-
CSR 24/7: ranking przesiębiorstw 2009
8 kwietnia 2009 roku opublikowane zostały wyniki rankingu "CSR 24/7" przeprowadzonego przez międzynarodową firmę doradczą Braun & Partners oraz Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Badanie dotyczyło wiarygodności działań odpowiedzialnego biznesu (CSR – Corporate Social Responsibility) prowadzonych przez największe firmy w Polsce ...
-
Branża PR w mediach III 2009
Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską dwa pierwsze miejsca w marcowym raporcie PRoto zajęły stacje telewizyjne: Superstacja (38) oraz TVN24 (17). W opisywanym miesiącu zdecydowanym liderem wśród tematów ponownie został PR polityczny (110 publikacji związanych z tym zagadnieniem). W marcu 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz ...
-
Plany inwestycyjne firm a kryzys
Z kwietniowych badań PKPP Lewiatan wynika, że mimo kryzysu większość polskich przedsiębiorstw przygotowuje plany inwestycyjne. Jeśli firmy rezygnują z inwestycji, to przede wszystkim w rzeczowy majątek trwały. Fundusze unijne są traktowane jako swego rodzaju poduszka bezpieczeństwa - większość badanych uważa, że powinny one pomagać firmom rozwijać ...
-
Branża PR w mediach V 2009
W maju 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych ukazało się aż 541 publikacji związanych z PR-em. To o 120 proc. publikacji więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku i najwięcej od początku sporządzania raportu o wizerunku branży PR w mediach - podał portal PRoto. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę ...
-
Internet, TV i telefon od TP SA
Telekomunikacja Polska udostępniła nowy pakiet usług składający się z dostępu do Internetu, cyfrowej telewizji oraz telefonii internetowej. Wszystkie trzy usługi TP oferuje w jednej cenie. Nowa oferta jest dostępna w kilku wariantach. Użytkownicy mogą wybrać jedną z 3 opcji prędkości Internetu (512 kb/s, 1 Mb/s lub 2 Mb/s) oraz usługę telewizyjną ...
-
Wakacje a oglądanie telewizji 2009
W tegoroczne wakacje (lipiec-sierpień 2009) statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio 2 godz. 53 min. dziennie. Jest to o prawie 2 minuty krócej niż w analogicznym okresie 2008 r. Najwięcej czasu przed telewizorami Polacy spędzali w wakacyjne niedziele – średnio 3 godziny 37 min. Wakacyjny rekord oglądalności - 4 godziny i 1 minuta - ...
-
Cyfryzacja w Polsce wciąż nieznana
Blisko co drugi Polak nie słyszał o tym, że w połowie 2013 roku telewizory przestaną odbierać sygnał analogowy i konieczne będzie dostosowanie sprzętu do odbioru sygnału cyfrowego - wynika z badań przeprowadzonych przez PBS DGA na zlecenie platformy cyfrowej CYFRA+. 48% Polaków wciąż nie jest świadomych faktu, że w połowie 2013 roku sygnał ...
-
Google: nowe opcje wyszukiwania
Użytkownicy polskiej wersji wyszukiwarki Google.pl mogą już korzystać z nowych opcji wyszukiwania. Dzięki udostępnionym właśnie narzędziom można zawęzić i doprecyzować kryteria dla oczekiwanych wyników, które w efekcie będą dopasowane do potrzeb użytkownika, odsyłając go do wyselekcjonowanych źródeł. Opcje wyszukiwania, widoczne po lewej stronie ...
-
Branża PR w mediach XII 2009
W grudniu 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się 260 publikacji związanych z PR-em. To prawie tyle samo publikacji co w listopadzie 2009 roku (259) i o 34 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku. Analiza zakwalifikowanych publikacji wykazała, że zdecydowana ...
