-
Święta z TV: co oglądają Polacy?
Statystyczny Polak podczas ubiegłorocznych świąt Bożego Narodzenia (25-26 grudnia) oglądał telewizję przez 4 godziny 43 minuty dziennie. W ciągu 10 lat, tj. od momentu powstania pomiaru telemetrycznego TNS OBOP, czas ten spadł o ponad godzinę. W 1997 roku podczas świąt przed telewizorem spędziliśmy średnio 5 godzin i 45 minut każdego świątecznego ...
-
Telewizja cyfrowa mało popularna
Ponad 3/4 polskich gospodarstw domowych odbiera sygnał telewizyjny za pośrednictwem telewizji kablowej - wynika z badania PBS DGA. Zdecydowana większość respondentów - 75,6 proc. gospodarstw, odbiera sygnał telewizyjny za pośrednictwem telewizji kablowej. Zjawisko zmiany dostawcy telewizji jest znikome i dotyczy około 5 proc. gospodarstw, które ...
-
Oferta UPC: telefon i Internet dla firm
UPC Polska, dostawca potrójnej usługi: telewizji, Internetu i telefonii, wprowadził zmiany w portfolio usług dla małych firm. Nowa oferta obejmuje prędkości do 30 Mb/s, a także pakiety telefoniczne od 20 zł miesięcznie. Oferta została również rozbudowana o usługę telewizji cyfrowej. Nowa propozycja UPC dla małych firm obejmuje takie pakiety ...
-
Najczęściej cytowane media III 2009
W marcu najczęściej cytowanym tytułem prasowym był Dziennik, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 – wynika z najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się po dwie stacje telewizyjne i radiowe oraz trzy ...
-
Oglądalność telewizji: udział dzieci spada
W 2008 r. najmłodsi widzowie (4 - 15 lat) przeznaczyli na oglądanie telewizji średnio 2 godziny 12 minut dziennie. To o godzinę i 14 minut mniej niż statystyczny polski telewidz. Najchętniej oglądaną dziecięcą stacją tematyczną jest Disney Channel, którą codziennie chociaż przez chwilę ogląda ponad 500 tysięcy osób w wieku 4 - 15 lat - wynika z ...
-
Kreowanie marki na bazie emocji
Dzisiejszy klient, podobnie jak świat, w którym żyje, jest pełen sprzeczności. Wszyscy są przekonani o skuteczności reklamy telewizyjnej, a jednocześnie, jak dowodzą badania, prawie połowa emitowanych w Polsce reklam telewizyjnych nie ma widzów. Czy można jednocześnie kochać i kalkulować, wierzyć i sprawdzać? Ależ można, bo tradycyjny obraz ...
-
Najczęściej cytowane media V 2009
Według najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowanego przez Instytut Monitorowania Mediów najczęściej cytowanym tytułem prasowym w maju był Dziennik, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową Radio ZET, zaś telewizyjną TVN24. W zestawieniu obejmującym pierwszą piętnastkę powoływanych tytułów znalazły się dwie stacje ...
-
Rynek telewizyjny I-VI 2009
W pierwszym półroczu 2009 r. Polacy poświęcili na oglądanie telewizji średnio 3 godziny 42 minuty dziennie. Oznacza to, że spędzamy więcej czasu na oglądaniu telewizji. Coraz rzadziej jednak wybieramy ofertę programową czterech największych stacji - wynika z badania TNS OBOP. W pierwszym półroczu 2009 r. Polacy poświęcili na oglądanie telewizji ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2009
Według sierpniowego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowanego przez Instytut Monitorowania Mediów najczęściej cytowanym tytułem prasowym w badanym okresie była Gazeta Wyborcza, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, zaś telewizyjną - TVN24. W zestawieniu obejmującym pierwszą piętnastkę powoływanych tytułów ...
