-
Centra handlowe: wróciły do gry i walczą o miejsce
... Dział Rynków Kapitałowych Nieruchomości Handlowych, JLL. Obok parków handlowych i centrów convenience, w ostatnich miesiącach inwestorzy skierowali również uwagę na oportunistyczne zakupy centrów handlowych. Pomimo braku odpowiednich danych transakcyjnych z 2021 r., JLL szacuje stopy kapitalizacji dla najlepszych centrów handlowych na 5,25%. Stopy ...
-
Branża motoryzacyjna mierzy się z brakiem półprzewodników
... półprzewodników, co uniemożliwia zapewnienia odpowiedniej liczby zapasów, która umożliwiałaby produkcję pojazdów bez opóźnień wynikających z zachwiania globalnego łańcucha dostaw. Zakupy półprzewodników przez producentów samochodów gwałtownie rosły w ciągu ostatniej dekady, a szacunkowa wartość rynku może osiągnąć wartość 200 miliardów USD ...
-
Zachowania konsumentów już nie takie, jak w pandemii
... dbają o aktywność fizyczną, kontrolę jakości snu i innych parametrów życiowych związanych ze zdrowym trybem życia, co spowodowało, że masowo ruszyli po zakupy smart watchy i wykorzystują te urządzenia do monitorowania swojego dobrostanu. W tegorocznym badaniu deklaracje chęci posiadania inteligentnych zegarków wrosły o 32 proc., a monitorów ...
-
Jak ewoluują nawyki żywieniowe?
... przyjemność, z której ciężko zrezygnować. Tym bardziej, że jakość żywności od czasu wejścia do UE bardzo się poprawiła. W latach 90-tych robiliśmy zakupy w hipermarketach (rzadziej) i na bazarach (częściej), dziś najchętniej kupujemy w dyskontach, które łączą zalety sklepu osiedlowego i hipermarketu, oferując szeroki wybór produktów, szeroką ...
-
Obiekty handlowe coraz bardziej zielone
... są tzw. sklepy bez opakowań. W tego typu lokalach wszystkie produkty przechowywane są w opakowaniach od producenta. Klient natomiast może przyjść na zakupy z własnym pojemnikiem wielokrotnego użytku lub nabyć taki w sklepie. Dużą popularnością wśród klientów cieszy się przychodzenie do kawiarni z własnymi kubkami wielorazowego ...
-
Boom na grunty pod inwestycje w nieruchomości komercyjne
... . Powodzeniem cieszą się również grunty o dużej wartości. Podpisywanych jest coraz więcej umów opiewających na rzadko spotykane dotąd kwoty. Finalizowane są zakupy działek w cenach przekraczających nawet 300 mln zł. A przy tym ceny stale rosną. Wzrost stawek widoczny jest nawet w zestawieniu półrocznym – przyznaje ...
-
Zachowania konsumentów: tania czy zdrowa żywność?
... przychylnością. Siedmiu na dziesięciu ankietowanych mając do wyboru towar produkowany zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju a niższą cenę – decydowała się na tańsze zakupy. Nie dziwi fakt, że respondenci z wyższymi dochodami i wyższym wykształceniem są częściej skłonni do zakupu organicznej żywności – mówi Kamil Kucharczyk, wicedyrektor ...
-
Zrównoważony rozwój w e-commerce: jak duże ma znaczenie?
... informacje o wysyłce i informacje o inicjatywach społecznych, w które angażuje się marka. Bez tych informacji e-konsumenci po prostu mogą nie zdecydować się na zakupy w danym e-sklepie. O badaniu: Badanie zostało zrealizowane przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej w październiku 2021 roku, na grupie ponad ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
... po nie jeździć. Ta forma robienia zakupów jest popularna przede wszystkim przy produktach RTV i AGD, ubraniach, kosmetykach. Odpowiedzi na pytanie o zakupy online są również potwierdzeniem tezy o racjonalności i rozwadze polskich konsumentów, starających się kupować produkty markowe, wysokiej jakości i po możliwie korzystnych cenach ...
-
Black Friday: co 2. Polak dostrzega manipulacje
... się odzież i obuwie (69%), na drugim – elektronika i AGD (54%), a na trzecim – akcesoria sportowe (39%). Przeciętny klient jest gotowy wydać na zakupy w Black Friday 735 złotych, kiedy w 2020 roku kwota ta wynosiła 945 złotych. Metodologia W raporcie wykorzystano dane archiwalne platformy Google Trends ...
-
Polacy o wzrostach cen. Dlaczego jest tak drogo?
... Polaków. Podwyżki są odczuwalne dla większości rodaków, a dla 2/3 z nich dotkliwe. Ponad połowa polskich konsumentów wybiera więc tańsze produkty lub zakupy w tańszych sklepach. To niektóre wnioski z raportu "Dlaczego tak drogo? Polacy o cenach podstawowych produktów" przygotowanego przez agencję Inquiry. Porównanie tegorocznych danych ...
-
Mało chętnych na pracę w handlu. Jakie powody?
... pracę w niedzielę, w czasie pandemii i frekwencyjny, bonusy świąteczne czy inne korzyści pozapłacowe, jak prywatna opieka medyczna czy vouchery oraz zniżki na zakupy. Pracownicy mogą otrzymać też miesięczną premię uznaniową, uwzględniającą wyniki sklepu i jakość obsługi. Takie działanie jest podstawą, jeśli chcemy zachęcić kandydatów ...
-
W Black Friday średnie obniżki cen na poziomie 3,6 proc.
... Industry w Deloitte. Tegoroczna analiza autorstwa Deloitte i Dealavo objęła blisko 800 sklepów internetowych. Wytypowano do niej na podstawie badania Deloitte „Świąteczne Zakupy 2021” najchętniej wybierane przez Polaków produkty na prezenty świąteczne: drobne AGD, akcesoria elektroniczne, czekolady, DIY, drony, gry, konsole, kosmetyki, książki ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... związane z COVID-19 wydłużyły okres podwyższonej transformacji cyfrowej. Pandemia gruntownie zaburzyła zwyczaje zakupowe. Wielu konsumentów, którzy wybierali dotąd tradycyjne zakupy, z konieczności kupuje dzisiaj w internecie. Marketerzy zareagowali na to, inwestując znacznie więcej w nowe technologie, infrastrukturę, zmiany organizacyjne oraz ...
-
Praca w obsłudze klienta: dominuje stres czy satysfakcja?
... płacowych. Ważne, aby wszyscy – pracownicy i klienci - w tych niełatwych czasach odnosili się do siebie ze zrozumieniem i troską o zdrowie, co ułatwia pracę i zakupy.
-
Uwaga na SMS-y o dopłacie do zamówionej paczki. To smishing
... je masowo pod przypadkowe numery. Popularność e-zakupów systematycznie rośnie i coraz więcej Polaków właśnie przez internet zamawia prezenty oraz inne przedświąteczne zakupy. Pandemia przyczyniła się do wzmocnienia tego trendu wzrostowego, jaki miał już miejsce w ostatnich latach – mówi Jolanta Malak, dyrektor Fortinet w Polsce ...
-
Marketing internetowy. Jak wyglądał rok 2021?
... form video, swój czas przeżywały również streamingi live, od Facebooka, przez Instagram i TikTok, po Youtube, a wraz z nimi live commerce, czyli zakupy w trakcie prezentacji produktu na żywo. Obecny rok to również silny rozwój obsługi klienta w wiadomościach prywatnych, a co za tym idzie automatyzacji ...
-
Jakie niebezpieczeństwa niesie Metawersum Zuckerberga?
... połączyć się z metawersum jako awatary i robić w nim wszystko to, co mogliby robić w rzeczywistym świecie: wyszukiwać informacje, komunikować się, chodzić na zakupy i pracować - tyle że odłączają się od rzeczywistości i żyją w świecie wirtualnym. Awatar może być kimkolwiek i posiadać cokolwiek, a śmierć nie ma takiego ...
