-
Polska: wydarzenia tygodnia 2/2010
... dla 6-tysięcznej załogi polskiego Fiata, ale także dla licznych kooperantów tej fabryki. Tej informacji nie powinniśmy lekceważyć, bo pochodzi ona od p. Marchionne - szefa ... protekcjonizm. Do skupienia uwagi na rodzimym rynku francuskie koncerny Peugeot-Citroena i Renault skłoniła suma 8,5 mld euro pomocy na inwestycje we Francji. Gdy Opel ...
-
MANDO Corporation w Wałbrzychu
... , systemy C-EPS, elektroniczne systemy stabilizacji ESC oraz elementy zawieszenia.Odbiorcami produktów będą fabryki samochodów w Polsce (GM, Opel), w Czechach (Hyundai), na Słowacji (Kia), w Niemczech (BMW, Volkswagen, GM) oraz we Francji (Renault, Peugeot, Citroen). W ciągu trzech lat w nowej fabryce zatrudnionych zostanie 300 osób. Rekrutacja ...
-
Tydzień 31/2003 (28.07-03.08.2003)
... rosyjską z systemu rurociągów Przyjaźń do Odessy, czyli w kierunku przeciwnym do kierunku planowanego dotychczas. Rząd francuski sprzedaje 8,5% akcji fabryki Renault za ok. 1,5mld euro. Obecny okres tej fabryki (i związanego z nią kapitałowo Nissana) jest bardzo dobry w porównaniu z innymi producentami w Europie. Zysk VW w pierwszym półroczu spadł ...
Tematy: -
Branża motoryzacyjna w Polsce 2016
... każdej z tych kategorii zanotowano dwucyfrowe wzrosty. Powodów do narzekań nie mają też fabryki motoryzacyjne, których wyniki w końcu zdołały się poprawić. Tylu rejestracji nie ... o najbardziej dynamiczne wzrosty liczby rejestracji, to liderami okazały się Dacia, Renault oraz Fiat. Rok 2016 był rokiem dalszego wzrostu popularności segmentupremium. W ...
-
Automotive straci na koronawirusie 7 mld USD. Jakie skutki dla Polski?
... fabryki. Ich praca jest wstrzymana ze względu na decyzje władz prowincji. Przedstawiciele francuskiego koncernu zapewnili jednak, że wyłączenie tych dwóch chińskich fabryk nie ma wpływu na produkcję aut marki Renault w Europie. Tu większym problemem – nie tylko dla Renault ...
-
Branża motoryzacyjna w stagnacji
... są zazwyczaj od polskich dostawców, co więcej – zaopatrują oni także inne fabryki samochodowe w Europie. Dlatego trzeba uważnie obserwować sytuację, ponieważ producenci ... w Europie, ale także z rozszerzania zdolności produkcyjnych w strefie „low cost”. PSA i Renault przenoszą produkcję podstawowych modeli PSA przeniosła do Czech produkcję modeli ...
-
Czy Autosan się odrodzi?
... się z firmami przemysłu ciężkiego z Zagłębia i Górnego Śląska. Tak powstały Zjednoczone Fabryki Maszyn, Kotłów i Wagonów – L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Spółka Akcyjna, Fabryka Sanocka ... autobusy z różnymi zespołami napędowymi zakupionymi na Zachodzie, między innymi Renault, Cumminsa czy Mercedesa. Pod koniec 1994 r. posiadaczem większości ...
-
Automotive po pandemii: w Chinach dobrze, gorzej w Europie
... kilkuprocentowe straty z tego tytułu w produkcji aut w Europie. Choć niektóre ukraińskie fabryki wznawiały produkcję, to koncerny samochodowe oraz dostawcy czynią starania, aby przenieść ... , choć dla niektórych koncernów jest ważnym rynkiem, jak dla Grupy Renault czy Skody. Kryzys najmocniej dotyka producentów części W minionym roku przychody ...
-
Tydzień 45/2004 (01-07.11.2004)
... ma chyba zły okres za sobą. Zgromadzenie wierzycieli FSO przegłosowało układ w sprawie oddłużenia fabryki. Rosną więc szanse na istnienie fabryki i pozyskanie inwestora strategicznego. Największe szanse ma grupa kapitałowa związana z ukraińskim AvtoZAZ. Renault Europe Automobiles zainwestuje w sieć handlową i w magazyn części 80 mln zł. TVN-część ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 50/2012
... . GM ogłosił zamiar zamknięcia fabryki w Niemczech. Oznacza to, że pracę utraci 3 tysiące pracowników. Ford też zamierza zamknąć trzy fabryki w Europie – jedną w Belgii ... dziale transportu ciężarowego grupy logistycznej Gefco. Francuski koncern motoryzacyjny Renault notuje większy spadek sprzedaży od innych producentów w Europie (sprzedaż koncernu w ...
-
Tydzień 19/2003 (05-11.05.2003)
... jest to jedna z najlepszych wizytówek przemysłu tego kraju. Ich fabryki stosują najnowsze technologie, a produkty wyróżniają się nowoczesnością rozwiązań ... ciągu ostatnich pięciu lat. Będąc prawie bankrutem kapitałowo złączył się z Renault. Obecnie już trzeci rok z rzędu Nissan poprawia rekordowe wyniki swojej rentowności. Ubiegłoroczna ...
Tematy: -
Tydzień 23/2006 (05-11.06.2006)
... wzrosną do 115 tys. aut rocznie, a w dwa lata później do 250 tys. aut rocznie. W Rosji swoje fabryki mają już Ford i General Motors oraz francuski Renault. Obecnie koło Sankt Petersburga swoją fabrykę buduje japońska Toyota, zamiar budowy przedstawił też Nissan. Mittal Steel przedstawił ...
-
Tydzień 4/2009 (19-25.01.2009)
... o blisko 5%. W Wilnie miały miejsce społeczne demonstracje przeciw tym zamiarom. Rząd francuski da 6 mld euro tym koncernom, które mają swoje fabryki we Francji (Renault, PSA Peugeot Citroen, Toyota i Daimlerowi. Warunkiem jest zobowiązanie, że nie będą one likwidować miejsc pracy we Francji. Podobne kroki ...
-
Tydzień 38/2009 (14-20.09.2009)
... Niemiecki rząd postawił na swoim i nowy zarząd GM zgodził się wydzielić europejskie fabryki i umożliwić im rozwój pod historyczną nazwą. Nowym, strategicznym inwestorem stało ... Frankfurcie.Pokazali je wszyscy najwięksi, a więc m.in. Volkswagen, Mercedes, Renault, BMW i GM. Pokazano modele aut miejskich zasilanych z baterii litowo-jonowej, które mają ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 32/2017
... korzystać z energetyki jądrowej. Chcą też eksportować swoje rozwiązania technologiczne. W obszarze zainteresowań są także polskie plany w tym zakresie. Renault w Iranie. Francuski koncern będzie większościowym właścicielem fabryki w Iranie, która ma produkować docelowo 300 tys. aut rocznie. Koszty Francuzów to ok. 660 mln euro. Sojusz ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 28/2018
... firmy pod kątem narodowości marek. „Producenci samochodów lokują swoje fabryki jak najbliżej klientów, w różnych krajach i na różnych kontynentach ... , BMW, Audi 2. Japonia – Toyota, Nissan, Suzuki, Mitsubishi, Honda, Mazda, Subaru 3. Francja – Renault, Peugeot, Citroen 4. Korea Południowa – KIA, Hyundai 5. USA – Ford, Chevrolet, Chrysler, Jeep, Dodge ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... wyższych wydatków reklamodawców z branży motoryzacyjnej m.in.: Volvo Car Polska, Renault Polska, Citroen Polska oraz Hyundai oraz kampanii informacyjnych Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa ... osiąga branża transportu pasażerskiego oraz towarowego. Ze względu na zamknięte fabryki w Chinach zakłócony został łańcuch dostaw do Europy. Spadki sprzedaży ...
-
Branża motoryzacyjna: jakie skutki wojny w Ukrainie?
... OE, a także elementy przeznaczone na rynek wtórny. W tym kraju swoje fabryki ma wielu europejskich dostawców. Import części samochodowych z Ukrainy do Unii Europejskiej ... Montownie (w sumie 34 zakłady) mają tam koncerny samochodowe: Hyundai/Kia, Stellantis, Renault i Toyota. Branża motoryzacyjna zatrudnia w Rosji około 600 000 osób, czyli 1% ...