-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
... o 5,7 proc. niższy rok wcześniej. Segment pojazdów lekkich odnotował relatywnie dobry wynik w całym roku, pomimo 35,2-proc. spadku w II kw. 2020r. Zakupy aut osobowych (dynamika na koniec roku: -6,7% r/r) zostały utrzymane m.in. dzięki subwencjom z Tarczy Finansowej 1.0. Subwencje zapewniły płynność przedsiębiorców oraz ...
-
Konsumenci częściej wybierają marki własne
... wyhamować, ale obawy Polaków z nią związane wydają się być mniejsze. Widać to także w zmianie zwyczajów zakupowych. Coraz mniej Polaków robi zakupy na zapas (-5 p.p.), a połowa z nas poluje na okazje cenowe. Z badania "Global State of the Consumer Tracker" przeprowadzonego przez firmę doradczą ...
-
Polacy i nowoczesne technologie. Dobrodziejstwo czy udręka?
... (17%). Ponadto 16% osób stwierdziło, że nie ufa transakcjom mobilnym na tyle, by korzystać z nich na co dzień. Nowoczesne technologie i zakupy: jak kupujemy, czego oczekujemy? Statystyczny Polak posiada 2-3 urządzenia mobilne (57%), a kupno nowego sprzętu jest dla niego nie tylko koniecznością ...
-
Menedżer haseł - czy warto z niego korzystać?
Codziennie korzystamy aktywnie z różnego rodzaju aplikacji w sieci. Robimy zakupy w sklepach internetowych i logujemy się do bankowości elektronicznej. Wszędzie potrzebujemy bezpiecznego hasła. I ze względów bezpieczeństwa nie może to być jedno hasło. ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne. Warszawa gwiazdą regionu?
... największymi optymistami jeśli chodzi o ich przyszłą aktywność zakupową. Aktywność w Polsce na najwyższym poziomie Aż 68% polskich inwestorów oczekuje, że ich zakupy w 2021 roku będą większe niż rok wcześniej. Tym optymizmem wyróżniamy się wśród innych krajów. Na drugim miejscu jest Rumunia, gdzie ...
-
Jak cyberprzestępcy działają w czasie pandemii?
... dobrze. Aamir Lakhani: W 2020 roku zaczęliśmy zauważać wzrost liczby tzw. ataków e-skimmingowych. Przestępcy odwiedzają zaufane strony i „przejmują” moduł koszyka na zakupy. Instalują własny kod i szukają luk w zabezpieczeniach, z których właściciel nie zdaje sobie sprawy. Działa to na podobnej zasadzie jak atak man-in-the-middle ...
-
Na opóźnienia w płatnościach skarży się co trzecia firma
... , płynu do dezynfekcji rąk oraz na odkażanie pomieszczeń. Takie działania deklaruje ponad 95 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazły się zakupy nowego sprzętu oraz oprogramowania (ponad 30 proc.), które posłużyć miały przystosowaniu do zmienionego w czasie pandemii trybu pracy. Co piąty przedsiębiorca ...
-
Pandemia podnosi innowacyjność biznesu. Na czym skupiać innowacje?
... poprawione doświadczenie użytkownika jest lepsze niż poprzednie. Najważniejsze są dla nich kwestie bezpieczeństwa – 55% klientów szuka firm i marek oferujących bezpieczniejsze zakupy w pandemii. Co ciekawe, mimo rozkwitu sektora e commerce, Europejczycy tęsknią za relacjami osobistymi, także tymi doświadczanymi w trakcie robienia zakupów. Raport ...
-
Handel chce zatrudniać nowych pracowników
... internet, a branża e-commerce od początku pandemii notuje wysokie wzrosty – w momencie znoszenia restrykcji związanych z lockdownem, klienci korzystają z ponownego otwarcia galerii handlowych. Zakupy w czasie pandemii stały się jedną z form rozrywki. Jednocześnie praca zdalna wymusiła na nas przystosowanie mieszkań do potrzeb domowego biura, co ...
