-
Nastolatek jako konsument
... dziecko uważa zakupy za obowiązek. Zachęta dla dziecka, zachęta dla rodzica Młody wiek wiąże się z innym niż u dorosłych sposobem percepcji. Towary ... W samodzielnych zakupach nastolatkowie, zwłaszcza dziewczęta, stają się wytrawnymi łowcami. Z raportu “Nastolatka jako konsument i uczestnik procesu komunikacji" Euro RSCG Worldwide wynika, że ponad 60 ...
-
Młodzież w świecie reklamy
... rzadko sprawdzają informacje zawarte w reklamach. Co trzeci (28 proc.) młody konsument wiedzę o produktach czerpie wyłącznie z przekazów marketingowych, przyznając wprost, że nigdy ... Połowa przyznaje, że są lekceważeni przez obsługę w sklepie. Co drugi młody konsument kupił produkt wadliwy lub o niskiej jakości. Dodatkowo, jednej czwartej zdarzyło ...
-
Kupno mieszkania i oszczędzanie na emeryturę: sfera marzeń dla młodych?
... nieuczestniczenia w programie PPK jest obawa o to, że politycy zmienią prawo i konsument straci swoje środki zgromadzone w PPK. Powód ten wskazuje 37% młodych dorosłych. ... za inwestowaniem w te instrumenty wskazuje mniej więcej co trzeci młody dorosły. Co czwarty młody Polak zdecydował się zainwestować w IKE/IKZE za namową rodziny i przyjaciół lub ...
-
Skuteczna kampania reklamowa
... procesu możemy najskuteczniej wpłynąć na zachowanie – w jakich okolicznościach, miejscach i w jakim czasie nasz konsument jest najbardziej otwarty na przekaz reklamowy. A to już wymaga zbudowania szczegółowej wiedzy ... (między 20.00 a 22.00) przed telewizorem spędza jedynie co trzeci młody człowiek. Co w takim razie nasz bohater robi w ciągu dnia? To, ...
-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
... rynku. W porównaniu z państwami zachodnimi rynek w Polsce jest nadal młody, dlatego tempo rozwoju będzie w najbliższych latach nadal bardzo wysokie. – Jak podaje ... Pierwszoplanową rolę w rosnącym rynku B2C będą odgrywać najnowocześniejsze technologie mobilne. Zakupy on-line konsument będzie dokonywał bez względu na miejsce, w którym będzie się ...
-
Idea CSR nieznana młodym internautom
Z badania przeprowadzonego przez firmę Gemius S.A. we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu wynika, że aż 64% młodych konsumentów (w wieku od 18 do 25 lat) nigdy nie zetknęło się z pojęciem społecznej odpowiedzialności biznesu. Te mało optymistyczne wyniki wskazują na konieczność wprowadzenia zmian do polskiego systemu edukacji, który ...
-
Sklepy internetowe: jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?
... sprzedaży w odniesieniu do poszczególnych godzin wynosi mniej niż 1%. Statystyczny Polak kupujący przez internet (dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn) jest młody i mieszka w dużym mieście – powyżej 500 tys. mieszkańców. Największą grupę klientów sklepów internetowych tworzą osoby w przedziale wiekowym 25 - 34 lata, które ...
-
Dzieci podejmują decyzje zakupowe
... jest pewne: będziemy mieć do czynienia z konsumentami bardzo świadomymi, poszukującymi i otwartymi, znającymi swoją wartość. Ale też musimy pamiętać, że taki konsument będzie mniej lojalny, a bardziej nastawiony na walkę o swoje. Już więc zapomnijmy w marketingu o wciskaniu kitu i traktujmy konsumentów (zresztą nie tylko młodych ...
-
Normcore, czyli Normalność, Nonszalancja oraz Niezmienność
... stare i zniszczone. „Normcore wynika trochę z kryzysu i większej świadomości. Na Zachodzie jest coraz mniej nuworyszy, a marki modowe podążają za tym trendem. Konsument europejski, z nasyconego świata zachodniego, przestaje bezmyślnie konsumować. Dlatego Donatella Versace zatrudnia alternatywną piosenkarkę MIA, która wyszukuje ciuchy na bazarach ...
-
Uppies czy oldschoolowiec? Sprawdź, jak konsumujesz media
... , nastawione na karierę, zawsze zajęte i pozostające w ciągłym biegu osoby. Z terminu Yuppie zdecydowano się jednak usunąć „Y”, gdyż przymiotnik young (ang. młody) przestał, przynajmniej w rozumieniu metrykalnym, właściwie opisywać osoby, o których mowa. Uppies tworzą najliczniejszą grupę spośród wyróżnionych przez autorów badania (27,9%), są ...
-
Klienci kontra nieuczciwe praktyki sektora bankowego
... też życia, zawartej przez bank z wybranym przez siebie zakładem ubezpieczeń, konsument zaś powinien złożyć deklarację o przystąpieniu do ubezpieczenia. Z reguły nie ma on ... bankowa, czyli zapisy małym druczkiem na entej stronie, okazała się tu obosieczna. Młody klient wystąpił na drogę sądową, domagając się od instytucji wysokiego odszkodowania ...
-
Internet: udostępniamy coraz więcej treści
Internauci są coraz bardziej skłonni do dzielenia się swoimi przeżyciami. Z raportu Ericssona „Sharing Information - The rise of consumer influence” (Udostępnianie Informacji - Początek wpływów konsumenta) wynika, że ponad 2/3 badanych przyznaje się do udostępniania większej ilości treści niż przed dwoma laty, a 77 procent młodych użytkowników ...
-
Biznes nie boi się dobrej zmiany
... kwartału. Po trzecie, odwróconego VAT-u w żaden sposób nie odczuwa konsument. Do stosowania odwróconego VAT-u zachęca też Komisja Europejska. Np. Czesi i Austriacy ... technologicznych. Mamy również potencjał start-upowy. Ważne jest otoczenie, dzięki któremu młody przedsiębiorca ma możliwość rozwoju. Powstają kolejne centra zajmujące się wspomaganiem ...
-
Jak młode Polki nakręcają sprzedaż kosmetyków
Sprzedaż kosmetyków w naszym kraju ma się dobrze, a za swoje wyniki powinna podziękować przede wszystkim młodym Polkom. Okazuje się bowiem, że podstawową grupę konsumentek dla niemal wszystkich kanałów dystrybucji kosmetyków stanowią kobiety wieku 18–29 lat stanowią. Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym miejscem zakupu kosmetyków zarówno wśród ...
-
Za jakimi trendami podążać będą startupy? Liczy się nie tylko technologia
Coraz większa świadomość konsumentów oraz odpowiedzialne kreowanie produktów to najczęściej wskazywane przez startupy bieżące trendy gospodarczo-ekonomiczne - wynika z opracowanego przez PARP oraz infuture.institute raportu "StartUp Impact". W zakresie technologii najpopularniejsza okazuje się implementacja rozwiązań sztucznej inteligencji. Młodym ...
-
Q-commerce oceniane pozytywnie przez blisko połowę Polaków
... kategoriach Sektor szybkich dostaw, jednak jako „młody” kanał sprzedaży ma w sobie potencjał i wiele możliwości do odkrycia. Wyniki badania Mindshare pokazują, że kluczowe dla rozwoju branży może okazać się stworzenie potrzeby zakupowej i rozwój kategorii, których oczekuje konsument – 14 proc. dotychczasowych użytkowników q-commerce byłoby ...