-
Największe sieci handlowe wg Muszkieterów
Grupa Muszkieterów zebrała dane na temat obrotów największych sieci handlu detalicznego w Polsce. Wynika z nich, że liderem jest Biedronka. Szacunkowe obroty Biedronki w ...
-
Supermarkety w Polsce zwiększą obroty o 8 proc.
... , znane głównie z hipermarketów. Obie sieci mają po ponad 13 proc. udziałów w polskim rynku supermarketów. Trzecią pozycję z 12 proc. zajmuje francuska grupa Muszkieterowie, której sklepy Intermarche prowadzą w ramach systemu franczyzowego niezależni przedsiębiorcy. Z kolei następni w kolejności pod względem udziałów gracze to także polskie ...
-
Dystrybucja farmaceutyczna 2009
... r., dystrybutora leków Prosper przez Torfarm, innego czołowego polskiego dystrybutora było jednym z najważniejszych wydarzeń w segmencie dystrybucji farmaceutycznej w regionie w 2009 r. Po akwizycji grupa Torfarm kontroluje ponad 30% sprzedaży do aptek w Polsce. W lipcu 2009 r. Farmacol, jeden z najważniejszych graczy na rynku, przejął 85% udziałów ...
-
Bankowość detaliczna a pokolenie Y
... teraz szansa na pozyskanie klientów z pokolenia Y poprzez właściwe wykorzystanie technologii i zmianę stosowanych dotychczas strategii biznesowych”. Informacje o badaniu Badanie przeprowadziła grupa doradztwa strategicznego firmy Cisco (Cisco Internet Business Solutions Group — IBSG). W ankiecie wzięło udział 1 055 amerykańskich konsumentów w wieku ...
-
Polacy wybierają oryginalne tusze do drukarek
... oryginalne produkty, nie tylko tusze, cenimy je także za niezawodność (28%) oraz ponieważ wzbudzają nasze zaufanie (21%). Jest również prawdziwa grupa entuzjastów produktów oryginalnych (3% respondentów), którzy po prostu lubią posiadać wyłącznie takie produkty. Zazwyczaj są to osoby w wieku 20-29 lat, z wyższym ...
-
Polska kadra medyczna nadal chętnie emigruje
... Polsce personel medyczny cieszy się wysokim prestiżem oraz uznaniem społecznym. Lekarze są doskonale wykształconą grupa zawodową, docenianą nie tylko na rynkach lokalnych, ale również międzynarodowych. Niemniej jednak służba zdrowia w naszym kraju już od wielu lat ...
-
Sprzedaż słodyczy w Polsce wzrośnie
... się, że w tym roku rynek słodyczy wzrośnie o ok. 7 proc. - Sprzedaż naszej spółki będzie wzrastać szybciej - zapowiada prezes Jan Kolański. W 2009 r. grupa wypracowała 580 mln zł obrotów oraz 34 mln zł zysku netto. Rzeczywistość może jednak okazać się nie tak dobra. Wciąż ...
-
Hotele w Polsce w 2009 r.
... w Bydgoszczy (154 pokoje), 4-gwiazdkowego Hilton Garden Inn w Krakowie (154 pokoje) oraz 5-gwiazdkowego Hiltona w Gdańsku (150 pokoi). W ciągu najbliższych kilku lat grupa Hilton planuje w sumie otwarcie siedmiu hoteli w Polsce, działających pod trzema markami: Hilton oraz Doubletree by Hilton i Hilton Garden Inn. Sieć ...
-
ARSS: sieci sklepów spożywczych w 2009r.
... fakt, że tylko 23 sieci mają przynajmniej 100 sklepów. W raporcie czytamy, że pierwsza dziesiątka skupia aż 14 370 placówek. Ta grupa rośnie też najszybciej. W ubiegłym roku pierwszą dziesiątkę zasiliło 2295 jednostek, podczas gdy pozostałe 35 sieci przyłączyły łącznie 550 sklepów. Te ...
-
Hurtownie spożywcze będą upadać
... różnych grup handlowych, z których największa Emperia Holding ma już około 3880 sklepów, o 12,2 proc. więcej niż w 2008 r. Druga na rynku grupa Eurocash ma 3800 sklepów, o prawie 10 proc. więcej niż przed rokiem. Obok bardziej widocznej dla konsumentów konsolidacji detalu trwa łączenie ...
-
Przetargi budowlane I-III 2010
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o., opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy w branży budowlanej opublikowane w Polsce, w pierwszym kwartale ...
-
Telefon konferencyjny Konftel 250
KONTEL-TELECOM, master dystrybutor marki Konftel, wprowadził właśnie na polski rynek nowy telefon konferencyjny Konftel 250. Telefon został wyposażony w inteligentne funkcje: nagrywanie spotkań na karcie SD i tzw. asystenta konferencji, który ułatwia zestawianie połączeń wielostronnych oraz umożliwia inicjowanie konferencji z wcześniej ...
