-
Reklama w motoryzacji VIII 2006
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w sierpniu spółka Toyota Motor Poland - podaje Samar, powołując się na dane firmy Expert-Monitor . Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły prawie 4 mln zł. Drugą pozycję zdobyła firma Peugeot Polska, ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan IX 2006
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan, po systematycznym wzroście od pół roku, wydaje się stabilizować na poziomie blisko 80 punktów. Poziom indeksu odzwierciedla stabilne ekonomiczne podstawy obecnego ożywienia gospodarczego. Pojawia się pytanie, czy nieustające zawirowania polityczne go nie osłabią. Indeks Biznesu Polskiej Konfederacji Pracodawców ...
-
PayPal dostępny po polsku
eBay Polska ogłosił integrację internetowego serwisu aukcyjnego eBay.pl z systemem płatności PayPal, pozwalającym na szybkie i bezpieczne przelewy w trybie online. PayPal wchodzi na polski rynek, oferując lokalną witrynę www.paypal.pl, obsługę klienta w języku polskim oraz możliwości płacenia w złotych i wypłacania pieniędzy na konto w polskim ...
-
WPTV: telewizja internetowa Wp.pl
Testowany od połowy grudnia projekt telewizji internetowej Wirtualnej Polski ruszył pod adresem wptv.wp.pl w oficjalnej wersji. WP uruchomiła od razu cztery kanały: informacyjny, biznesowy, rozrywkowy oraz erotyczny. Telewizja internetowa WP składa się obecnie z czterech kanałów – News, Rozrywka, Biznes, Erotyka. Wszystkie kanały mają własne ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2006
W grudniu na szczyt rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" po dwóch miesiącach nieobecności wróciła Gazeta Wyborcza. W pierwszej piętnastce najchętniej cytowanych mediów znalazły się aż dwie stacje telewizyjne - TVN i TVN 24 oraz trzy stacje radiowe - Radio ZET, RMF FM i PR1. Bez niespodzianek wśród tygodników opinii - prym wiedzie ...
-
Telewizja na żądanie Interia.tv
Interia.pl uruchomiła platformą multimedialną Interia.tv. Serwis pełni rolę agregatora treści multimedialnych dostępnych w portalu. Użytkownicy oglądać mogą materiały własne dziennikarzy portalu, agencji informacyjnej Reuters, AFP, telewizji TV Biznes, Polsatu, Canal+ oraz materiały produkowane na zlecenie o tematyce motoryzacyjnej, kulturalnej i ...
-
Najczęściej cytowane media 2006
W rocznym zestawieniu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce w 2006 r.", przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów, zwyciężyła Gazeta Wyborcza z wynikiem 15096 cytowań. Wśród stacji telewizyjnych liderem jest TVN, wśród radiowych - Radio ZET. Najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w 2006 roku jest Wprost. Analizę IMM-u przeprowadzono ...
-
TP S.A. zaoszczędzi 100 mln zł na podatkach
Departament Podatków i Opłat Lokalnych Ministerstwa Finansów uznał, że kable sieci technicznych nie podlegają podatkowi od nieruchomości - donosi "Puls Biznesu". Choć o takie rozstrzygnięcie walczyły przede wszystkim telewizje kablowe i operatorzy internetowi, największym beneficjantem może okazać się Telekomunikacja Polska, która jako jedyna ...
-
Najchętniej oglądane programy telewizyjne
Statystyczny Polak od początku roku poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny 27 minut dziennie, z czego 43,6% tego czasu zajęło oglądanie seriali (22%), programów rozrywkowych (11,1%) oraz programów informacyjnych (10,5%) - wynika z raportu TNS OBOP. Wśród najpopularniejszych cyklicznych programów w telewizji znalazły się: zakończone w sobotę (2 ...
-
Reklama w telewizji I-VI 2007
Telewizja TVN miała w pierwszym półroczu 2007 r. największe wpływy reklamowe i tym samym wyprzedziła Polsat - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVN zarobił w pierwszym półroczu 2007 roku na reklamach 1,05 mld zł, czyli o 12,04 proc. więcej niż w tym samym okresie, ale ubiegłego roku. Wpływy Polsatu kształtowały się na poziomie 1,03 mld ...
-
Starlink: reklama w telewizji I-VI 2007
Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w pierwszym półroczu o 16,4 proc. Przychody najszybciej rosły TVN, a najwolniej Polsatowi. Firmy coraz więcej wydają na reklamę telewizyjną. Według obliczeń domu mediowego Starlink w pierwszym półroczu 2007 roku wartość rynku reklamy telewizyjnej wzrosła o 16,4 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Reklamodawcy ...
-
Product placement po polsku
Jakie marki pojawiają się w polskich serialach najczęściej? W czerwcu były to m.in. TVN24, Seat, Nutella, VW i Audi. W ekspozycji brandów przoduje TVN. Firma Pentagon Research przeprowadziła badanie seriali w czterech głównych stacjach telewizyjnych pod kątem ekspozycji produktów, marek i logotypów. Najwięcej ekspozycji zanotowano w serialach ...
