-
Średnie firmy planują inwestycje 2x częściej niż mikroprzedsiębiorstwa
... nie powinno być zaskoczeniem, oceniały średnie firmy - odczyt dla tej grupy przedsiębiorstw sięgnął 62 pkt. To najwyższe wskazanie w całym sektorze MŚP. ... sektor MŚP Nieco inaczej sprawy mają się w obszarze sprzedaży. Tutaj, niezależnie od wielkości firmy, grupy spodziewające się w I kwartale większych zamówień na swoje usługi są większe niż ...
-
Zarządzanie tożsamością firmy
... . Cała komunikacja firmy i jej wizerunek adresowany jest wyłącznie do wąskiej grupy potencjalnych i stałych klientów. WEJŚCIE NA NOWE RYNKI Firmy, które planują nową ... Tożsamość musi być przede wszystkim zgodna ze strategią firmy, potwierdzając filozofię działania, politykę i misję firmy. Anna Lelonkiewicz jest dyrektorem zarządzającym w firmie FDT ...
-
Wycena wartości firmy: jaką metodę zastosować?
... trzy grupy: Grupa I — firmy o dużej wartości własnych aktywów i niskim ryzyku działania na rynku (firmy względnie rozwinięte, o stabilnych przychodach i zyskach), Grupa II — firmy o przeciętnej wartości własnych aktywów, dysponujące kilkoma wynajmowanymi lub dzierżawionymi składnikami majątkowymi, o średnim ryzyku działania na rynku (firmy dojrzałe ...
-
Jak IT wpływa na rozwój i wyniki firmy?
... . Aż 72% firm z grupy High performers zdolne jest tworzyć i wdrażać nowe aplikacje w czasie 3 miesięcy lub nawet krótszym. Deklarację taką składa tylko 46% firm osiągających wyniki poniżej przeciętnej. Firmy z grupy High performers budują przewagę dzięki wykorzystywaniu rozwiązań informatycznych w modelu hybrydowym. Firmy o słabszych wynikach ...
-
Powody zmiany nazwy firmy
... to jeden z liderów branży faktoringowej w Polsce. Ostatnio firma należąca do Grupy BRE Banku, ogłosiła informacje o zmianie nazwy na BRE Faktoring. Taki rebranding nie był zapewne inicjatywą samej firmy, a elementem budowania wizerunku całej grupy BRE Banku. Koncepcja ujednolicania nazewnictwa i identyfikacji graficznej spółek ma uzasadnienie ...
-
7 czynników sukcesu firmy rodzinnej
... media społecznościowe czy rodzinny intranet. - Komunikacja wewnętrzna jest dla nas bardzo ważna - mówi Jerzy Krzanowski, Wiceprezes Grupy Nowy Styl. - Pomimo, że jesteśmy z bratem Adamem założycielami firmy i właścicielami, wszystkie decyzje strategiczne ustalamy razem z pozostałymi członkami zarządu podczas regularnych spotkań. Cały zarząd razem ...
-
Marki wspólne, coobranding, grupy zakupowe i dystrybucyjne
... uzyskać rabaty porównywalne do tych, jakie dostają najwięksi. Aby uniezależnić się do skali działania, małe firmy mogą skorzystać z trzech strategii biznesowych: stworzenia marki wspólnej, coobrandingu oraz zbudowania grupy zakupowo-dystrybucyjnej. Marki wspólne czyli współdzielenie zasobów Marka wspólna to inicjatywa, w której kilka firm jest ...
-
Grupy hakerskie ciągle aktywne
... wziąć udział w globalnym ataku na firmy, przez które czują się pokrzywdzeni. ... grupy Titan Rain wszystko wskazywało, że to Chiny ukradły dużą ilość informacji z serwerów rządowych i wojskowych. Winą za ataki gh0stnet w 2007 r. i Aurora rok później również obarczono ten kraj. W tym roku miały już miejsce włamania o podobnym charakterze na serwery firmy ...
-
Małe firmy - prognozy 2013
... spojrzeniu na gospodarkę. Badani w zbliżonych proporcjach dzielą się na trzy grupy: oczekujących, że gospodarka będzie rozwijać się w przyszłym roku w ... Care). Koniunktura nie zachęca do rozbudowy firmy Mimo umiarkowanie optymistycznego spojrzenia przedsiębiorców na gospodarkę i sytuację własnej firmy, bardzo ostrożnie podchodzą oni do inwestowania ...
