-
Podatek VAT: luka jest coraz większa
... , S., 2010, “Three VAT Studies” Gemmell, N., Hasseldine, J., 2012, “The Tax Gap: A Methodological Review” HM Revenue & Customs, 2012, “Measuring Tax Gaps 2012” House of Commnons Library, 2012, “VAT: Budget 2012 Changes to Loopholes and Anomalies” Institute for Financial Policy, The Ministry of Finance ...
-
Jak e-commerce wpływa na centra handlowe?
... wyższy poziom usług i większą wygodę. Na przykład brytyjska sieć domów towarowych House of Fraser stworzyła w Cambridge w kawiarni Caffé Nero na parterze nowatorski punkt ... zrobić zakupy na tabletach popijając kawę, a następnie przymierzyć i odebrać zamówione produkty w sklepie House of Fraser na pierwszym piętrze. Innym przykładem jest sieć Lacoste ...
-
Ekologiczny dom przyszłości
Firma Panasonic, marka koncernu Matsushita Electric Industrial Co. Ltd., poinformowała o ukończeniu projektu Eco & UD House, modelowego domu rzeczywistych rozmiarów, wyrażającego przywiązanie firmy do ekologii i zasad universal design (projektowanie dla wszystkich). Dom znajduje się w kompleksie Panasonic ...
-
Jaki jest polski nauczyciel
... % nauczycieli nadal preferuje kawę mieloną, a 42% pije kawę rozpuszczalną. Najbardziej popularne wśród nich marki to: Nescafe (33%), Tchibo (23%), Maxwell House (23%) i Jacobs (23%). Co się zaś tyczy herbaty, najwięcej wśród nauczycieli popija herbatki ekspresowe (39%), na drugim zaś miejscu uplasowały ...
-
Netflix w Polsce, czyli entuzjazm kontrolowany
... , oferująca w ramach usług "wideo na żądanie" dostęp do tysięcy filmów i seriali przez internet. Netflix sponsoruje też własne produkcje, takie jak "House of Cards", "Narcos" czy "Orange is The New Black". Według Forbesa, firma warta jest ponad 25 mld dolarów. Netflix zaczynał ...
-
Wrocław bije kolejne rekordy na rynku biurowym
... Bank S.A. 10.000 mkw. w inwestycji Business Garden 1, wynajęcie 4.700 mkw. w Skanska – Nowy Targ, wynajęcie przez OVH 2.350 mkw. w Aquarius Business House I oraz przedłużenie umowy najmu przez Nokię na 1.700 mkw. w Bema Plaza. Na podkreślenie zasługuje również odnotowana w I kwartale br. rekordowa absorbcja ...
-
Biurowce w Warszawie: króluje Wola, Służewiec zmienia swoją funkcję
... zachodzą też w samych biurowcach, których właściciele chcą zaoferować podobne udogodnienia, jakie zapewniają biurowce w centrum miasta. Modernizacji poddane zostały m.in. Tulipan House, Park Postępu, Horizon, Adgar Plaza One, Adgar Wave, Innova i Signum Work Station (dawne Trinity Park II i III), czy budynki przy ...
-
Przestępstwa gospodarcze - raport 2005
Jak wskazuje przeprowadzone przez PricewaterhouseCoopers w 2005 r. badanie dotyczące przestępczości gospodarczej na świecie - PricewaterhouseCoopers Global Economic Crime Survey 2005 - rosnąca przestępczość gospodarcza stwarza coraz większe zagrożenie dla spółek - niemal połowa firm na świecie padła ofiarą oszustw w ciągu ostatnich dwóch lat. ...
-
Przestępstwa gospodarcze - raport 2009
Prawie jedna trzecia przedsiębiorstw na świecie padła w ciągu ostatnich 12 miesięcy ofiarą przestępstw gospodarczych. Wśród nich 43 procent jest zdania, że przestępczość w ich organizacjach w tym okresie wzrosła - wynika z raportu PricewaterhouseCoopers pt. Global Economic Crime Survey 2009. Poziom występowania przestępczości gospodarczej w Polsce ...
