-
Branża elektro, czyli atrakcyjna praca nie tylko dla elektronika
... jak magnes. Co 4. chętny do pracy w elektro Jak wynika z raportu Grupy Progres, 25 proc. kandydatów szukających etatu pyta o wakaty w sektorze elektro, a 50 ... na specjalistów napędza w niej dodatkowo rosnąca liczba zamówień proedukacyjnych składanych przez firmy działające w sektorze zbrojeniowym, motoryzacyjnym oraz lotniczym, czyli branże coraz ...
-
Zakupy czy mieszkanie? Na co wydają cudzoziemcy w Polsce?
... , które uda im się zaoszczędzić z pracy tymczasowej, najczęściej przeznaczają na pomoc rodzinie (48%), otwarcie własnej firmy (25%), planowany ślub i założenie rodziny (8%), edukację (8%), wakacyjne wyjazdy (6%). Badanie Grupy Progres „Życie obcokrajowców w Polsce 2024” zostało przeprowadzone drugi raz (pierwsze odbyło się w drugiej połowie czerwca ...
-
TPSA: najważniejsi są Klienci
... Teleinformatycznych POLPAK. W Zarządzie zmieniła się rola Bruno Duthoit, który odpowiadał za marketing Firmy. Obecnie będzie koordynował działania związane ze strategią, inwestycjami oraz synergią i realizacją projektów w ramach Grupy TP. "Telekomunikacja Polska zakończyła proces restrukturyzacji stając się firmą efektywną, z dobrymi perspektywami ...
-
Kiedy marketing mobilny jest efektywny?
... przy jej realizacji, dostarczą nowych klientów, zwiększą sprzedaż, a w konsekwencji zyski firmy? I choć wszyscy zdają sobie sprawę, że odpowiedź na te ... mobilnego. Prawidłowe zaplanowanie takich działań z pewnością przyczynia się do szerokiego odzewu wśród grupy docelowej. I tak samo, jak w przypadku kampanii reklamowych, gdzie na sukces składają ...
-
Skuteczna kampania reklamowa
... wystarcza do skutecznego zbudowania przewagi konkurencyjnej. Firmy poszukują nowych rozwiązań, które pozwolą na skuteczne dotarcie do konsumenta. ... by już sama jej definicja stanowiła inspirację do poszukiwania rozwiązań. Drogi definiowania grupy docelowej By zaplanować dobrze kampanię i dobrać optymalny set kanałów komunikacji, powinniśmy wejść ...
-
Motywowanie pracowników: narzędzia i metody
... , z tego typu usług korzysta już od 500 to 700 tys. pracowników. Firmy mogą pracownikom wykupić grupowe ubezpieczenia zdrowotne w towarzystwie ubezpieczeniowym lub opłacić ... od dziś wiadomo, że trudy wspólnej wyprawy wyjątkowo silnie integrują grupy ludzi, pozwalają również wykryć naturalne zdolności przywódcze i predyspozycje osób, przydatne w ...
-
Jakość obsługi klienta a pokolenie Y
... podkreślił silną potrzebę inwestowania przez firmy w nowe sposoby komunikacji z klientem i dopasowania ich podejścia do preferencji klientów. Kim są przedstawiciele pokolenia Milenium i dlaczego mają znaczenie? „The Economist” Intelligence Unit wykazał, że w przeciwieństwie do pokolenia dzieci wyżu demograficznego – grupy badanej dokładnie od kilku ...
-
Usługi turystyczne online 2006-2008
... potrzebom rynku oferty, przejrzystego serwisu internetowego, oraz przede wszystkim precyzyjne dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów już zainteresowanych tematem i aktywnie poszukujących informacji. Firmy z branży turystycznej zapewniając internautom odpowiedni dostęp do informacji na temat usług w Internecie mogą w wydajny ...
-
Tymbark w konwencji Alternate Reality Game
... o tradycji marki, sięgającej 1936 roku, z komunikacją nowoczesną, trafiającą do młodej grupy docelowej i wyróżniającą się na tle innych działań w internecie skierowanych do tego ... w rekrutacji do Synthetic Fruit Company, którą firma prowadzi w serwisie pracuj.pl (na adres firmy spływa ok. 1500 aplikacji o pracę). Ci, którzy najlepiej przechodzili ...