-
Pracujący Polacy 2007
Ze zleconego przez PKPP Lewiatan reprezentatywnego badania "Pracujący Polacy 2007" wyłania się obraz społeczeństwa w większości zadowolonego ze swojej pracy i pracodawców, nieobawiającego się bezrobocia, mniej skłonnego do migracji zarobkowej niż by to wynikało z tonu medialnych dyskusji. Według badanych sytuacja ekonomiczna zakładów pracy była ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2007
Sierpniowe zestawienie "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowane przez IMM, nie przyniosło zmian liderów wśród tytułów prasowych, stacji telewizyjnych i portali internetowych. Zaskoczeniem były kolejne wysokie wyniki tygodnika Wprost oraz wysoka liczba cytowań tygodnika Newsweek. Instytut Monitorowania Mediów opracował ranking na ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan IX 2007
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan we wrześniu utrzymał w notowaniu rocznym wysoką pozycję na poziomie 76 pkt. Wcześniejsze przewidywania, że po wzrostowym I kwartale gospodarka będzie sukcesywnie zwalniać, tracą aktualność wobec utrzymującego się wysokiego trendu wzrostowego, najwyraźniej niezakłóconego ostatnimi zawirowaniami na światowych rynkach ...
-
UOKiK: 19 mln zł kary dla TP EmiTel
TP EmiTel - spółka zależna od Telekomunikacji Polskiej, właściciel stacji emitujących sygnał radiowy i telewizyjny, od wielu lat dyskryminuje nadawców publicznych - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Postępowanie zostało wszczęte pod koniec 2005 roku na wniosek Związku Pracodawców Mediów Publicznych. Jego członkowie - Polskie ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan X 2007
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan w październiku kolejny raz pozostał bez zmian, na poziomie 77 pkt. dla indeksu kwartalnego i 76 pkt. dla indeksu rocznego. Stabilne notowania indeksów wskazują na wyraźnie trwały charakter obecnego ożywienia koniunktury, która nie reaguje na zawirowania zagranicznych rynków finansowych, ani na zmiany na scenie ...
-
Reklama w telewizji XI 2007
Polsat zarobił w listopadzie br. najwięcej na reklamach spośród wszystkich stacji telewizyjnych - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Polsat zarobił w listopadzie 2007 roku na reklamach 302,19 mln zł, czyli o 47,76 proc. więcej niż w listopadzie 2006 roku. Wpływy TVN kształtowały się na poziomie 264,93 mln zł. Kanał zarobił o 0,51 proc. ...
-
Reklama w telewizji 2007
Polsat miał największe wpływy reklamowe spośród wszystkich stacji telewizyjnych w 2007 roku - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Polsat zarobił na reklamach w 2007 roku 2,23 mld zł, czyli o 16,94 proc. więcej niż w 2006 roku. Na drugim miejscu, pod względem wpływów reklamowych, znalazł się TVN z 2,17 mld zł (wzrost o 6,7 proc.). Spośród ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan XII 2007
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan pozostał na poziomie z poprzedniego miesiąca w notowaniu rocznym i poprawił o jeden punkt notowania kwartalne. Tempo wzrostu PKB w ostatnim kwartale było zbliżone do poprzednich notowań, a dla całego roku można je szacować na ok. 6,6 proc. Niestety wstępnie policzony indeks roczny dla 2008 roku wykazuje spadek, o ...
-
Polacy a telewizja cyfrowa
Zaledwie 23 proc. Polaków wie, że w 2014 r. sygnał telewizyjny będzie nadawany wyłącznie cyfrowo - wynika z badań On Board PR i PBS DGA. 77 proc. ankietowanych Polaków nie słyszało o tym, że za 6 lat w Polsce sygnał radiowy i telewizyjny będzie odbierany wyłącznie drogą cyfrową. Wiedzę na ten temat ma tylko 23 proc. badanych. Znaczna część Polaków ...
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne II 2008
Telewizji TVN wzrósł w lutym 2008 r. udział w rynku w porównaniu z lutym 2007 r., a TVP1, TVP2 i Polsat traciły widzów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVP1, najchętniej oglądana stacja telewizyjna, miała w lutym 2008 r. 23,82 proc. udziałów w rynku. W lutym 2007 r. kształtował się on na poziomie 24,1 proc. Na drugim miejscu znalazła ...
-
Telewizja cyfrowa wg Polaków
87 proc. Polaków chce darmowego dostępu do podstawowych programów TV w cyfrowej jakości. 78 proc. pytanych, uważa, że dostęp do platformy cyfrowej powinna zapewnić telewizja publiczna - wynika z badań TNS OBOP przeprowadzonych dla Instytutu Globalizacji. Polacy chcieliby, aby telewizja publiczna uruchomiła polską platformę cyfrową, która powinna ...
-
Wielkanoc z TV: co oglądamy w święta?
Polacy w święta spędzili przed telewizorem średnio 5 godzin i 17 minut, a najwięcej widzów miał serial "M jak miłość" - wynika z danych AGB NMR. Podczas tegorocznych świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję przez średnio 5 godzin i 17 minut, czyli o 3 minuty krócej niż przed rokiem. Najpopularniejszą propozycją programową wyemitowaną w czasie ...