-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
... również wymagania klientów względem innowacyjnych technologii i usług oferowanych przez firmy kurierskie, które dodatkowo muszą łączyć niespotykaną do tej pory ... indywidualnego podejścia, bez wahania podejmujemy wyzwania związane z zaspokojeniem potrzeb tej grupy konsumentów. Marcin Kruszyński, PR Manager Siódemka SA. W stosunku do analogicznego ...
-
Jak analityka biznesowa wpływa na rozwój firmy?
... coraz lepszych rezultatów. 2) Sukces firm zależy od zakresu analizowanych danych. Organizacje o najlepszych wynikach znacznie częściej i szerzej wykorzystują rozwiązania Business Intelligence. Firmy z grupy high-performers bazują na 10 lub więcej dziedzinach danych (to 3-krotnie więcej od pozostałych firm), i aż na 17 rodzajach danych (niemal ...
-
Polskie firmy: plany, rozwój, finansowanie działalności
... na trzy grupy: przedsiębiorstwa o obrotach do 10 mln euro rocznie, firmy osiągające obroty rzędu 10-50 mln euro w skali roku, oraz firmy przekraczające 50 mln ... całej badanej grupy; jedynie największe przedsiębiorstwa nieznacznie częściej deklarują chęć realizacji inwestycji w najbliższym horyzoncie czasowym. Za główny cel firmy obierają przede ...
-
Firmy farmaceutyczne a ustawa refundacyjna
... Ministerstwa Zdrowia przy wyjaśnieniu wątpliwości dotyczących stosowania nowego prawa. - Firmy farmaceutyczne mają problemy z interpretacją nowych przepisów i uważają, że tak rewolucyjne ... 68%). Według szacunków na 2012 rok spadek przychodów najczęściej zanotują firmy z grupy hurtowników (73%) oraz producentów leków (65%). Spadków przychodów w skali ...
-
Małe firmy - prognozy III kw. 2013
... Grupy Idea Banku. Zdecydowana większość badanych twierdzi, że tegoroczne obroty będą co najmniej takie, jak przed rokiem. Grupa Idea Banku – jak co kwartał - zapytała drobnych przedsiębiorców o to, jakie mają przewidywania dotyczące sytuacji własnej firmy ... Przyczyn wzrostu zainteresowania rozbudową majątku firmy można też doszukiwać się w ...
-
Firmy rodzinne to głównie firmy mikro
... szacować, że firmy rodzinne wytwarzają co najmniej 10,4% ogółu polskiego PKB (ponad 121 miliardów złotych), przy czym mikro firmy rodzinne wytwarzają 7% PKB, małe firmy rodzinne 1,9% PKB, a średnie firmy rodzinne 1,4% PKB. Firmy rodzinne, podobnie jak pozostałe przedsiębiorstwa sektora MMSP, nie należą do grupy „rekinów finansowych”. Większość ...
-
Jak zaprojektować najlepsze logo firmy?
... ściśle określone wzorce grupy lub konwencje branży. Zasady konstruowania i stosowania logo firmy Po pierwsze bardzo ważne są atrybuty firmy i ich wyeksponowanie. Każda firma ... firmy. Papeterie, oznakowanie firmy, oznakowanie placówek, pojazdy firmowe, projekty gadżetów i upominków, ubrania pracownicze, materiały biurowe, to tylko niektóre grupy ...
-
Budowanie wizerunku firmy i produktów
... docelowy wizerunek marki i elementy, które mają go lansować. Księga identyfikacji wizualnej – podręcznik dotyczący budowy i zasad stosowania systemu identyfikacji wizualnej firmy lub grupy firm. Księga identyfikacji wizualnej (inne nazwy: Księga Tożsamości, corporate identity guide book, corporate identity manual) to kompendium wiedzy na temat ...
-
KasperskyLab: ataki hakerskie na firmy 2013
... , że wyłoniła się nowa kategoria osób atakujących. Określamy ich mianem cybernajemników. Są to zorganizowane grupy wysoce wykwalifikowanych hakerów, którzy mogą zostać wynajęci przez rządy lub prywatne firmy w celu zorganizowania i przeprowadzenia złożonych, skutecznych ataków ukierunkowanych, których celem jest kradzież informacji oraz niszczenie ...