-
Dostawcy energii walczą o klientów
... grupy Tauron Polska Energia rozpoczyna współpracę z portalem TotalMoney, na którym działa internetowa porównywarka cen. Ten ruch umożliwi firmie zaprezentowanie swojej oferty tej grupie odbiorców, do których nie dotarłaby drogą tradycyjną. Mniejsi, bardziej elastyczni Prime Speakers zauważa, iż stosunkowo małe firmy ...
-
Polski konsument lubi zakupy
... produktu jest jego jakość. W międzynarodowym badaniu przeprowadzonym na zlecenie firmy Henkel przez GFK Austria, wzięło udział ponad 5600 konsumentów z 10 krajów: Polski ... Konsument bez trosk stoi w wyraźnej opozycji do najmniej licznie reprezentowanej w Polsce grupy konsumentów oszczędnych, którzy stanowią 25% ogółu. Konsumenci oszczędni szukają ...
-
Dwie nowe inwestycje w ŁSSE
... i zaawansowane parki maszynowe. Ciągłe inwestycje w rozwój technologiczny, doskonała jakość wyrobów oraz uznane wzornictwo to podstawa dynamicznego koniunktury firmy. Ofertę Grupy Paradyż wyróżnia nowatorski design, dbałość o dopracowanie detali oraz szeroka gama kompletnych kolekcji ścienno-podłogowych i elementów zdobniczych w wielu formatach ...
-
Strategia rynkowa i Brand Extension
... firmy nowych asortymentów lub zupełnie nowych kategorii. Brand Extension na nowe grupy klientów, to rozszerzania pozycjonowania i segmentacji na grupy ...
-
Kobiety i władza w biznesie
... , niezależnie od krótkoterminowych celów biznesowych – wynika z autorskiego badania firmy doradczej Deloitte pt. "Kobiety i władza w biznesie". Tymczasem wśród największych firm ... się do faktów i logicznych argumentów oraz konsultację, należącą do grupy taktyk wymiany – mówi dr Dorota Wiśniewska-Juszczak ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej ...
-
Nowoczesna Gospodarka: zatrudnienie w II kw. 2013
... uzyskiwanych przychodów jest niezwykle ważna z perspektywy bezpieczeństwa finansowego firmy, co tłumaczy chociażby coraz większą popularność usług outsourcingu. Przed końcem 2013 roku nie przewiduję odwrócenia tego trendu – mówi Tomasz Dejtrowski, Dyrektor Human Resources, Grupy Starwood Hotels & Resorts. Informacje o raporcie Raport „Zatrudnienie ...
-
Kaspersky Lab: "Icefog" atakuje łańcuchy dostaw
... ds. Badań i Analiz (GReAT), Kaspersky Lab. "Błyskawiczny charakter ataków grupy Icefog wskazuje na wyłaniający się nowy trend: niewielkie, działające w błyskawiczny sposób ... oraz Selectron Industrial Company; firmy z branży stoczniowej: DSME Tech, Hanjin Heavy Industries; operatorów telekomunikacyjnych: Korea Telecom; firmy z branży mediów: Fuji ...
-
O czym marzy Roman Kluska?
... pieniędzy wypracowywanych przez firmy. Taka czysto pasożytnicza biurokracja ciągle u nas się rozrasta. Kolejne branże są opanowywane przez kolejne grupy urzędników i instytucje. Jakieś ... . Byłoby nie tylko sprawiedliwiej, ale i dużo prościej i taniej. Firmy zaoszczędziłyby dzięki temu mnóstwo czasu i pieniędzy, bo nie musiałyby prowadzić tak ...
-
Plany polskich pracodawców V 2017
... utrzymują się na bardzo wysokim poziomie. Firmy odczuwają rosnące trudności w dotarciu do coraz mniejszej grupy chętnych do pracy kandydatów - dlatego ... i wielkość firmy próbie 1000 firm (margines błędu statystycznego dla próby N=1000 wynosi 3,1%). Z próby wykluczono firmy zatrudniające poniżej 10 osób, firmy doradztwa personalnego oraz firmy ...
