-
IAB reklamuje Internet
Rozpoczęła się kampania edukacyjna "Internet też medium", prowadzona przez polski oddział Interactive Advertising Bureau (IAB). Ma ona na celu wskazanie zalet Internetu i budowanie wiedzy na temat możliwości efektywnego wykorzystania tego medium w działaniach reklamowych. Głównym elementem kampanii jest serwis edukacyjny pod adresem , aktywnie ...
-
Tydzień 14/2005 (04-10.04.2005)
Mnożą się w mediach katastroficzne w swojej treści rozważania na temat rozwoju sytuacji na rynkach surowcowych, a szczególnie na rynkach surowców energetycznych. Nowy pretekst do takich rozważań w mediach dał niedawny raport amerykańskiego banku inwestycyjnego Goldman Sachs. W ciągu 15 lat Chiny wybudują 15 siłowni jądrowych. Realizacja tych ...
-
Raport "Konsument i Media"
Ponad 50% spadek sprzedaży produktów mogą przynieść niekorzystne publikacje w mediach na temat firmy - wynika z raportu "Konsument i media" przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR Raport firmy doradczej On Board PR „Konsument i media” ma pomóc przedsiębiorcom w planowaniu działań komunikacyjnych. Opisuje rolę, którą w kształtowaniu opinii ...
-
Pachnące reklamy
Instytut Psychologii UJ przeprowadził przy współpracy domu mediowego PRO Media House badania na temat roli zapachu w reklamie papierowej. Badani wypowiadali się na temat ulotek dwóch produktów: "racjonalnego" (kuchenka mikrofalowa) i "emocjonalnego" (zegarek damski). W badaniu wykorzystano 6 rodzajów ulotek papierowych - 3 prezentujące produkt " ...
-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
Właściwe decyzje biznesowe podejmowane są na podstawie dobrych i sprawdzonych informacji na temat rynku, konkurencji, potrzeb konsumentów, perspektyw rozwoju i ich analizy. Bez dobrej informacji menadżer działa intuicyjnie, przez co zwiększa ryzyko popełnienia błędu. Informacje biznesowe można zdobywać na wiele sposobów - np. zamówić raport w ...
-
Media społecznościowe a zachowania konsumentów
Firefly Millward Brown, globalna sekcja badań jakościowych sieci badawczej Millward Brown, zaprezentowała wyniki pierwszego globalnego badania jakościowego na temat ogólnych postaw konsumentów wobec marek w serwisach społecznościowych i związanych z tym zachowań. W badaniu przeanalizowano także aktywność marek w mediach społecznościowych w celu ...
-
Polski Internet a przemoc domowa
Anonimowość Internetu sprzyja zwierzeniom, także tym najbardziej bolesnym. Internauci opowiadają o przemocy domowej, której byli lub są ofiarami, czasem świadkami. W sieci szukają wysłuchania, rady i pomocy. Jednocześnie fora internetowe są miejscem dyskusji na temat tego, co przemocą jest, a co nie, szczególnie w kontekście klapsów jako metody ...
-
Polski Internet a samotne matki
Czasem tatuś decyduje się na życie z inną panią, choć zdarza się też, że życiem z mamusią nigdy nie był szczególnie zainteresowany. Nieraz się zdarza, że tata jest w niebie, lecz bywa i tak, że jego personalia nigdy nie zostały ustalone. Często ojciec jest, ale za daleko, zbyt rzadko, za mało. Co ma zrobić mama? Na pewno nie powinna zrezygnować z ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2015
Synchronizacja z drugim ekranem jako źródło większej kontroli w reklamie multiscreen, przełamanie ograniczeń mediów społecznościowych i technologii mobilnych, redukcja zasobów Big Data, ekspansja platform mikrowideo, ewolucja systemów programmatic to tylko niektóre z najbardziej aktualnych trendów, które zdaniem ekspertów Millward Brown zagoszczą ...
Tematy: media, media cyfrowe, telewizja, Internet, multiscreen, reklama online, Bid Data, reklama telewizyjna -
Starsze kobiety szturmują media społecznościowe
Wydawałoby się, że media społecznościowe to domena głównie osób młodych. Tymczasem okazuje się, że swoją obecność w social mediach coraz wyraźniej zaznacza starsza grupa użytkowników, a właściwie użytkowniczek. Czego panie poszukują na takich serwisach jak Facebook, YouTube czy Twitter? Jaka tematyka przykuwa ich uwagę w największym stopniu? Jakie ...
-
Pakiet onkologiczny w mediach
Pakiet onkologiczny ciągle wzbudza duże zainteresowanie mediów - z najnowszej analizy NEWTON Media wynika, że w okresie 7 tygodni (od 16 marca do 19 kwietnia br.) na jego temat pojawiły się łącznie 1872 informacje, z czego 248 w prasie, 306 w radiu bądź telewizji, a najwięcej, bo aż 1318 na łamach portali internetowych. Raport NEWTON Media powstał ...
-
Jak Zbigniew Stonoga rozgrzał polski Internet
O ile „Stonoga” Brzechwy podbiła serca wszystkich dzieci, o tyle Stonoga Zbigniew przyczynił się do przyspieszonego bicia serca niejednego polityka czy biznesmena zamieszanego w aferę taśmową. Biznesmen określany mianem „polskiego Edwarda Snowdena”, 9 czerwca rozpoczął serię kontrowersyjnych publikacji ujawniających szczegóły słynnych nagrań z ...
-
Polski internet o "Spectre"
Do oficjalnej polskiej premiery filmu o przygodach najpopularniejszego szpiega zostało zaledwie kilka dni, ale gorące internetowe dyskusje na jego temat trwają już od dłuższego czasu. Według danych Instytutu Monitorowania Mediów w odniesieniu do hasła „James Bond” w internecie i social mediach, w ciągu roku pojawiło się ponad 7000 wzmianek, z ...
-
5 najczęściej popełnianych błędów w mediach społecznościowych
Korzystanie z mediów społecznościowych to codzienność. Każdego dnia udostępniamy na swój temat ogrom informacji na Instagramie, Twitterze, Facebooku czy TikToku. To prawdziwa gratka dla hakerów. Jakich błędów powinniśmy się wystrzegać, żeby chronić naszą prywatność w social mediach? Specjaliści z firmy Bitdefender wskazują na pięć najczęściej ...
-
#BayraktarChallenge w mediach
Po wybuchu wojny w Ukrainie, Polacy organizowali różnego rodzaju pomoc: zbiórki pieniędzy, żywności, artykułów medycznych. Ostatnia akcja zorganizowana przez dziennikarza Sławomira Sierakowskiego miała na celu zebranie środków na zakup drona Bayraktar. Akcja #BayraktarChallenge przyniosła efekt w postaci kwoty 22,5 mln zł. Publikacje na temat ...
-
Inwestycje w nieruchomości hotelowe powoli się odbudowują
... . We Francji przedmiotem transakcji był hotel Pont Royal Paris, hotel Crowne Plaza w Paryżu (100 mln euro), hotel Club Med Alpe d'Huez, czy hotel Club Med Grand Massif Samoens Morillon. W Szwajcarii zawarta została transakcja zakupu hotelu Schwanen położonego w Rapperswil o wartości 120 mln zł ...
-
Statystyki polskiego Internetu - VII 2004
... ) – ponad 150 tys. - odwiedziło serwis mediweb.pl. Na drugim miejscu znalazł się serwis medyczny resmedica.pl, a kolejną pozycję zajmuje zdrowie.med.pl. Kategoria: Produkty zasięgowe W zestawieniu tzw. produktów zasięgowych w rankingu lipcu rekordową liczbę internautów zgromadziła sieć MAXreach – blisko 5 mln użytkowników (real ...
-
Statystyki polskiego Internetu - VIII 2004
... 170 tys. użytkowników (real users). Na drugim miejscu plasuje się vademecum medycyny resmedica.pl, na trzecim – internetowa encyklopedia leków leki.med.pl. Sierpień był korzystny dla trzech wymienionych serwisów, wszystkie odnotowały lekki wzrost oglądalności. Kategoria: Produkty zasięgowe, komunikatory i inne serwisy W rankingu ...
-
Inwestycje budowlane w Polsce VII-IX 2009
... o planach budowy Zachodniego Centrum Chorób Serca i Naczyń, remontach w ponad 150 placówkach oświatowych, budowie hoteli oraz budowie kolejnych centrów medycznych LUX MED. Zaplanowano również 10 inwestycji o charakterze mieszkaniowym. Wrocław – od lipca do września 2009 roku w mieście tym głównie informowano o planach inwestycyjnych budowy ...
-
Polacy a kwasy omega-3
... funkcję w obniżaniu poziomu cholesterolu we krwi i tym samym przyczyniają się do zmniejszenia ryzyka powstawania miażdżycy – uważa prof. nadzw. dr hab. n. med. Artur Mamcarz – kardiolog.
-
Silver economy
Silver economy - system ekonomiczny ukierunkowany na wykorzystanie potencjału osób starszych i uwzględniający ich potrzeby (por. SEN@ER - Silver Economy Network of European Regions). Temat osób dojrzałych na rynku pracy w Polsce staje się powoli coraz częściej podnoszonym w dyskusjach publicznych. Jednak dość rzadko poruszane są tematy osób ...
-
Rynek nieruchomości w Europie II kw. 2013
... inwestycyjnych w innych krajach. Świadczy o tym wzrost aktywności inwestycyjnej w pierwszym kwartale w Europie Środkowo-Wschodniej, a także ożywienie w ostatnim kwartale w niektórych krajach Club Med (Grecja, Włochy, Hiszpania, Portugalia), do czego przyczyniły się duże transakcje na rynku nieruchomości biurowych”. Jan Willem Bastijn dodał: „Trend ...
-
Szyfrowanie danych ochroni twój Instagram
Mimo, że temat bezpieczeństwa rozwiązań teleinformatycznych coraz częściej podnoszony jest w mediach w tej materii niewiele się zmienia. Masowe wykorzystanie rozwiązań udostępnianych użytkownikom urządzeń mobilnych służących do zbierania, przetwarzania i udostępniania danych, jak Facebook czy Instagram, bije rekordy popularności. Korzystanie z ...
-
Tylko 6% Polaków nie reaguje na smog
... na zanieczyszczenia powietrza umiera ok. 10 razy więcej Polaków niż w wyniku wypadków drogowych, o których tyle się mówi publicznie ‒ komentuje dr n. med. Piotr Dąbrowiecki. … który monitorują Polacy … Tylko 6% zapytanych odpowiedziało, że w ogóle nie przejmuje się smogiem. Większość z nas (61%) sprawdza, jakim powietrzem ...
-
To mój temat
Wszystkie pomysły, które rodzą się w głowie praktyka public relations i zgodnie z jego intencją są podchwytywane przez media mają jeden wspólny wyróżnik. W każdym przypadku dziennikarz powiedział, "To ciekawe". Dziennikarze instynktownie rozpoznają interesujące tematy. Zwykle wystarcza im kilka sekund na decyzję, "Biorę" lub "Kosz". Do decyzji ...
Tematy: -
Wpływ komórek na zdrowie
W sieci rozpoczął działalność GSM Science pierwszy w Polsce portal, który zajmuje się tematyką oddziaływania pól elektromagnetycznych w kontekście telefonii komórkowej. Zadaniem nowego medium jest popularyzacja w społeczeństwie wiedzy na temat pola elektromagnetycznego oraz jego wpływu na zdrowie człowieka i środowisko. Portal informuje również o ...
-
Spam pornograficzny odchodzi?
