-
Handel detaliczny w Polsce, czyli ciągle niewielki interwencjonizm
... 17,9 proc. wyższa aniżeli w lutym br. i o 8,8 proc. wyższa niż przed rokiem. Handel detaliczny to jedna z kluczowych gałęzi rodzimej gospodarki. Szacuje się, że ... łagodnego, jeśli w ogóle jakiegokolwiek wpływu na branżę – prognozuje Paweł Olkowicz. Handel wciąż wolny od ograniczeń Jak wynika z analizy DNB i PwC przeprowadzonej w sześciu krajach ...
-
Najcenniejsze marki świata 2017 - handel detaliczny
... naprzeciw potrzebom konsumenckim, tak jak robią to liderzy rankingu w kategorii handel detaliczny: Amazon, Alibaba oraz The Home Depot. Amazon okazał ... ustąpił najcenniejszej marce świata – Amazon oraz dwóm chińskim markom e commerce. Handel internetowy w zasadniczy sposób zmienił krajobraz handlu detalicznego i konfigurację obecnych w nim marek, ...
-
Handel detaliczny w Europie: główne trendy
... sięgnie 2,2 proc. Regiony, które zanotowały wzrosty w minionym roku, najprawdopodobniej i w tym będą miały powody do zadowolenia. Na szczególne wyróżnienie zasługuje tu handel detaliczny w Rumunii (9,8 proc.) oraz na Węgrzech (5,7 proc.). Prognozy GfK wskazują, iż Chorwacja, Bułgaria i kraje bałtyckie odnotują zwyżki na poziomie 4 i 5,5 proc ...
-
Zachowania konsumentów. Co czeka handel detaliczny za 15 lat?
... najprostszym przykładem może być opcja Click&Collect, czyli zakup w internecie a odbiór w sklepie – mówi Piotr Budzinowski, Dyrektor Departamentu Product Management Comarch ERP. Handel detaliczny po Polsku Polacy chętnie kupują w internecie meble i domowe akcesoria. Z badania przeprowadzonego przez Comarch wynika, że 26 proc. Polaków decyduje ...
-
Handel detaliczny w Polsce mocno zróżnicowany
... , ale to w województwie świętokrzyskim przypada najwięcej sklepów na 1000 mieszkańców. Handel detaliczny w liczbach Najwięcej wszystkich formatów znajduje się na Mazowszu (ok. ... sklepu. Mapa prezentuje wyniki analizy liczby oraz struktury, jaka charakteryzuje handel detaliczny ze względu na format punktu sprzedaży. Kolorem ciemnoszarym na mapie ...
-
Handel detaliczny w poszukiwaniu nowych źródeł przychodu
... ? W czym może pomóc rozwój pozahandlowych gałęzi biznesu? W jakich obszarach handel detaliczny poszukuje dodatkowych źródeł przychodu? Obecnie zaledwie 10 proc. ... wysoką rentowność działalności pozahandlowej. W porównaniu do innych branż, handel detaliczny charakteryzuje się stosunkowo niską, często jednocyfrową, rentownością i w opinii ekspertów ...
-
Spożywczy handel detaliczny 2008
... Discountów przez JMD miało miejsce w trakcie roku, jednak dla celów porównawczych przychody wyżej wymienionych firm w 2008 roku zostały potraktowane łącznie. Handel wielkoformatowy wciąż w mniejszości, ale zyskuje na znaczeniu Na sklepy wielkoformatowe – hipermarkety, supermarkety i sklepy dyskontowe – przypadnie w 2008 roku około jednej trzeciej ...
-
E-commerce vs handel tradycyjny, czyli kurczący się dystans
... BCG szacują, że przez najbliższe cztery lata, handel internetowy w USA i Europie urośnie aż o 76%. Detal natomiast o „tylko” 16% i nie będzie wart — tak jak dziś — ponad osiem razy więcej, a niewiele ponad pięć. Przyczyny takiego stanu rzeczy wyjaśnia Wojciech Stramski — Jednym z powodów jest to, że handel ...