-
Monitor Rynku Pracy IV kw. 2017 r.
... z obecnego pracodawcy. Jest to symptomatyczne dla rynku pracownika, na którym to firmy poddawane są presji sprostania rosnącym oczekiwaniom zatrudnianych. W tym kontekście powinna ... 14%) oraz wyższa kadra zarządzająca (12%). Częściej pojawia się ono wśród respondentów z grupy wiekowej 30-44 lata (9%). Na optymizm badanych Polaków nakłada się także ...
-
Bez czego nie poradzi sobie FinTech?
... preferowanym przez FinTech modelem jest tzw. ”White-Label”, w którym firmy tradycyjne kupują produkty/usługi od FinTechów i wdrażają je pod własną marką w oparciu o ... Marek Woźny wskazuje tutaj przykład udanej współpracy, jakim jest partnerstwo Grupy ING oraz firmy Scalable Capital. - Ten FinTech, który jest wiodącym dostarczycielem nowoczesnych ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 12/2019
... MŚP z krajów UE prowadzi handel międzynarodowy wśród grupy korzystającej z PayPal to aż 84 proc. Polskie firmy sprzedające swoje produkty online za pośrednictwem PayPal ... . MŚP z krajów UE prowadzi handel międzynarodowy wśród grupy korzystającej z PayPal to aż 84 proc. Polskie firmy sprzedające swoje produkty online za pośrednictwem PayPal rosną ...
-
Zatrudnianie cudzoziemców: barierą biurokracja i koszty
... obszarów generujących koszty, do pokrycia których zobowiązani są pracodawcy zatrudniający obcokrajowców – mówi Cezary Maciołek, Wiceprezes Grupy Progres. – Przyjęcie do zespołu osoby pochodzącej z Europy Wschodniej jest dla firmy kosztem większym o ok. 20 - 30 proc. niż przy zatrudnieniu Polaka. Natomiast w przypadku obywateli z dalszych kierunków ...
-
Obieg należności po I połowie 2019 roku
... również same generują, większe koszty sprzedaży niż przed rokiem. Z kolei firmy z regionów o gospodarczo bardziej lokalnej specyfice starają się ograniczać swoje straty limitując kredyt kupiecki odbiorcom – wynika z badania przeprowadzonego przez Euler Hermes z grupy Allianz na podstawie danych z Programu Analiz Należności. Działania polskich firm ...
-
Innowacje jedyną drogą transformacji cyfrowej?
... . Pomiarowi dojrzałości cyfrowej badanych przedsiębiorstw posłużyła 10-stopniowa skala (0-10). Na jej podstawie autorzy badania zdołali wyodrębnić trzy grupy firm: wczesne, czyli firmy rozpoczynające transformację cyfrową (1-3), rozwijające się, czyli będące w trakcie procesu transformacji (4-6) oraz dojrzałe, o dużym stopniu zaawansowania ...
-
Kiedy marketing przynosi największe zyski? Jak je mierzyć?
... AI w służbie generowania leadów (88%) i zdobywania klientów (85%). Warto podkreślić, że firmy z grupy High performers wykorzystują AI 2,7-krotnie częściej od firm z grupy Underperformers. Co ciekawe, sami klienci nie mają obiekcji związanych z wykorzystaniem przez firmy AI w celu poprawy Customer Experience. W 2018 r tak deklaruje 62% klientów ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 44/2019
... marzenia i unikać problemów finansowych - mówi Anna Fall, Chief Brand & Communications Officer Grupy Intrum. Co się dzieje w europejskiej gospodarce, jakie są perspektywy rozwoju ... właścicielem m.in. marki Louis Vuitton), który zaoferował przejęcie znanej amerykańskiej firmy jubilerskiej Tiffany & Co. Analitycy wyceniają planowaną transakcję na ok. ...
-
Koronawirus: czy e-commerce zyska na pandemii?
... w okresie I kwartału 2020 roku wyniosą około 24 proc. przychodów ze sprzedaży grupy ogółem, InPost z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe w związku ... brać udział w promowaniu sprzedawanych wyrobów w mediach społecznościowych. Dzięki temu sprzedaż firmy osiągnęła poziom 200% sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku, Cosmo ...
Tematy: e-commerce, handel elektroniczny -
W pandemii chętniej udostępniamy dane osobowe, ale mamy wymagania
... którego prowadzi jego lektura jest wzrost świadomości w zakresie sposobów, po które sięgają firmy, aby zdobyć nasze dane osobowe. Okazuje się, że wpływ na to mają ... dotycząca ochrony i prywatności danych osobowych jest różna w zależności od grupy wiekowej. 34% osób z grupy Baby Boomers (respondenci w wieku 56-75 lat) i 25% osób z Pokolenia X ( ...
-
Osoby 50+ zdominują rynek pracy tymczasowej?
... - 1200 zł brutto. Proste prace, dwa razy więcej kobiet Jak wynika z badania Grupy Progres, 69 proc. pracowników tymczasowych z grupy wiekowej 50+ to kobiety. Dominacja pań jest widoczna nie tylko w przypadku Polaków ... , o których wcześniej nawet nie myśleliśmy, że będą potrzebne. Dlatego też jestem pewien, że polskie firmy - z tą zmianą – również ...
-
Czym grozi źle przeprowadzona rekrutacja pracowników?
... negatywne doświadczenia z rekrutacji wpływają na intencję kupowania produktów danej firmy? Czy firmy zdają sobie sprawę, jakie zagrożenia niesie za sobą niewłaściwie przeprowadzony ... z aplikowania do firmy, w której ich znajomi lub członkowie rodziny mieli negatywne doświadczenia rekrutacyjne. Nieco rzadziej niż pozostałe grupy zawodowe deklarują to ...
-
Wykorzystać potencjał (i próżność) konsumenta
... rozpoczął proces budowania świadomości marki Gamet wśród szerszej grupy konsumentów i umożliwił wykorzystanie potencjału kreatywnego konsumentów. Najlepsze projekty mają, bowiem szansę znaleźć się w produkcji, a najlepsi projektanci – poszerzyć grono pracowników firmy. Kreatywność i próżność konsumentów wykorzystał także Mercedes Benz, zapraszając ...
-
Dłużnicy w opinii Polaków
... przekraczającym 800 zł i wynosił 54,5%. Przy podziale na grupy zawodowe grono bezwzględnego płacenia zobowiązań przez firmy w większości z nich oscylowało wokół 65%, w tym właściciele prywatnych przedsiębiorstw – 65,1%. Od tej przeciętnej zdecydowanie odbiegały 2 grupy zawodowe: robotnicy niewykwalifikowani – 85,7% i przedstawiciele wolnych zawodów ...
-
Generacja Y a oferty polskich banków
... kredyt. Potencjał tej grupy dostrzegły już banki w USA, które kierują do "Generacji Y" specjalne oferty - wynika z raportu firmy Deloitte. Jak zauważa firma ... – mówi Piotr Siciak, starszy menedżer z grupy bankowej Deloitte. Z badania Deloitte wynika, że atrakcyjność młodego pokolenia, jako grupy docelowej banków, jest związana przede wszystkim z ...
-
Spożywczy rynek hurtowy w 2008 r.
... przez nie sieciami. „Tendencja ta świadczy o tym, iż coraz częściej firmy hurtowe myślą o zacieśnianiu współpracy z segmentem detalicznym, co ma głównie na ... zrzeszonych sklepów był Eurocash, organizator największej franczyzowej sieci w Polsce (abc). Sieci grupy Eurocash – abc, Delikatesy Centrum, Nasze Sklepy i IGA – prowadziły we wrześniu łącznie 3 ...
-
Zła jakość obsługi klienta przynosi straty
... branż najbardziej narażonych na straty, takich jak usługi finansowe, są również dobre wiadomości. Firmy świadczące usługi finansowe postrzegane są w większości pozytywnie, podczas gdy inne branże, ... przez Greenfield Online, na zlecenie Genesys Telecommunications Laboratories Inc., należącego do grupy Alcatel-Lucent, we współpracy z firmami ...