-
Nowe oferty pracy III 2010
... poszerzania bazy klientów świadczy również wzrost zapotrzebowania na pracowników działów obsługi klienta/call center. To druga w kolejności pod względem liczby ofert grupa branżowa poszukiwanych pracowników – w marcu oczekiwało na nich przeszło 4 tys. 800 posad, o 33 procent więcej niż w lutym. Oprócz pracowników odpowiedzialnych za ...
-
Inflacja III 2010
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2010 r. wzrosły o 0,3%. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano jednak zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miał w tym okresie wzrost cen towarów i usług związanych z transportem (o 0,9%) oraz podwyżka cen wyrobów ...
-
Centrum Handlowe Wzgórze w Gdyni - rozbudowa
... w kraju, a siła nabywcza jest wyższa od przeciętnej w Polsce o 27%. Aglomerację trójmiejską zamieszkuje ponad milion osób, a samą Gdynię ponad 250 tys. Grupa Foncière Euris, właściciel Centrum Handlowego Wzgórze w Gdyni, powierzyła w 2009 roku spółce Mayland Real Estate przeprowadzenie projektu odnowienia istniejącego obiektu ...
-
Najpopularniejsze telefony komórkowe wg Nokaut.pl
... telefony najbardziej interesują obecnie Polaków przeglądających oferty w Internecie. Spośród wszystkich 1200 modeli, które znajdują się w bazie Nokaut.pl, została wybrana grupa piętnastu najczęściej wyszukiwanych słuchawek. Osiem z nich to aparaty marki Nokia, która od dawna jest uważana za najpopularniejszą markę telefonów w Polsce ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 16/2010
... układzie sił, ma dać odpowiedź, jaki będzie nowy światowy porządek. Już dziś wydaje się, że beneficjentami tego procesu przemian będzie grupa krajów rozwijających się. Pokazane na wstępie prognozy wzrostu PKB czołowych krajów rozwijających się nie pozostawiają złudzeń. W pierwszym kwartale 2010 roku ...
-
Komunikacja banków z klientem: social media szansą
... poczucie, że będzie ona stabilna. „Osoby, które lepiej niż wcześniej postrzegają swoje finanse są ważną grupą docelową dla instytucji finansowych. Grupa ta często jest pozbawiona produktów oszczędnościowych, kredytowych, czy depozytowych, bo wcześniej z powodu swojej gorszej sytuacji finansowej nie mogła sobie na ...
-
Rynek farmaceutyczny: Polska wśród liderów wzrostu
... w Brazylii, niski standard usług podstawowej opieki zdrowotnej w Rosji, czy brak środków budżetowych potrzebnych by zagwarantować w Indiach ochronę własności intelektualnej. Trzecia grupa wschodzących liderów wzrostu rynku farmaceutycznego to 13 państw tak różnorodnych jak Argentyna, Egipt, Pakistan czy Polska, z których każde ma PKB ...
-
Czy chiński rząd sponsoruje cyberterroryzm?
... jednak, aby ktokolwiek ze szkoły był w to zdarzenie zamieszany. Wcześniej, podobny przypadek miał miejsce między styczniem a listopadem 2009 roku, kiedy grupa cyberszpiegów uzyskała dostęp do dokumentów znajdujących się na dyskach Indyjskiego Ministerstwa Obrony. Przestępcy zdołali ukraść cenne informacje z poczty elektronicznej biura ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 17/2010
... . w porównaniu do wyników z końca 2008 r. Niepokojący jest również fakt, iż zwiększył się udział kredytów regulowanych z opóźnieniem do ponad 12 proc. Grupa Telekomunikacji Polskiej wypracowała przychód na poziomie ok. 3,9 mld PLN, natomiast zysk netto wyniósł 285 mln PLN. Tak więc zysk był ...
-
Portal społecznościowy a reklama spersonalizowana
... użytkowników reklamodawcom czy agencjom reklamowym. Najważniejsze jest jednak to, że reklamę spersonalizowaną widzi wyłącznie użytkownik, którego wizerunek został wykorzystany lub grupa użytkowników, którzy należą do tzw. grupy znajomych na jednym portalu społecznościowym. W żadnym wypadku wizerunek nie opuszcza więc strefy portalu i dostępny ...
-
Dostawcy energii walczą o klientów
... również pod koniec 2009 roku spotkania z biznesowymi odbiorcami energii w sześciu miastach poza dotychczasowym terenem swojej działalności. Nową strategię wdrożyła również Grupa Tauron, która zadecydowała o wprowadzeniu systemu segmentacji klientów, opartego na analizie potrzeb firm: ilości kupowanej przez nich energii i preferowanego sposobu ...
-
Polski rynek pracy I-III 2010
... Okazuje się, że najwięcej aplikacji nadal składają wykwalifikowani pracownicy, którzy wysyłają średnio 15,9 CV na jedną ofertę pracy. Jest to grupa, która najbardziej intensywnie poszukuje zatrudnienia. Taka tendencja była widoczna również w 2009 roku. Zatrudniania poszukują również szeregowi pracownicy. W tej grupie składano ...
-
Nastolatki to wytrawne konsumentki
... Facebook czy Twitter. 59% nastoletnich dziewcząt przyznaje, że zachowanie osobistego, wyjątkowego stylu jest dla nich ważne – to około dwukrotnie większa grupa niż ta, która woli podążać za bieżącymi trendami i podchwytywać tę samą modę, która znalazła uznanie wśród znajomych. 43% dziewcząt czerpie ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2010
... . Do 2014 r. KGHM zamierza zainwestować 13,7 mld PLN, w tym ok. 42 proc. tej kwoty (5,7 mld PLN) skieruje na inwestycje kapitałowe. Grupa Lotos wypracowała w I kwartale zysk netto na poziomie 25,5 mln PLN, co jest poniżej o prawie 40 mln PLN od prognoz analityków ...
-
Unikalne oferty mieszkań warte uwagi
... , którzy poszukują niestandardowych mieszkań czy osiedli. – Popyt na takie inwestycje nie ma charakteru masowego. Widać jednak, że stopniowo powiększa się grupa klientów, którzy chcą mieszkać w budynkach o wyjątkowej architekturze, położeniu czy historii. To kwestia smaku i prestiżu – ocenia Michał Abramczyk, doradca Home Broker ...
-
Crimeware a sektor finansowy
... , system ten efektywnie identyfikuje nieznane zagrożenia i ich źródła oraz oferuje szybką reakcję w celu zapewnienia ochrony użytkownikom. Botnet - to grupa zainfekowanych komputerów, z których utworzono sieć kontrolowaną przez centrum sterowania umożliwiające szkodliwym użytkownikom centralne zarządzanie siecią oraz wykorzystanie zainfekowanych ...
-
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
... się w pomysłach na biznes, oferując produkty i usługi nowego typu lub też nadając tym starym nowy wymiar. Jednak seniorzy, jako specyficzna grupa odbiorców, charakteryzują się właściwym jej sposobem odbioru treści serwowanych przez marketerów. Agencja Praktycy.com przeprowadziła analizę działań reklamowych prowadzanych przez ...
-
Prasa, radio, Internet: media komplementarne?
... w przedziale wiekowym 15-49 lat. W tej grupie, tak jak w całej populacji, częstsze korzystanie z internetu wiąże się z intensywniejszym czytelnictwem prasy i słuchalnością radia. Grupa ta różni się jednak od ogółu jeśli chodzi o oglądanie telewizji: częstsze oglądanie telewizji w tej grupie wiekowej nie wpływa na częstotliwość ...
Tematy: prasa i radio, Internet, media, media tradycyjne, telewizja, prasa, radio, popularność mediów, źródła informacji -
Polska: wydarzenia tygodnia 20/2010
... 400 mln PLN). KGHM uzyskał w I kwartale zysk netto na poziomie 725,4 mln PLN - 97,4 mln PLN więcej niż rok wcześniej. Grupa PEKAO SA wypracowała w I kwartale zysk netto na poziomie 603 mln PLN (prognoza: 615 mln PLN), w zeszłym roku była to kwota ...
-
Inflacja IV 2010
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w kwietniu 2010 r. wzrosły o 0,4%. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki cen żywności (o 0,8%) oraz towarów i usług związanych z transportem (o 1,3%), które ...
-
Rebranding
... . Pierwsza sytuacja jest świadomym wyborem firmy i zazwyczaj pochodną zmian zachodzących w środowisku konkurencyjnym. Na rynek wchodzą nowi konkurenci, produkty się komodyzują, grupa docelowa starzeje, potrzeby zmieniają, a marka z czasem wchodzi w inny etap swojego życia. Właściciel marki, który obserwuje rynek, będzie się starał dostosowywać ...
-
Telewizja cyfrowa: Polacy niechętni
... jest tam bardziej powszechny niż w miastach, wynika to ze słabych warunków odbioru telewizji naziemnej. Jednak mimo to wciąż istnieje znaczna grupa (37%) mieszkańców wsi, którzy w ogóle nie planują przejścia na odbiór cyfrowego sygnału” – komentuje Tomasz Dziedzic, PBS DGA. W ciągu najbliższego roku ...
-
Polacy wybierają polskie marki
... najlepsza nie zawsze oznacza markę najbardziej dostępną w kategoriach finansowych, po drugie marka może się psuć lub starzeć, po trzecie spora grupa konsumentów w każdym społeczeństwie lubi eksperymentować, zmieniając od czasu do czasu swoje wybory, po czwarte wreszcie jest modny i umiejętny marketing, które ...