-
Cloud computing nie dla każdej firmy
... firmy. Kluczowe wyzwanie dla prezesów i zarządów firm Badanie firmy IBM CEO Study (1500 prezesów na całym świecie) 80% twierdzi, że otoczenie firmy będzie coraz bardziej złożone. Niecałe 50% uważa, że ich firmy ... Konsultant Sofrecom Polska. Uwaga, chmura! Możliwe burze! Jak zauważa Tomasz Matuła z Grupy TP wbrew obiegowym opiniom taka zmiana nie ...
-
Serwisy społecznościowe a wizerunek firmy
... z wielu branż, dają pewność, że pracodawca działa w obrębie swojej grupy docelowej. Regularne kampanie reklamowo-wizerunkowe w serwisach powinny być dopełnieniem działań employer brandingowych. Natomiast głównymi narzędziami wizerunkowymi, jakie mogą stosować firmy są interaktywny profil pracodawcy w GoldenLine lub fanpage marki na Facebooku. Każdy ...
-
Małe firmy w doskonałych humorach
... samo, ile w poprzednim kwartale. Na uwagę zasługują jednak również mikro firmy. Choć odczyt dla tej grupy ponownie jest niższy od odczytu dla małych i średnich firm, ... jego wyniki są publikowane co kwartał. Jego uczestnicy to mikro, małe i średnie firmy terenu całej Polski. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 600 mikro, małych i średnich ...
-
Rekrutacja pracowników: co robią firmy, gdy nie stać ich na talenty?
... organizacji nie praktykuje obecnie takich rozwiązań. Badanie i raport Grupy Progres „Rynek pracy 360” przedstawia 3 punkty widzenia – pracowników, osób bezrobotnych i pracodawców. Jego pierwsza część analizuje politykę kadrową – jeden z kluczowych elementów działania każdej firmy. Eksperci sprawdzili, w jaki sposób politykę personalną prowadzą ...
-
Małe firmy - prognozy 2015
... Wzrostu obrotów spodziewa się blisko 63% - wynika z badania Grupy Idea Banku. W rok 2015 prowadzący najmniejsze firmy wchodzili z większymi obawami o sytuację gospodarczą niż to było ... przyjęcie nowych pracowników, jest kolejnym dowodem na to, że małe firmy spodziewają się dobrego dla siebie roku 2015. Z doświadczeń, związanych z badaniami nastrojów ...
-
Czy polskie firmy oswoiły nowe technologie?
... założenia strony internetowej, o tyle już kolejne dwie grupy z nowinek technologicznych potrafią czerpać pełnymi garściami. Czy i w jaki sposób polskie firmy z sektora MMŚP ... trzy grupy: „początkujący”, „świadomi” oraz „fachowcy” - wyjaśnia Marta Puczyńska, dyrektor działu sprzedaży i marketingu w home.pl. Które polskie firmy zakwalifikowały ...
-
GreyEnergy szpieguje polskie firmy energetyczne
... przez ukraińskie, rosyjskie oraz polskie przedsiębiorstwa i spowodowały gigantyczne straty finansowe. Nowy odłam TeleBots – GreyEnergy atakuje polkie firmy energetyczne Eksperci ESET wykazali, że z cyberprzestępczej grupy BlackEnergy wyrósł nowy odłam - GreyEnergy, który jest ściśle powiązany także z TeleBots, a tym samy z zagrożeniem NotPetya. Jak ...
-
Firmy nie dbają o urządzenia mobilne
... źródłem cyberzagrożenia dla większości firm są pojedynczy hakerzy (62% wskazań). Co druga organizacja jako realnie zagrażające bezpieczeństwu firmy wskazuje również zorganizowane grupy cyberprzestępcze. Niezadowoleni lub podkupieni pracownicy (28% wskazań), a także cyberterroryści (22% wskazań) i haktywiści (20% wskazań) są zdecydowanie rzadziej ...