Najnowszy raport "Spam Index" firmy Clearswift zawierający analizę ilości i tendencji spamu ujawnił znaczny spadek e-maili o tematyce pornograficznej. W czerwcu tego roku niechciane wiadomości zdominowała tematyka finansowa oraz reklamy medykamentów. W czerwcu 2003 roku, kiedy został opublikowany pierwszy raport “Spam Index”, liczba niechcianych ...
-
Tydzień 35/2006 (28.08-03.09.2006)
Bieda światowa jako temat z trudem przebija się w mediach, zbyt rzadko jest też tematem poważnych dyskusji na politycznych salonach. W GE wielokrotnie mówiliśmy o biedzie w świecie i w Polsce. Tego się można było spodziewać. Rosja odchodzi od amerykańskiej waluty. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku Rosjanie sprzedali bankom 5,1 mld USD, a ...
-
Tydzień 37/2007 (10-16.09.2007)
Można śmiało powiedzieć, że tegoroczne Forum Ekonomiczne w Krynicy minęło bez echa w polskich mediach. Nie zauważyli go też członkowie rządu, zajęci przygotowaniami do kolejnych wyborów. Z ciekawszych tematów w czasie tego spotkania chcę wyróżnić dyskusję na temat globalizacji oraz jej wpływu na przyszłość unijnej gospodarki. Morgan Stanley ...
-
NetSprint wprowadził Raporty NewsPoint
NewsPoint, pion monitoringu Internetu firmy NetSprint.pl wprowadził na rynek usługę Raporty NewsPoint - analizy medialne materiałów pochodzących z Internetu. NetSprint oferuje w ramach raportów analizę komentarzy i wpisów na blogach i forach internetowych. Raporty mogą być dodatkowo rozszerzone o analizy tekstów prasowych oraz materiałów audio i ...
-
ESET: zagrożenia internetowe 2010
Według firmy ESET w 2010 roku najczęstszym typem ataków będą te oparte na sztuczkach socjotechnicznych, które nadal skutecznie przyciągają zwłaszcza mniej doświadczonych internautów. Tematami, które staną się przynętą i katalizatorem działań podejmowanych przez twórców złośliwego oprogramowania będą m.in. popularne święta, mistrzostwa świata w ...
-
Trendy w branży IT w 2012r.
Wirtualizacja, chmura czy media społecznościowe, to według specjalistów z laboratoriów Kroll Ontrack trendy, w kierunku których podążać będzie branża IT w 2012 roku. Inżynierowie odzyskiwania danych i informatyki śledczej ostrzegają jednak, że wykorzystywanie przez polskie firmy najpopularniejszych technologii informatycznych bez wprowadzenia ...
-
"Charlie" i "Hebdo" zdominowały polską prasę
Badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” dostarcza informacji na temat najpopularniejszych tematów poruszanych w dziennikach ogólnopolskich. Raczej nie budzi zdziwienia fakt, że w ostatnich dniach czołówki gazet zdominowane zostały przez zamach we Francji. W analizowanych dziennikach wyraz „Charlie” pojawił się 41 razy. Tragedia we Francji ...
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2015
W tym roku lato było wyjątkowo gorące – upały i słoneczna pogoda nie pozwalały na myślenie o 1 września i zakupie szkolnej wyprawki. Jak poradziły sobie z tym sieci handlowe? O czym w letnie miesiące dyskutowali internauci, co kupowali przed wakacyjnymi wyjazdami i czy znaleźli przystępną ofertę szkolnych akcesoriów? IMM przeanalizował publikacje ...
-
Spam w II kwartale 2016 r.
Kaspersky Lab opublikował najnowszy raport na temat spamu i phishingu w II kwartale 2016 roku. Z opracowania wynika m.in., że odsetek niechcianych wiadomości e-mail jest o 4% wyższy niż w analogicznym okresie minionego roku. Cyberprzestępcy jak zwykle chętnie wykorzystywali bieżące, szeroko omawiane w mediach wydarzenia - tematem numer jeden były ...