-
Przestępstwa gospodarcze - raport 2011
W ciągu ostatnich 12 miesięcy aż 39% organizacji w Polsce padło ofiarą przestępstw gospodarczych - wynika z raportu firmy doradczej PwC (wcześniej PricewaterhouseCoopers) "Global Economic Crime Survey 2011". Najczęstszym przestępstwem była kradzież aktywów wskazywana przez 61% respondentów. Na drugim miejscu znalazła się cyberprzestępczość (26% ...
-
Inwestycje technologiczne w Europie - raport
Z raportu PricewaterhouseCoopers Money for Growth 2002 wynika, że wartość inwestycji private equity w europejski rynek technologiczny wyniosła 5,3 miliarda euro. Francja pozyskała 23% inwestycji i wyprzedziła Wielką Brytanię. Firmy tworzące oprogramowanie nadal otrzymują najwięcej funduszy inwestycyjnych (1,3 miliarda euro). W roku 2002 ...
Tematy: -
Handel detaliczny w Polsce i Europie
W raporcie "Handel detaliczny i dobra konsumpcyjne. Strategie sukcesu w Rosji oraz w Europie Środkowej i Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Polski" PricewaterhouseCoopers analizuje bieżącą sytuację i warunki rozwoju tego sektora. Celem najnowszego raportu PricewaterhouseCoopers jest dostarczenie inwestorom z branży handlu detalicznego i ...
Tematy: handel detaliczny -
Większe wydatki na rozrywkę
Z przygotowanego przez PricewaterhouseCoopers raportu wynika, że internet i technologie bezprzewodowe przyczynią się w najbliższych latach do wyraźnego wzrostu wydatków na rozrywkę. Według analityków, do roku 2009 wartość światowego przemysłu medialno-rozrywkowego będzie rosnąć w tempie 7,3% rocznie. Tym samym wpływy branży wzrosną z 1,3 bln USD w ...
-
Ceny nowych samochodów w Europie
Ceny nowych samochodów w Polsce nie zmieniają się, mimo że w Europie rosną - wynika z najnowszego raportu opracowanego przez PricewaterhouseCoopers (PWC). Nie myślmy jednak, że w naszym kraju samochody kupujemy po atrakcyjnych cenach w porównaniu ze wszystkimi członkami UE. Za nowe auto w Polsce trzeba zapłacić tyle ile w bogatszej Francji i ...
-
Pierwszy telefon z modułem UWB
Dzięki współpracy firm IC Design House, Staccato Communications i SK Telecom, powstał pierwszy prototyp telefonu komórkowego kompatybilnego z rozwijającą się technologią radiokomunikacji UWB. Technologia UWB charakteryzuje się wysoką ...
-
Najlepsi pracodawcy wg studentów 2006
Zgodnie z wynikami badania "Pracodawca Roku 2006", przeprowadzonego przez AIESEC Polska wśród studentów z 43 uczelni wyższych w całej Polsce, zwycięzcą została firma PricewaterhouseCoopers. Firma wygrała ranking już po raz trzeci z rzędu. Badanie „Pracodawca Roku" w tym roku swoim zasięgiem objęło około 5000 studentów z 43 uczelni wyższych, z ...
-
Branża PR w mediach III 2007
Marcowe zestawienie publikacji na temat public relations zdominował jeden temat - PR Polski. Wśród siedemdziesięciu publikacji o tej tematyce znalazły się fragmenty raportu PricewaterhouseCoopers na temat wizerunku siedmiu największych polskich miast oraz rozważania dotyczące wizerunku Polski. W marcu 2007 roku zostało opublikowanych 156 artykułów ...
