-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
O tym, że polski rynek reklamy dość szybko otrząsa się z koronakryzysu, Publicis Groupe donosiła już wcześniej. Najnowsze doniesienia potwierdzają, że reklama wychodzi na prostą, a reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy na działania marketingowe. Wzrosty widoczne są w niemal wszystkich branżach i kanałach komunikacji. Poniżej jeszcze więcej ...
-
Phishing uderza w smartfony. Reaguje polski rząd
... cyberataków było rozpowszechnianych za pośrednictwem poczty e-mail – to drastyczny wzrost w porównaniu z 2019 r., kiedy to „tylko” 64% – mówi George Mack, Content Marketing Manager, Check Point Software. Co ciekawe, ponieważ użytkownicy stają się coraz bardziej ostrożni przy otwieraniu podejrzanie wyglądających plików i załączników w poczcie ...
-
Internauci nawołują do bojkotu firm wciąż działających w Rosji
... tylko rozzłościła Internautów i zyskała ponad 12 tys. reakcji wyrażających gniew oraz zaledwie 35 „serduszek” - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne. Podobnie wygląda sytuacja sieci hipermarketów Auchan, należących do tej samej spółki co Decathlon i Leroy Merlin. Jeszcze w lutym mogła pochwalić ...
-
Dobra luksusowe: spadki sprzedaży i zwrot ku e-commerce
... miejscu. Z pierwszej dziesiątki wypadł za to Swatch Group, w przypadku którego sprzedaż spadła o 33 proc.– mówi Bartek Bobczyński, dyrektor, lider Advertising, Marketing & Commerce, Deloitte. Najwięcej spółek w ogólnym zestawieniu to firmy produkujące różnorodny asortyment dóbr luksusowych (35 proc.), które w tym roku po raz ...
-
Majonez Winiary zdominował dyskusje w sieci, ale w kontekście bojkotu
... Winiary jest obecnie najpopularniejszym majonezem w polskim Internecie, ale większość wypowiedzi jest nacechowana negatywnie – mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne. Wypowiedzi o Majonezie Kieleckim pojawiają się obecnie głównie w kontekście bojkotu Winiary. Konsumenci twierdzą, że niezależnie od postępowania Nestlé, i tak ...
-
Nie ma cyberbezpieczeństwa bez specjalistów
... w celu zwiększenia kwalifikacji i świadomości w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz zniwelowania luki w umiejętnościach do 2026 roku – mówi Sandra Wheatley, SVP Marketing, Threat Intelligence and Influencer Communications, Fortinet. Informacje o metodologii badania Fortinet Skills Gap: Badanie zostało przeprowadzone wśród ponad tysiąca dwustu ...
-
Klocki Lego najpopularniejszą zabawką w polskim Internecie
... TikToku zdobyła też kampania lalek L.O.L. z aktorką Katarzyną Cichopek, która zdobiła blisko 700 tys. wyświetleń - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne. Największym uznaniem cieszą się lalki Enchantimals - blisko ⅓ wypowiedzi na ich temat ma pozytywny wydźwięk. Komentujący chwalą ją za wykonanie ...
Tematy: klocki Lego, klocki, Lego, lalki, Barbie, puzzle, zabawka, zabawki, badania internautów, Facebook, TikTok, monitoring internetu -
Kampania marketingowa raczej z influencerem niż z celebrytą?
... dwóch grup – szeroko rozpoznawalnych celebrytów i bardziej niszowych influencerów – pokazuje, że wybór mniej znanego nazwiska może nieraz stanowić efektywniejsze rozwiązanie. Influencer marketing, trafiając do wąskiej, oddanej grupy fanów, darzących obserwowaną osobę zaufaniem, ma szanse nie tylko realnie wpłynąć na ich opinie i zachowania ...
-
Polacy wolą Disney+ od Netflixa
... zdecydowanie wygenerowali dużo szumu medialnego, dobrali odpowiednią ofertę cenową i bardzo szeroką gamę filmów i seriali - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne - Dotarli do grupy docelowej, która do tej pory była trochę zaniedbana na platformach streamingowych: pokolenia baby boomers i starszych millenialsów ...
