-
Sztuczna inteligencja może zyskać zaufanie. Są jednak warunki
... ankietę we współpracy z YouGov od 20 marca do 3 kwietnia 2024 roku. Wzięło w nim udział prawie 6000 pełnoetatowych pracowników reprezentujących firmy różnej wielkości i z różnych sektorów w dziewięciu krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Australii, Francji, Niemczech, Indiach, Singapurze i Szwajcarii. Ankieta ...
-
Dzień Własności Intelektualnej - jak bronić się przed cyberzagrożeniami?
... także przed niebezpiecznymi linkami i fałszywymi stronami internetowymi, które zostały zaprojektowane w celu kradzieży tożsamości online” – mówi Krzysztof Budziński z firmy Marken Systemy Antywirusowe, polskiego dystrybutora oprogramowania Bitdefender. Edukacja to najlepsza tarcza Ważnym elementem ochrony własności intelektualnej jest świadomość ...
-
Nowa era AI: Grok 4.0 wyprzedza GPT-4o i Claude Opus 4 w kluczowych testach
... SEO oraz personalizacji działań marketingowych sprawiają, że jest to narzędzie, które z pewnością wpłynie na sposób, w jaki firmy zarządzają swoimi zasobami cyfrowymi. Źródła: ● TechCrunch – Grok 4 Launch https://techcrunch.com/2025/07/09/elon-musks-xai-launches-grok-4-alongside-a-300-monthly-subscription/ ● Beebom – Grok 4 AI Benchmark Records ...
-
Jak sztuczna inteligencja zmienia świat programistów?
... programiści często wybierają rozwiązania chmurowe w oparciu o miejsce pracy lub lokalną dostępność usług. Produktywność programistów: redefinicja bycia produktywnym W ubiegłym roku firmy koncentrowały się niemal wyłącznie na pomiarze wyników technicznych – takich jak czas kompilacji, prędkość wytwarzania oprogramowania czy średni czas przywracania ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania I-III 2006
... Sensacyjne doniesienie o tym, że nowe wersje MacOS będą działały z procesorami Intel, spowodowało, że wiele osób ujrzało przyszłość tradycyjnych komputerów osobistych w ... , autor książek na temat bezpieczeństwa oraz dyrektor generalny AirScanner, niewielkiej firmy tworzącej oprogramowanie antywirusowe dla telefonów komórkowych. Peikari stał się znany ...
-
Spółki giełdowe a własność intelektualna
... strony koncernów międzynarodowych. Po raz kolejny okazuje się, że zagraniczne firmy „cywilizują” nasz rynek. Jak czytamy w raporcie, najmniej znaków zgłasza branża ... finansowej i telekomunikacyjnej, podaje raport. Mała liczba zgłoszeń zagranicznych pokazuje, że te firmy są słabe i wobec tego nie planują ekspansji międzynarodowej. Zadowalają się ...
-
Jakość obsługi klienta a pokolenie Y
... potwierdzenie tego rozdźwięku w stanowiskach respondentów, badanie wykazało, że kilka firm utwierdziło się w swoim przekonaniu albo już wprowadziło strategię w życie. Jak firmy przygotowały swoje strategie? Badanie wykazało, że 75% firm wierzy, że w przeciągu następnych 3 lat będzie musiało posiadać strategię skierowaną do przedstawicieli ...
-
Ochrona danych a urządzenia przenośne
... informacje poufne. Ponad 55% badanych przedsiębiorstw potwierdziło, że obawia się utraty danych, a ponad jedna trzecia respondentów utraciła dane przynajmniej raz. Firmy, wśród najczęstszych i najpoważniejszych konsekwencji utraty danych, wymieniają: straty finansowe (27%), utratę klientów (prawie 25%) oraz utratę dobrego wizerunku (17%). W związku ...
-
Najlepsi pracodawcy 2010
... (BNP) w Polsce. Zwycięzcą w kategorii dużych firm został Intel Technology Poland Sp. z o.o., a w kategorii małych i średnich - Toyota Katowice & Toyota Częstochowa (M.G. Centrum ... 89 firm łącznie. 53% uczestników badania to duże firmy (powyżej 250 pracowników), zaś 47% to firmy małe i średnie. Badanie kwestionariuszowe przeprowadzone zostało na ...
