-
Praca w branży PR 2011
... w 2010, jak i w 2011 roku. W ... 2011 roku zniknęły branże FMCG, non-profit oraz odzieżowa. Zastąpiły je branże administracyjna, budowlana i hotelarsko-turystyczna. Pierwsza trójka pozostała bez zmian – zarówno w 2010, jak i w 2011 roku najwięcej ogłoszeń, poza branżą medialno-marketingową, pochodziło z branży IT oraz finansowo-ubezpieczeniowej. W 2011 ...
-
Przestępstwa gospodarcze - raport 2011
... turystyka i wypoczynek (45%), usługi finansowe (44%) oraz handel detaliczny i FMCG (42%). W powyższych branżach sprawcami były najczęściej osoby z wewnątrz organizacji ... przestępczości gospodarczej „Global Economic Crime Survey 2011” przeprowadzono między lipcem a listopadem 2011 r. Na kwestionariusz internetowy odpowiedziało 3877 respondentów z 72 ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
... sektory wciąż generujące prawie 40% wydatków na reklamę online. Artykuły FMCG, zgrupowane na podstawie poniższej klasyfikacji, stanowią łącznie niemal jedną siódmą ... dotyczące wielkości wydatków pochodzą z historycznych raportów rocznych oraz pomiaru H1’2011, zaś dynamika wzrostów została obliczona na podstawie porównywalnej bazy uczestników badania ...
-
Reklama kontekstowa 2011
... . W 2011 co czwarta agencja wskazała wzrost współczynnika ROI związany z kampaniami kontekstowymi, zaś zaledwie 5% wskazało na jego obniżenie. Zwrot z wydatków na reklamę kontekstową wzrósł o 4,5% w porównaniu do 2010 roku. Sektory, w których reklama kontekstowa jest wskazywana jako najskuteczniejsza to motoryzacja, turystyka, dobra FMCG czy odzież ...
-
Rynek pracy - prognozy 2011
... zatrudnienia. Jeśli chodzi o konkretne stanowiska, które będą się cieszyć popularnością w roku 2011, to z pewnością należy wymienić inżynierów oraz kierowników budowy. Na ... pensji mogą liczyć przede wszystkim pracownicy z takich branż jak bankowość, FMCG oraz telekomunikacja. W najbliższym roku, w związku z pewnym pobudzeniem gospodarczym, ...
-
Rynek fuzji i przejęć w IV kw. 2011
... wzrost liczby i wartości transakcji w ostatnim kwartale 2011 roku. Wzrost wartości transakcji odnotowano również w branży medialnej, górnictwie i metalurgii oraz energetyce. Spośród wszystkich sektorów największy spadek wartości transakcji ponad 40% zanotowano w bankowości, zarządzaniu aktywami, FMCG i telekomunikacji. Cały świat „na czerwono” Choć ...
-
Tendencje na rynku pracy 2010 i prognozy 2011
... wdrożeniowcy. „Od kilku już miesięcy możemy mówić o zbliżającym się wielkimi krokami rynku kandydata. Oceniam, że rok 2011 przyniesie kontynuację dobrej passy dla sektorów IT i Telekomunikacja, Bankowość i FMCG. W związku z coraz większym wzrostem gospodarczym, wzrośnie także zapotrzebowanie ze strony pracodawców na pracowników w prawie wszystkich ...
-
Facebook - trendy IX 2011
W ramach cyklicznego badania Facebook.Trends realizowanego przez Interactive Research Center we współpracy z Fanpage.Ad, przeprowadzona została pierwsza w Polsce analiza najbardziej angażujących społeczności w regionie CEE we wrześniu bieżącego roku. W oparciu o aktywności podejmowane przez fanów na stronach markowych możemy się dowiedzieć, iż we ...
-
Praca w branży PR IX 2011
... pojawiło się więcej ogłoszeń. W styczniu tego roku było ich 200. We wrześniu 2011 roku odnotowaliśmy także o 30 ofert więcej, niż we wrześniu zeszłego roku ... a dwa farmaceutyczno-medycznej. Po jednym ogłoszeniu dotyczyło branż: FMCG, IT, sportowej, turystycznej i marketingowej. W przypadku firm i instytucji oferty najczęściej dotyczyły branż IT ...
