-
Podpis elektroniczny podstawą prowadzenia biznesu w pandemii
... Brakoniecki, Partner, Obserwatorium.biz. Podpis elektroniczny Aktualnie podstawowym narzędziem ułatwiającym zdalne prowadzenie biznesu jest podpis elektroniczny. W Polsce jest aktywnych ponad ... zdalną i pozwalają zachować ciągłość biznesową firmy. Weźmy na przykład obieg dokumentów w sytuacji, gdy większość pracowników pracuje zdalnie. Odnotowujemy ...
-
Podpis elektroniczny znów odsunięty
... elektronicznym, przekładając o dwa lata - na 1 maja 2008 roku - termin wejścia w życie elektronicznego obiegu dokumentów opartego o bezpieczny podpis elektroniczny. Podpis elektroniczny w e-urzędzie miał być wykorzystywany między innymi do rozliczeń podatkowych, składania deklaracji ZUS, zmiany zameldowania, uzyskania prawa jazdy, głosowania ...
-
e-Faktura: moda czy konieczność?
... według rozmaitych kluczy podziału kosztów. Menedżer, akceptując cześć kosztów wskazuje jednocześnie kolejną osobę, która powinna zaakceptować pozostałe koszty. Elektroniczny obieg dokumentów to znakomite rozwiązanie dla przedsiębiorstw o bardziej rozbudowanej strukturze, pozwala na ograniczenie czasu, jaki jest potrzebny na akceptację dokumentów ...
-
Rośnie popyt na zarządzanie dokumentami
... Recognition – optyczne rozpoznawanie znaków drukowanych), elektroniczne repozytoria danych, elektroniczny obieg dokumentów, kompleksowe zarządzanie dokumentów oraz call ... usług. Równocześnie firmy deklarują jednak zainteresowanie nimi. Jeśli chodzi o elektroniczny obieg dokumentów (czyli jeden z procesów BPM), korzysta z niego zaledwie 16% dużych ...
-
E-podpis: historia i stan obecny
... do kilkuset tysięcy złotych. Jednak podpis elektroniczny może mieć szerokie zastosowanie nie tylko w administracji, jego naturalnym zastosowaniem wydaje się szeroko definiowana sfera biznesowo-komercyjna - od bankowości, usług finansowych poprzez obieg dokumentów pomiędzy firmami po handel elektroniczny. Jednak w sferze komercyjnej też nie widać ...
-
Rynek usług zarządzania dokumentami w Polsce
... Recognition – optyczne rozpoznawanie znaków drukowanych), elektroniczne repozytoria danych, elektroniczny obieg dokumentów, kompleksowe zarządzanie dokumentów oraz call ... ale również koszt materiałów wykorzystywanych do ich wytworzenia. Jeśli chodzi o elektroniczny obieg dokumentów (czyli jeden z procesów BPM), korzysta z niego w Polsce zaledwie ...
-
Na jakim etapie znajduje się informatyzacja służby zdrowia?
... dwóch lat. To również daje dość spory zapas przed wejściem w życie przepisów Ustawy. Trudności z dokończeniem wszystkich inwestycji związanych z przejściem na elektroniczny obieg danych medycznych – wg wyników badania – może mieć jedynie 12% szpitali. Nasze badanie jasno pokazuje, z jakimi problemami zmagają się obecnie jednostki ...
-
Nowe technologie wkroczyły w świat finansów
... opracowanych algorytmów handlowych. To znaczny wzrost w stosunku do 2012 r., w którym obieg elektroniczny odpowiadał za 46% operacji. Jeszcze większe zmiany widoczne są na ... Cyfrowe rozwiązania wkraczają zarówno do firm, jak i codziennego życia inwestorów. Obrót elektroniczny oraz algorytmy, w wielu wypadkach zastępujące tradycyjnych maklerów, to ...
-
Archiwizacja dokumentów z WorkingDocLite
... , takimi jak: urządzenia dokumentowe, czy struktura katalogów Windows, rozwiązanie może stać się centralnym pulpitem pracy z dokumentami w firmie. Oprogramowanie obsługuje obieg pism między poszczególnymi pracownikami i grupami roboczymi, rejestrując czynności realizowane przez każdą z osób. Dzięki temu, zwierzchnik ma możliwość sprawdzania, na ...