-
Zagrożenia internetowe II kw. 2010
... pobierania i wykonywania programów, wykonywania zrzutów ekranu i wiele więcej. Został napisany w języku RealBasic i może działać na komputerach firmy Apple opartych zarówno na procesorach PowerPC jak i Intel. Jak dotąd nie stwierdziliśmy masowego wykorzystywania tego szkodliwego oprogramowania, mimo to pozostaje on bronią w rękach cyberprzestępców ...
-
Przestępstwa gospodarcze - raport 2011
... phishing i pharming oraz kradzież danych osobowych np. danych dotyczących kont bankowych i kart kredytowych) znalazły się w grupie czterech najczęściej raportowanych przez firmy przestępstw. 37% polskich firm zauważyło wzrost ryzyka cyberprzestępczości w ciągu ostatniego roku, podczas gdy tylko 10% dostrzega tendencję odwrotną. Percepcja w zakresie ...
-
Komunikacja z klientem: rośnie popyt na nowe kanały
... kanały, które oferują zrównoważony bilans wszystkich powyższych czynników… pod warunkiem oczywiście, że są one dostępne” – powiedział Marcin Grygielski. Wizytę w placówce firmy klienci oceniają jako najmniej wygodny, ale najbardziej skuteczny sposób komunikacji. E-mail, telefon, formularz internetowy są wygodne, ale wymagają poprawy w zakresie ...
-
Technologie mobilne w contact center
... pod kątem zapewnienia największej wartości dla klienta; elastyczność technologiczna wybranego rozwiązania oraz pełna integracja procesów komunikacyjnych i systemów back-office. Według badań firmy analitycznej IDC* w 2013 roku na rynek trafiło już ponad miliard smartfonów, co stanowi 38,4 proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Interactive ...
-
Trendy HR: nowe technologie i pracownik jak klient
... HR 2017. Zmiana zasad w erze cyfryzacji” wskazał 10 najważniejszych obszarów, w których firmy muszą niwelować luki pomiędzy rozpędzoną technologią a wyzwaniami w zakresie zarządzania pracą i talentami ... zależało, czy uda się im pozyskać niezbędne talenty, czy też firmy będą nadal borykać się z trudnościami, jakie nastręcza im znalezienie kandydata i ...
-
Sztuczna inteligencja nie odbiera pracy handlowcom
... lepsze wyniki finansowe firm, tym wyższy poziom współpracy wewnątrz organizacji. Należy jednak pamiętać, że dla uzyskania pełnego 360-stopniowego obrazu klientów, firmy muszą sięgać po rozwiązania zdolne integrować, przetwarzać i udostępniać w wygodnych interfejsach dane pochodzące z różnych źródeł. Obecnie niespełna połowa (49%) zespołów sprzedaży ...
-
Wysoka jakość obsługi klienta nowym źródłem przychodów
... integrowanie obiegu informacji we wszystkich kanałach komunikacji, ponieważ klienci niezależnie od sposobu kontaktu widzą zawsze jedną firmę. Oczekują więc od firmy takiego samego zaangażowania. Cyfrowe kanały kontaktu zdecydowanie wypierają wszystkie inne. Media społecznościowe, SMS-y oraz aplikacje takie jak WhatsApp i Facebook Messenger ...
-
Jak przebiegać będzie transformacja cyfrowa 2020?
... zrównoważonego świata Według ankiety przeprowadzonej przez Equinix 40% decydentów IT w Polsce (i 42% na świecie) zgadza się, że ”świadomość ekologiczna” dostawców firmy ma bezpośredni wpływ na ich decyzje zakupowe. Transformacja cyfrowa może stopniowo ustabilizować światową gospodarkę w kontekście eksploatacji światowych zasobów naturalnych oraz ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... " Customer Experience jeszcze ważniejszy – dla 84% klientów i konsumentów doświadczenia dostarczane przez firmy są równie ważne jak ich produkty i usługi (to wzrost o 4% w stosunku do badania ... zwiększa się średnia liczba źródeł informacji o klientach wykorzystywanych przez firmy – w 2019 r. było ich 8, w 2020 r. już 10, a prognozy na 2021 r. mówią o ...