-
Pracownicy fizyczni i specjaliści poszukiwani
... 16 sierpnia 7 września 2011. Badaniem objętych zostało 240 losowo wybranych przedsiębiorstw z województw małopolskiego, mazowieckiego oraz śląskiego. Wszystkie badane firmy zatrudniają przynajmniej 50 pracowników i działają w jednej z ośmiu wskazanych branż: IT, sprzedaż, finanse, telekomunikacja, księgowość, przemysł, FMCG, inżynieria. W każdym ...
-
Polscy studenci a atrakcyjność branż
... z wyników badania Universum Student Survey 2011. Na szklany ekran i do ... FMCG w opinii studentów biznesu znajduje się firma L'Oréal (3. miejsce w rankingu Biznes), wysoko notowane są także Procter & Gamble (8. miejsce) oraz Mars (10. miejsce). Co na to inżynier? Opinie studentów kierunków inżynieryjnych ukształtowały ranking Idealny Pracodawca 2011 ...
-
Duże firmy wolą komputery przenośne
... raport PMR "Oprogramowanie, usługi i infrastruktura ICT w dużych firmach w Polsce 2011". Podstawowe wyposażanie dużych firm w Polsce w pełni obejmuje drukarki, serwery routery. Desktopy, ... , produktów plastikowych, mebli/ Produkcja napojów, żywności, wyrobów chemicznych (FMCG)/ Usługi transportowe i logistyka. Według szacunków PMR, cała badana ...
-
Powierzchnie magazynowe w Polsce I-III 2012
... , co stanowi aż 60% łącznej powierzchni inwestycji magazynowych z całego 2011 r. Skromny wolumen nowych inwestycji w 2010 i 2011 r. miał za to pozytywny wpływ na odsetek wolnych ... koniunkturę gospodarczą, takie jak firmy z sektora dóbr szybkozbywalnych (FMCG), branży spożywczej, farmaceutycznej itp. Największymi najemcami pozostają jednak firmy ...
-
Fuzje i przejęcia pikują. Fala wzrostów już za nami
... sektor usług finansowych, telekomunikację, energetykę i górnictwo oraz branżę farmaceutyczną czy też FMCG. Dobre przygotowanie kluczem do powodzenia Dotknięte kryzysem firmy tylko w niewielkiej części ... to dane liczbowe. W 2010 roku odnotowano 513 łączeń spółek przez przejęcie, w 2011 roku 612. Jednak od trzech lat liczba systematycznie spada. W 2014 ...
-
Rynek pracy, wynagrodzenia, świadczenia 2010
... byli specjaliści działów HR reprezentujący podmioty m.in. z następujących branż: FMCG, High Tech, branża farmaceutyczna czy produkcja. Przedstawiono wyniki najnowszych ... procentowych. Na prognozy dotyczące sytuacji na rynkach pracy i wynagrodzeń w roku 2011 pozytywnie wpływają poprawiające się w większości krajów otoczenie ekonomiczne (wzrost PKB ...
-
Rynek detaliczny na świecie po kryzysie
... z generalnym wzrostem sprzedaży wynoszącym jedynie 0,7 procenta. Nawet wynik finansowy sektora FMCG, który zazwyczaj charakteryzuje się niską marżą netto, wzrósł o 0,3 procenta ... były też w ścisłej czołówce jeśli chodzi o tempo wzrostu (7,1 procenta). Początek roku 2011 pokazuje jednak, że przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą detaliczną obawiają ...
-
Najlepsi pracodawcy a jakość przywództwa
... z środkowoeuropejskiej edycji Badania Najlepsi Pracodawcy 2011, którego organizatorem jest międzynarodowa firma ... FMCG (12%) oraz media i reklama (9%). Pod względem wielkości zatrudnienia, największą część badanych firm (46%) stanowiły organizacje zatrudniające pomiędzy 50 a 250 osób, a 20% to firmy zatrudniające powyżej 1000 pracowników. BNP 2011 ...
-
Przeterminowane należności a liczba upadłości
... Poland potwierdza wyraźny wzrost przypadków przeterminowań, utrzymujący się nieprzerwanie od III kwartału 2011 r. Porównanie tych dwóch trendów wskazuje na wyraźną korelację liczby upadłości i problemów firm z regulowaniem ... w branży budowlanej, branżach powiązanych w budownictwem takich jak stalowa, elektrotechniczna, meblowa, a także w hurcie FMCG ...
