-
Reklamy powinny być cool
... sukcesu globalnej wyszukiwarki Google. Kiedy przeankietowano internautów, pytając ich o cechy szczególne Google – odpowiedzieli, że to firma cool, bo ułatwia ludziom życie i na luzie podchodzi do reklamy. Rzeczywiście, Eric Schmidt, z chwilą, kiedy latem 2001 roku został prezesem zarządu, postanowił osobiście zainteresować się działalnością ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2008 r.
... największe budżety reklamowe. Autorzy badania AdEx analizującego wydatki na reklamę online - firma doradcza PricewaterhouseCoopers (PwC) oraz stowarzyszenie IAB Polska - prognozują dalszy rozwój rynku reklamy w Internecie. Badanie AdEx 2008 Wartość całego polskiego rynku reklamy online osiągnęła w 2008 roku wartość 1,174 mld złotych. Oznacza to ...
-
Rośnie rynek reklamy online
... firma złożona z 3 ludzi. Wtedy wielkie firmy jak np. Leo Burnett będą musiały się zastanowić, co zrobić ze swoimi pięcioma tysiącami zatrudnionych… - prognozuje Dyrda. Jak zauważa Michał Dyrda, zaletą Internetu jako rynku reklamowego w porównaniu do telewizji jest możliwość targetowania. – W Internecie reklamy ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... reklamy radiowej, kinowej i reklamy online w rynku reklamy. Sektorem z największym wolumenem wzrostu wydatków pozostaje sektor handel. SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym półroczu 2023 r. rynek reklamy ... porównania przychody z innych usług technologicznych od stycznia do czerwca 2023 r. urosły o 16,6%. Firma skupia się obecnie na rozwoju AI i innowacjach z ...
-
Rynek reklamy w I poł. 2014 r.
... pieniędzy na kampanie reklamowe od stycznia do czerwca 2014 r. przeznaczyła polska firma farmaceutyczna Aflofarm. Było to blisko 490 mln zł, czyli niemal ... się naprawdę”. Może za kilkaset lat nasi potomkowie uwierzą w prezentacyjną rolę reklamy – ale dzisiaj niechętnie traktujemy jej związek z doświadczaną przez nas rzeczywistością jako naturalny. ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... Firma ta ponad 90% swojego budżetu na reklamę w radio, przeznaczyła w 2011 na komunikację w RMF FM, podczas gdy w latach poprzednich, budżet ten dzielony był pomiędzy RFM i Radio Zet bardziej równomiernie). Dzięki czemu udział tej stacji w rynku reklamy ... branży reklamy zewnętrznej, w porównaniu z rokiem 2010 spadły nakłady na tę formę reklamy oraz ...
-
Rynek reklamy z korektą wzrostu
... rośną. Wzrost przychodów jest generowany przez większe wypełnienie odsłon reklamami oraz reklamy w aplikacji Messenger. Wartość budżetów telewizyjnych spadła w pierwszym kwartale 2019 r. o 31 mln zł, czyli ... miejsca zajmuje Metro Group - właściciel sieci sklepów Media Markt oraz firma zajmują się sprzedażą wysyłkową, czyli Direct Group. Branża kinowa ...
-
Tekstowe reklamy Google Mobile Ads w Polsce
Firma Google ogłosiła, że reklamy Google Mobile Ads będą dostępne także w Polsce. Tekstowe reklamy będą wyświetlane przez telefony komórkowe, w momencie gdy użytkownik wpisze termin wyszukiwania w internetowej przeglądarce telefonicznej. Dzięki Google Mobile Ads użytkownicy otrzymają odpowiednio dobrane reklamy, co pomoże skrócić czas wyszukiwania ...
-
Rynek reklamy online 2009: będą cięcia
... reklamy online w 2009 roku. Kwestią otwartą pozostaje: jak mocno ją odczujemy oraz kto wyjdzie z tej potyczki z tarczą? Firma zanox zauważa, że perturbacje na rynku reklamy w ... „bijając” po raz pierwszy wartość rynku reklamy radiowej. Na marginesie, choć wynik zacny to w porównaniu z wartością rynku reklamy online za granicą co najmniej skromny. ...