-
Sztuczna inteligencja wyrównuje szanse między MŚP a dużym biznesem
... się z tym stwierdzeniem. Sztuczna inteligencja wyrównuje szanse między małymi i średnimi firmami, a większymi przedsiębiorstwami - powiedział Kris Billmaier, EVP, Salesforce. - Małe i średnie firmy korzystające z AI widzą realne zyski w swoich operacjach, od poprawy wydajności, aż po silniejsze relacje z klientami. Ci, którzy zbyt długo zwlekają ...
-
Transformacja cyfrowa biznesu, czyli szybko i bez strategii
... %) i brak odpowiednich kompetencji w zespole (30%). Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki przedsiębiorstwa analizują dane, projektują usługi, personalizują ofertę czy obsługują klientów. Firmy, które już dziś integrują AI w swoich modelach operacyjnych – od łańcuchów dostaw po sprzedaż – zyskują przewagę, której nie sposób szybko odrobić ...
-
Zarządzanie informacją: istotna strategia
... wkładowi przedsiębiorstwo może przygotować się na zmiany. Zarówno EMC, jak też EIU, stwierdzają, że zaangażowanie zarządu we wszystkich jednostkach biznesowych firmy pozwala zapewnić, że w ocenie powodzenia programu uwzględnione zostaną kluczowe wskaźniki, takie jak zarządzanie kosztami, bezpieczeństwo i wartość biznesowa. Programy, które odnoszą ...
-
Portale społecznościowe w biznesie
... na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence - ”Poniżej, na poparcie mojej teorii, chciałbym wymienić kilka przykładów zastosowania społeczności do prowadzenia firmy.” Obsługa klienta Obsługa klienta to pierwsze, co przychodzi każdemu do głowy. Społeczności to nowa forma komunikacji w Internecie, która właściwie wykorzystana ...
-
Rynek pracy potrzebuje starszych
... dojrzałych pracowników, których umiejętności i wiedza poparta wieloletnim doświadczeniem są dla firmy bardzo cenne. Tym samym, jeśli osoba w starszym wieku postanawia opuścić ... i priorytetom życiowym swoich pracowników oraz dopasowaniu ich do aktualnych potrzeb firmy. Nauka przez całe życie (lifelong learning) musi stać się integralną częścią życia ...
-
Bezpieczeństwo w Internecie 2012
... trzykrotny wzrost względem 2011 r. Cyberprzestępcy interesują się informacjami dotyczącymi kont bankowych takich firm, danymi ich klientów oraz własnością intelektualną. Jednocześnie firmy te są atrakcyjnym celem, gdyż nadal często nie stosują odpowiednich praktyk oraz środków bezpieczeństwa. Liczba ataków sieciowych zwiększyła się w 2012 ...
-
Branża IT w 2014 r. - prognozy
... r. 158 mld USD - mówi Tomasz Kaczyński, Business Development Manager, Capgemini Polska, firmy będącej jednym z globalnych liderów usług i rozwiązań informatycznych dla biznesu. Co więcej ... tzw. prywatnych fabryk 3D. Wśród odbiorców znajdą się również firmy, które dzięki nowoczesnym rozwiązaniom będą mogły zwiększyć efektywność swojego działania np. ...
-
Najlepsi pracodawcy CEE 2013
... w jaki sposób postawione im cele wiążą się z celami firmy. Pokazuje to, że firmy kładą nacisk na zarządzanie efektywnością w organizacji. Węgry oraz ... Debreceni Hőszolgáltató Zrt. (Węgry), AbbVie s. r. o. (Słowacja), Link4 (Polska), Cisco (Rosja), Intel Technology (Polska), Ritz Carlton (Turcja), Telerik (Bułgaria) i AB Lietuvos draudimas (Litwa), ...