-
Telewizja i Internet zamiast kina
Wychodziliśmy mniej do barów i restauracji, ale nasze plany wakacyjne i związane z nimi wydatki pozostały bez zmian. Najwięcej wolnego czasu poświęcaliśmy na surfowanie po Internecie, który, obok telewizji, stał się dla Polaków podstawowym źródłem informacji o kryzysie - to wyniki europejskiego badania preferencji widzów zrealizowanego przez UPC. ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan I 2010
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan w styczniu odnotował wzrost o jeden punkt w ujęciu kwartalnym i o siedem punktów w notowaniu rocznym. Tym samym indeks roczny wrócił do poziomu sprzed recesji. Odżywa popyt wewnętrzny, utrzymuje się dobre tempo wzrostu spożycia indywidualnego, zahamowany został spadek inwestycji. Mimo rosnącego deficytu i zadłużenia ...
-
Zła jakość obsługi klienta kosztuje 8,8 mld EUR
Niski poziom obsługi klienta ma negatywne konsekwencje dla przedsiębiorstw w Polsce, bezpośrednio przyczyniając się do utraty przychodów firm. Straty te sięgają 8,8 mld euro rocznie. Wśród branż, które są w największym stopniu narażone na ryzyko strat znalazły się: usługi bezprzewodowe, telewizja kablowa i satelitarna oraz usługi finansowe i ...
-
Podnoszenie kwalifikacji pracowników jest koniecznością
Prognozuje się, że sytuacja na rynku pracy w 2010 r. będzie stabilna, a nawet możliwe jest niewielkie ożywienie. Polskim przedsiębiorcom zaczyna coraz bardziej zależeć na "jakości" pracowników niż na ich ilości - wynika z badania PKPP Lewiatan. Zatem, aby podnieść kwalifikacje pracowników, trzeba zainwestować w rozwój ich umiejętności i ...
-
Plany inwestycyjne firm na 2010 r.
Deklaracje przedsiębiorstw dotyczące wzrostu inwestycji w 2010 r. pozwalają zakładać, że wartość inwestycji przedsiębiorstw wzrośnie o 6-7 proc. w stosunku do poziomu z 2009 r. To jednak ciągle zbyt mało jak na potrzeby silniejszego przyspieszenia wzrostu gospodarczego w Polsce - podał PKPP Lewiatan. Wzrost gospodarczy liczony przez urzędy ...
-
Sektor MSP a Internetowa Rewolucja
Google, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan i home.pl wraz z patronem Internetowej Rewolucji Ministerstwem Gospodarki ogłosiły pierwsze wyniki akcji zainaugurowanej pod koniec 2009 roku. Ponad 10 000 firm dołączyło do Internetowej Rewolucji, rozpoczynając swoją przygodę z Internetem. W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i ...
-
Branża PR w mediach IV 2010
W kwietniu 2010 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazały się 183 publikacje związane z PR-em. To o 62 proc. publikacji mniej niż w kwietniu 2009 roku i o 40 proc. mniej niż w marcu 2010 roku - wynika z raportu PRoto. W opisywanym miesiącu, najczęściej poruszanym tematem był PR ...
-
BenQ MK2443 - monitor i TV w jednym
BenQ wprowadza na polski rynek nowy modelu - uniwersalnego monitora i odbiornika telewizji cyfrowej w jednym - BenQ MK2443, o przekątnej obrazu 23,6 cala i rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli. Ma on zaspokajać zapotrzebowanie na komputerowe monitory o dużej przekątnej obrazu, a z drugiej strony, na rosnące zainteresowanie urządzeniami oferującymi ...
-
Polacy i "lewe" zwolnienia
Co drugi polski pracownik korzysta lub nie widzi nic złego w korzystaniu z "lewego" zwolnienia lekarskiego - tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez portal Praca.pl. Jedynie 50 proc. ankietowanych zdecydowanie zadeklarowało, że jest to oszustwo i nie wolno tego robić. W ankiecie portalu Praca.pl zadano jedno, proste pytanie: Czy zdarzyło Ci się ...