-
Handel detaliczny po pandemii: e-commerce w górę, tracą sklepy stacjonarne
... się z pracy biurowej na telepracę, połączone z koniecznością opieki nad potomstwem, które uczy się w domu, powoduje duży spadek efektywności i produktywności pracowników. Handel w sieci – bezprecedensowy wzrost Rozwój bądź uruchomienie kanałów e-commerce jest dla detalistów szansą na wyjście obronną ręką z kryzysu lub przynajmniej zminimalizowanie ...
-
Visa Europe: handel detaliczny 2012-2015
... technologie płatnicze oraz zwyczaje i zachowania klientów, które w ich mniemaniu gruntownie przeobrażają ich placówki oraz całą branżę. Najważniejsze z przewidywań handlowców: handel internetowy stanowić będzie 19% całkowitej wartości sprzedaży; przybędzie sklepów większych, ale za to obsługiwanych przez mniejszą liczbę pracowników; w działalności ...
-
Handel detaliczny, czyli chatboty i hiperpersonalizacja
... czasach nieustannym wręcz zmianom. Oczekiwania i wymagania kupujących rosną, a zainteresowanie ich i przywiązanie do konkretnej marki staje się coraz większym wyzwaniem. Handel detaliczny w najbliższym czasie postawi na hiperpersonalizację i tzw. głęboką sprzedaż detaliczną. Doświadczenia i doznania zakupowe zyskiwać będą większe znaczenie niż chęć ...
-
Stacjonarny handel detaliczny nie zginie, jeśli nie zapomni o automatyzacji?
... tekstu dowiesz się m.in.: Na co musi być gotowy stacjonarny handel detaliczny? Jakie korzyści płyną z automatyzacji stacjonarnych placówek handlowych? Dlaczego automatyzacja ... produktów w alejkach hipermarketów (60 proc.). Ręce zaciera także stacjonarny handel detaliczny. Systemy IT gromadzą i przetwarzają dane m.in. o klientach, kosztach i ...
-
Co czeka polski handel detaliczny?
... jest ich tylko 38 000. Zarówno w Polsce, jak i w innych krajach europejskich, handel detaliczny ma wielowymiarowe znaczenie dla gospodarki kraju i jest silnie powiązany z innymi ... się zmianom, jakie zachodzą w tej gałęzi gospodarki. Z tego też powodu handel detaliczny znalazł się w obszarze zainteresowań Komisji Europejskiej, która zdefiniuje środki ...
-
Mikroprzedsiębiorstwa: handel w odwrocie, przybywa usług specjalistycznych
... . Niektóre odnotowały spadek liczby działających jednostek. Ponad 800 tys. sklepów, sklepików, hurtowni, salonów i warsztatów Nadal najbardziej popularny wśród mikroprzedsiębiorców jest handel. Firm z tej branży – a wiec sklepów detalicznych i hurtowni oraz warsztatów i salonów motoryzacyjnych – na koniec czerwca było ponad 800 tys. To ponad ...
-
Handel detaliczny w strefie Euro: konsumpcja odporna na inflację?
... o ranking sektorów pod względem wzrostu obrotów od 2019 r., zadłużenia netto do EBITDA i wskaźnika pokrycia odsetek. Okazuje się, że domy towarowe, handel elektroniczny i specjaliści ds. mody wyróżniają się jako trzy największe obszary ryzyka, z wynikami powyżej 20. Z drugiej strony, luksus i odzież sportowa wyróżniają ...
-
Handel detaliczny w Polsce i Europie
... raporcie "Handel detaliczny i dobra konsumpcyjne. Strategie sukcesu w Rosji oraz w Europie Środkowej i Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Polski" PricewaterhouseCoopers analizuje bieżącą sytuację i warunki rozwoju ...
Tematy: handel detaliczny -
Rynek spożywczy: handel detaliczny 2007
Według raportu PMR "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce, 2007" wartość handlu spożywczego w naszym kraju wyniesie w bieżącym roku przekroczy 220 mld zł, co oznacza wzrost o ...
-
Handel detaliczny: Rosja i Ukraina najatrakcyjniejsze
Rosja i Ukraina są najatrakcyjniejszymi celami dla inwestycji w handel detaliczny, spośród ośmiu krajów Europy Środkowo-Wschodniej objętych rankingiem PMR Indeks Atrakcyjności Handlowej Państw. Polska jest najwyżej notowanym krajem spośród członków ...
-
Handel detaliczny w Polsce ma się dobrze
... zapewnić im stabilizację i płynność finansową. Dlatego, procesem który zdominuje najbliższe miesiące, a nawet lata, w Polskiej branży FMCG, będzie intensywna konsolidacja. Polski handel detaliczny będzie nadal się rozwijał Wyniki ostatnich miesięcy wskazują na ogólne pogorszenie kondycji sektora handlu detalicznego w Europie. Polska była jednym ...
-
Najcenniejsze marki świata 2012 - handel detaliczny
Marki detaliczne, które chcą odnosić sukcesy rynkowe, muszą być obecne zawsze i wszędzie na ścieżce prowadzącej konsumenta do zakupu. Potrzebę wychodzenia konsumentom naprzeciw jasno uwidoczniły wyniki siódmej dorocznej edycji badania BrandZTop 100, na podstawie którego powstaje ranking najcenniejszych marek świata. Badanie to jest realizowane ...
-
Handel detaliczny: konieczne nowe strategie rynkowe
... rozwijających się: 40% mieszkańców Europy Zachodniej zrobiło zakupy on-line w 2011 roku, planowany wzrost rynku internetowego w 2012 roku to 16%. Handel detaliczny w Europie Zachodniej zawsze należał do dynamicznie rozwijających się rynków odnotowujących nieustanny wzrost obrotów. Zróżnicowane koncepcje i formaty w poszczególnych krajach zapewniały ...
-
Handel detaliczny przed wyzwaniami
Branża detaliczna stoi przed problemem niwelowania luk w handlu za pośrednictwem wszystkich kanałów - wynika z najnowszego badania firm Accenture i hybris software. 94 procent decydentów przebadanych na potrzeby tego badania utrzymuje, że napotyka poważne bariery na drodze do wdrożenia narzędzi cyfrowych, które umożliwiałyby bezproblemową sprzedaż ...
-
Na handel detaliczny wydaliśmy więcej niż inni Europejczycy
... najnowszego badania Gfk Polonia wynika, że Polacy - bardziej niż inni Europejczycy - skłonni są do wydatków na handel detaliczny. W minionym roku udział tych wydatków w konsumpcji prywatnej sięgał 34 procent, co jest wartością wyższą od średniej europejskiej (30,9), a równocześnie ...
-
Handel detaliczny w Polsce 2016: prognozy Coface
... magazynowych nie pozwalało polskim detalistom – w większości sklepom spożywczym – na bieżące korzystanie ze spadku cen. Pomimo że wyższe wydatki konsumentów wspierają handel detaliczny, to jednak gospodarstwa domowe część swojego dochodu przeznaczają na odbudowywanie oszczędności, a nie wyłącznie na konsumpcję. W obliczu wyższego popytu, ale ...
-
Handel detaliczny zabetonowany
... handlu detalicznego zaproponowany przez ministra finansów wywołał lawinę krytyki. Ministerstwo Finansów (MF) zdaniem m.in. sieci franczyzowych zrobiło zamach na polski handel. W mediach pojawiły się reklamy w formie nekrologu obwieszczającego śmierć polskiej franczyzy. Tryb orzekający użyty w ogłoszeniu to zdecydowane nadużycie. Nad ostatecznym ...
-
Handel w Niemczech: odmrażanie trwa, ale droga do wyjścia na prostą jest daleka
Niemcy były pierwszym dużym europejskim rynkiem detalicznym, na którym 20 kwietnia zniesiono ogólnokrajowe ograniczenia nałożone na „sklepy inne niż niezbędne”, kończąc pięciotygodniowe obowiązkowe zamknięcie większości sklepów niespożywczych. Chociaż ten ruch był wyczekiwany przez właścicieli sklepów bez obrotów, ale zobowiązanych do regulowania ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2010
Straty sieci handlowych w 42 państwach wyniosły w ostatnim roku ponad 87,5 mld euro, co oznacza ich zmniejszenie względem zeszłego roku o 5,6% (w Europie 4,4%). W wyniku kradzieży dokonywanych przez nieuczciwych klientów i pracowników każde europejskie gospodarstwo domowe poniosło straty w kwocie ok. 141 euro. Prawie jedna trzecia detalistów na ...
-
Najcenniejsze marki świata 2013 - handel detaliczny
Amazon wyprzedził sieć Walmart i stał się najcenniejszą marką świata w kategorii handlu detalicznego w ósmym już dorocznym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 opracowywanym przez Millward Brown Optimor. Ten detalista osiągnął wzrost wartości swojej marki o 34% (45,7 mld USD) i podskoczył o cztery miejsca, zajmując 14. pozycję w ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2014-2015
Lektura najnowszego Światowego Raportu o Kradzieży w Handlu Detalicznym niesie nutkę optymizmu. Okazuje się, że w latach 2014-2015 detaliści europejscy odnotowali nieco mniejsze straty na skutek kradzieży i pomyłek wewnętrznych. W tej beczce miodu jest i łyżka dziegciu - okazuje się bowiem, że spadek ten jest zaledwie kosmetyczny i w porównaniu do ...
-
Handel detaliczny a nowe technologie
... (w stosunku do ich funkcji informacyjnych), udział sprzedaży on-line w całości sprzedaży zbliży się w latach 2012-2015 do 20%. Jednocześnie tradycyjny detal będzie w coraz większym stopniu korzystać z nowych rozwiązań technologicznych. Oznacza to szersze zastosowanie skomputeryzowanych kas samoobsługowych, systemów kontroli przepływu towarów ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2008
Firma Checkpoint Systems po raz drugi zleciła przygotowanie Światowego Raportu o Kradzieży w Handlu Detalicznym, który został opublikowany przez brytyjski instytut Centre for Retail Research. Z badania wynika, że w ciągu minionego roku sieci handlowe straciły 71,2 mld EUR zarówno z powodu kradzieży, jak i wewnętrznych pomyłek, np. przy znakowaniu ...
-
Handel e-commerce w USA X 2008
comScore - firma specjalizująca się w badaniach cyfrowego świata, przedstawiła miesięczny raport, zawierający oszacowania sprzedaży detalicznej w sektorze e-commerce, według których wydatki online w USA w październiku 2008 r. wzrosły jedynie o 1% od października 2007 r. Ten 1 procentowy wzrost jest też najniższym miesięcznym wzrostem, jaki został ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2009
Sieci handlowe z 41 państw poniosły w ostatnim roku straty na poziomie 84,1 mld EUR (114,8 mld USD) w wyniku kradzieży i pomyłek wewnętrznych. To o 5,9% więcej niż w roku poprzednim. Straty stanowiły 1,43% ich obrotów - wynika z III Światowego Raportu o Kradzieży w Handlu Detalicznym. Światowy Raport o Kradzieży w Handlu Detalicznym (Global Retail ...
-
Najcenniejsze marki świata 2011 - handel detaliczny
Marka Amazon wspięła się na miejsce nr 14 w rankingu BrandZ Top 100, stając się w ten sposób numerem 1 na światowym rynku handlu detalicznego. Wynik ten pochodzi z najnowszej edycji dorocznego badania stu najcenniejszych marek na świecie BrandZ Top 100 realizowanego przez Millward Brown. Jak wynika z badania, wartość marki Amazon wzrosła o 37% do ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2011
W wyniku kradzieży, których sprawcami są zarówno klienci, pracownicy jak i zorganizowane grupy przestępcze oraz przez błędy wewnętrzne, straty w handlu osiągnęły wartość prawie 89 miliardów euro, co stanowi 1,45% dochodów ze sprzedaży w tym sektorze. Światowy poziom kradzieży wzrósł o 6,6% (w Europie 7,8%, w Polsce 4,4%) i wg Światowego Raportu o ...