-
Branża medyczna u progu fuzji i przejęć
... zdrowotnej. Ankietę przeprowadzono w marcu br. Respondenci to: firmy farmaceutyczne (30 proc.), producenci sprzętu medycznego (22 proc.), usługodawcy – np. firmy prowadzące badania na zlecenie (20 proc.), zakłady opieki zdrowotnej (15 proc.) oraz firmy biotechnologiczne (7 proc.). Badane firmy pochodzą z całego świata, w tym 29 proc. z Europy ...
-
6 najważniejszych trendów technologicznych 2017. Chatbot i co jeszcze?
... które działają na globalnych platformach, takich jak Salesforce.com, oferujących swoim użytkownikom dostęp do wielu aplikacji biznesowych i zintegrowanych usług. Ponadto firmy będą również korzystać z mobilnych platform aplikacyjnych, np. obsługiwanych przez program partnerów w zakresie mobilności dla urządzeń Apple - Apple Mobility Partner Program ...
-
Marketing pod znakiem AI. Poznaj najważniejsze trendy 2017
... trend. Dalsze zmiany jakie nastąpiły w skali jednego roku to: rosnąca rola personalizacji kontaktów z klientami segmentu B2B i udział marketingu w budowaniu wizerunku firmy, jako odpowiedzialnej społecznie. Sztuczna inteligencja w służbie marketingu Sztuczna inteligencja (AI) nabiera dziś znaczenia w każdej branży i marketing nie jest tu wyjątkiem ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 45/2017
... zdalną kontrolę nad inteligentnym domem, co umożliwiło im manipulowanie światłami i usługami wodnymi. Badacze z University of Michigan ujawnili błędy w platformie SmartThings firmy Samsung, która pozwoliła im uruchomić alarmy dymne i otworzyć drzwi. Zespół badawczy Check Point znalazł z kolei luki w urządzeniu telewizyjnym, które umożliwiłyby ...
-
Nowe technologie: 7 najważniejszych trendów 2018
... najbardziej efektywną drogę lotu i modyfikować ją na bieżąco by uniknąć niesprzyjającej pogody, drzew, linii energetycznych i innych pojawiających się przeszkód. Geodeci i firmy opracowujące mapy mogą już wykorzystać drony do tworzenia dokumentacji odległych, trudno dostępnych obszarów terenu. Zakres zastosowań dronów szybko się rozszerza ...
-
10 prognoz na 2018 rok. Co czeka nas w technologii i biznesie?
... cyfrowa gospodarka będzie generowała już co najmniej 50% światowego PKB. Dzięki cyfryzacji i wdrażaniu nowych technologii, możliwe będzie lepsze profilowanie ofert, firmy będą szybciej podejmowały decyzje o wprowadzaniu nowych produktów czy usług na rynek, będą też sprawniej komunikowały się z biznesowymi partnerami i klientami wykorzystując ...
-
10 najbardziej przełomowych technologii 2018 r.
... źródeł. To bardzo istotna kwestia, biorąc pod uwagę, iż dzisiejszy biznes korzysta jedynie z 10-20% gromadzonych danych — dodaje Jacek Grzyb z firmy teamLeaders, firmy dostarczającej rozwiązania kognitywne. Warto wspomnieć, że ostatnio, na uwadze zyskuje także technika rozumienia języka naturalnego (NLU – Natural Language Understanding), której ...
-
Jak wielkie organizacje marnują przełomowe innowacje?
... organizacji, przenośne odtwarzacze płyt CD i MiniDisców, w ciągu kilku lat doszczętnie wyschły. Profesor Clayton Christensen, światowej sławy guru w dziedzinie zarządzania, właściciel firmy konsultingowej Innosight i autor pojęcia disruptive innovation, który zasłynął książką “Innovator’s Dilemma”, uważa, że istnieje jeden sposób na to, aby nie ...
Tematy: nowe technologie, innowacje -
Wdrażasz sztuczną inteligencję? Musisz to wiedzieć
... , stosują ci, którzy na tym polu osiągnęli sukces. Z jednej strony mamy firmy, które w obsłudze masowego ruchu klientów z powodzeniem wdrażają produkty i usługi oparte na ... na własne rozwiązania – Wirtualny Asystent od InteliWISE jest w 100% własnością firmy i jest kontrolowany przez przedsiębiorstwo oraz komunikuje się z interfejsem głosowym Google ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei