-
E-commerce ważny dla ekologii?
... wciąż niesatysfakcjonujące. Pozostaje też pytanie, jak konsumenci zachowają się po pandemii. Czy faktycznie będą konsumować rozsądniej, czy „odbiją” sobie chude lata zwiększonymi wydatkami. Jak mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzająca w Mobile Institute: Temat ekologii w tym roku nieco się przykurzył. Zajęliśmy się wszyscy ...
-
Popyt na biura w Warszawie najniższy od 11 lat
... i czynsze W I kwartale 2021 r. poziom pustostanów wzrósł do 11,4% (12,2% w strefach centralnych i 10,9% poza centrum). Ograniczona nowa podaż planowana na kolejne lata może mieć jednak pozytywny wpływ na tempo wzrostu współczynnika powierzchni niewynajętej. Znaczna część właścicieli, przede wszystkim budynków najwyższej klasy, nadal ...
-
Ukierunkowane ataki ransomware: wzrost incydentów o blisko 770%
Firma Kaspersky opublikowała dane dotyczące krajobrazu ransomware w latach 2019-2020. Z jednej strony mieliśmy do czynienia ze spadkiem ogólnej liczby użytkowników dotykanych dowolnym rodzajem tego oprogramowania, z drugiej jednak liczba ukierunkowanych ataków, wymierzonych w korporacje i organizacje publiczne, wzrosła o blisko 770%. Szczególną ...
-
Czy branża FMCG będzie inwestować w reklamę?
W kolejnych latach prognozowany wzrost budżetów na reklamę cyfrową w branży FMCG ma sięgać 7%. Za tę dynamikę odpowiadać będzie rosnąca widownia kanałów cyfrowych, a także inwestycje w e-commerce. W 2023 roku ogólne wydatki na reklamę mają osiągnąć poziom notowany przed pandemią. To niektóre wnioski, do jakich prowadzi opublikowany przez agencję ...
-
Inwestycje firm: alokacja kapitału do zmiany?
... musieli zmierzyć się w czasie pandemii i to one w największym stopniu wpłynęły na dotychczasowe plany inwestycyjne. Są to również wyzwania na nadchodzące lata, choć – jak deklarują ankietowani przez EY – ogromną trudność sprawia ocena, które ze zmian spowodowanych przez pandemię są stałe, a które tymczasowe ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... został on stworzony przez człowieka w laboratorium. Mit ten jest bardziej popularny wśród starszych Polaków – wierzy w niego 56% badanych w wieku 44-54 lata i jedynie 41% z grupy wiekowej 18-24. Aż jedna trzecia Polaków ma sceptyczny stosunek do szczepionek – według nich nie tylko nie zapewniają ...
-
Zmiana pracy efektem pandemii? Niektórzy byli zmuszeni
Dla starszych pokoleń wiązanie się na długie lata z jednym pracodawcą było swoistego rodzaju standardem. Dziś realia mają się zgoła inaczej - normą stała się bowiem zmiana pracy. Niestety nie ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
Jak wynika z najnowszego raportu Zenith Business Intelligence - Alcohol: Beer + Spirits, w tym roku szacowany wzrost wartości rynku reklamowego ma sięgnąć 4,9%. Jeszcze większa dynamiką – 5,3% - mają charakteryzować się wydatki na reklamę alkoholi. W kolejnych dwóch latach budżety producentów alkoholi mają rosnąć równo z rynkiem – od 4 do 5% ...
-
Jak CFO w Polsce i Europie myślą o przyszłości po pandemii?
... inwestycyjne w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a tylko 14 proc. planuje ich zmniejszenie. Ostatni raz CFO wykazywali podobną gotowość do inwestowania trzy lata temu, a więc na długo przed pandemią. COVID-19 przyniósł ze sobą m.in. nowe wymagania związane z bezpieczeństwem pracowników i klientów, a także potrzebę zwiększenia ...
-
3 główne problemy cyberbezpieczeństwa banków. Jak im zaradzić?