-
Telewizja cyfrowa: VOD atrakcyjny wg Polaków
Polscy widzowie wyraźnie dążą do samodzielnego decydowania o treściach oglądanych w telewizji. Jako ważne i atrakcyjne postrzegają rozwiązania technologiczne, które umożliwiają im dostęp do ulubionych programów, bez konieczności dostosowywania się do ramówki telewizyjnej - wynika z badań przeprowadzonych przez PBS DGA na zlecenie platformy ...
-
Nadawanie cyfrowe wg Polaków
O wyłączeniu w 2013 roku naziemnego analogowego sygnału telewizyjnego wciąż nie słyszała blisko połowa Polaków, jednocześnie atuty technologii cyfrowej, dostępne obecnie m.in. za pośrednictwem platform satelitarnych , cieszą się dużym zainteresowaniem wśród telewidzów - wynika z raportu PBS DGA przeprowadzonego dla CYFRY+. Z raportu wynika, że ...
-
Rynek telewizyjny w 2009 r.
Statystyczny Polak w 2009 roku poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny i 35 minut dziennie. To o przeszło 9 minut więcej niż w roku ubiegłym. Oznacza to, że statystycznie poświęciliśmy na oglądanie telewizji w ubiegłym roku 54 i pół dnia - wynika z badania TNS OBOP. Liderem wśród stacji pozostaje TVP1. Udziały stacji wyniosły 21,42%. W ...
-
Telewizja mobilna: Polacy zadowoleni po pilotażu
Aż 75% ankietowanych zadeklarowało chęć zakupu usługi telewizji mobilnej w abonamencie za cenę 10 zł miesięcznie. Średni czas korzystania z usługi wyniósł 107 minut dziennie. Takie są wyniki badania marketingowego przeprowadzonego przez GfK Polonia podczas programu pilotażowego telewizji mobilnej DVB-H w Warszawie. Zakupem usługi w cenie 15 zł ...
-
Bloki reklamowe oglądane niechętnie
W ciągu ostatniej dekady zaobserwowano nasilające się zjawisko zmieniania kanałów telewizyjnych w trakcie trwania bloku reklamowego (tzw. zapping). W ostatnich latach trend ten ustabilizował się i utrzymuje na podobnym poziomie. Według badania Ipsos 43% Polaków w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia się blok reklamowy, ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2010
PKPP Lewiatan podaje, iż w ubiegłym roku uchwalono w Polsce 243 ustawy i ponad 1,4 tys. rozporządzeń. Część z nich powiększyła pakiet ok. tysiąca aktów prawnych, które powinien znać przedsiębiorca, żeby prowadzić biznes w zgodzie z prawem. Nasz kraj w światowych rankingach gospodarczych wypada zdecydowanie źle. Jeśli mimo to nasza gospodarka ...
-
Cyfryzacja telewizji w Europie
Konsumenci w Wielkiej Brytanii mają najlepszy dostęp do usług telewizyjnych w Europie - wynika z najnowszego rankingu Instytutu Globalizacji. Polska uplasowała się w środku stawki - zajęła ex aequo ze Szwecją 12 miejsce, co sprawia, że zalicza się do grupy "krajów rozwojowych". Najbardziej rozwiniętym krajem pod względem cyfryzacji telewizji ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
Reklama online, pomimo dekoniunktury gospodarczej odnotowuje co kwartał dwucyfrowe wzrosty przychodów w dynamice rok do roku, będąc zarazem drugim po telewizji udziałowcem w całkowitym torcie reklamowym. W związku z jej dynamicznym rozwojem IAB Polska postanowiło zrealizować badanie rynku, które pozwoli marketerom na lepsze zrozumienie współpracy ...
-
Najbardziej dochodowe programy TV 2012 r.
Gotowanie na ekranie wciąż przyciąga - nie tylko widzów, ale także pieniądze reklamodawców. "Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler okazały się najlepszą lokomotywą reklamową w polskiej telewizji w 2012 r. Dom mediowy PanMedia Western przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ celebrytów w całym 2012 r. W rankingu ...
-
Najpopularniejsze telewizory 2012
W roku 2012 kampania społeczna, dotycząca cyfryzacji telewizji naziemnej informowała posiadaczy tradycyjnych odbiorników o tym, co muszą zrobić, by cieszyć się cyfrową jakością. Przygotowana przez Porównywarkę Cen Okazje.info druga edycja raportu "Preferencje zakupowe w kategorii Telewizory" dowiodła, że wielu Polaków wolało kupić nowy sprzęt RTV, ...
-
Koniec telewizji analogowej
We wtorek, 23 lipca 2013 roku zakończy się w Polsce era naziemnej telewizji analogowej. Tego dnia zostaną wyłączone ostatnie nadajniki emitujące program telewizyjny w technice analogowej. Zostaną one zastąpione przez nadajniki cyfrowe DVB-T. Nowa technika umożliwia nadawanie większej liczby programów, pozwala na emisję programów w jakości HD, a ...
-
Najlepsze reklamy telewizyjne X 2013
Dom mediowy Lowe Media bada to jakie spoty reklamowe najbardziej lubią Polacy. Najnowszy ranking z cyklu Spot Liga by Lowe Media dotyczy telewizyjnych reklam, które pokazywały telewizje w październiku. Ulubione reklamy Lowe Media podzieliło na dwa podsumowania. Spot Liga – 10 najbardziej lubianych reklam z najpopularniejszych kategorii ...
-
Najbardziej dochodowe programy publicystyczne w TV 2013 r.
Gwiazdy dziennikarstwa i publicystki przyciągają reklamodawców i tym samym dają milionowe dochody telewizyjnym stacjom. „Dzień na Żywo” z oferty TVN 24 wśród propozycji publicystycznych okazał się najlepszą lokomotywą reklamową w polskiej telewizji w 2013 roku. Dom mediowy Lowe Media przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem ...
-
Bezpłatna telewizja naziemna coraz popularniejsza
Brak opłat, brak umowy oraz interesująca oferta programowa to czynniki, dzięki którym Polacy coraz częściej doceniają bezpłatną telewizję naziemną - wynika z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia. Telewizja satelitarna oraz kablowa krytykowane są z kolei za zbyt wysokie opłaty oraz nieadekwatną do potrzeb abonentów ofertę. Mimo iż ...
-
Czy reklama telewizyjna wzbudza zaufanie?
Dynamiczny rozwój mediów elektronicznych na razie nie zagraża jeszcze pozycji telewizji. Wydawałoby się zatem, że reklama telewizyjna powinna być skutecznym narzędziem w rękach marketingowców, tymczasem okazuje się, że zaufanie do niej deklaruje niespełna 1/3 polskich internautów. Co ma największy wpływ na utratę zaufania i jakie reklamy ...
-
Czas wolny Polaka: piwo przed telewizorem, książka przy winie
Z badania przeprowadzonego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research wynika, że ulubionym trunkiem alkoholowym Polaków jest piwo. Okazuje się również, że ci, którzy preferują ten napój, najchętniej spędzają czas wolny przed telewizorem. Telewizję wskazują również miłośnicy wódki i whisky, ale już amatorzy wina deklarują, że relaksują się przy ...
-
Domowy Internet LTE Cyfrowego Polsatu za 25 zł miesięcznie
Cyfrowy Polsat przygotował dla klientów korzystających z telewizji satelitarnej lub telewizji kablowej w technologii IPTV ofertę Internetu Domowego LTE za 25 zł miesięcznie. Abonenci posiadający usługę telewizyjną z miesięcznym abonamentem od 49,90 zł mogą dokupić Internet LTE nawet za połowę ceny. Promocja obejmuje dwa abonamenty: 50 GB + LTE bez ...
-
Telewizja naziemna DVB-T2 rusza 1 lipca 2022 roku
Od 1 lipca 2022 roku widzowie w Polsce będą mogli korzystać z drugiej generacji telewizji naziemnej - DVB-T2. UOKiK radzi, jak przygotować się na nową jakość telewizji. Zmiany systemu realizowane będą etapowo w całej Polsce z podziałem na województwa. Od 1 lipca odbiorcy będa mogli korzystać już tylko z nowego standardu nadawania sygnału - ...
-
Jak oszukujemy na L4?
Lewe zwolnienie lekarskie nie należy do rzadkości. Z badania przeprowadzonego przez serwis kariery LiveCareer.pl, że aż 32% badanych Polaków skorzystało z takiego zwolnienia. 74% lewych L4 wystawili lekarze w placówkach NFZ. Aby uzyskać takie zwolnienie 43% badanych symulowało chorobę, a 5% wręczyło łapówkę. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z ...
-
W Play sportowe kanały w prezencie w ofercie superszybkiego światłowodu z telewizją
Klienci Play, którzy wybiorą superszybki światłowód oraz telewizję Play w specjalnym pakiecie, otrzymają w prezencie zestaw kanałów sportowych, w tym CANAL+, ELEVEN SPORTS i Polsat Sport Premium. Operator oferuje też rabat w wysokości 700 zł na 55-calowy telewizor LG. Najbliższe miesiące obfitują w ważne wydarzenia w świecie sportu – wielki ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce IX 2006
W Polsce trwa "skandal łapówkowy", rządzi "konfliktowy premier", a Polacy "masowo migrują za chlebem". To fragmenty informacji o Polsce i Polakach, jakie podawały zagraniczne stacje telewizyjne we wrześniu br. Analiza Instytutu Monitorowania Mediów pokazuje, że zachodnie media mówią o Polsce raczej źle niż dobrze, a dziennikarze nie szczędzą ...
-
4 lata przygotowań do Euro 2012
18 kwietnia 2007 roku w walijskim Cardiff Michel Platini ogłosił decyzję, że Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 zorganizują Polska i Ukraina. Wkrótce pojawiły się pytania, czy zdążymy z przygotowaniami, czy Polska podoła organizacji trzeciej co do wielkości imprezy sportowej na świecie, oglądanej przez ok.10 miliardów osób przed ...
-
Odżywianie i zdrowie Polaków
Według danych z raportu Ipsos "Fakty i mity. Odżywianie i zdrowie Polaków w kontekście międzynarodowym", w zestawieniu z mieszkańcami innych badanych krajów Polacy są najmniej zadowoleni ze stanu swojego zdrowia. Jednocześnie należą do najbardziej zadowolonych z wagi i sprawności fizycznej własnej i swoich dzieci, mimo, że czas wolny spędzają ...
-
Polscy pracownicy a zadowolenie z pracodawcy
Jak wynika z raportu "Atrakcyjny pracodawca, czyli kto?", przygotowanego przez On Board PR Ecco Network w partnerstwie z Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych Lewiatan na podstawie badań opinii publicznej przeprowadzonych przez PBS DGA, dokładnie 59 proc. badanych chętnie poleciłoby swojego pracodawcę innym potencjalnym pracownikom firmy. ...
-
Polski rynek reklamy online 2011
Jaka jest wartość polskiego i światowego rynku e-reklamy? Co sądzą polscy użytkownicy sieci o reklamie internetowej? Która marka w ubiegłym roku najintensywniej była promowana w polskiej sieci? Jakie trendy w przyszłości zdominują rynek reklamy online? Czy zjawiska takie jak geolokalizacja czy grywalizacja zagoszczą na dobre w polskiej sieci? To ...
-
Najczęściej cytowane media II 2011
W lutym media najczęściej cytowały Rzeczpospolitą (779) i Gazetę Wyborczą (655). Na kolejnych miejscach znalazła się TVN24 (332) i Dziennik Gazeta Prawna (285). W zestawieniu najczęściej cytowanych periodyków po raz pierwszy zagościł tygodnik Uważam Rze. W rankingu generalnym znalazło się w sumie 9 tytułów prasowych (Rzeczpospolita, Gazeta ...