-
Centra handlowe: czy jest szansa na powrót koniunktury?
... w sektorze nieruchomości komercyjnych w 2020 r. Pomimo ogólnoświatowego kryzysu ekonomicznego i poważnych reperkusji dla sektora nieruchomości aktywność inwestorów obejmująca zakupy w Polsce utrzymała się na zadowalającym poziomie Wolumen transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości komercyjnych (obejmujących obiekty handlowe, biurowe ...
-
CERT Orange Polska: 2020 rok pod znakiem phishingu
... wydarzenia i ludzkie emocje. W ubiegłym roku były to obawy związane z pandemią, głód informacji na temat rozwoju sytuacji, zmiana stylu życia – wzmożone zakupy przez internet, praca zdalna, potrzeba bycia w kontakcie z innymi. Miliony osób uchronionych przed skutkami wyłudzeń to efekt codziennej pracy naszego zespołu ...
-
RFID - obalamy mity, potwierdzamy fakty
... ? Wiele osób nawet nie wie, że spotyka się z tą technologią każdego dnia. Co więcej, potrafi z niej korzystać. Przykładowo, płacąc za zakupy zbliżeniowo, wykorzystujemy rozwiązania NFC (Near Field Communication), będące de facto rozwiązaniami RFID. Wchodząc na basen, zwykle korzystamy z opasek na rękę ...
-
Handel elektroniczny: ogromne wzrosty sprzedaży
... gwałtownego wzrostu w obszarze handlu elektronicznego Salesforce zapoczątkował w ramach 2020 Q1 Shopping Index, kiedy to w marcu ubiegłego roku konsumenci przenieśli swoje zakupy do internetu. Wraz z opublikowaniem indeksu za pierwszy kwartał 2021 roku widzimy, jak pandemia przyniosła ze sobą nową falę kupujących online ...
-
Nowe inwestycje: w co i gdzie chcą inwestować firmy?
... . W ciągu ostatnich lat branża SSC/BPO w Polsce znacznie się rozwinęła. Prawie każda większa firma jest zaangażowana w jakąś działalność związaną z outsourcingiem, a ponieważ zakupy mają głęboki wpływ na koszty operacyjne przedsiębiorstwa, ma to strategiczne znaczenie. Firmy szukają optymalnej pozycji zasobów i usług, czy to wewnątrz ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... . 26% w maju 2020) oraz zakupu ubrań czy dodatków online (32% vs. 25% w 4 fali badania). W pierwszych miesiącach pandemii Polacy ograniczyli swoje zakupy, rezygnując przede wszystkim z produktów takich jak ubrania i obuwie (62%) czy artykuły wyposażenia wnętrz (55%). Rok później te kategorie nadal cieszą ...
-
Nowe plany z #hello 5G i oferta na smartfony, czyli letnie promocje w Orange
... planie superdodatek w planach w #hello5G – HBO GO już od 5 zł miesięcznie, dodatkowy comiesięczny pakiet GB do włączenia w Mój Orange, e-bonus za zakupy online – 1 miesiąc abonamentu za 0 zł. #hello5G - Orange stawia na rozwój technologii i chce sprostać wymaganiom klientów, którzy potrzebują szybszej i jeszcze bardziej ...
-
Polacy boją się o zdrowie rodziny najbardziej w Europie
... do niepokoju jest spłata kredytów (59 proc.), a z 37 proc. do 34 proc. spadła liczba Polaków, którzy wolą odłożyć w czasie większe zakupy. Odpowiedziało tak tyle samo Belgów, nieco więcej Francuzów i Irlandczyków i aż 44 proc. Włochów. Sporo zmniejszyła się w ciągu miesiąca liczba polskich ...
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata
... jednak znacząco zwiększyły się wyceny takich marek jak Uniqlo (+88%) i H&M (+47%). Ponieważ w czasie pandemii większa liczba konsumentów zaczęła robić zakupy przez Internet, pozwoliło to 20 największym detalistom zwiększyć wartość swoich marek o 48%. Oprócz sukcesu Amazona znaczący wzrost osiągnęły chińskie marki ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
... 2030 roku globalne zapotrzebowanie na miejskie usługi logistyczne na ostatniej mili dla e commerce może wzrosnąć aż o 78%, a rosnący popyt na zakupy w intrenecie doprowadzi do szeregu niepożądanych konsekwencji. Utrzymanie obecnego modelu realizacji zamówień do 2030 roku sprawi m.in., że liczba pojazdów dostawczych ...
-
Pokolenie Z: pieniądze i technologie czy tradycyjne wartości?
Pokolenie Z już dziś stanowi pokaźną część naszej populacji - w 11 krajach, w których Mastercard przeprowadziło swoje najnowsze badanie, jego przedstawiciele stanowią już 7,2% społeczeństwa, a ich grupa liczy sobie już około 11,5 mln osób. Warto przyjrzeć się ich zachowaniom, zwyczajom i wyznawanym wartościom tym bardziej, że już niedługo ich ...
-
Pandemia hamuje konsumpcję i rozpędza inflację
... asortymentu realizowanych było przez internet. PwC w raporcie „Nowy obraz polskiego konsumenta” szacuje, że jedynie 11% Polaków kupuje artykuły spożywcze online. Zakupy z dostawą do domu są domeną ankietowanych żyjących miastach powyżej 500.000 mieszkańców. O potencjalnej zmianie nawyków konsumentów może świadczyć fakt, że ...
-
Dane osobowe co czwartego Polaka w niebezpieczeństwie
... sposób, korzystając z naszej tożsamości, przestępcy są w stanie zaciągnąć różne zobowiązania finansowe, np. wziąć pożyczkę, podpisać umowę leasingową lub zrobić drogie zakupy na raty, których nie zamierzają potem spłacać. My o wszystkim dowiemy się po czasie z wezwania do zapłaty, które otrzymamy, albo co ...
-
Toyota vs Cukiernia Sowa, czyli najczęściej polecane marki Polsce
... wyniki. O badaniu YouGov BrandIndex YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. W 2021 r. monitorujemy w Polsce ponad 200 marek.
-
Centra handlowe po pandemii. Czy restart się udał?
... Wynajmu Powierzchni Handlowych BNP Paribas Real Estate Sieć zapewnia, że odzież pochodzi ze sprawdzonych źródeł, jest czysta i posortowana, co ułatwia zakupy. Innym ważnym krokiem, który w II kwartale wykonała sieć Auchan, był debiut kolekcji własnej Green Inextenso. Tekstylia, z których wyprodukowana jest odzież ...
-
Automotive: dystrybutorzy i producenci części samochodowych optymistyczni
... motoryzacyjnych skorzystali w pandemii i nadal korzystają na spadku sprzedaży nowych samochodów, który był spowodowany niższym popytem i ograniczoną produkcją aut. Odkładane w czasie zakupy nowych aut najczęściej oznaczają konieczność naprawy bądź wymiany części w dotychczas posiadanych. Potencjał polskiego rynku jest wysoki z uwagi na dużą liczbę ...
-
Galeria Tarnobrzeg z pozwoleniem na budowę
... około 100 000 osób, a w strefie bezpośredniego oddziaływania centrum ponad 130 000 osób, które już za około 2 lata będą mogły robić zakupy w naszym centrum. Będzie to pierwszy tego typu obiekt w mieście, pojawi się w nim wiele dotychczas nieobecnych tutaj marek, a także pierwsze w promieniu ...
-
Jakie zmiany w logistyce wymusza rozwój e-commerce?
E-commerce to jedna z branż, która okazała się niezaprzeczalnym beneficjentem wybuchu pandemii. Boom na zakupy online jeszcze wyraźniej unaocznił nam, w jak dużym stopniu sukces handlu internetowego uzależniony jest od logistyki. Przyznają to zresztą sami sprzedawcy ...
-
Boty, czyli kłopoty biznesu
... wieloskładnikowe (MFA). Powyższym celom służy wiele rozwiązań, które mają za zadanie uprzedzić ruchy atakujących i zaradzić rosnącej frustracji klientów próbującym finalizować zakupy czy transakcje. Główne wyzwania połączonych sił biznesu i IT wiążą się z trendami kreowanymi przez atakujących. Atakujący zmieniają narzędzia Jeśli wartość kont ...
-
Kursy i szkolenia online: co myślą o nich pracownicy?
... minionym roku "zdalny" i "online" okazały się słowami, które dość niespodziewanie nie znikały właściwie z naszych ust. Pandemia sprawiała, że pracowaliśmy, robiliśmy zakupy, oglądaliśmy wydarzenia kulturalne i uczyliśmy się zdalnie. Co ważne, ten ostatni przypadek dotyczył nie tylko o dzieci, młodzież i studentów. Z opracowanego przez Pracuj ...
-
Co robić, aby marka dobrze się sprzedawała?
... ). Dlatego tym bardziej zachęcaj swoich klientów po udanym zakupie do podzielenia się swoją satysfakcją z innymi, proponując np. rabat na kolejne zakupy lub oferując udział w konkursie. Być może opinie o Twojej marce już gdzieś się znajdują? Pomóż potencjalnym kupującym dotrzeć do tych opinii ...
-
Ulice handlowe w czasach pandemii. Co się zmienia?
... również nowy koncept „Społem” WSS Śródmieście o nazwie „Przy Metrze” – jest to pierwsza placówka tej sieci, gdzie można nie tylko zrobić zakupy, ale także zjeść i wypić coś na miejscu. Jeszcze w tym oraz w przyszłym roku na Świętokrzyskiej zostaną oddane kolejne lokale handlowo-usługowe w ramach ...
-
Czy reklama sprzętu AGD cierpi przez pandemię?
... z wykorzystaniem wideo online, reklamy natywnej i mediów społecznościowych, jak i skuteczność sprzedażowa działań performance’owych – przede wszystkim z użyciem paid search. Zakupy urządzeń gospodarstwa domowego są kojarzone raczej z przykrym obowiązkiem i koniecznością zastąpienia zużytych lub niedziałających sprzętów. Produkty z tej kategorii są ...
-
Niewypłacalności firm w Polsce mocno w górę
... z mniejszych wydatków na wyjazdy wakacyjne. Dystrybucję detaliczną FMCG cechowała z kolei wysoka konkurencja ze strony dyskontów, w których Polacy pokochali robić zakupy, rosnące koszty pracowników, presja inflacyjna i w efekcie niska marżowość. Liczba upadłości i restrukturyzacji wśród podmiotów handlowych wzrosła po 9 miesiącach 2021 o 113 ...
-
Colliers: deweloperzy ciągle wierzą w parki i centra handlowe
... mkw. zlokalizowane w Szczecinie, Rybniku, Słupsku, Gdańsku, Nowym Sączu i Lublinie za łączną kwotę 87 mln EUR nabył amerykański fundusz LCN. Na zakupy wybrała się również sieć centrów medycznych Medicover, która została większościowym właścicielem sieci klubów fitness Just GYM. We wrześniu sportowe portfolio ...
-
Benefity pracownicze, wellbeing i kultura organizacji. Tego chcą pracownicy
... różnorodnych produktów), Biedronka, Empik, Decathlon i Pyszne.pl. Z raportu wynika, że kafeteria benefitów jest wykorzystywania do zabezpieczenia codziennych potrzeb, takich jak zakupy spożywcze, pasje czy catering z dostawą do domu, który w ostatnich czasach znacznie zyskał na popularności. Pracownicy nie chcą już płacić za ...