-
Złośliwe reklamy atakują twój komputer? Są na to sposoby
... oprogramowanie posiada około 10 milionów użytkowników. Jak sobie z nim poradzić? Firma Google, ściśle związana z Uniwersytetem Kalifornii, Berkeley i Santa Barbara, postanowiła ... programami wyświetlającymi dodatkowe reklamy. Co mogą nam zrobić reklamy? Iniektory reklam są programami, które wyświetlają lub dołączają reklamy, a także zastępują ...
-
Serwisy społecznościowe: kryzys reklamy
... nie przyniosło też wypuszczenie na rynek w 2008 r. nowych formatów reklamowych. Firma eMarketer opublikowała raport, w którym przedstawiła prognozę wyraźnego zmniejszenia wydatków na ... może przynieść wiele zysków ponieważ te pozostają dalej realnym kanałem reklamy na rynku. Monitorowanie dyskusji dotyczących marek i produktów, które odbywają się ...
-
Rynek mediów i reklamy 2013-2017
... wyniosą ok. 52 mln USD. Pomimo stale rosnących przychodów z reklamy internetowej, reklama telewizyjna jest nadal wiodącym rodzajem reklamy na rynku polskim. Jednakże PwC szacuje, że do ... obarczona jest sporą dozą niepewności w zakresie kierunków rozwoju. W lutym 2013 r. firma Apple poinformowała, że miłośnicy muzyki kupili i pobrali już ponad 25 ...
-
Oszuści klikają w reklamy
... złotych w przeciągu całego miesiąca. Problem oszustów klikających w reklamy staje się coraz poważniejszy. Firmy zatrudniające "klikaczy" wprost zalewają fora i grupy dyskusyjne ofertami takiej pracy, zapominając już dawno o granicy zdrowego rozsądku. Wbrew temu wystąpiła już firma Google, która podała Auction Experts International do sądu ...
-
Europejczycy ignorują reklamy internetowe
... firma rozpoczęła swoje badania w 2004 r. Wtedy ich CTR wynosił 0,33 proc. Badania ADTECH wskazują, że użytkownicy najczęściej klikają na reklamy wideo (przeciętny CTR - 4,6 proc.) oraz reklamy typu pop-up i layer (CTR - 0,6 proc.). Internauci częściej klikają też na tradycyjne bannery (CTR - 0,2 proc.) niż na reklamy ... , takie jak reklamy wideo, które ...
-
Google opatentuje reklamy w RSS?
Firma Google chce opatentować technologie pozwalającą emitować reklamy w kanałach RSS, najdziwniejsze we wszystkim jest to, że Google złożyło wniosek patentowy pod koniec roku 2003, czyli ponad półtora roku ...
-
Boom na rynku reklamy internetowej
... o 33,5 proc. w tym roku. Bardziej powściągliwa, ale nadal optymistyczna, jest firma ZenithOptimedia, plasująca ów wzrost na poziomie 28 proc. - Wzrost jest niezaprzeczalnie ... pieniądze, które "przechodzą" przez sieć. Dlatego tempo wzrostu wydatków na reklamy online prawdopodobnie będzie jeszcze wyższe, zwłaszcza w Europie - komentuje A. Smith, futures ...
-
Firma w Internecie to nie tylko strona www
... darmowe porady dla jej klientów mają podwójne znaczenie. Po pierwsze, firma buduje wizerunek eksperta. Użytkownicy, którzy skorzystali z darmowych porad, chętniej będą ... np. raz w tygodniu. Kontent W czasach, gdy większość ludzi „uodporniła” się na reklamy w formie kolorowych banerów, konieczne jest docieranie do nich w subtelniejszy sposób. Takim ...
-
Programmatic to już 80 proc. reklamy display
... cyfrową dojrzałością wykorzystują analitykę danych w podejmowaniu decyzji biznesowych i generowaniu nowych strumieni przychodów. Funkcjonowanie na takim poziomie jest możliwe, gdy firma okiełzna dane generowane wewnętrznie i wykształci zdolność zestawiania ich z cyfrowymi informacjami pochodzącymi od jej partnerów oraz wolumenami Big Data. Dopiero ...
-
Raport specjalny Internet 2003
... , odsyłam do artykułu "?", gdzie szczegółowo przedstawiliśmy i skomentowaliśmy wyniki testów. Aby uzupełnić temat reklamy w wyszukiwarkach, postanowiliśmy także sprawdzić skuteczność oferowanych przez netsprint.pl linków sponsorowanych. Nasza rodzima firma oferuje tą reklamę w cenie 35zł za 1000 odsłon. Dla potrzeb Webinside.pl przeprowadziliśmy ...
Tematy: -
Jak działają giełdy RTB?
... Adform, europejski lider technologii reklamy odsłonowej. Warszawa została piętnastym zagranicznym oddziałem wywodzącej się z Danii spółki. Firma jest m.in. właścicielem ... ten pierwszy chybił. Po piąte – w modelu RTB potencjalny zasięg funkcjonowania reklamy ma charakter globalny. Firma może z nią – niemal dosłownie – „trafić pod strzechy” i ...
-
Blokowanie reklam: Polacy dobrze wiedzą, jak to robić
... , liczy sobie już ponad 40 mln osób. Jak estymuje ClarityRay, firma zajmująca się ochroną interesów wydawców przed blokowaniem reklam, już ... sprawił, że karierę zaczęły robić programy unieszkodliwiające wszędobylskie reklamy w przeglądarce. „Oglądalność” czy „widzialność” reklamy jest dla reklamodawców niezwykle istotna. Statystyczny internauta ...
-
Korzystanie z Internetu a sektor MSP
... 71% korzysta z poczty e-mail w celach biznesowych. Jednak jedynie co druga firma (51%) ma swoją wizytówkę w sieci zawierającą podstawowe informacje; ... które próbowały już reklamy w internecie, uważają internet za najbardziej skuteczną formę reklamy. Małe i średnie firmy uważają już sam fakt posiadania strony internetowej za formę reklamy w internecie ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 2/2017
... , które są blokowane przez użytkowników. UnBlock potrafi wykryć i unieszkodliwić wtyczki blokujące reklamy w przeglądarkach. W ten sposób umożliwi wyświetlenie wcześniej zablokowanej reklamy. Firma chce jednak promować reklamy nieinwazyjne, spersonalizowane do potrzeb konkretnego internauty. Personalizacja reklam jest możliwa dzięki wykorzystaniu ...
-
Komercjalizacja Google i Facebooka
... 17 cali - na frazę kredyty użytkownik na tzw. „pierwszym monitorze” otrzymuje 4 linki reklamy AdWords, 1 wynik naturalny i 2 linki związane z mapą – wyszukiwaniem regionalnym). ... skuteczności w działaniach promocyjnych firmy w Internecie. Właściwie każda licząca się firma startuje w wyścigu o dobre miejsce w wynikach wyszukiwania. Firmy do niedawna ( ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 41/2012
... do wydarzeń gospodarczych SKURCZY SIĘ RYNEK REKLAMY. INTERNET ZANOTUJE WZROST Po zastoju związanym z Euro 2012, rynek reklamy nieznacznie się ożywił. - Moim zdaniem i ... domem mediowym wynika, że krajowy rynek reklamy w 2012 roku spadnie o 4,9 proc. do 6,8 mld zł. Jeszcze w grudniu ub.r. firma spodziewała się wzrostu o 3,8 proc. Z kolei Starlink ...
-
Skuteczny link sponsorowany
... wystarczająco skuteczne. A takie wydają się być linki sponsorowane. Rynek reklamy internetowej powoli wychodzi z tzw. dołka. Rosnące nakłady na promocję ... doskonałym uzupełnieniem może być przeprowadzenie kampanii bazującej na płatnych linkach. Dzięki temu firma nie tylko zapewnia sobie praktycznie natychmiast odwiedziny użytkowników na serwisie, ...