-
Exact Software uruchamia moduł EDI w firmie Emig
... październiku br. Exact Software Poland Sp.z.o.o. zakończy wdrożenie modułu EDI (Electronic Data Interchange - elektroniczny obieg dokumentów) w firmie Emig, zajmującej się produkcją soków i napojów. Moduł EDI jest rozszerzeniem systemu EXACT Globe SQL, od dwóch lat wykorzystywanego ...
-
Ochrona danych firmy: 18 zasad G DATA
... i wychodzącego (firewalle, antywirusy, skanery sieciowe). Połączenia zdalne VPN. Białe listy stron internetowych stosowane przekazywane przez serwery Proxy. Elektroniczny obieg dokumentów. Szyfrowanie poczty e-mail. Szyfrowanie dysków przenośnych. Szyfrowanie transmisji danych pomiędzy klientem a serwerem (IPSec). Monitoring oraz systemy alarmowe ...
-
Kradzież danych: jak zapobiegać?
... na odblokowanie terminala. Innym rozwiązaniem jest wykorzystanie czytników linii papilarnych. 9. Szyfrowanie wiadomości e-mail. Mało kto stosuje podpis elektroniczny i szyfrowanie poufnych wiadomości e-mail. Profesjonalne rozwiązania kryptograficzne integrują procesy szyfrowania i deszyfrowania oraz uwierzytelniania podpisu elektronicznego ...
-
Polskie firmy a outsourcing back-office
... Rochalski, Prezes Zarządu ArchiDoc. Od 2008 roku wzrosły planowane wydatki na outsourcing back-office. Przedsiębiorstwa zamierzają przeznaczyć więcej funduszy m.in. na elektroniczny obieg dokumentów – 28% wskazań oraz rejestrację danych w systemach informatycznych – wzrost o 10% od 2008 roku, obecnie 32% badanych. Znaczące zwiększenie wydatków na ...
-
Enterprise Park w Krakowie
... warunki pracy Każdy budynek posiada elegancką centralną recepcję oraz powierzchnię usługową na parterze 24-godzinna ochrona system BMS system monitoringu wizyjnego i elektroniczny system kontroli dostępu do budynków 3 windy w każdym budynku Pełen system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji 40% terenu kompleksu to powierzchnie biologicznie czynne ...
-
Sprawdź, czy potrzebujesz systemu ERP. 4 przesłanki wdrożenia
... go musi wypisać, zaakceptować, a potem przekazać w formie papierowej. Zanim działy finansowe wprowadzą dane do systemu – informacje będą już nieaktualne. Elektroniczny obieg dokumentów, jako element całego systemu do zarządzania firmą, automatyzuje większość prac związanych z dokumentacją – ryzyko błędu jest nikłe, a dokumentacja bezpieczniejsza ...
-
4 korzyści z wdrożenia systemu ERP w produkcji
... magazynu i zakładu produkcyjnego nie tylko pozwala ograniczać koszty, ale także eliminować błędy. Redukowanie prostych czynności, które zastępuje system, elektroniczny obieg dokumentów czy automatycznie tworzone raporty, pozwalają oszczędzać czas. Można go przeznaczyć na realizację zadań strategicznych, zarządzanie ryzykiem i poszukiwanie sposobów ...
-
Firmy w pandemii. Jak sobie radzą? Gdzie trwa rekrutacja pracowników?
... stanowisk administracyjnych i biurowych, w nowych czasach dobrze poradziły sobie te organizacje, które wcześniej praktykowały pracę zdalną (tzw. Home Office) i wprowadziły wcześniej elektroniczny obieg dokumentów. To pozwoliło na stosunkowo szybkie dostosowanie się do pracy z domu, bez przerwy w ciągłości pracy. Zauważyliśmy, że we wszystkich wyżej ...
-
Biurowce, czyli ochrona środowiska i dobrostan pracowników
... opakowań plastikowych. Niewątpliwie zmniejszeniu śladu węglowego służy też upowszechnienie się wideokonferencji, które mocno zredukowały wyjazdy służbowe. Tak, jak usankcjonowany już elektroniczny obieg dokumentów przyczynił się wcześniej do zminimalizowania zużycia papieru. Coraz większe wagę ma też dobry serwis w budynkach. Na znaczeniu zyskuje ...
-
Fałszywe e-recepty i bankowe konto rezerwowe, czyli nowe sposoby na wyłudzenie pieniędzy
... gov.pl); taką informację możemy otrzymać również bezpośrednio od lekarza czy jednostki, w której odbyła się wizyta lekarska, a która ma wprowadzony elektroniczny obieg dokumentami czy sposób kontaktu z pacjentami, powiadomienie/kod w aplikacji mojeIKP. Informacje z e-receptą powinniśmy otrzymać w krótkim czasie po jej wystawieniu, oczywiście po ...
-
Zachowania konsumentów: w 2025 r. wydatki na dobra trwałe będą rosły
... która była poważnym wyzwaniem dla sektora, również ulega poprawie. Poważne zakłócenia obserwowane podczas pandemii, w tym niedobory półprzewodników, które nękały przemysł elektroniczny i AGD, w dużej mierze ustąpiły. Pomimo pewnych utrzymujących się problemów (np. kryzysu w regionie Morza Czerwonego), złagodzenie wąskich gardeł w dostawach pozwala ...
-
E-administracja w Polsce: perspektywy rozwoju
... do bibliotek, wydawanie aktów i inne sprawy urzędowe, elektronizacja dostępu do służby zdrowia, możliwość śledzenia przebiegu sprawy przez obywatela (obieg elektroniczny dokumentów przedstawiony na stronie WWW). Bardzo pomocne byłoby szybkie uruchomienie na platformie ePUAP kilkunastu kompletnych, popularnych usług eadministracji, szczególnie ...
-
Nowe Barracudy
... konstrukcja umocowania silnika i złączy zapewniają ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Elektroniczny moduł sterowania dysku ogranicza się jedynie do jednego układu sterującego ... 25 % cieńszy niż dotychczas stosowane w komputerach PC, przez co umożliwia lepszy obieg powietrza w systemie. Dysk jest napędzany cichym (2,6 beli w stanie spoczynku) ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2011
... ryzyko zniechęca do inwestowania. Postęp we wdrażaniu e-administracji następuje: wprowadzono elektroniczny rejestr ksiąg wieczystych i elektroniczne postępowanie w sądzie. Ale nadal ... nowoczesnym rozwiązaniom telekomunikacyjnym znikają bariery komunikacyjne, usprawniany jest obieg informacji, redukowane są koszty działalności i oszczędzany czas ...
-
Polska gospodarka a recykling metali
... strefy chińskich wpływów posiadają ponad 90% zasobów metali ziem rzadkich. Przemysł elektroniczny Japonii, Niemiec, a także innych krajów pozbawiony dostępu do metali ziem ... toksycznych metali szeroko stosowanym w gospodarce. Powyższy schemat w przybliżeniu przedstawia obieg metali w gospodarce. W pierwszej fazie z wydobytych w kopalniach surowców ...
-
16 kroków do ujednolicenia rynku cyfrowego w UE
... towarów i usług cyfrowych w całej Europie Komisja zaproponuje: przepisy ułatwiające transgraniczny handel elektroniczny. Obejmuje to zharmonizowane przepisy UE dotyczące umów i ochrony ... europejską inicjatywę dotyczącą swobodnego przepływu danych, by promować swobodny obieg danych w Unii Europejskiej. Niekiedy świadczenie nowych usług jest ...
-
Przez smog Polska traci 111 mld zł rocznie
... ale wręcz ratunkiem i koniecznością. Jak wynika z raportu Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, przygotowanego we współpracy m.in. z ING Bankiem Śląskim, ... . Eksperci Deloitte obliczyli, że gdyby sektory spożywczy, budownictwa, samochodowy i elektroniczny działały zgodnie z zasadami GOZ, obniżyłyby emisję gazów cieplarnianych związanych z ...