-
WPTV: telewizja internetowa Wp.pl
Testowany od połowy grudnia projekt telewizji internetowej Wirtualnej Polski ruszył pod adresem wptv.wp.pl w oficjalnej wersji. WP uruchomiła od razu cztery kanały: informacyjny, biznesowy, rozrywkowy oraz erotyczny. Telewizja internetowa WP składa się obecnie z czterech kanałów – News, Rozrywka, Biznes, Erotyka. Wszystkie kanały mają własne ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2006
W grudniu na szczyt rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" po dwóch miesiącach nieobecności wróciła Gazeta Wyborcza. W pierwszej piętnastce najchętniej cytowanych mediów znalazły się aż dwie stacje telewizyjne - TVN i TVN 24 oraz trzy stacje radiowe - Radio ZET, RMF FM i PR1. Bez niespodzianek wśród tygodników opinii - prym wiedzie ...
-
Telewizja na żądanie Interia.tv
Interia.pl uruchomiła platformą multimedialną Interia.tv. Serwis pełni rolę agregatora treści multimedialnych dostępnych w portalu. Użytkownicy oglądać mogą materiały własne dziennikarzy portalu, agencji informacyjnej Reuters, AFP, telewizji TV Biznes, Polsatu, Canal+ oraz materiały produkowane na zlecenie o tematyce motoryzacyjnej, kulturalnej i ...
-
Najczęściej cytowane media 2006
W rocznym zestawieniu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce w 2006 r.", przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów, zwyciężyła Gazeta Wyborcza z wynikiem 15096 cytowań. Wśród stacji telewizyjnych liderem jest TVN, wśród radiowych - Radio ZET. Najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w 2006 roku jest Wprost. Analizę IMM-u przeprowadzono ...
-
TP S.A. zaoszczędzi 100 mln zł na podatkach
Departament Podatków i Opłat Lokalnych Ministerstwa Finansów uznał, że kable sieci technicznych nie podlegają podatkowi od nieruchomości - donosi "Puls Biznesu". Choć o takie rozstrzygnięcie walczyły przede wszystkim telewizje kablowe i operatorzy internetowi, największym beneficjantem może okazać się Telekomunikacja Polska, która jako jedyna ...
-
Najchętniej oglądane programy telewizyjne
Statystyczny Polak od początku roku poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny 27 minut dziennie, z czego 43,6% tego czasu zajęło oglądanie seriali (22%), programów rozrywkowych (11,1%) oraz programów informacyjnych (10,5%) - wynika z raportu TNS OBOP. Wśród najpopularniejszych cyklicznych programów w telewizji znalazły się: zakończone w sobotę (2 ...
-
Reklama w telewizji I-VI 2007
Telewizja TVN miała w pierwszym półroczu 2007 r. największe wpływy reklamowe i tym samym wyprzedziła Polsat - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVN zarobił w pierwszym półroczu 2007 roku na reklamach 1,05 mld zł, czyli o 12,04 proc. więcej niż w tym samym okresie, ale ubiegłego roku. Wpływy Polsatu kształtowały się na poziomie 1,03 mld ...
-
Starlink: reklama w telewizji I-VI 2007
Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w pierwszym półroczu o 16,4 proc. Przychody najszybciej rosły TVN, a najwolniej Polsatowi. Firmy coraz więcej wydają na reklamę telewizyjną. Według obliczeń domu mediowego Starlink w pierwszym półroczu 2007 roku wartość rynku reklamy telewizyjnej wzrosła o 16,4 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Reklamodawcy ...
-
Product placement po polsku
Jakie marki pojawiają się w polskich serialach najczęściej? W czerwcu były to m.in. TVN24, Seat, Nutella, VW i Audi. W ekspozycji brandów przoduje TVN. Firma Pentagon Research przeprowadziła badanie seriali w czterech głównych stacjach telewizyjnych pod kątem ekspozycji produktów, marek i logotypów. Najwięcej ekspozycji zanotowano w serialach ...