-
IAB: reklama online w USA bije rekordy
W 2006 r. zysk z reklamy internetowej w USA wyniósł 16,9 mld dol. To aż o 35 proc. więcej niż w roku poprzednim - wynika z rocznego raportu sporządzonego przez Interactive Advertising Bureau oraz PricewaterhouseCoopers. Zysk z reklamy online w IV kwartale 2006 r. wyniósł 4,8 mld dol. i również był o 35 proc. wyższy niż w tym samym okresie 2005 r. ...
-
Rynek mediów i reklamy 2008-2012
Do 2012 roku wartość globalnego rynku mediów i rozrywki sięgnie 2,2 biliona dolarów przewiduje raport "Global Entertainment and Media Outlook: 2008-2012" firmy PricewaterhouseCoopers. Szacuje się, iż wzrost polskiego rynku mediów i rozrywki wyniesie ponad 9 proc. i osiągnie wartość 14 225 mln dol. w 2012 r. Analitycy przewidują, że znaczący wpływ ...
-
Reklama internetowa odporna na kryzys
W ostatniej prognozie, opublikowanej w sierpniu 2008 r., firma eMarketer przewidywała wzrost wydatków na reklamę online w USA z 24.5 miliarda USD w 2008 r. do 28.5 miliarda USD w 2009 r. eMarketer porównywał swoje prognozy wydatków na reklamę online z kwartalnymi raportami Związku Pracodawców Branży Internetowej (ang. Interactive Advertising ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2008 r.
Wartość rynku reklamy internetowej w Polsce wyniosła w 2008 roku 1,174 mld złotych. Tym samym Internet prześcignął inne dotąd popularne kanały reklamowe: radio i outdoor, stając się drugim po telewizji nośnikiem przyciągającym największe budżety reklamowe. Autorzy badania AdEx analizującego wydatki na reklamę online - firma doradcza ...
-
Rynek mediów i reklamy 2009-2013
Pierwszych wzrostów w branży mediów i rozrywki możemy oczekiwać w 2010 r. a wartość rynku do 2013 r. osiągnie 1,6 biliona USD - to główne wnioski z najnowszego raportu pt. Global Entertainment & Media Outlook 2009-2013 ("Perspektywy dla branży rozrywki i mediów 2009-2013 na świecie"), opracowanego przez PricewaterhouseCoopers. PwC podaje, iż ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w III kw. 2009r.
Najnowsza kwartalna ankieta PricewaterhouseCoopers dotycząca debiutów giełdowych (IPO Watch Europe), badająca zarówno liczbę, jak i wartość pierwotnych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) na najważniejszych giełdach europejskich, wskazuje, iż na rynku pierwotnym widoczne są pierwsze oznaki ożywienia po kilku kwartałach niemal ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2009
Wartość polskiego rynku reklamy online osiągnęła w I półroczu 2009 roku 658 milionów złotych - wynika z badania firm PricewaterhouseCoopers (PwC) oraz IAB Polska. Oznacza to 12-procentowy wzrost w porównaniu do pierwszej połowy roku 2008, wykazywany w badaniu przeprowadzonym na 27 podmiotach porównywanych rok do roku. Suma przychodów największych ...
-
Spółki na GPW: którym grozi upadłość?
Po trzecim kwartale 2009 r., 64 przedsiębiorstwa notowane na warszawskiej GPW mogą być narażone na zwiększone ryzyko upadłości, a 94 spółki cechuje niepewna sytuacja finansowa. W ostatnich miesiącach roku wciąż najbardziej zagrożona jest branża deweloperska, podczas gdy w nowy rok w najlepszej kondycji mają szanse wejść firmy z sektora mediowego, ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w IV kw. 2009r.
Najnowsza kwartalna ankieta PricewaterhouseCoopers dotycząca debiutów giełdowych (IPO Watch Europe), wskazuje na znaczący wzrost aktywności w czwartym kwartale 2009 r. Zarówno liczba jak i wartość ofert znacząco wzrosły w porównaniu z poziomem odnotowanym w ciągu poprzednich 9 miesięcy, kiedy to giełdy w dużym stopniu odczuwały skutki recesji i ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w I kw. 2010r.
