-
Rynek biurowy w Warszawie w I poł. 2021
Cushman & Wakefield podsumował II kwartał 2021 roku na rynku biurowym w Warszawie. Wynika z niego, że popyt jest w trendzie spadkowym, a eksperci prognozują lukę podażową w latach 2023-2024. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaka jest podaż powierzchni biurowej w Warszawie? Co będzie mieć wpływ na popyt na rynku biurowym? Jakie są stawki czynszów ...
-
Liczy się doświadczenie zawodowe nie studia? Młodzi o rynku pracy
... na zdobycie pracy. 64% badanych uważa bowiem, że ukończenie studiów nie jest konieczne, by z powodzeniem rozwijać karierę zawodową. Jeszcze dwa lata temu w raporcie Pracuj.pl „Najważniejszy egzamin: kariera” podobną opinię wyrażało mniej, bo 1/3 badanych. Studenci i absolwenci biorący udział w najnowszym badaniu ...
-
Dlaczego chleb w Polsce drożeje?
... latach na dostawy prądu po niższych cenach. Jednakże te umowy dobiegają końca i stawki na kolejne okresy są zasadniczo wyższe niż 2–3 lata temu. Dodatkowo w bieżącym roku wprowadzono tzw. opłatę mocową w wysokości 76 PLN/ MWh. Koszt energii jest istotny zarówno dla branży młynarskiej ...
-
Jakie prezenty w katalogu nagród?
... . Nawet jeśli do katalogu dołączamy toster, mamy wybór czy wybierzemy model zupełnie standardowy, czy może urządzenie w nietypowym kolorze, stylizowane na lata ’60. Toster w stylu retro na pewno przykuje uwagę bardziej i wzbudzi większe pragnienie posiadania niż klasyczne pudełko z dwoma otworami. Warto więc ...
-
Inwestowanie na rynku nieruchomości w I połowie 2021
... i Rumunii. Inwestorzy obecnie zwiększają swoją aktywność w Czechach, Słowacji oraz szykują kolejne akwizycje w Polsce i w Rumunii. Dzisiejszy wzrost i dominacja kapitału lokalnego przypomina lata 2008-2012, kiedy w kilku krajach regionu CEE królował on w krajobrazie transakcyjnym. Istotną różnicą jest to, że tym razem kapitał nie jest ...
-
Na urlop jesienią? Może być trudno o noclegi
... . Urlop we wrześniu 2021. Jakie miejsca są szczególnie popularne? Podróżnicze zainteresowania Polaków we wrześniu są nieco bardziej zróżnicowane niż w pełni lata. Widzimy bardzo dużą popularność miejscowości położonych w górach, choć turyści mają w planach również jesienny wypoczynek nad morzem. – mówi Kamila Miciuła – Szlachta ...
-
Kursy i szkolenia online: co myślą o nich pracownicy?
... równo co drugi badany. Co interesujące, gotowość do ponoszenia kosztu czasu i pieniędzy za takie szkolenia deklarowali najrzadziej… najmłodsi badani (18-24 lata) – choć różnice między grupami nie były bardzo wysokie i wynosiły po kilka procent. Nowa wiedza w cyfrowym otoczeniu Raport Pracuj.pl „Cyfrowa ...
-
Wyprawka szkolna: co i za ile?
... , za taki strój należy zapłacić 125 zł. Koszt podstawowej wyprawki szkolnej wynosi w Polsce w 2021 roku 370,8 zł. (o 34% więcej niż 3 lata temu). Zestawienie wydatków na wyprawkę szkolną z dochodami w różnych krajach Zbadaliśmy ceny tego samego zestawu produktów w innych krajach i sprawdziliśmy, jak dużym ...
-
Kolej z Chin do UE nie zagraża transportowi morskiemu, ale rośnie ich kosztem
... mln ton dostarczonych do Unii w roku ubiegłym. Choć przepływy towarowe i towarzyszące nim powiązania gospodarcze nie rozwijały się przez te wszystkie lata w sposób całkowicie naturalny, to wieloletnie subsydia, dochodzące do średniego poziomu nawet 60% kosztów transportu, zdały egzamin. Pozwoliły m.in. na rozszerzenie ...
-
Jak spędziliśmy wakacje 2021 w Polsce?
... zainteresowanie rezerwacjami przypada właśnie na drugą połowę tego miesiąca. Podróżnicze zainteresowania Polaków we wrześniu są nieco bardziej zróżnicowane niż w pełni lata. Widzimy bardzo dużą popularność miejscowości położonych w górach, choć turyści mają w planach również jesienny wypoczynek nad morzem. Karol Wiak,
-
Motorola edge 20 i motorola edge 20 lite Business Edition z 5G
... Business Edition mogą korzystać nie tylko z tego dodatkowego poziomu ochrony, ale też dwóch aktualizacji systemu operacyjnego, comiesięcznych aktualizacji przez trzy lata, a także trzyletniej gwarancji. Zarówno motorola edge 20, jak i motorola edge 20 lite Business Edition to urządzenia objęte programem Android Enterprise ...
-
Subskrypcje z rosnącą rzeszą fanów. Jakie usługi najpopularniejsze?
... (26 proc.) oraz BLIK-iem (22 proc.). Ta ostatnia metoda jest zdecydowanie najczęściej wybierana przez najmłodszych respondentów (tj. osób w wieku 16-34 lata).
-
Weryfikacja tożsamości: linie papilarne czy kod sms?
... ten odsetek jest prawie dwa razy wyższy i wynosi blisko 12 proc. Jeszcze bardziej w tę metodę wierzą osoby w średnim wieku (45-54 lata). Niestety nawet najbardziej złożone sposoby logowania i potwierdzania tożsamości nie wystarczą, jeśli nie będziemy pamiętać o przestrzeganiu podstawowych zasad bezpieczeństwa. Z jednej strony ...
-
Co ósma firma MŚP beneficjentem pandemii
... nastąpić dopiero po zniesieniu wszelkiego rodzaju ograniczeń. Wśród usługodawców najczęściej pada odpowiedź, że sprzedaż uda się odbudować za dwa trzy lata (30 proc.) albo w drugim kwartale przyszłego roku (15 proc.). Co ciekawe, to jedyna branża, której przedstawiciele ani razu nie wspominają ...
-
Polacy a globalne ocieplenie: obawy czy obojętność?
... (11% nie obawia się). Patrząc na grupy wiekowe najwyższy odsetek osób, które nie obawiają się globalnego ocieplenia jest w grupie 25-34 lata, najniższy zaś w najmłodszej badanej grupie 18-24. To, czego Polacy najbardziej obawiają się w kontekście globalnego ocieplenia to: ekstremalne zjawiska pogodowe i ich ...
-
Polskie rolnictwo to 6% eksportu UE. Potrzebne innowacje
... W latach 1999-2019 emisja gazów cieplarnianych w polskim rolnictwie spadła o 7 proc. z 35,2 mln do 32,7 mln ton. Gwałtowny spadek przypada jednak na lata 1999-2003 (-11 proc.) Od tego czasu emisyjność wzrosła o blisko 4 proc. Sektor rolny odpowiadał w 2019 r. za 8,6 proc. krajowych emisji. Malejąca rola ...
-
Trudne odpady, czyli ile dzieli nas od gospodarki o obiegu zamkniętym?
... zł. W przypadku papieru i tektury (niebieski pojemnik) będzie to spadek z 817 – 980 zł w bieżącym roku do 694 – 931 zł za trzy lata. Szkło (zielony pojemnik) to koszt odpowiednio 604 – 645 zł i 504 – 594 zł. Należy przy tym pamiętać, że w ostatnich latach stale ...
-
Event marketing: jaką wartość mają spotkania biznesowe?
... , spotkania, meetupy, konferencje, wyjazdy integracyjne, wydarzenia CSR i wiele innych form, które firma organizuje dla swoich klientów, pracowników, partnerów biznesowych. Przez lata marketerzy głowili się, jak udowodnić ich realny wpływ na rozwój biznesu firmy. Nastała pandemia i wielu event managerów straciło pracę lub ...
-
Zakupy online: pandemia zmienia zachowania konsumentów
... przewaga nad drugim w zestawieniu smartfonem wyraźnie stopniała. Dziś za pomocą telefonu kupuje aż 76% badanych, a w najmłodszej grupie (osoby w wieku 15-24 lata) robi to aż 92%. Mimo rosnącej popularności zakupów mobilnych wciąż aż 80% osób dokonujących zakupów za pośrednictwem tego typu urządzeń ...
-
Technologia 5G: Polska wyprzedza Niemcy i Francję
Komercyjny debiut 5G miał miejsce 3 lata temu. Jak się przyjęła ta technologia w Polsce i na świecie? Sprawdziła to firma YouGov, partner polskiej agencji badawczej Inquiry. Zgodnie z raportem ...
-
Wakacje 2021. Polacy kochają zagraniczne podróże
... , która w latach przed pandemią rozpoczynała się jesienią poprzedniego roku, w tym sezonie skumulowana została w kilku miesiącach wakacyjnych. We Fly.pl tego lata uzyskaliśmy wyniki lepsze niż w roku 2019, co nas ogromnie cieszy. Kumulacja sprzedaży w tak krótkim okresie spowodowała oczywiście mnóstwo wyzwań – trzeba ...
-
Dzień Bezpiecznego Komputera. Jak zachować ostrożność w sieci?
... . z nich robi to przynajmniej raz w miesiącu. Im młodsze osoby, tym rzadziej kontrolują swoje komputery. Tylko 25 proc. osób w wieku 18-24 lata przynajmniej raz na cztery tygodnie sprawdza bezpieczeństwo swoich komputerów. To najrzadziej spośród wszystkich grup wiekowych – w grupie 30- i 40-latków wskaźnik deklaracji ...
-
Praca zdalna wabikiem na kandydatów?
... rejonie Polski. Im młodszy wiek badanych, tym większa skłonność do takiej formy pracy. Deklaruje tak 37 proc. badanych w wieku 50-64 lata, a już 59 proc. w wieku 18-29 lat. Szczególnie na konkurencję o pracowników narażone będą firmy z województw o relatywnie niskim bezrobociu i dużym zapotrzebowaniu na ...
-
EY: firmy rodzinne odporne na pandemię
... , Bliski Wschód, Indie i Afryka), 1/3 firm z obu Ameryk i 19% z regionu Azji i Pacyfiku. O badaniu EY przygotowuje Indeks Firm Rodzinnych co dwa lata od 2015 roku. Tegoroczny został opracowany we współpracy ze szwajcarskim Uniwersytetem St. Gallen.Podstawą jest ranking firm rodzinnych, przy czym ...
-
Jedzenie z dowozem popularniejsze dzięki pandemii
... trend widoczny jest na całym świecie, a najbardziej w Hiszpanii. Co czwarty Polak przyznaje, że zamawia jedzenie na wynos częściej niż dwa lata temu - to niektóre wnioski z międzynarodowego badania, które zrealizowały niezależne agencje badawcze skupione w sieci IRIS. Polską część przeprowadziła agencja badawcza ARC ...
-
Smartfon Gigaset GS5
... z fabrycznie zainstalowanym Androidem 11.0 otrzyma – po premierze nowej wersji systemu – aktualizację do wersji 12.0. Oznacza to, że smartfon przez trzy lata będzie miał dostęp do najnowszych aktualizacji i zabezpieczeń. Gigaset GS5 trafi do sprzedaży w Europie Zachodniej w listopadzie 2021 r. w kolorze ciemnoszarym tytanowym, a pod ...
-
Ocena ryzyka krajów wg Coface III kw. 2021
... niedoboru półprzewodników, który wpływa na wiele gałęzi przemysłu, od motoryzacji po technologie informacyjne i komunikacyjne, zarówno w gospodarkach rozwiniętych, jak i wschodzących. Od lata 2020 r. ceny towarów, koszty produkcji i koszty transportu wzrosły gwałtownie. Wiele surowców pobiło rekordowe poziomy cen. Dotyczy to w szczególności energii ...
-
Najsilniejsze marki w mediach 2021
... Monitoring Mediów, realizowanym od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W roku 2013 badanie poszerzono o materiały z internetu, a 2 lata później o wzmianki z serwisów społecznościowych. Podstawy metodologii Przyjęta w badaniu metodologia opiera się na korzystaniu z porównywalnych wskaźników dla wszystkich rodzajów ...
-
Rośnie spożycie alkoholu. Co 5. Polak pije więcej niż przed pandemią
... ? Jak często wychodzimy z domu na drinka? Średnio 21% badanych z 21 krajów z całego świata przyznało, że konsumują więcej alkoholu niż jeszcze 2 lata temu, czyli przed pandemią. Wzrost konsumpcji widoczny jest przede wszystkim w Hiszpanii, Korei Południowej i Kolumbii. Spośród badanych krajów europejskich Polska znalazła ...
-
Polska Ekstraklasa. Jak pandemia wpłynęła na przychody 2020/2021?
... tym tytularnym - PKO Bankiem Polskim i głównym – Totalizatorem Sportowym, zapewniają klubom Ekstraklasy stabilne źródło finansowania i środki na rozwój szkolenia na najbliższe lata, mimo pewnej niepewności związanej z pandemią Covid-19 - mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy SA. Rekordowe umowy transferowe Przychody transferowe z roku na ...
-
Nieruchomości komercyjne w III kw. 2021: ożywienie w segmencie biurowym
... rynkami w regionie, a inwestorzy doceniają dobre wskaźniki na rynku najmu. Z tymi podmiotami konkurują niektóre większe fundusze krajowe, które przez ostatnie dwa lata były mało aktywne, a także nowi gracze, którzy w tym okresie zdominowali ten rynek. RUMUNIA Wartość transakcji inwestycyjnych zaplanowanych na najbliższe miesiące ...
-
T-Mobile otwiera sezon świąteczny
... świąteczne dostępne są we wszystkich taryfach i elastycznych ratach 0% na 24 miesiące lub 36 miesięcy. Do tego przy wyborze oferty M+ (na 2 lata) klient otrzymuje dodatkową zniżkę na urządzenie 200 zł, a w taryfie L+ 300 zł, dzięki temu na przykład za Samsung Galaxy A52s 5G ...
-
6 na 10 Europejczyków ogranicza wydatki
... w Portugalii, która zobowiązała się do zwiększenia wysiłków na rzecz przeciwdziałania ekstremalnym zjawiskom pogodowym w następstwie ekstremalnych pożarów, które miały miejsce tego lata, oraz do 62 proc. w Grecji. Blisko połowa respondentów badania Intrum twierdzi, że jako konsumenci wykorzystuje swoje wpływy do wprowadzania pozytywnych ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
... wspierać krajową gospodarkę i częściej wybiera produkty polskich producentów. Jako Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego cieszymy się ze zmian, jakie zaszły przez lata w świadomości społecznej, i z tego, że coraz częściej konsumenci wybierają polskich producentów i usługodawców. To dla nas dowód, że Polski Program Promocyjny odniósł ...
-
Impulsywne zakupy nie tylko w Black Friday
... się robić mężczyznom (57 proc.) niż kobietom (49 proc.). Prawdopodobieństwo takich zachowań szczególnie wzrasta, gdy ktoś ma między 35 a 44 lata, bo w tej grupie wiekowej 60 proc. badanych przyznaje, że impulsywne kupowanie nie jest im obce. Najmniej takich wskazań jest wśród ...