-
Jak ujarzmić firmy ubezpieczeniowe
... więcej powodów do skarżenia przez ubezpieczających się. Jak klienci postrzegają firmy ubezpieczeniowe, z którymi mają do czynienia? W rzeczywistości mogą poznać ubezpieczyciela wtedy, ... zmianami w Kodeksie cywilnym, w części dotyczącej ubezpieczeń grupowych (do tej grupy właśnie zalicza się bancassurance), aby wyeliminować luki prawne pozwalające na ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce. Na celowniku inwestorów firmy technologiczne
... tekstu dowiesz się m.in.: Ile fuzji i przejęć przeprowadzono w Polsce w 2022 roku? Jakie firmy są na celowniku inwestorów? Jaka przyszłość czeka rynek M&A? W ... brany okres rozpoczynający się w momencie pierwszych miesięcy pandemii koronawirusa. Respondenci z grupy inwestorów finansowych najczęściej (43% wskazań) brali udział w transakcjach, których ...
-
Dzieje cyberprzestępczości: czas na zorganizowane grupy hakerskie
... . Do głosu doszły zorganizowane grupy hakerskie, które tworzyły narzędzia mające zainfekować jak największą liczbę urządzeń i przynosić maksymalne zyski ... których Stuxnet powodował ich nadmierne obracanie się i doprowadzał do stopienia. Zaatakował przede wszystkim firmy w Iranie, ale wkrótce rozprzestrzenił się na systemy SCADA na całym świecie. ...
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi a strategia firmy
... w planach szkoleniowych uwzględniać wszystkich pracowników czy tylko wybrane grupy, w jakim zakresie korzystać z usług firm szkoleniowych i z własnych pracowników jako trenerów, w programach szkolenia uwzględniać przede wszystkim indywidualne potrzeby pracowników czy interes firmy? Artykuł jest fragmentem książki „Zarządzanie zasobami ludzkimi” pod ...
-
Rynek PR w Polsce: firmy w dobrej kondycji
... jednak tak, że dla zleceniodawców nie liczy się cena czy pomysł. Firmy przychodzą do agencji z ofertą współpracy i jednym warunkiem – trzeba wylegitymować się doświadczeniem nie w ... , aby markę firmy budować w oparciu o jej szefa – VIP-a. Skutecznie udało nam się to zrealizować we współpracy np. z Łukaszem Wejchertem, szefem Grupy Onet.pl – ...
-
Reputacja jako kapitał firmy
... by być, do czego dąży – prezentuje aspiracje firmy. Nazwa i tożsamość komunikują zarówno reputację wewnątrz firmy, jak i w jej otoczeniu zewnętrznym. Jak zarządzać reputacją? Reputacja zależy od mniej lub bardziej zdrowych relacji z audytorium. Skoro różne grupy mają wobec firmy różne oczekiwania, konieczne jest określenie relacji z każdą ...
-
Inwestowanie a pozycja rynkowa firmy
... firmy - nawet w Polsce. Jakich firm szukają? Czy twoja firma spełnia te kryteria? Pierwszą rzeczą na którą patrzą inwestorzy z grupy Buffetta jest pozycja rynkowa firmy, ... pozycję rynkową. Bardzo pozytywne doświadczenia związane z zakupem w 1983 roku firmy Nebraska Furniture Mart skłoniły Berkshire Hathaway (fundusz inwestycyjny którym zarządza ...
-
Polacy wolą firmy zagraniczne
... zastosowania w odniesieniu do pracy. Nad polskiego pracodawcę przedkładamy firmy z zagranicznym rodowodem. O to, czy pochodzenie firmy ma dla nas znaczenie zapytał pracowników serwis Praca. ... się pracownik obniży własne efekty pracy, by uniknąć przykrości ze strony grupy pracowniczej” - wyjaśnia ekspert. Choć każda firma ma swoje własne cele, misję i ...
-
Firmy prawnicze aktywnie najmują powierzchnie biurowe
... , zmniejszenie zajmowanej powierzchni i ograniczenie kosztów bez potrzeby redukcji zatrudnienia. Sektor prawny tradycyjnie należy do grupy najemców zajmujących największą powierzchnię biurową w przeliczeniu na liczbę pracowników. Firmy prawnicze preferują aranżację wnętrz w modelu gabinetowym, przede wszystkim ze względu na charakter pracy, która ...