... instytucji konsekwencjach – podsumowuje Adam Rafajeński. O badaniu Badania będące podstawą raportu „Reshaping the cybersecurity landscape” były prowadzone przez ostatnie trzy lata przez Centrum Analizy Wymiany Informacji sektora finansowego (FS-ISAC) wśród członków tej organizacji pełniących funkcję dyrektorów ds. bezpieczeństwa informacji (CISO ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... 77%. Tę samą markę w wielu kanałach, np. online i offline kupuje 33% badanych. Tu z kolei mamy spadek z 43% rok temu i 54% 2 lata temu. Widać zatem, że konsumenci specjalizują się i będą kupować tam, gdzie jest im wygodniej. To ponownie zwraca uwagę na konieczność ...
-
Największe upały w Opolu i Zielonej Górze
... również zadbać o właściwe wietrzenie domu - otwierając okna od strony wschodniej (popołudniu) i od zachodniej (tylko do popołudnia). Jednym z pomysłów na przetrwanie lata w mieście może być także klimatyzacja. Pochłania ona jednak niestety dużą ilość energii elektrycznej, co nie sprzyja domowemu budżetowi. Problem w tym ...
-
Polska gospodarka potrzebuje aktywizacji zawodowej seniorów. Co stoi na przeszkodzie?
... lub laptopa. Ponadto, zaledwie 8 proc. seniorów nie korzysta z żadnych urządzeń cyfrowych. Częściej ze smartfonów oraz komputerów korzystają młodsi seniorzy (60-64 lata). Wykluczenie społeczne główną barierą aktywizacji zawodowej seniorów Istotnym problemem wpływającym na aktywność seniorów jest wykluczenie społeczne. Aż 68 proc. osób ...
-
Liczba abonentów 5G przekroczy pół miliarda do końca 2021 roku
... , Korei, Japonii i krajach należących do Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC). Zgodnie z przewidywaniami, liczba abonentów 5G przekroczy próg jednego miliarda dwa lata szybciej niż miało to miejsce w przypadku 4G - LTE. Wpływ na to ma wczesne zaangażowanie Chin we wdrożenie 5G oraz większa ...
-
Nowości w Microsoft Teams Rooms, Fluid i Microsoft Viva
... ekranów, gdy nie jest prezentowany żaden materiał. Większa przestrzeń oznacza, że zdalni uczestnicy są widoczni w większym rozmiarze i bardziej realistycznie. Tego lata zostanie wprowadzone do Teams Rooms więcej funkcji, aby pomóc zwrócić uwagę na zdalnych uczestników biorących udział w spotkaniu. Funkcje te obejmują ...
-
Jakie promocje w Plusie na wakacje?
... za 60 zł/mies. poza nielimitowanymi rozmowami, SMS-ami, MMS-ami, a także miesięcznym podwojonym pakietem 50 GB/mies. i dostępem do serwisu muzycznego TIDAL na 2 lata bez opłat, klient otrzymuje również wspomniany pakiet 150 GB extra na 3 pełne okresy rozliczeniowe. Xiaomi Poco M3 Pro 5G 64 ...
-
Randstad: będzie więcej ofert pracy i podwyżki wynagrodzenia
... , to okaże się, że z wynikiem na poziomie 121,5 tys. miejsc według GUS cofnęliśmy się nie siedem, ale raczej tylko dwa lata. Liczba wolnych miejsc pracy (110,2 tys.) to wynik zbliżony już do IV kwartału 2019 roku. Zaś zatrudnienie etatowe w sektorze przedsiębiorstw ...
-
Czy fast food rządzi? Gdzie Polacy zamawiają gotowe posiłki?
... . Z kolei sklepy convenience są najbardziej popularne wśród najmłodszej badanej grupy wiekowej (18-24). Z restauracji i barów z kolei najczęściej korzystają osoby w wieku 25-34 lata. Widoczne są istotne zmiany w sposobie zamawiania jedzenia teraz względem czasu, kiedy punkty gastronomiczne były jeszcze zamknięte i serwowały tylko jedzenie na ...
-
Branża turystyczna z nadzieją czeka na wakacje
... proc.) badanych nie ma do niego uprawnień. Ci, którzy jednak mają bon do dyspozycji, być może wydadzą go właśnie tego lata, póki są złagodzone restrykcje. Nikt nie wie, jaka sytuacja będzie jesienią, a ważność tego świadczenia kończy się w marcu 2022 roku. Na ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
... kwestii klimatycznych. Przychody globalnego rynku e-commerce w obszarze sprzedaży detalicznej (B2C) mają w tym roku osiągnąć ponad 2,73 biliona dolarów i przez następne 4 lata rosnąć w średniorocznym tempie 6,29%, osiągając w 2025 roku wartość ponad 3,47 biliona dolarów. Według Statista Digital Market Outlook, spośród trzech najważniejszych ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
... , są Chiny. Moutai, marka alkoholi typu baijiu – choć nie ma tradycji w segmencie luksusowym – jest najcenniejszym na świecie producentem trunków (trzy lata temu wyprzedziła Diageo). Butelki Moutai kosztują ok. 100 GBP i więcej, a przy ograniczonej podaży marka ta należy w Chinach do grona dóbr ...
-
Pokolenie Z: pieniądze i technologie czy tradycyjne wartości?
... na zlecenie Mastercard w marcu i kwietniu 2021 r. W badaniu ilościowym ankietowanych przepytywano metodą wywiadów internetowych (CAWI). Próba badawcza: 6600 respondentów w wieku 18-24 lata, z 11 państw: Austria, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Grecja, Polska, Rumunia, Serbia, Słowenia, Ukraina, Węgry. W jakościowej części badania ponad 140 osób ...
-
Wzrost cen ogranicza zakupy. Polacy tną wydatki i konsumpcję
... iść do pracodawcy po podwyżkę. Szukanie dodatkowej pracy jest dużo częściej wskazywane przez osoby z najmłodszych badanych grup wiekowych (18-24 i 25-34 lata) – odpowiednio 25% i 23% przedstawicieli tych grup zamierza poszukać dodatkowego źródła zarobku. Z kolei ograniczenie konsumpcji najbardziej jest popularne wśród osób z najstarszej ...
-
Banki: zmiany klimatu większym ryzykiem niż kwestie cyberbezpieczeństwa?
... pomoc dla lokalnych społeczności. Pandemia uwydatniła i przyspieszyła również procesy, które toczą się w bankowości – i w gospodarce – na przestrzeni ostatnich lat. Przez lata liczyło się głównie zapewnienie stabilności finansowej i operacyjnej. Dziś bankowcy muszą mierzyć się z dużo szerszym spektrum czynników ryzyka. Z naszego badania wynika, ...
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
... straciło pracę. Blisko co dziesiąty ankietowany deklaruje, że otrzymał w tym czasie wypowiedzenie. W największym stopniu problem ten dotyczył osób w wieku 30-34 lata. Pandemiczny kryzys nie oznaczał jednak zastoju na rynku pracy. Co piąty respondent w trakcie pandemii zdecydował się na zmianę zatrudnienia – 72 ...
-
Przybywa przeciwników zakazu handlu w niedziele
... handlowe powinny wrócić. Co ciekawe, zarówno najmłodsi jak i najstarsi tak samo mocno chcą powrotu niedziel handlowych. 62% osób w wieku 18-24 lata i taki sam odsetek osób powyżej 55 roku życia chce wybierać się na zakupy w dowolny dzień tygodnia. Powrotu niedziel handlowych chce ...
-
Dane osobowe co czwartego Polaka w niebezpieczeństwie
Co czwarty Polak przyznaje, że spotkał się z próbą wyłudzenia jego danych. Oszuści podający się za pracowników banku prosili telefonicznie o podanie numeru PESEL, serii dowodu osobistego lub danych do logowania w bankowości elektronicznej. Niestety prawie 20 proc. osób mogło podać takie informacje osobom trzecim - wynika z badania serwisu ...
-
Aplikacje randkowe: miłość z dreszczykiem
W czasach powszechnej komputeryzacji do świata online przeniosła się również sfera uczuciowa, czego najlepszym dowodem może być intensywnie rosnąca w ostatnich latach popularność aplikacji randkowych. Podczas miłosnych uniesień w sieci warto jednak zachować dużą dozę zdrowego rozsądku, ponieważ zagrożeń dla randkujących jest naprawdę sporo. I nie ...
-
Automotive w kryzysie: wyższe ceny samochodów i koniec wyprzedaży
... ubiegłego roku. Jak podaje IBRM Samar, w 2020 r. średnie ważone ceny nowych samochodów osobowych wzrosły o 10%, podczas gdy rok czy dwa lata wcześniej wzrosty nie przekraczały 6% – mówi Jacek Opala, członek zarządu Exact Systems i ekspert Polskiej Izby Motoryzacji.
-
Pandemia napędza e-commerce. Korzystają m.in. magazyny
... połowa nowej podaży przypadła na parki handlowe, a zaledwie pięć lat temu odpowiadała za 11% wolumenu nowej powierzchni. Prognozy na najbliższe lata przewidują kontynuacje tego trendu. Rynek przemysłowo-logistyczny korzysta Operacje w nowoczesnym e-handlu, skracanie łańcuchów, coraz szybsze dostawy (tzw. quick commerce) i robotyzacja wymagają ...
-
W Orange Love więcej internetu i telewizji
... ulubionych programów i treści VOD na dowolnym urządzeniu. A do tego – internet stacjonarny i aż 30 GB w komórce miesięcznie. Więcej internetu na lato i lata W każdym z pakietów oferty Orange Love będzie jeszcze lepszy dostęp do najszybszej obecnie sieci #hello 5G, a także wzrośnie ilość gigabajtów. W niektórych ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną dzięki e-commerce i video online
W czasach pandemii wydatki na reklamę wyraźnie osłabły. Ten rok przynosi już jednak wyraźne ożywienie - prognozy Zenith zakładają, że w tym roku budżety na działania reklamowe powiększą się o ponad 11% i będą o 40 mld USD wyższe aniżeli w 2019 r. Motorem tego wzrostu ma być popyt na reklamę e-commerce bazującą na performance marketingu oraz ...
-
HoReCa: czy 4. fala pandemii przerwie odbicie w gastronomii?
... jesienią tego roku? Jak wynika z doniesień zawartych w najnowszym raporcie autorstwa PMR „Rynek HoReCa w Polsce 2021, Analiza rynku i prognoza rozwoju na lata 2021-2026”, ubiegłoroczna wartość rynku HoReCa sięgnęła 22,7 mld zł w 2020 r., co oznacza spadek na poziomie 30,9% r/r i pierwsze jego pikowanie ...
-
Galeria Tarnobrzeg z pozwoleniem na budowę
... . W samym powiecie tarnobrzeskim zamieszkuje około 100 000 osób, a w strefie bezpośredniego oddziaływania centrum ponad 130 000 osób, które już za około 2 lata będą mogły robić zakupy w naszym centrum. Będzie to pierwszy tego typu obiekt w mieście, pojawi się w nim wiele dotychczas nieobecnych tutaj ...
-
Jak pandemia wpłynęła na moralność finansową Polaków?
... mówi, że spłaciłoby dług, aby zostać wykreślonym z rejestru dłużników, podczas gdy przed rokiem takiej odpowiedzi udzieliło 77 proc. badanych, a dwa lata temu 79 proc. Przybywa natomiast osób, które uregulowałyby zobowiązanie dopiero w momencie, gdyby wpis utrudniał im życie (19 proc. wobec 18 ...