-
Inteligentne miasta: "smart city" w dotychczasowym rozumieniu nie zdaje egzaminu
... zatem, że należy przedefiniować bardzo w ostatnich latach technokratycznie rozumiane pojęcie smart city. Zaawansowane technologie i gotowe produkty miejskie oferowane przez firmy IT z pewnością są przydatne, jednak w miastach brakuje również rozwiązań niekoniecznie utożsamianych z technologiami, a pozwalających na szybkie dostosowanie się do ...
-
Sztuczna inteligencja staje się bezczelna. Kto jest temu winien?
... , zwłaszcza tych w środowisku Messengera, opiera się na predefiniowanych skryptach, tzn. korzystają one ze schematów blokowych – zwraca uwagę Anna Schneider z firmy Symetria UX. Co ciekawe, z przeprowadzonego przez Symetrię badania wynika, że z chatbotów najczęściej korzystamy podczas zakupów online i przy zgłaszaniu reklamacji, a najbardziej ...
-
Sztuczna inteligencja w sektorze publicznym: niewykorzystany potencjał, jak to zmienić?
... w tym obszarze może być o wiele większy niż w biznesie. Na szerokie możliwości zastosowania sztucznej inteligencji w sektorze publicznym wskazują m.in. europejskie badania firmy IDC. Ich respondenci wskazywali, że najczęściej wykorzystują AI do wykrywania i zwalczania nadużyć (28% odpowiedzi) oraz poprawy efektywności zbierania danin publicznych ...
-
Smartfony Nokia 3.4 i 2.4
... HMD Global ogłosiło też start HMD Connect Pro, globalnej usługi roamingu danych na kartę SIM, która powstała z myślą o użytkownikach biznesowych. Firmy będą mogły teraz zaufać jednej globalnej usłudze i korzystać ze scentralizowanego systemu zarządzania dla całej floty kart SIM. Ceny i dostępność w Polsce ...
-
Bitdefender rozwija GravityZone
... dedykowanych serwerów i pracowników IT, pozwala na skupienie wszystkich funkcji bezpieczeństwa w jednej konsoli, która znajduje się na własnym sprzęcie albo w chmurze firmy Bitdefender.
-
E-commerce w 2021 roku: abonamenty, ekologia i nowe technologie
... będą więc w stanie zaakceptować dłuższy czas oczekiwania na przesyłkę czy wyższe opłaty za ekologiczne opakowania. Personalizacja na drodze do standardu Firmy nie mogą już konkurować jedynie ceną czy produktem, dlatego coraz bardziej kluczowa będzie spersonalizowana obsługa. Wysłanie maila o treści „Dziękujemy za ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... swoje wydatki w digitalu z 21% w 2019 roku do 24% w 2020 roku. Dążąc do stworzenia przekonujących doświadczeń związanych z marką w domu, a nie w barze, firmy produkujące napoje alkoholowe zaczęły inwestować we własne strony internetowe czy treści edukacyjne. Marki napojów wysokoprocentowych były szczególnie widoczne, wykorzystując influencerów ...
-
Sztuczna inteligencja w rekrutacji i poszukiwaniu pracy. Co na to Polacy?
... . Należą do nich choćby modele uczenia maszynowego wspomagające mailing czy tzw. deep learning wspierający funkcjonowanie portalu Pracuj.pl i innych rozwiązań firmy. Testowane są także różnorodne rozwiązania pozwalające jak najlepiej zrozumieć układ i treść ogłoszeń. oswajanie Big Data i AI Wyzwaniem dla wdrożeń sztucznej ...
-
Smartfony Samsung Galaxy S22 i S22+
... się na płynne, ostre nagrania nawet podczas rejestrowania wideo w ruchu. Debiutujące smartfony Galaxy S22 i S22+ oferują także najnowszą technologię AI firmy Samsung, która udoskonali każde zdjęcie. Teraz zrobienie perfekcyjnego portretu to nic trudnego dzięki nowej AI Stereo Depth Map, a fotografowane obiekty ...
-
Nowe aktualizacje w Google Workspace
... w szybkim wyświetlaniu przydatnych informacji, takich jak lokalizacja, stanowisko czy informacje kontaktowe do danej osoby. Szybkie podejmowanie decyzji opartych na danych Firmy starają się działać coraz sprawniej, dlatego coraz ważniejsze jest to, by wszyscy pracownicy - nie tylko analitycy - mogli szybko i łatwo podejmować ...
-
Ukraińcy w Polsce, wojna w Ukrainie. Co sądzą Polacy?
... poważne skutki mogą dosięgnąć marek z tzn. listy wstydu. Trudno będzie z zweryfikować realny wpływ na ich biznes, podejrzewam bowiem, że poszczególne firmy nie będą jasno nam tego komunikować, natomiast myślę, że przerobione kreacje reklamowe i straty wizerunkowe zostaną z tymi markami naprawdę na długo ...
-
Cyberbezpieczeństwo w I połowie 2022 wg ekspertów
... będą starać się wykorzystać wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji dla jeszcze skuteczniejszego omijania zabezpieczeń. – przewiduje Aleksander Kostuch. – Wobec tego instytucje i firmy potrzebują dalszego wzmocnienia bezpieczeństwa, aby ograniczyć ryzyko i skalę potencjalnych szkód. W tym kontekście pozytywnie należy ocenić zadeklarowane przez rząd ...
-
Sztuczna inteligencja w polskim internecie. Zainteresowanie Polaków rośnie
... AI W 2021 r. mówiło się głównie o botach w branży retail i obsłudze klienta, a internauci przede wszystkim zastanawiali się, jak z nimi rozmawiać i które firmy wdrażają wirtualnych asystentów. W 2022 r. nastąpiła wyraźna zmiana kontekstu, a na pierwszy plan przebiły się wypowiedzi dotyczące rozwoju tej technologii. Trzy najpopularniejsze w ...
Tematy: sztuczna inteligencja, AI, chatboty, voiceboty, boty, internauci, badania internautów, media -
Jak działy HR korzystają z AI?
... ? W wielu procesach rekrutacyjnych kluczowym etapem jest tzw. „cultural fit” czyli sprawdzenie dopasowania kandydata lub kandydatki do kultury organizacyjnej danej firmy. Nawet jeżeli osoba rekrutowana spełnia wszystkie oczekiwania pracodawcy, które wiążą się z doświadczeniem i umiejętnościami, a firma zapewnia odpowiednie wynagrodzenie i benefity ...
Tematy: AI, sztuczna inteligencja, HR, dział hr, rekrutacja, list motywacyjny, CV, pisanie CV, ChatGPT, cyberzagrożenia, cyberbezpieczeństwo -
Jak rozwój sztucznej inteligencji zmienia rynek pracy?
... więcej, ogłoszenia juniorskie stanowiły zaledwie 3,3 proc. wszystkich ofert pracy w AI. Open AI rzucił rękawicę i aktualnie na rynku trwa wyścig zbrojeń. Firmy, które upatrują wzrostów związanych z wykorzystaniem AI w swoim biznesie, zaczynają inwestować w doświadczone talenty, by nie zaciągać technologicznego długu już na początku ...
-
Sztuczna inteligencja na rynku pracy: obawy czy nadzieje?
... inteligencja może być czynnikiem ułatwiającym organizacjom osiąganie celów strategicznych, usprawnianie procesów, zwiększanie wydajności oraz poprawę doświadczeń zarówno klientów, jak i pracowników. Firmy zapewne będą więc przyglądać się dostępnym rozwiązaniom. Lecz jak wynika z raportu Hays „Inside Tech Talent”, który analizuje trendy rekrutacyjne ...
-
Rozwój innowacyjności: skąd czerpać inspirację?
... , czy wpłynie pozytywnie na innowacyjność dojrzałych rynków. Być może dzięki temu rozwiązaniu we francuskiej przestrzeni biznesowej pojawią się nowe, innowacyjne firmy. Ze świata W pierwszej części raportu znajdziemy przegląd informacji ze świata, które obejmują nie tylko temat start-upów, lecz także pomysły wdrażane ...
-
Oszustwa na ChatGPT. Facebook zalany fałszywymi treściami o sztucznej inteligencji
... .com, które poinformuje Cię, czy są to znane linki phishin-gowe. Jeśli to możliwe, w ogóle nie klikaj łącza; bezpośrednio odwiedzić witrynę firmy i przejść do wskazanej strony.
-
Współczynnik konwersji, personalizacja i konwersacyjny AI, czyli skuteczne narzędzia w e-commerce
... skutkują pozytywnym zwrotem z inwestycji, wynika z najnowszych badań BigCommerce. Należy jednak pamiętać, że powyższe nie zdarzają się tak po prostu, gdyż firmy muszą nadać im priorytet i, co być może najważniejsze, zoptymalizować działania pod ich kątem. Konwersje w e-handlu Współczynnik konwersji e-commerce to odsetek ...
-
Cyberprzestępcy mogą "podsłuchać" twoje hasło
... szczegółów, których nie będą w stanie pozyskać w inny sposób. Każda informacja o odkryciu tego typu pokazuje dobitnie, że w kwestii ochrony danych zarówno firmy, jak i osoby prywatne nigdy nie powinny tracić czujności. Każde, nawet najbardziej skomplikowane hasło można przechwycić lub wykraść, dlatego dostęp do ...
-
ChatGPT to nie wszystko. Poznaj 6 najciekawszych narzędzi AI w marketingu
... , co w konsekwencji negatywnie wpłynie na potencjalnych klientów. Kolejnym zagrożeniem może być utrata kreatywności w związku z uzależnieniem działań od technologii. Już teraz firmy stają się coraz bardziej zależne od algorytmów. To może doprowadzić do zaburzenia równowagi między automatyzacją a ludzką kreatywnością. Problemem stanie się ...
-
ChatGPT, czyli sztuczna inteligencja w służbie cyberprzestępczości
... nowoczesnych produktów wykorzystujących mechanizmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego są systemy EDR (Endpoint Detection and Response), które znajdują się również w portfolio firmy G DATA. Ich zastosowanie pozwala wykrywać zagrożenia niemal natychmiast po ich pojawieniu, a tym samym uprzedzić poczynania napastników.
Tematy: ChatGPT, AI, sztuczna inteligencja, chatbot, chatboty, boty, cyberataki, złośliwe oprogramowanie, hakerzy -
PARP o rynku pracy: stabilna stopa bezrobocia
... rozpoczęcia działalności biznesowej dominują potrzeba niezależności (71%) oraz wykorzystanie dotychczasowego doświadczenia zawodowego (69%). Wiele osób 50+ dostrzega w prowadzeniu własnej firmy sposób na utrzymanie aktywności zawodowej i wyższe dochody niż w tradycyjnym zatrudnieniu. Raport podkreśla znaczenie wsparcia dla tej grupy przedsiębiorców ...
-
Trendy w e-commerce 2024
... obciążenie pracą dla personelu. To także sposób na usprawnienie procesów magazynowych i logistycznych, co przyczynia się do poprawy efektywności działania całej firmy. Co jeszcze? Oprócz najważniejszych tendencji, które według ekspertów zdominują e-commerce w 2024 roku, pojawią się także inne, mniejsze, o równie znaczącym wpływie ...
-
Trend Micro: Rok 2024 może przynieść serię ataków opartych o AI
... , ponieważ eliminują tradycyjne wskaźniki phishingu, takie jak dziwne formatowanie lub błędy gramatyczne, co czyni je niezwykle trudnymi do wykrycia. Firmy muszą wyjść poza konwencjonalne szkolenia phishingowe i nadać priorytet przyjęciu nowoczesnych środków kontroli bezpieczeństwa. Te zaawansowane mechanizmy obronne nie tylko przewyższają ...
-
Cyberbezpieczeństwo 2024: czego (złego) mamy się spodziewać?
... zastosowanie do znacznie szerszej grupy firm niż wcześniej. Cyberbezpieczeństwo stanie się priorytetem w procesach zamówień publicznych i może decydować o tym, które firmy wygrają nowe kontrakty. Niestety, większość organizacji nie posiada odpowiednich umiejętności wewnątrz organizacji, aby sprostać wielu wymaganiom nowej dyrektywy, zwłaszcza że ...
-
Kto się boi sztucznej inteligencji?