-
Branża turystyczna a Facebook
... co za tym idzie niższe dochody u touroperatorów i agentów - a tym samym mniejsze środki na marketing. W 2011 roku upadło kilka biur podróży. W 2012 duży upadek SkyClub oraz ... Budżety na Facebooka rosną, ale nie sa to wydatki takie jak w branży FMCG - analizuje Anna Zielińska z agencji Socializer, obsługującej wiele wiodących fan page’y. Tymczasem ...
-
Sektor produkcyjny docenia atrakcyjność Polski
... polskiego rynku pracy jest jednak szerokie zaplecze doświadczonych specjalistów. W 2011 r. w Polsce działało ok. 354 000 firm produkcyjnych zatrudniających ponad ... z największych i najważniejszych rynków w regionie. Zlokalizowanie w kraju fabryk wytwarzających produkty FMCG pozwala firmom na bycie bliżej swoich obecnych i potencjalnych odbiorców i ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna Europy Środkowo-Wschodniej
... BRICS , od 2010 roku znów widać wyraźny pozytywny trend. W roku 2011 region Europy Środkowo-Wschodniej odnotował wzrost napływu BIZ o 29% w stosunku do roku ... pozostać jednym z bardzo ważnych w Europie rynków wytwarzania sprzętów AG D i produktów FMCG . Można także oczekiwać, że zwiększą się inwestycje w infrastrukturę kolejową. Podczas Kongresu ...
-
Inwestycje zagraniczne w Polsce głównie w sektorze produkcyjnym
... polskiego rynku pracy jest jednak szerokie zaplecze doświadczonych specjalistów. W 2011 r. w Polsce działało ok. 354 000 firm produkcyjnych zatrudniających ponad ... z największych i najważniejszych rynków w regionie. Zlokalizowanie w kraju fabryk wytwarzających produkty FMCG pozwala firmom na bycie bliżej swoich obecnych i potencjalnych odbiorców i ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w 2017 r.
... transakcja wyjścia z inwestycji przez fundusz private equity w Polsce. Fundusz Mid Europa Partners w 2011 r. na przejecie Żabki od Penty wydał 400 mln EUR. ( (21 sierpnia) Po 5 latach ... Partners za ok. 4,3 mld PLN. Na szczególna uwagę zasługuje konsolidacja rynku FMCG. W roku 2017 doszło do aż 8 przejęć spółek z branży mięsnej – liderem przejęć w tym ...
-
Powierzchnie magazynowe w Polsce I-III 2013
... 2011 roku. Około 70% tej powierzchni wynajęto poza Warszawą i regionem stołecznym, z czego około 230.000 m.kw. na Górnym Śląsku i ponad 105.000 m.kw. w regionie Poznania. Największą aktywność wykazywali najemcy z sektora logistycznego, dla których motorem napędowym była branża dóbr szybkozbywalnych (FMCG ... do roku 2011 i wynosi obecnie około ...
-
Rynek e-commerce w Polsce i na świecie
... . Na świecie już co trzeci konsument z obu tych grup kupuje produkty FMCG online. Dodatkowo ponad 50% z nich deklaruje, że są skłonni kupować takie produkty przez ... znaczenia handlu online dla różnych kategorii produktów FMCG. Nielsen sprawdził chęć ich zakupu w sieci pomiędzy rokiem 2011 i 2014. Okazuje się, że globalnie chęć dokonania zakupu przez ...
-
Rynek pracy: jest praca po 50-tce
... życia, zatrudnione na umowę o pracę, najczęściej znajdują zatrudnienie w branży FMCG. Podobnie sytuacja wygląda wśród kobiet w przedziale 56 – 60 lat ... ponad 15 proc. spośród wszystkich zatrudnionych kobiet. Z kolei analiza zatrudnienia w latach 2009 – 2011 wśród mężczyzn wskazuje, że najbardziej pożądani pracownicy w wieku 50+ znajdują zatrudnienie ...