-
Polskie firmy a innowacyjność
Tylko niewiele ponad 20 proc. polskich przedsiębiorstw wprowadza innowacje, tymczasem średnia dla UE wynosi 39,5 proc., a w Niemczech przekracza 70 proc. Badania przeprowadzone przez PKPP Lewiatan oraz Deloitte wskazują jednak, że rodzimi przedsiębiorcy coraz częściej stawiają na innowacyjność swojej firmy, oceniając inwestycje w innowacje jako ...
-
Duże firmy gotowe na inwestycje
Duże firmy to niespełna 0,2% ogólnej liczby przedsiębiorstw w Polsce (3,4 tys.), a jednak wypracowują one aż 1/3 PKB wytwarzanego przez ten sektor i prawie 25% całego PKB. Pracuje w nich ponad 40% osób zatrudnionych w sektorze przedsiębiorstw, a ich inwestycje to ponad 50% wartości inwestycji wszystkich firm. Z drugiej edycji badania "Monitoring ...
-
Cyfrowy Polsat: większy pakiet Internet
Cyfrowy Polsat wprowadza modyfikacje swojej oferty usług zintegrowanych. W ramach abonamentu za telewizję można otrzymać w prezencie jeszcze większy pakiet danych w usłudze Internet, przyznawany teraz na cały okres trwania umowy. Obniżono też ceny modemów. Od 1 czerwca br. w ramach Multioferty klient kupując pakiet kanałów telewizyjnych, ...
-
Oglądalność TV w wakacje 2010
Podczas tegorocznych wakacji (lipiec - sierpień 2010) statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio 3 godziny i 5 minut dziennie. Jest to o ponad 12 minut dłużej niż w analogicznym okresie 2009 r. - podał TNS OBOP. Najwięcej czasu przed telewizorami Polacy spędzali w wakacyjne niedziele – średnio 3 godziny 48 minut. Wakacyjny rekord ...
-
Tańsza Neostrada
Od 1 października Telekomunikacja Polska obniżki cen neostrady. Staniały - średnio o ponad 20% - wszystkie dostępne w ofercie opcje prędkości, od 512 kbs do 20 Mbs. Dla przykładu, neostradę o prędkości 6 Mbs można teraz kupić w dotychczasowej cenie opcji 1 Mbs, a opcję 20 Mbs w cenie 2 Mbs. Spadły także ceny neostrady z telewizją. Tak duża obniżka ...
-
Internet Cyfrowego Polsatu dla każdego
Cyfrowy Polsat umożliwił zakup swojego Internetu na promocyjnych warunkach wszystkim osobom zainteresowanym usługą i mieszkającym w jej zasięgu, bez konieczności posiadania telewizji operatora. Podstawowy pakiet danych jest dostępny od 1 zł miesięcznie. Zmianom w ofercie towarzyszy także promocja podwojenia danych i promocyjne ceny modemów. „ ...
-
Pracownicy o rynku pracy w Polsce 2010
Pracujący Polacy na ogół dobrze oceniają organizację i warunki pracy panujące w zatrudniających ich przedsiębiorstwach: przeszło 80 proc. twierdzi, że w ich firmach praca jest dobrze zorganizowana, ponad 90 proc. oświadcza, że przestrzega się zasad bezpieczeństwa i higieny pracy - wynika z badań, które na zlecenie PKPP Lewiatan przeprowadziła w ...
-
Monitor BenQ BL2400PT LED
Firma BenQ zaprezentowała najnowszy model monitora z serii BL - BL2400PT LED o przekątnej obrazu 24' Wide. Monitor przeznaczony jest dla odbiorców biznesowych oraz wymagających użytkowników domowych. Matryca VA zapewnia dobrą jakość obrazu i szersze pole widzenia - 178o w pionie i poziomie. Monitor ma szeroki zakres regulacji położenia matrycy: ...
-
Gospodarka polska 2010 wg PKPP Lewiatan
W 2010 r. polska gospodarka powoli rosła. W efekcie po trzech kwartałach PKB było wyższe o 3,6 proc. w stosunku do tego samego okresu w 2009 r. Możemy przewidywać, że w całym 2010 r. PKB wzrośnie o 3,8 proc. Głównym motorem wzrostu była i jest konsumpcja indywidualna. Ale wzrost gospodarczy - jak podaje PKPP Lewiatan - jest cały czas wspierany ...