-
GfK: wysokie ceny rewidują plany na wakacje
... ceny będą rosły szybciej lub co najmniej w podobnym tempie jak wiosną tego roku – wskazuje Dominika Grusznic-Drobińska, dyrektor działu Consumer Insight & Marketing Effectiveness w GfK. Obawy wpływają na wakacje Polaków Stale podnoszone ceny podstawowych artykułów oraz niepokój związany z przewidywanymi dalszymi podwyżkami mocno przełożyły ...
-
Problemy z rekrutacją pracowników z pożądanymi kwalifikacjami zgłasza 7 na 10 firm
... 32% przebadanych polskich firm. Na drugim miejscu znalazły się logistyka i operacje (29%), a następnie obsługa klienta (27%), HR (26%) oraz sprzedaż i marketing (23%). Branżą, w której firmy odczuwają największy problem z rekrutacją pracowników jest gastronomia i hotelarstwo – aż 85% organizacji z tego sektora mierzy się z niedoborem ...
-
TikTok rośnie w siłę. TOP5 polskich kont
... gonić TikToka - w tyle pozostały już dawno Twitter i Snapchat, teraz nowy lider prześcignął imperium Marka Zuckerberga - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne - Nie chodzi wyłącznie o procentowy przyrost liczby użytkowników w czasie ani o liczbę bezwzględną młodszych odbiorców z tzw. pokolenia Z, która jest już wyższa ...
-
Wirtualna rzeczywistość: co nam da wejście do Metaversum?
Metaversum to cyfrowe odwzorowanie świata – takiego, jakiego na co dzień fizycznie doświadczamy – w przestrzeni wirtualnej. I właśnie na wzór naszego realnego życia może być odtworzone na wielu poziomach, także biznesowym i społecznym. Metaversum korzysta z najnowszych technologii, zmieniając raz na zawsze sposób interakcji międzyludzkich, w tym ...
-
Najlepsze horrory wg Polaków. Zwycięzcą Teksańska masakra piłą mechaniczną
... ” to jedyny film z wymienionej dziesiątki, na temat którego większość wzmianek - aż 64 proc. - pochodzi z Facebooka - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne - Najnowsi „Pogromcy duchów” oraz „Milczenie owiec” najczęściej były omawiane na portalach internetowych, za to w przypadku sześciu pozostałych produkcji ok ...
-
Gdzie lokować reklamy, żeby odnieść sukces?
... story w mediach społecznościowych to 3 najlepsze kanały, w których notuje się wzrost netto budżetów reklamowych w 2022 i 2023 roku. Za nimi plasuje się marketing w obszarze metaverse, który zdaniem marketerów wzrośnie o 61% w 2023 roku. Komentując wyniki badania, Jane Ostler, zajmująca w Kantar stanowisko EVP Creative and ...
-
Monitor Philips 27B1U7903
... . Monitor ten, oprócz wyświetlania obrazu w najwyższej jakości, umożliwia proste podłączenie urządzeń za pomocą szybkiego złącza Thunderbolt 4 – komentuje Xeni Bairaktari, Global Marketing Lead oraz Senior Brand Manager EU w MMD Monitors & Display. MiniLED, Quantum Dot i 2304 strefy przyciemniania 27B1U7903 wyposażony został w 27-calową matrycę ...
-
Kryptowaluty w sieci 2022: o czym mówią internauci?
... narodem na świecie. Influence Score, który wskazuje najbardziej wpływowe treści w Internecie, wyniósł w tym wypadku 10/10 - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne. Połowa wypowiedzi dotyczy Bitcoina Kryptowalutą, o której w polskim Internecie mówi się najwięcej, jest zdecydowanie Bitcoin, którego dotyczyła co druga wypowiedź ...
Tematy: kryptowaluty, Bitcoin, inwestowanie w kryptowaluty, Ethereum, Twitter, Facebook, TikTok, social media -
W których krajach jest przestrzeń dla różnorodności i integracji społecznej?