-
Polska liderem handlu detalicznego
... proc. w roku 2011). Optymistyczne doniesienia docierają również z rynku FMCG, który, choć sam wzrost oscyluje w granicach 1%, mocno nastawia się na wprowadzanie nowych produktów, marek i wariacji. "Firmy FMCG ... komercyjnych i liczymy na to, że ten trend się wzmocni w 2011 roku" – podsumowuje Agnieszka Baczyńska, Dyrektor Działu Najmu Plaza Centers ( ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... reklamodawców z branż lokujących znaczną część budżetów w telewizji – FMCG i telekomunikacyjnej. Dlatego w 2012 roku spodziewany jest spadek wydatków ... rekordowego poziomu 40,4%. Internet rośnie szczególnie kosztem prasy. Między 2001 a 2011 rokiem udział Internetu w globalnym media miksie wzrósł o 14 p.p., w tym samym czasie udział gazet spadł ...
-
Rekrutacja pracowników głównie online
... 16 sierpnia – 7 września 2011. Badaniem objętych zostało 240 losowo wybranych przedsiębiorstw z województw małopolskiego, mazowieckiego oraz śląskiego. Wszystkie badane firmy zatrudniają przynajmniej 50 pracowników i działają w jednej z ośmiu wskazanych branż: IT, sprzedaż, finanse, telekomunikacja, księgowość, przemysł, FMCG, inżynieria. W każdym ...
-
Rynek pracy nie przekreśla absolwentów
... 16 sierpnia – 7 września 2011. Badaniem objętych zostało 240 losowo wybranych przedsiębiorstw z województw małopolskiego, mazowieckiego oraz śląskiego. Wszystkie badane firmy zatrudniają przynajmniej 50 pracowników i działają w jednej z ośmiu wskazanych branż: IT, sprzedaż, finanse, telekomunikacja, księgowość, przemysł, FMCG, inżynieria. W każdym ...
-
Strategia zarządzania marką: co-branding i licencjonowanie
... i akcesoria odzieżowych, artykuły szkolne, artykuły papiernicze elementy wyposażenia wnętrz produkty szybkozbywalne (FMCG), w tym także żywność. Firmy planujące zakup licencji na markę lub współpracę marketingową ... Jorku szacowana jest na ponad 40 mld dolarów USD (stan na 2011 rok). Disney jest według rankingu Interbrand 9 najdroższą marką na świecie. ...
-
Największe sieci handlowe walczą o wyniki
... w dziale konsultingu Deloitte potwierdza, że jest to pozytywny sygnał po odnotowanym w 2011 roku spadku przychodów w tym sektorze. Na huraoptymizm jest jednak zdecydowanie za wcześnie ... których operują sieci wyniosła 10,4. Podobnie jak w poprzednim roku sektor FMCG stanowi ponad 50 proc. wszystkich detalistów w zestawieniu. Jednak największy wzrost ...
-
Agencje reklamowe i domy mediowe 2012
... tych kanałach TV w czwartym kwartale 2011 roku zanotowano spadek na poziomie - 9,8 procent, głównie za sprawą znacznych redukcji budżetów w sektorze FMCG. - Powodem tak niewielkiego ... nadal napędzana była wydatkami na SEM, które urosły w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku o równe 10 procent. Cały online - jak szacuje Starlink - zaliczył w tym ...
-
Polski eksport ma się dobrze
... meblowego oraz materiałów POS dla sieci handlu detalicznego oraz producentów FMCG na rynku polskim oraz środkowoeuropejskim. Z danych InfoCredit wynika, że Standis Polska w ... Gromniak. Somfy Sp. z o.o. w 2012 r. handlowała z 18 krajami. To istotny wzrost od 2011 r. (o 12). Jacek Gromniak podkreśla, jak ważne jest wsparcie właścicieli. - Poprzez ...
-
Szara strefa a wyroby akcyzowe 2010
... 260 mln zł . W sytuacji, kiedy udział sprzedaży papierosów w przychodach całej branży FMCG sięga ok. 13% , tak znaczne straty istotnie obciążają sektor ... obrotów towarami rolno-spożywczymi. Wartość wyrobów tytoniowych sprzedanych na eksport tylko w I kwartale 2011 r. wyniosła ponad 1 mld zł . Należy jednak podkreślić, iż produkcja eksportowa nie ...