-
Czy Fit for 55 zredukuje emisję CO2 w transporcie?
... od 2035 r., przewidziane w projekcie Komisji Europejskiej Fit for 55, doprowadzą do redukcji emisji w sektorze o nawet 70 proc. do 2050 r. – takie wnioski płyną z raportu PIE „Wpływ Fit for 55 na scenariusze rozwoju transportu pasażerskiego w Polsce”. Obecny projekt legislacji Fit for 55 w zakresie transportu obejmuje wprowadzenie systemu handlu ...
-
Wyzwania Fit for 55: jakie szanse na realizację?
... Wyzwania Fit For 55. Cele transformacji energetycznej okiem ekspertów europejskich". Opracowanie rzuca światło na prognozy odnośnie realizacji ... transformacji. Część państw członkowskich sugeruje, iż cele unijne wyznaczone m.in. przez pakiet Fit for 55 są zbyt ambitne, inni w tym samym czasie postulują zwiększenie tempa transformacji energetycznej i ...
-
Co czeka Chiny, czyli chińska gospodarka w roku smoka
... zaopatrzenia innych krajów. Ponadto, ponieważ Europa i Stany Zjednoczone zwiększają swoje wsparcie dla czystej energii za pomocą dużych planów przemysłowych (IRA, Fit for 55 itp.), w przyszłości wzrośnie konkurencja dla chińskich firm. Stwierdzając, że Chiny utrzymują ważną pozycję lidera w badaniach związanych z krytycznymi technologiami, ASPI ...
-
Automotive: dystrybutorzy i producenci części samochodowych optymistyczni
... Unii Europejskiej, która w najbliższych latach całkowicie zmieni rynek motoryzacyjny na kontynencie. Wejście w życie zaproponowanego przez Komisję Europejską pakietu Fit for 55 będzie oznaczało w niedalekiej przyszłości śmierć silników spalinowych. Transformacja technologiczna będzie wymagała wysokich nakładów na B+R w całym łańcuchu dostaw. Szansą ...
-
Branża budowlana musi walczyć ze zmianami klimatu
... , zgodnie ze światowymi standardami, pomoże firmom utrzymać konkurencyjność i proaktywnie przystosować się do nowych wymogów regulacyjnych w tym zakresie, wynikających m.in. z pakietu Fit for 55 – mówi Tomasz Gasiński, dyrektor, zespół ds. zrównoważonego rozwoju, Deloitte.
-
Branża motoryzacyjna: automotive w Europie ciągle w tyle
... na początku roku za tę samą kwotę można było kupić 1,8 uncji. E-mobilność napędzi Europę W połowie lipca 2021 r. Wspólnota ogłosiła pakiet „Fit for 55” – zestaw propozycji, które mają na celu dostosowanie prawodawstwa UE do zakładanych celów klimatycznych. Chodzi o skierowanie gospodarki Unii Europejskiej na drogę ...
-
Dekarbonizacja transportu drogowego - cele unijne trudne do realizacji
... , a rynek energii nieprzewidywalny. Poza tym nie ma ładowarek, a konkurencyjność cenowa pojazdów ciężkich spodziewana jest dopiero za 12 lat. W ramach pakietu „Fit for 55” wciąż procedowane są dwa ważne pakiety ustawodawcze, które zdecydują o przyszłości przewozów towarowych na europejskich drogach. Chodzi o zerową emisyjność lekkich pojazdów ...
-
PARP o rynku pracy: stabilna stopa bezrobocia
... i osiągnięciach. Jest również rosnąca otwartość na współpracę z osobami o różnych poglądach politycznych, narodowościach oraz płciach. Pakiet klimatyczny „Fit for 55” zakłada istotne modyfikacje w układzie zatrudnienia w Unii Europejskiej związane z efektywnością energetyczną, prognozując wzrost liczby miejsc pracy w sektorze budownictwa ...
-
Banki i ubezpieczyciele: pod nadzorem i przed wyzwaniami
... konferencji COP28 w 2023 r. W 2024 r. spodziewamy się większego skupienia decydentów na roli ram regulacyjnych w finansowaniu transformacji. Analiza ryzyka klimatycznego „Fit for 55" w UE oceni zdolność systemu finansowego do wspierania zielonej transformacji gospodarek. Obecnie istnieje wiele utrudnień w zakresie finansowania projektów firm, które ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 18/2011
... ,8% licząc m/m i o 9,4% r/r Równocześnie poinformowano, że na koniec roku dług publiczny był na poziomie 54 proc. (licząc wg procedur krajowych) i 55 proc. wg procedur unijnych. Można więc metodę wg której prowadzone są finanse publiczne przez min. Rostowskiego nazwać zegarmistrzowską...
-
Praca zdalna i przyjazne biuro. Tego chcą pracownicy
... to budki telefoniczne, które jeszcze jakiś czas temu robiły furorę. Eksperci CBRE zwracają uwagę na zróżnicowanie preferencji odnośnie układu biura. 55% pracowników woli układ gabinetowy, 20% chce pracować na tzw. open space’ach, a dla co czwartej osoby nie ma to znaczenia ...