... , IT i reklamy, choć znajdują się w dolnej połowie rankingu, najaktywniej podejmują kroki w kierunku większej integracji. Z kolei przedsiębiorstwa działające w branżach takich jak marketing, moda, hotelarstwo, bezpieczeństwo, rozrywka, media, sport, wydawnictwa i rolnictwo mają jeszcze wiele do zrobienia, aby poprawić swoje wyniki. Trudne prawdy ...
-
Cyber Week 2022: Black Friday i Cyber Monday z rekordami
Salesforce zaprezentował dane dotyczące wyników Cyber Week w 2022 roku. Dotyczą one e-zakupów dokonanych przez ponad 1,5 miliarda konsumentów, obrazując przy okazji aktywność w obszarze handlu, marketingu i usług. Okazuje się, że geopolityczna i gospodarcza niepewność nie powstrzymuje kupujących przed wydawaniem pieniędzy. Tegoroczne Cyber Monday ...
-
Nastroje konsumentów na niskim poziomie
... właśnie wtedy możemy spodziewać się odroczonego spowolnienia konsumpcji i co za tym idzie, kolejnego spadku nastrojów – mówi Barbara Lewicka, Senior Director Marketing & Consumer Intelligence w GfK. W listopadzie br. ujemne nastroje konsumenckie dotyczyły wszystkich grup wiekowych analizowanych przez GfK. Najwyższy wynik odnotowano w grupie od ...
-
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
... świeży post, opublikowany na facebookowym profilu marki na początku grudnia, dotyczący tajemniczej inicjatywy o nazwie Żabu - dodaje Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne. Na Instagramie najpopularniejsze jest Dino, a na TikToku Biedronka O sklepach Polacy najchętniej rozmawiają na Facebooku, z którego pochodzi ponad połowa wypowiedzi ...
-
Polacy oszczędzają prąd. Sprzęt elektryczny do szafy?
... czajników, piekarników czy piecyków, a co czwarty Polak ogranicza korzystanie z suszarki do włosów oraz żelazka – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK. – Pamiętajmy, że mówimy o sprzętach elektrycznych absolutnie podstawowych, z których większość z nas dotychczas korzystała codziennie, z reguły nie ...
-
5 trendów w inwestowaniu w 2023 roku
... , klientów i inwestorów, dla których jakość nieodzownie zaczęła łączyć się z odpowiedzialnością za środowisko. W 2022 roku obserwowaliśmy, jak wiele dużych firm swój marketing opierało niemal wyłącznie o przekaz związany z celami środowiskowymi. W taki sposób firmy nie tylko budują swój wizerunek wśród klientów czy inwestorów, ale ...
-
Sztuczna inteligencja w polskim internecie. Zainteresowanie Polaków rośnie
... prostych, powtarzalnych czynności uwalniamy potencjał ludzki do zadań, których maszyny nie będą w stanie samodzielnie wykonać - mówi Agnieszka Uba, Head of Marketing - Automate w SentiOne. Według przewidywań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości do 2025 r. wartość globalnego rynku sztucznej inteligencji wzrośnie do przeszło 190 mld ...
Tematy: sztuczna inteligencja, AI, chatboty, voiceboty, boty, internauci, badania internautów, media -
Grunty inwestycyjne. Zmieniają się strategie deweloperów
... działkę?” krok po kroku opisujemy w jaki sposób sprzedawać ziemię, od podstawowych elementów działki, przez niezbędne dokumenty i sposoby ustalania ceny, po marketing. Elementy wpływające na atrakcyjność terenów inwestycyjnych Bez względu na koniunkturę na rynku i strategię przyjętą przez dewelopera, nie zmieniają się kluczowe ...
-
BSS: jaki rynek pracy w usługach dla biznesu?
... odnotowano w obszarach: IT – o 11,3 proc., administracji – o 10,5 proc., HR – o 9,5 proc. oraz finansów i bankowości – o 8,7 proc. Na kolejnych miejscach plasują się: marketing (6,7 proc. wzrostu), bankowość i usługi finansowe (6,1 proc. wzrostu) oraz sprzedaż i obsługa klienta (wzrost o 5,9 proc.). Według przewidywań w pierwszym kwartale 2023 roku ...
-
Customer Experience - jak wpływa na rozwój firmy?
... , ponownego skorzystania z usług. To z kolei po odliczeniu kosztów uzyskania przychodów prosta droga do powstania dochodu w przedsiębiorstwie - wnioskuje Tomasz Kamiński, Marketing Specialist z Fixit, Customer Experience Company. Zdefiniowanie doświadczeń klientów Customer Experience to szeroki termin odnoszący się do wywołanych emocji, doznanych ...
-
Pracownicy z Ukrainy (i nie tylko). Jak współpracujemy z obcokrajowcami?
... z ofertami zatrudnienia dla obywateli Ukrainy, którzy trafili do Polski oraz konsultacje CV w języku ukraińskim – mówi Aleksandra Skwarska, PR, CSR & Content marketing Manager Grupa Pracuj. Jak wskazuje Deloitte w badaniu Uchodźcy z Ukrainy w Polsce. Wyzwania i potencjał integracji, spośród tych osób, które udały się w kierunku ...
-
Technologie informacyjne w biznesie - jakie korzyści?
... wymagań, potrzeb i wyborów klientów. Jak widać, technologie informacyjne są kluczem do skutecznego prowadzenia i rozwoju przedsiębiorstwa. Dają one niezliczone korzyści poprzez marketing, księgowość, komunikację, przewagę nad konkurencją oraz efektywność ekonomiczną, dlatego niewątpliwie warto wdrożyć je w swojej firmie. Adam Dziedzic CEO
-
Media społecznościowe: coraz więcej zakupów na Instagramie i TikToku
... oferuje coraz więcej funkcji swoim użytkownikom – w tym m.in. sprzedaż produktów. Instagram i TikTok to platformy, dzięki którym stale rośnie w siłę influencer marketing, ale także poszerza się przestrzeń do tworzenia wysokozasięgowych kampanii dla przedstawicieli różnorodnych branż. Czego konsumenci poszukują na Instagramie? Blisko co ...
-
Rozwój osobisty albo wypowiedzenie? Pracownicy chcą podnoszenia kwalifikacji zawodowych
... dotyczących recesji wzrosła w tej sieci społecznościowej aż o 900%. Jednocześnie publikuje listę umiejętności, które mają pomóc w zdobyciu zatrudnienia. Karina Chowaniak, senior marketing specialist w GoodHabitz Poland jest zdania, że kluczowe dla rozwoju talentów będzie także efektywne łączenie kompetencji miękkich z twardymi - tzw. skill blending ...
-
Polacy nie rezygnują z wydatków na odzież i obuwie, wakacje oraz platformy streamingowe
... pieniądze, by sprawić sobie odrobinę przyjemności i zapewnić rozrywkę. To niezwykle ważne w tych trudnych i przepełnionych niepokojem czasach – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK. Wiosna budzi do życia plany urlopowe Rozpoczynająca się wiosna ma również duży wpływ na plany urlopowe Polaków ...
-
Polacy chętnie zapłacą więcej za produkty energooszczędne
... Polaków do planowania wydatków wpływa kryzys energetyczny. W konsekwencji kluczowe znaczenie podczas wyborów zakupowych ma cena – wyjaśnia Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK. Oszczędzamy energię w trosce o portfele Priorytetem nabywców są nie tyle najtańsze zakupy, co możliwie najkorzystniejsze pod ...
-
Zetki polują na promocje, Baby Boomers kupują polskie produkty
Kantar Polska ogłosił wyniki z najnowszego raportu "Pokolenia - Marketing pokoleń i zmian". Jak kupują pokolenia? Co jest dla nich ważne? Od Alfa do Baby Boomer – co jest ważne dla przedstawicieli ...
-
10 wskazówek, jak bezpiecznie korzystać z telefonu
... i regularnie zmieniane hasło. Skutecznym zabezpieczeniem jest też dwuetapowa weryfikacja dostępu do danych lub biometria wykorzystująca odcisk palca - mówi Maja Wiśniewska, Marketing Manager w SMSAPI. Używaj silnych i unikalnych haseł Ustawienie hasła do telefonu to dopiero połowa sukcesu. Kod musi spełniać kilka warunków, aby ...