-
Pracujący Polacy 2007
Ze zleconego przez PKPP Lewiatan reprezentatywnego badania "Pracujący Polacy 2007" wyłania się obraz społeczeństwa w większości zadowolonego ze swojej pracy i pracodawców, nieobawiającego się bezrobocia, mniej skłonnego do migracji zarobkowej niż by to wynikało z tonu medialnych dyskusji. Według badanych sytuacja ekonomiczna zakładów pracy była ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2007
Sierpniowe zestawienie "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowane przez IMM, nie przyniosło zmian liderów wśród tytułów prasowych, stacji telewizyjnych i portali internetowych. Zaskoczeniem były kolejne wysokie wyniki tygodnika Wprost oraz wysoka liczba cytowań tygodnika Newsweek. Instytut Monitorowania Mediów opracował ranking na ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan IX 2007
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan we wrześniu utrzymał w notowaniu rocznym wysoką pozycję na poziomie 76 pkt. Wcześniejsze przewidywania, że po wzrostowym I kwartale gospodarka będzie sukcesywnie zwalniać, tracą aktualność wobec utrzymującego się wysokiego trendu wzrostowego, najwyraźniej niezakłóconego ostatnimi zawirowaniami na światowych rynkach ...
-
UOKiK: 19 mln zł kary dla TP EmiTel
TP EmiTel - spółka zależna od Telekomunikacji Polskiej, właściciel stacji emitujących sygnał radiowy i telewizyjny, od wielu lat dyskryminuje nadawców publicznych - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Postępowanie zostało wszczęte pod koniec 2005 roku na wniosek Związku Pracodawców Mediów Publicznych. Jego członkowie - Polskie ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan X 2007
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan w październiku kolejny raz pozostał bez zmian, na poziomie 77 pkt. dla indeksu kwartalnego i 76 pkt. dla indeksu rocznego. Stabilne notowania indeksów wskazują na wyraźnie trwały charakter obecnego ożywienia koniunktury, która nie reaguje na zawirowania zagranicznych rynków finansowych, ani na zmiany na scenie ...
-
Reklama w telewizji XI 2007
Polsat zarobił w listopadzie br. najwięcej na reklamach spośród wszystkich stacji telewizyjnych - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Polsat zarobił w listopadzie 2007 roku na reklamach 302,19 mln zł, czyli o 47,76 proc. więcej niż w listopadzie 2006 roku. Wpływy TVN kształtowały się na poziomie 264,93 mln zł. Kanał zarobił o 0,51 proc. ...
-
Reklama w telewizji 2007
Polsat miał największe wpływy reklamowe spośród wszystkich stacji telewizyjnych w 2007 roku - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Polsat zarobił na reklamach w 2007 roku 2,23 mld zł, czyli o 16,94 proc. więcej niż w 2006 roku. Na drugim miejscu, pod względem wpływów reklamowych, znalazł się TVN z 2,17 mld zł (wzrost o 6,7 proc.). Spośród ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan XII 2007
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan pozostał na poziomie z poprzedniego miesiąca w notowaniu rocznym i poprawił o jeden punkt notowania kwartalne. Tempo wzrostu PKB w ostatnim kwartale było zbliżone do poprzednich notowań, a dla całego roku można je szacować na ok. 6,6 proc. Niestety wstępnie policzony indeks roczny dla 2008 roku wykazuje spadek, o ...
-
Polacy a telewizja cyfrowa
Zaledwie 23 proc. Polaków wie, że w 2014 r. sygnał telewizyjny będzie nadawany wyłącznie cyfrowo - wynika z badań On Board PR i PBS DGA. 77 proc. ankietowanych Polaków nie słyszało o tym, że za 6 lat w Polsce sygnał radiowy i telewizyjny będzie odbierany wyłącznie drogą cyfrową. Wiedzę na ten temat ma tylko 23 proc. badanych. Znaczna część Polaków ...
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne II 2008
Telewizji TVN wzrósł w lutym 2008 r. udział w rynku w porównaniu z lutym 2007 r., a TVP1, TVP2 i Polsat traciły widzów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVP1, najchętniej oglądana stacja telewizyjna, miała w lutym 2008 r. 23,82 proc. udziałów w rynku. W lutym 2007 r. kształtował się on na poziomie 24,1 proc. Na drugim miejscu znalazła ...
-
Telewizja cyfrowa wg Polaków
87 proc. Polaków chce darmowego dostępu do podstawowych programów TV w cyfrowej jakości. 78 proc. pytanych, uważa, że dostęp do platformy cyfrowej powinna zapewnić telewizja publiczna - wynika z badań TNS OBOP przeprowadzonych dla Instytutu Globalizacji. Polacy chcieliby, aby telewizja publiczna uruchomiła polską platformę cyfrową, która powinna ...
-
Wielkanoc z TV: co oglądamy w święta?
Polacy w święta spędzili przed telewizorem średnio 5 godzin i 17 minut, a najwięcej widzów miał serial "M jak miłość" - wynika z danych AGB NMR. Podczas tegorocznych świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję przez średnio 5 godzin i 17 minut, czyli o 3 minuty krócej niż przed rokiem. Najpopularniejszą propozycją programową wyemitowaną w czasie ...
-
Majowy weekend a preferencje telewizyjne
Podczas długiego weekendu statystyczny Polak spędził przed telewizorem 4 godziny i 16 minut - wynika z raportu AGB NMR. Jak wynika z danych AGB NMR, w czasie tegorocznej majówki telewizję oglądano o 12 minut dłużej, niż przed rokiem. Widzowie najchętniej wybierali seriale. "Ranczo" (TVP1) oglądało w niedzielę 7,21 mln widzów, a "Na dobre i na złe" ...
-
Weekendy majowe a telewizja 2008
W czasie długich weekendów w 2008 roku statystyczny Polak spędził przed telewizorem prawie 3 godziny 50 minut, czyli średnio o ponad pół godziny więcej w porównaniu do analogicznych okresów w 2007 r. - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP. Wielu Polaków czas majowego odpoczynku przeznacza na oglądanie telewizji. W czasie długich ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2008
W kwietniowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowanym przez Instytut Monitorowania Mediów zwyciężył Dziennik. W rankingu silnie reprezentowane są tygodniki opinii oraz stacje radiowe i telewizyjne, natomiast zabrakło tabloidów. W kwietniu na pierwsze miejsce zestawienia awansował Dziennik, który był cytowany 1012 razy. ...
-
KPRU II zahamuje rozwój Polski
1 lipca 2008 r. Rada Ministrów uchwaliła Krajowy Plan Rozdziału Uprawnień do emisji CO2 na lata 2008-2012 (KPRU II). Jak poinformowała PKPP Lewiatan, w zależności od ilości przyznanych uprawnień do emisji dwutlenku węgla firmy przyjmą odpowiednie kierunki działań na najbliższe 5 lat. Jednak wiele z nich otrzymało limity niższe niż w latach ...
-
Rachunki domowe a formy płatności 2008
Rynek płatności masowych rozwija się dynamicznie, a wraz z nim poszerza się oferta form płatności. Polacy podchodzą jednak do rachunków tradycyjnie. Wolą bankowe i pocztowe okienko, nie nowoczesne formy dokonywania opłat jak przelewy internetowe, punkty opłat, czy zlecenia telefoniczne. Rachunki powierzamy zaufanym instytucjom, a wysokości ...
