdrowie i Uroda. - Te 1 czy 2 punkty procentowe to nominalnie kilkaset nowych sklepów tylko w tych dwóch kategoriach! - podkreśla Oliwia Tomalik, Marketing Manager w Shoper - Ewidentnie mamy do czynienia z efektem pandemicznym. Internetowi sprzedawcy wyczuli zapotrzebowanie klientów i byli w stanie szybko uruchomić sklepy z podstawowym ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
... biznesowych. Przedsiębiorstwa, które zaadaptowały się w ten sposób, zrobiły to głównie, by poprawić w swojej organizacji następujące funkcje: sprzedaż (45 proc. z nich), marketing (38 proc.) i zarządzanie (24 proc.). Co piąta firma dostosowała dzięki digitalizacji swoją ofertę produktową lub usługową. Niewiele mniej przedsiębiorstw (18 ...
-
Rynek pracownika czy pracodawcy? Nowe różnice na rynku pracy
... usługami, czy branża produkcyjna, gdzie wdrażana jest automatyzacja i robotyzacja. Pracę straciło również wielu handlowców, działy rekrutacyjne i HR, czy szeroko rozumiany marketing. Niepewność po obu stronach Według badań pracuj.pl około 77 proc. pracowników nadal chętnie zmieniłoby firmę, gdyby otrzymało lepszą ofertę ...
-
Czy krytycy eko marketingu to przeciwnicy ekologii?
Eko marketing, a więc nawiązująca do ekologii promocja marek i produktów, zyskuje coraz większą popularność. Jednocześnie okazuje się jednak, że wielu konsumentów podchodzi do ...
-
Pracodawcy w oczach kandydatów. Co zmieniła pandemia?
... również doskonałe studium przypadku, odpowiadające na pytanie o zmianę postrzegania pracodawcy w obliczu kryzysu i transformacji na rynku pracy - podkreśla Iga Pazio, B2B Marketing Communications Manager w Grupie Pracuj i redaktor naczelna raportu. Benefity o mniejszym znaczeniu Wyniki raportu pokazują również jak zmieniło się podejście Polaków do ...
-
Wynagrodzenia w czasie pandemii. Kto stracił, kto zyskał?
... aktualnie na rynku obserwujemy wzmożony popyt na specjalistów od e-commerce i digital marketingu, szczególnie w przypadku stanowisk będących na styku biznesu i technologii. Marketing tradycyjny nie ma się aż tak dobrze - wyjaśnia Elżbieta Sobiech, szef zespołu digital & e-commerce z Devire. Według niej w każdym z tych obszarów ...
-
Shoper: płatności online wyprzedzają konkurencję
... do realizacji zamówienia, co skraca czas oczekiwania na paczkę. Problematyczne może być tylko samo wdrożenie takiego systemu - wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. Szybciej za książkę, za zabawkę tradycyjnym przelewem Popularność szybkich płatności online nieznacznie waha się w zależności od branży sklepu ...
-
IAB Polska: historyczny spadek wartości reklamy online
... zmianie – dominuje nadal reklama graficzna, obejmująca formaty statyczne oraz wideo, z udziałem na poziomie 44% (spadek rok do roku o prawie 4 p.p.), jednak marketing w wyszukiwarkach istotnie nadrobił w stosunku do lidera pozyskując ponad 5 p.p. udziałów w całym torcie reklamowym. Biorąc pod uwagę podział branżowy należy zwrócić uwagę ...
-
Boże Narodzenie za 1318 zł. Święta skromniejsze niż rok temu?
... się również pieniądze, stanowiące kategorię najbardziej oczekiwaną przez mężczyzn, oraz gadżety elektroniczne – mówi Natalia Załęcka, CMO Advisory Leader, Head of Marketing Transformation, Deloitte. A jakimi prezentami zamierzamy obdarować najbliższych? Przede wszystkim będą to kosmetyki i perfumy, a także upominki związane z hobby, w tym książki ...
-
Shoper: jaki okazał się Black Friday w czasach pandemii?
... część zakupów w Black Friday stanowiły zawsze prezenty. Tegoroczny rekordowy wynik pokazuje jednak, że optymizm nie opuszcza konsumentów - ocenia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.
-
Chatboty w oczach Polaków. Czy taka obsługa klienta nam odpowiada?
... . Wbrew licznym wątpliwościom, dzięki swojej użyteczności nie budzą one w nas negatywnych emocji, a wręcz przeciwnie, ułatwiają nam życie – przyznaje Piotr Chwiedziewicz, Marketing Manager z Symetrii. A skoro tak, to z jakimi chatbotami chcemy mieć do czynienia? Na miarę potrzeb 53 proc. osób ankietowanych przez agencję ...
-
Dlaczego Czarny Piątek zawiódł Polaków?
20, 30 czy nawet 50%. Na takie obniżki czekało z pewnością wielu Polaków, odliczając dni do tegorocznego Czarnego Piątku. Czy powinni czuć się rozczarowani? Niestety tak. Tego przynajmniej dowodzi analiza przeprowadzona przez ITMAGINATION. Eksperci wzięli pod lupę 6 popularnych kategorii produktów, udowadniając, że wielkie obniżki to raczej ...