-
Branża kosmetyczna: rośnie znaczenie e-commerce B2B
... segment ten ma duży potencjał rozwojowy. Pandemia mocno przyśpieszyła rozwój zakupów online. Większość z nas szybko przestawiła się na wygodne i bezpieczne zakupy w sieci. To co chcieliśmy zbadać dzięki badaniu, to jak mocno zawansowane są rozwiązania technologiczne nie tylko w B2C, ale w segmencie biznesowym ...
-
Komunikatory internetowe: szczyt popularności już za nimi?
... Messengera, ale marketer za nimi tam już nie trafi. Mamy pojedyncze udane przypadki kreatywnego wykorzystania komunikatorów w biznesie np. chatbotów usprawniających zakupy online, ale na większą skalę jedynymi uniwersalnymi kanałami mobilnymi pozostają rozmowa telefoniczna i prawie 30-letni SMS. To za jego pomocą załatwiamy ...
-
4 prognozy dla handlu i łańcucha dostaw na 2022 rok
... ludzkich, uwzględniając nagłe wzrosty sprzedaży. Dodatkową korzyścią automatyzacji jest większe bezpieczeństwo pracy, co jest istotne w pandemii. TOP4: Zrównoważone zwroty Robiąc zakupy online konsumenci cenią sobie szybką, bezpłatną wysyłkę i łatwe zwroty. Zapewnienie tych benefitów może być skomplikowane i kosztowne, szczególnie dla detalistów ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w 2021 roku
... cieszą się dużą popularnością zarówno ze względu ograniczenia wynikające z pandemii, jak i zmieniające się nawyki konsumentów, którzy coraz chętniej i szerzej robią zakupy przez internet. Technologie cyfrowe zdominowały także końcówkę roku. W czwartym kwartale 2021 zanotowaliśmy rekordową liczbę transakcji fuzji i przejęć - aż 102, w tym ...
-
Kryptowaluty na celowniku hakerów, a blockchain nie taki bezpieczny.
... wraz ze wzrostem ilości walut. PayPal rozważa uruchomienie własnej kryptowaluty, a MasterCard ogłosił, że partnerzy w jego sieci mogą umożliwić swoim klientom zakupy i transakcje za pomocą portfela cyfrowego. Disney chce zbudować metawersum, Nike kupił firmę NFT, klienci Starbucks mogą teraz używać nowej aplikacji ...
-
Co 10. księgarnia trafiła do KRD
... wielkość zamieszkania i region – NUTS1). Do badania wchodziły osoby zorientowane w wydatkach gosp. domowego – odpowiedzialne / współodpowiedzialne m.in. za opłacanie rachunków czy zakupy spożywcze (ponad 90% dorosłej populacji) Kwoty zostały wyznaczone na podstawie rozkładu cech w populacji Polski, publikowanych przez GUS. W sumie zrealizowano 1004 ...
-
7 trendów w IT na 2022 rok wg 7N
... . Według raportu Gemiusa “E-commerce w Polsce 2021” najmłodsi ankietowani zdecydowanie częściej korzystają ze smartfona (92 proc.) niż z jakiegokolwiek innego urządzenia robiąc zakupy online. Tego trendu nie lekceważą firmy i chcą ściągnąć do siebie jeszcze więcej programistów, którzy umieją tworzyć aplikacje mobilne. Stale poszukiwani ...
Tematy: IT, trendy IT, cyberbezpieczeństwo, konteneryzacja, m-commerce, Big Data, AI, machine learning, NLP, automatyzacja -
Ataki na smartfony. Co zrobić, gdy telefon zostanie zainfekowany?
Smartfony rzadko kiedy służą tylko do przeprowadzania rozmów i wysyłania SMS-ów. Za pomocą telefonów robimy dziś zakupy, płacimy, korzystamy z bankowości, mediów społecznościowych i odbieramy pocztę elektroniczną. Smartfony zawierają mnóstwo cennych danych, o czym wiedzą cyberprzestępcy. Ekspert ESET podpowiada, jakie ...
-
Najlepsi pracodawcy w branży handlowej, czyli YouGov Reputation 2022
... zadanie. O badaniu YouGov BrandIndex YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. Obecnie monitorujemy w Polsce blisko 400 marek; w rankingach porównujemy skumulowane wyniki z ubiegłego roku vs. rok poprzedni.
-
Jak pandemia zmieniła centra handlowe i konsumentów?
... lata to dynamiczny rozwój parków handlowych oraz obiektów typu convenience, który dodatkowo spotęgowała pandemia. Trudniejsza sytuacja konsumentów spowodowała, że robiąc zakupy spożywcze i chemiczne częściej wybierali sklepy dyskontowe. Badając szczegółowiej obroty w podziale na centra i parki handlowe, obronną ręką ze skutkami ograniczeń poradziły ...
-
Polska gospodarka: jaki wpływ wojny w Ukrainie?
... za około 75% polskiego eksportu. Gaz ziemny z Rosji pokrywa około 40% zużycia w Unii Europejskiej. Przywódcy europejskich krajów jasno deklarują, że zakupy z kierunku rosyjskiego zostaną mocno ograniczone. Mówi się o spadku importu o nawet 65% już w tym roku. Choć z punktu widzenia geopolitycznego jest to ...
-
Praca zdalna: lubiana przez pracowników, kontrolowana przez firmy
... w trakcie pandemii. Obecność w przestrzeni służącej pracownikom także do celów prywatnych ułatwia korzystanie z usług internetowych. 43% badanych robiło w czasie pracy zdalnej zakupy przez internet. W efekcie aż 61% respondentów pracujących zdalnie lub hybrydowo zdarzało się w godzinach pracy odbierać przesyłki od kuriera lub z paczkomatu ...
-
Wojna w Ukrainie: 80% Polaków ruszyło z pomocą
... – bo aż 80 proc. – bezpośrednio zaangażowała się w pomoc w związku z sytuacją w Ukrainie. Głównymi rodzajami pomocy pośród polskich gospodarstw domowych były osobiste zakupy (56 proc.), zaangażowanie w zbieranie najpotrzebniejszych produktów (33 proc.), pomoc finansowa (21 proc.) oraz osobiste wsparcie działań organizacji humanitarnych na rzecz ...
-
Oto fakty i mity na temat subskrypcji
... piątce znalazły się również usługi telekomunikacyjne i internetowe, kosmetyki i chemia w modelu subskrypcji e-commerce i produktów, oraz ubezpieczenia. Polacy zdecydowanie preferują jednorazowe zakupy, kiedy decydują się na dobra luksusowe czy podróże. Produkty i usługi naturalnie postrzegane jako subskrypcje, takie jak streaming wideo czy muzyki ...
-
Parki handlowe i nieruchomości convenience w Polsce - obraz rynku
... jak i opłat serwisowych jest zdecydowanie niższy niż w dużych centrach handlowych. Obiekty te są zlokalizowane często dużo bliżej miejsca zamieszkania konsumentów i zakupy w nich nie zajmują tak dużo czasu. Wolumen inwestycyjny Po drugim roku ukształtowanym pod wpływem pandemii, popularność szybkich, codziennych zakupów weszła ...
-
Koszyk Roku 2022: znamy najbardziej przyjazne sklepy internetowe
... , sephora.pl czy castorama.pl. Co zatem jest obecnie trendy w branży e-commerce? Jak pokazało badanie, 78% największych sklepów pozwala na zakupy bez rejestracji, a 43% udostępnia alternatywne formy logowania, np. za pomocą mediów społecznościowych. Dodatkowo 59% badanych e-sklepów nie wymaga od klienta ...
-
Ochrona danych osobowych - jakie błędy popełniamy?
... z tego, jak przestępcy wykorzystują skradzione dane osobowe. Zapytani o to, najczęściej wskazują na zaciąganie zobowiązań finansowych w postaci np. umowy kredytowej na zakupy, leasingu lub pożyczki (86 proc.). Blisko 2/3 ankietowanych obawia się także sprzedaży danych oraz wykorzystania ich do założenia firmy, która ...