Najnowsza kwartalna ankieta PricewaterhouseCoopers dotycząca debiutów giełdowych (IPO Watch Europe), badająca zarówno liczbę, jak i wartość pierwszych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) na najważniejszych giełdach europejskich, wskazuje, że giełda londyńska odzyskała pozycję lidera pierwszych ofert publicznych w pierwszym kwartale ...
-
Agencje interaktywne w 2009 r.
IAB Polska oraz PricewaterhouseCoopes (PwC) ogłosiły wyniki badań realizowanych w ramach projektu IAB CreativeEx analizującego segment agencji kreatywnych. Mimo kryzysu obroty agencji wzrosły o 6,3% względem 2008 roku. Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska już po raz drugi podjął się przeprowadzenia badania IAB CreativeEx, ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w II kw. 2010r.
Najnowsza kwartalna ankieta PricewaterhouseCoopers dotycząca debiutów giełdowych (IPO Watch Europe), badająca zarówno liczbę, jak i wartość pierwszych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) na najważniejszych giełdach europejskich, wskazuje, że w okresie od kwietnia do czerwca 2010 r. już piąty kwartał z rzędu miało miejsce zwiększenie ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w III kw. 2010r.
Najnowsza kwartalna ankieta PricewaterhouseCoopers (PwC) dotycząca debiutów giełdowych (IPO Watch Europe), badająca zarówno liczbę, jak i wartość pierwszych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) na najważniejszych giełdach europejskich, wskazuje na pewne oznaki ożywienia na rynkach IPO w trzecim kwartale 2010 r., jednak obawy związane ...
-
Finansowanie firm do zmiany
Europejskie przedsiębiorstwa mają ambitne plany rozwoju, ale aby je zrealizować powinny zmienić podejście do finansowania swojej działalności - wynika z raportu pt. "Finanse przyszłości", opublikowanego przez bank HSBC i firmę doradczą PwC (dawniej: PricewaterhouseCoopers). Z analiz przeprowadzonych przez te instytucje wynika, że w bilansach ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w II kw. 2011 r.
W drugim kwartale 2011 r. na najważniejszych giełdach w Europie odnotowano 48% wzrost wartości pierwszych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego - wynika z najnowszej kwartalnej ankiety PwC (wcześniej PricewaterhouseCoopers) dotyczącej debiutów giełdowych (IPO Watch Europe). W ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w III kw. 2011 r.
W trzecim kwartale 2011 r. na najważniejszych giełdach w Europie odnotowano 121 pierwszych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) o łącznej wartości 9,4 mld euro (w porównaniu do 85 IPO o łącznej wartości 2,5 mld euro w analogicznym okresie roku ubiegłego) - wynika z najnowszej kwartalnej ankiety PwC (wcześniej PricewaterhouseCoopers) ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w IV kw. 2011 r.
Jak wynika z najnowszej kwartalnej ankiety PwC (wcześniej PricewaterhouseCoopers) dotyczącej debiutów giełdowych (IPO Watch Europe), badającej zarówno liczbę, jak i wartość pierwszych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) na najważniejszych giełdach europejskich, 47% wszystkich debiutów w całym 2011 r. miało miejsce w Warszawie (203), ...
-
Komitety audytu w Polsce w 2011 r.
Zmniejsza się dystans pomiędzy spółkami z najważniejszych indeksów GPW, a pozostałymi spółkami notowanymi w Warszawie. Istnieje jednak ogromna różnica w nadzorze w spółkach, które powołały komitet audytu oraz spółkach, w których zadania komitetu wykonuje cała rada nadzorcza - wynika z raportu "Komitety Audytu w Polsce w roku 2011", przygotowanego ...