... przez kandydatów i odsianie tych, które nie spełniają kluczowych kryteriów określonych przez pracodawcę - bez ingerencji człowieka. Rekomendacje od sztucznej inteligencji dla firmy dotyczące tego, których kandydatów warto zakwalifikować do finalnego etapu rekrutacji, ocenia negatywnie jedynie 23% respondentów, o ile ostateczna decyzja dotycząca ...
-
Sztuczna inteligencja pilnie potrzebuje specjalistów
... doniesienia ManpowerGroup. W czym tkwi problem? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z jakimi wyzwaniami w związku z dynamicznym rozwojem sztucznej inteligencji mierzą się firmy? Dlaczego powinny rozpocząć implementację sztucznej inteligencji w swoich działaniach jak najwcześniej? Jakie korzyści dla przedsiębiorstw niesie za sobą rozwój AI? Dane ...
-
Na cyberataki i kradzież tożsamości podatny jest już każdy
... etapie przed wprowadzeniem na rynek masowy, niezwykle ważne jest, aby przedsiębiorstwa zabezpieczyły swoje modele AI, zanim cyberprzestępcy zwiększą swoją aktywność. Firmy powinny również zdawać sobie sprawę, że istniejąca infrastruktura jest furtką do ich modeli sztucznej inteligencji, która nie wymaga od atakujących ...
-
Zdrowie psychiczne, a nie sztuczna inteligencja. To niepokoi pracowników
... , że ich pracodawca nie uznaje zdrowia psychicznego za priorytet. Raport wyraźnie wskazuje też na korelację pomiędzy poszczególnymi elementami kultury organizacyjnej firmy – w tym dbałości o zdrowie psychiczne – a retencją pracowników – mówi Agnieszka Jarosz, Head of ACCA Northern and Eastern Europe. Zauważalny jest wzrost negatywnego ...
-
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce: voiceboty lepsze niż reklama?
... informacji m.in. historii zakupów użytkownika, zachowania w sklepie internetowym, dnia urodzin, etc. personalizują wiadomość i ofertę dla każdego klienta. Zatem voicebot wspiera firmy w realizacji oczekiwań i potrzeb prospektów. Dodając do tego personalizację oraz naturalną mowę i mamy gotowy przepis na sukces. A jak działa voicebot w kontekście ...
-
8 rekomendacji w sprawie sztucznej inteligencji
... technologii AI przez polskie przedsiębiorstwa, bez względu na ich wielkość, oraz zwiększać liczbę rozwiązań AI produkowanych w Polsce lub przez nasze firmy. Zachęty finansowe, takie jak preferencje podatkowe czy dofinansowania projektów związanych z AI, powinny być dostępne dla wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od sektora ...
-
Jak sztuczna inteligencja wpływa na nasze życie?
... najmłodsze najczęściej widzą korzyść, jaką AI może przynieść specjalistom z branży IT. Osoby najstarsze wyraźnie częściej niż pozostali wskazują na duże firmy technologiczne, korporacje, naukowców czy wojsko jako beneficjentów szybkiego rozwoju AI. Niemal co drugi pytany uważa, że AI odciąży ludzi od ...
-
Prawda czy fałsz? Halucynacje AI kontra technika RAG
... . Nieprawidłowości w danych dostarczanych przez AI mogą bowiem skutkować wieloma negatywnymi konsekwencjami, m.in. rozprzestrzenianiem dezinformacji czy podejmowaniem niekorzystnych dla firmy decyzji. Kiedy dochodzi do halucynacji? Halucynacje generatywnej sztucznej inteligencji są na tyle powszechnym zjawiskiem, że dystrybutorzy bazujących na niej ...
-
Rynek BIZ stawia na energetykę odnawialną, półprzewodniki oraz centra danych
... r., kiedy inwestycje wyniosły około 39 mld dolarów i tym samym okresie w 2022, r., kiedy zgłoszono projekty o wartości przeszło 33 mld zł., duże firmy z branży zapowiadają konkretne plany ekspansji w zakresie wydobycia ropy i gazu. Pierwsza dziesiątka sektorów, które przyciągnęły największe nakłady na nowe inwestycje zagraniczne ...