-
Pandemia zmienia zachowania konsumentów. Jak reaguje biznes?
Wybuch pandemii doprowadził do potężnych zmian w zachowaniach konsumentów. Zrozumienie, jak kryzys wpływa na potrzeby i oczekiwania klientów ma kluczowe znaczenie dla budowania strategii na przyszłość. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co w czasach pandemii buduje lojalność klientów? Jak zmieniło się podejście konsumentów do nowych technologii? W ...
-
Bon do IKEA? Nie dostaniesz 2000 zł, to spam
Dostałeś maila z bonem na zakupy w Ikea? Nie daj się nabrać. Eksperci ds. cyberbezpieczeństwa ESET ostrzegają przed kampanią spamową, z którą szwedzka sieć nie ma nic wspólnego. ...
-
10 priorytetów politycznych prezydentury Joe Bidena
... ich akcji w związku ze zwiększeniem mnożników wyceny w wyniku cięć stóp procentowych oraz z faktem, iż lockdowny wywołały boom na działalność i zakupy w sieci w efekcie zamykania i ograniczania działalności sklepów stacjonarnych, restauracji i miejsc rozrywki. Monopole wyciągają z gospodarki zbyt duże nadprogramowe zyski, znacznie przekraczające ...
-
Polacy martwią się o oszczędności bardziej niż o własne zdrowie
... się o swoje finanse. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki jest indeks niepokoju w Polsce? Czego dotyczą nasze największe obawy? Jak robimy zakupy? Spadek indeksu niepokoju o 5 p.p., to najwyższy spadek wśród badanych krajów europejskich. W badaniu „Global State of the Consumer Tracker” wzięło udział po ...
-
W pandemii chętniej udostępniamy dane osobowe, ale mamy wymagania
... cztery osoby. Około 24% osób jest z kolei skłonnych przekazać swoje dane osobowe w zamian za wynagrodzenie lub zapewnienie sobie zniżki na zakupy lub lepszą ofertę. Jeśli już decydujemy się na przekazanie danych, najczęściej zależy nam na tym, by były one możliwie jak ...
-
Czy pandemia zmieniła marki luksusowe?
... . Pandemia dobitnie pokazała markom luksusowym, że muszą odnaleźć się w cyfrowej rzeczywistości. Pomimo początkowej niechęci, firmy zainwestowały w nowe technologie wspomagające zakupy online. Należy jednak zaznaczyć, że unikatowe doświadczenie związane z wizytą w sklepie nadal jest pożądane przez klientów. To właśnie odpowiednio zaimplementowana ...
-
Oferty pracy: czy spece od e-commerce mogą narzekać?
... nie wszyscy z nich byli przygotowani. Z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” dowiadujemy się, że już 20 mln Polaków robi zakupy on-line. Choć COVID-19 rzucił rynkowi e–commerce szereg wyzwań związanych m.in. z logistyką, dostawami i dostępnością produktów, to zaufanie do e-zakupów w Polsce rośnie ...
-
CEO Study: liczą się talenty, nowe technologie i partnerstwo
... chmurze hybrydowej, takie technologie jak sztuczna inteligencja, IoT i automatyzacja mogą sprawić, że podstawowe procesy biznesowe (łańcuch dostaw, finanse, HR, zakupy) będą bardziej responsywne i inteligentne - podnosząc skuteczność i wydajność w ciągle zmieniającym się środowisku biznesowym i dostarczając więcej informacji w czasie rzeczywistym ...
-
Jak Polacy spędzą Walentynki 2021? Oto Mastercard Love Index
... do 2020 o 260%). Co ciekawe, prawie połowa Polaków (48%) w najbliższe święto zakochanych podaruje ukochanej osobie także tradycyjną kartkę walentynkową. Tegoroczne zakupy internetowe 51% Polaków zrobi w internecie. W ciągu ostatnich 10 lat liczba zakupów w sieci wzrosła 17-krotnie. W tym roku połowa badanych zapowiedziała wsparcie ...
-
Wyprzedaże noworoczne: najlepsze oferty pod koniec stycznia
... się ceny konkretnych produktów? W ramach „Świątecznego Barometru Cenowego” przeanalizowane zostały ceny produktów najczęściej wybieranych przez Polaków jako prezenty świąteczne w badaniu „Zakupy Świąteczne 2020”. Analizowane były ceny z okresu od 20 listopada 2020 do 29 stycznia 2021 roku. Ponieważ sklepy stacjonarne były zamknięte ...
-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
... o 5,7 proc. niższy rok wcześniej. Segment pojazdów lekkich odnotował relatywnie dobry wynik w całym roku, pomimo 35,2-proc. spadku w II kw. 2020r. Zakupy aut osobowych (dynamika na koniec roku: -6,7% r/r) zostały utrzymane m.in. dzięki subwencjom z Tarczy Finansowej 1.0. Subwencje zapewniły płynność przedsiębiorców oraz ...
-
Konsumenci częściej wybierają marki własne
... wyhamować, ale obawy Polaków z nią związane wydają się być mniejsze. Widać to także w zmianie zwyczajów zakupowych. Coraz mniej Polaków robi zakupy na zapas (-5 p.p.), a połowa z nas poluje na okazje cenowe. Z badania "Global State of the Consumer Tracker" przeprowadzonego przez firmę doradczą ...
-
Polacy i nowoczesne technologie. Dobrodziejstwo czy udręka?
... (17%). Ponadto 16% osób stwierdziło, że nie ufa transakcjom mobilnym na tyle, by korzystać z nich na co dzień. Nowoczesne technologie i zakupy: jak kupujemy, czego oczekujemy? Statystyczny Polak posiada 2-3 urządzenia mobilne (57%), a kupno nowego sprzętu jest dla niego nie tylko koniecznością ...
-
Menedżer haseł - czy warto z niego korzystać?
Codziennie korzystamy aktywnie z różnego rodzaju aplikacji w sieci. Robimy zakupy w sklepach internetowych i logujemy się do bankowości elektronicznej. Wszędzie potrzebujemy bezpiecznego hasła. I ze względów bezpieczeństwa nie może to być jedno hasło. ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne. Warszawa gwiazdą regionu?
... największymi optymistami jeśli chodzi o ich przyszłą aktywność zakupową. Aktywność w Polsce na najwyższym poziomie Aż 68% polskich inwestorów oczekuje, że ich zakupy w 2021 roku będą większe niż rok wcześniej. Tym optymizmem wyróżniamy się wśród innych krajów. Na drugim miejscu jest Rumunia, gdzie ...
-
Jak cyberprzestępcy działają w czasie pandemii?
... dobrze. Aamir Lakhani: W 2020 roku zaczęliśmy zauważać wzrost liczby tzw. ataków e-skimmingowych. Przestępcy odwiedzają zaufane strony i „przejmują” moduł koszyka na zakupy. Instalują własny kod i szukają luk w zabezpieczeniach, z których właściciel nie zdaje sobie sprawy. Działa to na podobnej zasadzie jak atak man-in-the-middle ...
-
Na opóźnienia w płatnościach skarży się co trzecia firma
... , płynu do dezynfekcji rąk oraz na odkażanie pomieszczeń. Takie działania deklaruje ponad 95 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazły się zakupy nowego sprzętu oraz oprogramowania (ponad 30 proc.), które posłużyć miały przystosowaniu do zmienionego w czasie pandemii trybu pracy. Co piąty przedsiębiorca ...
-
Pandemia podnosi innowacyjność biznesu. Na czym skupiać innowacje?
... poprawione doświadczenie użytkownika jest lepsze niż poprzednie. Najważniejsze są dla nich kwestie bezpieczeństwa – 55% klientów szuka firm i marek oferujących bezpieczniejsze zakupy w pandemii. Co ciekawe, mimo rozkwitu sektora e commerce, Europejczycy tęsknią za relacjami osobistymi, także tymi doświadczanymi w trakcie robienia zakupów. Raport ...
-
Handel chce zatrudniać nowych pracowników
... internet, a branża e-commerce od początku pandemii notuje wysokie wzrosty – w momencie znoszenia restrykcji związanych z lockdownem, klienci korzystają z ponownego otwarcia galerii handlowych. Zakupy w czasie pandemii stały się jedną z form rozrywki. Jednocześnie praca zdalna wymusiła na nas przystosowanie mieszkań do potrzeb domowego biura, co ...
-
Centra handlowe: czy jest szansa na powrót koniunktury?
... w sektorze nieruchomości komercyjnych w 2020 r. Pomimo ogólnoświatowego kryzysu ekonomicznego i poważnych reperkusji dla sektora nieruchomości aktywność inwestorów obejmująca zakupy w Polsce utrzymała się na zadowalającym poziomie Wolumen transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości komercyjnych (obejmujących obiekty handlowe, biurowe ...
-
CERT Orange Polska: 2020 rok pod znakiem phishingu
... wydarzenia i ludzkie emocje. W ubiegłym roku były to obawy związane z pandemią, głód informacji na temat rozwoju sytuacji, zmiana stylu życia – wzmożone zakupy przez internet, praca zdalna, potrzeba bycia w kontakcie z innymi. Miliony osób uchronionych przed skutkami wyłudzeń to efekt codziennej pracy naszego zespołu ...
-
RFID - obalamy mity, potwierdzamy fakty
... ? Wiele osób nawet nie wie, że spotyka się z tą technologią każdego dnia. Co więcej, potrafi z niej korzystać. Przykładowo, płacąc za zakupy zbliżeniowo, wykorzystujemy rozwiązania NFC (Near Field Communication), będące de facto rozwiązaniami RFID. Wchodząc na basen, zwykle korzystamy z opasek na rękę ...
-
Handel elektroniczny: ogromne wzrosty sprzedaży
... gwałtownego wzrostu w obszarze handlu elektronicznego Salesforce zapoczątkował w ramach 2020 Q1 Shopping Index, kiedy to w marcu ubiegłego roku konsumenci przenieśli swoje zakupy do internetu. Wraz z opublikowaniem indeksu za pierwszy kwartał 2021 roku widzimy, jak pandemia przyniosła ze sobą nową falę kupujących online ...
-
Nowe inwestycje: w co i gdzie chcą inwestować firmy?
... . W ciągu ostatnich lat branża SSC/BPO w Polsce znacznie się rozwinęła. Prawie każda większa firma jest zaangażowana w jakąś działalność związaną z outsourcingiem, a ponieważ zakupy mają głęboki wpływ na koszty operacyjne przedsiębiorstwa, ma to strategiczne znaczenie. Firmy szukają optymalnej pozycji zasobów i usług, czy to wewnątrz ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... . 26% w maju 2020) oraz zakupu ubrań czy dodatków online (32% vs. 25% w 4 fali badania). W pierwszych miesiącach pandemii Polacy ograniczyli swoje zakupy, rezygnując przede wszystkim z produktów takich jak ubrania i obuwie (62%) czy artykuły wyposażenia wnętrz (55%). Rok później te kategorie nadal cieszą ...
-
Nowe plany z #hello 5G i oferta na smartfony, czyli letnie promocje w Orange
... planie superdodatek w planach w #hello5G – HBO GO już od 5 zł miesięcznie, dodatkowy comiesięczny pakiet GB do włączenia w Mój Orange, e-bonus za zakupy online – 1 miesiąc abonamentu za 0 zł. #hello5G - Orange stawia na rozwój technologii i chce sprostać wymaganiom klientów, którzy potrzebują szybszej i jeszcze bardziej ...
-
Polacy boją się o zdrowie rodziny najbardziej w Europie
... do niepokoju jest spłata kredytów (59 proc.), a z 37 proc. do 34 proc. spadła liczba Polaków, którzy wolą odłożyć w czasie większe zakupy. Odpowiedziało tak tyle samo Belgów, nieco więcej Francuzów i Irlandczyków i aż 44 proc. Włochów. Sporo zmniejszyła się w ciągu miesiąca liczba polskich ...
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata
... jednak znacząco zwiększyły się wyceny takich marek jak Uniqlo (+88%) i H&M (+47%). Ponieważ w czasie pandemii większa liczba konsumentów zaczęła robić zakupy przez Internet, pozwoliło to 20 największym detalistom zwiększyć wartość swoich marek o 48%. Oprócz sukcesu Amazona znaczący wzrost osiągnęły chińskie marki ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
... 2030 roku globalne zapotrzebowanie na miejskie usługi logistyczne na ostatniej mili dla e commerce może wzrosnąć aż o 78%, a rosnący popyt na zakupy w intrenecie doprowadzi do szeregu niepożądanych konsekwencji. Utrzymanie obecnego modelu realizacji zamówień do 2030 roku sprawi m.in., że liczba pojazdów dostawczych ...
-
Pokolenie Z: pieniądze i technologie czy tradycyjne wartości?
Pokolenie Z już dziś stanowi pokaźną część naszej populacji - w 11 krajach, w których Mastercard przeprowadziło swoje najnowsze badanie, jego przedstawiciele stanowią już 7,2% społeczeństwa, a ich grupa liczy sobie już około 11,5 mln osób. Warto przyjrzeć się ich zachowaniom, zwyczajom i wyznawanym wartościom tym bardziej, że już niedługo ich ...
-
Pandemia hamuje konsumpcję i rozpędza inflację
... asortymentu realizowanych było przez internet. PwC w raporcie „Nowy obraz polskiego konsumenta” szacuje, że jedynie 11% Polaków kupuje artykuły spożywcze online. Zakupy z dostawą do domu są domeną ankietowanych żyjących miastach powyżej 500.000 mieszkańców. O potencjalnej zmianie nawyków konsumentów może świadczyć fakt, że ...
-
Dane osobowe co czwartego Polaka w niebezpieczeństwie
... sposób, korzystając z naszej tożsamości, przestępcy są w stanie zaciągnąć różne zobowiązania finansowe, np. wziąć pożyczkę, podpisać umowę leasingową lub zrobić drogie zakupy na raty, których nie zamierzają potem spłacać. My o wszystkim dowiemy się po czasie z wezwania do zapłaty, które otrzymamy, albo co ...
-
Toyota vs Cukiernia Sowa, czyli najczęściej polecane marki Polsce
... wyniki. O badaniu YouGov BrandIndex YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. W 2021 r. monitorujemy w Polsce ponad 200 marek.
-
Centra handlowe po pandemii. Czy restart się udał?
... Wynajmu Powierzchni Handlowych BNP Paribas Real Estate Sieć zapewnia, że odzież pochodzi ze sprawdzonych źródeł, jest czysta i posortowana, co ułatwia zakupy. Innym ważnym krokiem, który w II kwartale wykonała sieć Auchan, był debiut kolekcji własnej Green Inextenso. Tekstylia, z których wyprodukowana jest odzież ...
-
Automotive: dystrybutorzy i producenci części samochodowych optymistyczni
... motoryzacyjnych skorzystali w pandemii i nadal korzystają na spadku sprzedaży nowych samochodów, który był spowodowany niższym popytem i ograniczoną produkcją aut. Odkładane w czasie zakupy nowych aut najczęściej oznaczają konieczność naprawy bądź wymiany części w dotychczas posiadanych. Potencjał polskiego rynku jest wysoki z uwagi na dużą liczbę ...