-
Nazwy handlowe w wyszukiwarkach
... reklamy porównawczej, a strona www, o której prowadził odnośnik, uznana została za rzetelną. Teraz możliwości te są ograniczone do przypadków szczególnych, tzn. jeśli reklamująca się firma ...
-
Reklama wielkoformatowa VII-IX 2012 r.
... ,2% całości inwestycji sektora; odzież i dodatki – inwestycje całego sektora spadły o 8,4%. Firma, która istotnie zwiększyła inwestycje jest Big Star. Liczba aktywnych reklamowo ... , Orange, Grupa Żywiec, LPP, Kulczyk Tradex oraz BZ WBK. Rynek reklamy wielkoformatowej-wymiar geograficzny W III kwartale 2012 r. zostały utrzymane najważniejsze zmiany ...
-
Jak bez dużych pieniędzy skutecznie reklamować sklep internetowy?
... haseł czy fraz. Kampania AdWords jest zatem najmniej inwazyjną formą kontekstowej reklamy internetowej i kieruje na stronę użytkowników zainteresowanych konkretną ofertą. Daje to ... kampanie w mediach społecznościowych nie wymagają dużych nakładów finansowych, aby firma zyskała wizerunkowo i sprzedażowo oraz dotarła do nowych klientów, którzy pragną ...
-
Adblocking: wyzwanie dla afiliacji
... branżowych firm, natomiast liderem na europejskim rynku jest niemiecka firma Adblock Plus. Charakterystyczna dla oferty tego start-upu jest możliwość zdefiniowania ... dotyczących jakości prezentowanych treści. Docelowo należy też wyzbyć się agresywnej reklamy, będącej głównym powodem stosowania aplikacji blokujących treści. Co dalej? Według ...
-
Trendy 2018. Gdzie zmierza reklama cyfrowa?
... trendów należy wypatrywać na tym rynku? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwała firma Salesforce. Z jej analizy wynika m.in., że firmy skupiają się obecnie ... , Pinterest, Snapchat i Twitter, trafi kolejne 11% z ogółu budżetów. Reklamy display nadal stanowią ważną część rynku reklamy cyfrowej, ale ich udział w budżetach reklamowych maleje – w 2017 r. ...
-
Reklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.
... liczby aktywnych reklamodawców – z 36 do 27. Firma, która istotnie zwiększyła inwestycje to marka H&M; Media/książki/CD/DVD – inwestycje firm z sektora spadły o 13,1% w porównaniu z rokiem 2011. Główną przyczyną spadku była redukcja budżetu jednego z największych reklamodawców na rynku reklamy wielkoformatowej – TVN; Finanse – inwestycje sektora ...
-
Blokowanie reklam: Polska liderem. Blokujemy najczęściej na świecie
... (19,3%) oraz Cypryjczycy (18,5%). Najrzadziej reklamy blokują internauci w Brazylii (3,6%), Paragwaju (3,9%) oraz Wenezueli (8,7%). Reklamy blokowane coraz częściej Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez Cloud Technologie okazały się jeszcze bardziej krytyczne, niż analiza, którą firma przeprowadziła w czerwcu bieżącego roku. Wynikało ...
-
5,5 miliarda fałszywych reklam usuniętych w 2023 roku
... reklamy wyborcze muszą też zawierać wyraźną informację, przez kogo zostały opłacone. Sztuczna inteligencja na większą skalę Duże modele językowe (LLM) od wielu lat usprawniają działania Google w zakresie bezpieczeństwa reklam. To właśnie dzięki nim firma ... wyświetlane reklamy dzięki Mojemu centrum reklam Aby zgłaszać reklamy o niewłaściwych treściach ...
-
Czy ktoś jeszcze klika banery reklamowe?
... na podium - W czym programmatic jest lepszy od zwykłej reklamy? W ironiczny sposób potwierdza to firma SolveMedia, która wykorzystała rachunek prawdopodobieństwa, aby uzmysłowić reklamodawcom korzystającym z masowych reklam, jak nikłe są szanse, że internauci klikną w takie reklamy. Według jej obliczeń: o 475 razy większe jest prawdopodobieństwo ...