-
Rynek telewizyjny w 2010 roku
W 2010 roku statystyczny Polak poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny i 42 minuty dziennie, czyli o ponad 7 minut więcej niż rok wcześniej - podaje raport sporządzony przez TNS OBOP. Jak wynika z raportu, najpopularniejszą stacją pozostała TVP1 - udziały stacji wyniosły 19,56%. W porównaniu z rokiem poprzednim oznacza to spadek o 1,9 pkt. proc ...
-
Bezrobocie w Polsce i UE okiem PKPP Lewiatan
W UE27 bezrobotnych było w listopadzie 2010 r. 23,2 mln osób. Stopa bezrobocia w krajach UE27 wyniosła 9,6%. Według ekspertów PKPP Lewiatan, to pogorszenie sytuacji w stosunku do listopada 2009 r., gdy stopa bezrobocia w EU27 wynosiła 9,4%, a bezrobocie było niższe o 606 tys. osób. W Polsce stopa bezrobocia rejestrowanego na koniec grudnia ...
-
Polskie przedsiębiorstwa w 2011 wg PKPP Lewiatan
Nie jesteśmy już "zieloną wyspą". Na mapie Europy zazieleniło się dość mocno. Z danych PKPP Lewiatan wynika, że trzeci kwartał 2010 r. tylko trzy kraje UE27 zakończyły ujemną zmianą PKB (r/r). Dynamika wzrostu naszego PKB także nie jest już najwyższa - szybciej rozwijają się Szwecja i Estonia. Kilka innych gospodarek goni nas po piętach. Można ...
-
Polscy seniorzy a oglądanie telewizji
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP, w ubiegłym roku osoby w wieku powyżej 60. roku życia spędziły przed telewizorem średnio 5 godzin i 15 minuty dziennie, o 1 godzinę i 33 minuty więcej niż statystyczny Polak. Statystyczny senior najchętniej wybierał stacje publiczne (TVP1 i TVP 2), a wśród oferty programowej - seriale, programy ...
-
Najczęściej cytowane media 2010
Bezapelacyjnym zwycięzcą rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów roku 2010 jest Rzeczpospolita. Drugie miejsce zajmuje Gazeta Wyborcza, na trzecim Dziennik Gazeta Prawna. Najbardziej opiniotwórczą telewizją jest TVN24 a rozgłośnią radiową: RMF FM (odpowiednio czwarte i piąte miejsce w rankingu głównym). Wśród portali zwyciężył onet.pl, Puls ...
-
Płatności masowe w Polsce w 2009 r.
Płatności masowe to płatności wykonywane cyklicznie, z reguły co miesiąc, za najpopularniejsze usługi dla gospodarstw domowych. Na przestrzeni lat 2006-2009 nastąpił wzrost udziału bezgotówkowych płatności masowych z 17% do ponad 33% w ogólnej liczbie płatności cyklicznych. Najpopularniejszy sposób płatności za rachunki to płatność gotówką na ...
-
Polacy a transmisja skoków narciarskich
Do tej pory telewizja publiczna zarobiła dzięki Małyszowi 272 mln PLN, a konkurs z udziałem naszego wielkiego skoczka podczas Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City przyciągnął aż 13,8 mln Polaków i był najlepiej oglądanym programem w historii pomiaru telemetrycznego TNS OBOP. Według TNS OBOP, średnia widownia transmisji skoków narciarskich w ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 12/2011
Nie brakuje dziś czynników zagrożenia stabilności politycznej i finansowej na świecie, ludzie obawiają się więc o swoją przyszłość. W takiej sytuacji wybierają aktywa, które mogą zabezpieczyć siłę ich, coś jeszcze wartych, pieniędzy. Wzrasta więc prawdopodobieństwo dalszych wzrostów cen złota i srebra.domów. Wzrosły obawy, co do trwałości ...