-
Telewizja HD: FreeSat wzorem dla TVP
Przykład BBC, w zakresie udanej cyfryzacji nadawcy publicznego, powinien być stawiany za wzór, lecz możliwy do osiągnięcia także dla Polski. FreeSat jest platformą nie tylko telewizji i radia cyfrowego, lecz także programów HD, serwisów interaktywnych, dostępnych bez opłaty, bez umów i finansowanych jedynie z wpływów abonamentowych - wynika z ...
-
Sytuacja gospodarcza Polski wg Lewiatana
Rząd prognozuje wzrost PKB w 2008 r. o 5,5%. PKPP Lewiatan uważa te prognozy za przeszacowane i oczekuje wzrostu PKB na poziomie 5,2-5,3%. Zdaniem ekspertów ciągle jednak, na tle silnego osłabienia koniunktury gospodarczej w pozostałych krajach UE, polska gospodarka jest oazą, w której toczy się normalne życie. Pytanie, czy starczy nam ...
-
Dziennik telewizyjny: co przyciąga widza?
Oglądalność programów informacyjnych we wrześniu spadła. Także dzienniki telewizyjne tracą widzów. Jak podaje dziennik Polska, widownia "Wiadomości" w zeszłym miesiącu wynosiła 4,4 mln osób - to o 12 proc. mniej niż rok wcześniej. Podobne spadki zanotowały "Wydarzenia" (2,3 mln widzów - mniej o 11,7 proc. niż rok wcześniej) i "Panorama" (1,4 mln ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan XI 2008
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan w listopadzie stracił kolejne dwa punkty w notowaniu kwartalnym i jeden punkt w notowaniu rocznym. Wrześniowy wstrząs w finansach światowych zaczyna być coraz mocniej odczuwalny również w Polsce. Już w trzecim kwartale doszło do załamania nakładów inwestycyjnych, a ostatnio także dynamiki sprzedaży detalicznej. Jednak ...
-
Operatorzy komórkowi tworzą nową spółkę
Prezes UOKiK wydała zgodę na utworzenie przez P4, Polkomtel, PTC i Centertel nowego przedsiębiorcy. Nowo utworzona spółka weźmie udział w przetargu ogłoszonym przez Prezesa UKE na operatora telewizji mobilnej w standardzie DVB-H. W sierpniu 2008 r. czterech największych operatorów komórkowych zgłosiło do Urzędu zamiar koncentracji polegającej na ...
-
Branża PR w mediach I 2009
W styczniu zainteresowanie mediów zagadnieniami PR nadal utrzymywało się na wysokim poziomie. W opisywanym miesiącu w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym o zasięgu regionalnym, ukazało się aż 390 publikacji związanych z PR-em - wynika z raportu PRoto. Jak wynika z zestawienia, pomimo rezygnacji z analizy prasy ...
-
Czas oglądania telewizji dłuższy u kobiet
W 2008 roku statystyczna Polka powyżej 16. roku życia przeznaczyła na oglądanie telewizji średnio 3 godz. 48 min. dziennie. To o ponad 21 minut więcej w porównaniu do mężczyzn w tym samym wieku - wynika z badania TNS OBOP. Z analizy elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej (badanie telemetryczne), realizowanego przez TNS OBOP od 1997 wynika, ...
-
Branża PR w mediach II 2009
W lutym 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się aż 436 publikacji związanych z PR-em. To o 46 materiałów więcej niż w styczniu - wynika z raportu PRoto. Pierwsze miejsce wśród tematów zajął PR polityczny (w zestawieniu znajdują się 294 publikacje związane z tym ...
-
Sytuacja ekonomiczna dużych firm 2009
Ponad 75% dużych firm uważa, że kryzys wpłynie negatywnie na ich działalność. Ponad 1/3 zakłada, że będzie musiała ograniczyć produkcję i sprzedaż w Polsce, a co piąta na rynkach zagranicznych. Bardzo duża niepewność dotyczy planów zatrudnienia, bo prawie 28 % dużych przedsiębiorstw już podjęło decyzję o zwolnieniach, a dalsze 27% jest gotowe je ...