-
Majowy weekend a preferencje telewizyjne
Podczas długiego weekendu statystyczny Polak spędził przed telewizorem 4 godziny i 16 minut - wynika z raportu AGB NMR. Jak wynika z danych AGB NMR, w czasie tegorocznej majówki telewizję oglądano o 12 minut dłużej, niż przed rokiem. Widzowie najchętniej wybierali seriale. "Ranczo" (TVP1) oglądało w niedzielę 7,21 mln widzów, a "Na dobre i na złe" ...
-
Weekendy majowe a telewizja 2008
W czasie długich weekendów w 2008 roku statystyczny Polak spędził przed telewizorem prawie 3 godziny 50 minut, czyli średnio o ponad pół godziny więcej w porównaniu do analogicznych okresów w 2007 r. - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP. Wielu Polaków czas majowego odpoczynku przeznacza na oglądanie telewizji. W czasie długich ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2008
W kwietniowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowanym przez Instytut Monitorowania Mediów zwyciężył Dziennik. W rankingu silnie reprezentowane są tygodniki opinii oraz stacje radiowe i telewizyjne, natomiast zabrakło tabloidów. W kwietniu na pierwsze miejsce zestawienia awansował Dziennik, który był cytowany 1012 razy. ...
-
KPRU II zahamuje rozwój Polski
1 lipca 2008 r. Rada Ministrów uchwaliła Krajowy Plan Rozdziału Uprawnień do emisji CO2 na lata 2008-2012 (KPRU II). Jak poinformowała PKPP Lewiatan, w zależności od ilości przyznanych uprawnień do emisji dwutlenku węgla firmy przyjmą odpowiednie kierunki działań na najbliższe 5 lat. Jednak wiele z nich otrzymało limity niższe niż w latach ...
-
Rachunki domowe a formy płatności 2008
Rynek płatności masowych rozwija się dynamicznie, a wraz z nim poszerza się oferta form płatności. Polacy podchodzą jednak do rachunków tradycyjnie. Wolą bankowe i pocztowe okienko, nie nowoczesne formy dokonywania opłat jak przelewy internetowe, punkty opłat, czy zlecenia telefoniczne. Rachunki powierzamy zaufanym instytucjom, a wysokości ...
-
Telewizja HD: FreeSat wzorem dla TVP
Przykład BBC, w zakresie udanej cyfryzacji nadawcy publicznego, powinien być stawiany za wzór, lecz możliwy do osiągnięcia także dla Polski. FreeSat jest platformą nie tylko telewizji i radia cyfrowego, lecz także programów HD, serwisów interaktywnych, dostępnych bez opłaty, bez umów i finansowanych jedynie z wpływów abonamentowych - wynika z ...
-
Sytuacja gospodarcza Polski wg Lewiatana
Rząd prognozuje wzrost PKB w 2008 r. o 5,5%. PKPP Lewiatan uważa te prognozy za przeszacowane i oczekuje wzrostu PKB na poziomie 5,2-5,3%. Zdaniem ekspertów ciągle jednak, na tle silnego osłabienia koniunktury gospodarczej w pozostałych krajach UE, polska gospodarka jest oazą, w której toczy się normalne życie. Pytanie, czy starczy nam ...
-
Dziennik telewizyjny: co przyciąga widza?
Oglądalność programów informacyjnych we wrześniu spadła. Także dzienniki telewizyjne tracą widzów. Jak podaje dziennik Polska, widownia "Wiadomości" w zeszłym miesiącu wynosiła 4,4 mln osób - to o 12 proc. mniej niż rok wcześniej. Podobne spadki zanotowały "Wydarzenia" (2,3 mln widzów - mniej o 11,7 proc. niż rok wcześniej) i "Panorama" (1,4 mln ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan XI 2008
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan w listopadzie stracił kolejne dwa punkty w notowaniu kwartalnym i jeden punkt w notowaniu rocznym. Wrześniowy wstrząs w finansach światowych zaczyna być coraz mocniej odczuwalny również w Polsce. Już w trzecim kwartale doszło do załamania nakładów inwestycyjnych, a ostatnio także dynamiki sprzedaży detalicznej. Jednak ...
-
Operatorzy komórkowi tworzą nową spółkę
Prezes UOKiK wydała zgodę na utworzenie przez P4, Polkomtel, PTC i Centertel nowego przedsiębiorcy. Nowo utworzona spółka weźmie udział w przetargu ogłoszonym przez Prezesa UKE na operatora telewizji mobilnej w standardzie DVB-H. W sierpniu 2008 r. czterech największych operatorów komórkowych zgłosiło do Urzędu zamiar koncentracji polegającej na ...
-
Branża PR w mediach I 2009
W styczniu zainteresowanie mediów zagadnieniami PR nadal utrzymywało się na wysokim poziomie. W opisywanym miesiącu w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym o zasięgu regionalnym, ukazało się aż 390 publikacji związanych z PR-em - wynika z raportu PRoto. Jak wynika z zestawienia, pomimo rezygnacji z analizy prasy ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei