-
Rynek biurowy w Warszawie w I kw. 2017 r.
... dużych umów najmu jak w całym ubiegłym roku, kiedy to transakcje o wielkości ok. 10 000 mkw. lub więcej zawarł tylko Lux Med i BGŻ BNP Paribas”, wymienia Łukasz Dziedzic, Konsultant w Dziale Badań Rynku i Doradztwa, JLL. „Najbardziej aktywnymi najemcami na stołecznym rynku biurowym w I kw ...
-
4 mity o pracy w sklepie
Za sprawą wprowadzenia niehandlowych niedziel praca w handlu znalazła się w centrum uwagi mediów i opinii publicznej. A jest o czym mówić - statystyki wskazują, że sektor ten odpowiada za niebagatelną część (16%) polskiego PKB oraz zatrudnienie około 2 mln Polaków. Dyskusje na temat branży handlowej pokazały jednak, że zainteresowanie tematem to ...
-
Marnowanie żywności. Problem ekonomiczny czy etyczny?
Temat marnowania żywności jest w ostatnim czasie szeroko omawiany publicznie i w mediach. Dlaczego nagle ta problematyka stała się taka ważna i pilna? Czyżby ruszyły nas wyrzuty sumienia, że wciąż problem głodu na Ziemi nie został rozwiązany? Czy może zdaliśmy sobie sprawę, że jako społeczeństwo nie stać nas na wyrzucanie takich ilości jedzenia? ...
-
Jak zmiany klimatu odczujemy w polskich domach?
Rok 2020 będzie pierwszym rokiem, w którym kryzys klimatyczny i próby radzenia sobie z nim odbiją się szerokim echem wśród zwykłych obywateli. Programy informacyjne i media społecznościowe od końca grudnia były pełne dramatycznych obrazów płonącej Australii, a w naszych domach zaczęliśmy odczuwać rzeczywisty wzrost cen energii i opłat za odbiór ...
-
Roboty nie popełniają błędów? 10 mitów o sztucznej inteligencji
Sztuczna Inteligencja (AI) oraz automatyzacja stają się coraz popularniejsze i coraz częściej jest o nich głośno także w mediach. Czy za sprawą robotów wszyscy stracimy pracę? Czas zmierzyć się ze wszystkimi mitami związanymi z Inteligentną Automatyzacją. Co jest prawdą? Jak AI zmienia nasz świat? Sprawdźmy to. MIT #1 „Roboty sprawią, że będę ...
-
Zmiany klimatu. Walczymy, ale w social mediach
Globalne ocieplenie i zmiany klimatu przerażają nas. Wskazują na to choćby dyskusje w mediach społecznościowych. Niestety w ślad za tym nie idą konkretne działania. Dlaczego? Oto wnioski z raportu "Inteligencja społeczna dla działań na rzecz klimatu" przygotowanego przez Capgemini. Capgemini z partnerami technologicznymi (firmy Dassault Systèmes i ...
-
Reklama w Internecie
Dziś nikt już nie neguje tego, że Internet stał się równie ważnym dostarczycielem informacji, co "klasyczne" media – prasa, radio i telewizja. Od swych konkurentów przejął to, co najlepsze – możliwość wizualizacji informacji i natychmiastową ich aktualizację. Jego specyficzną własnością jest hipertekstualność - możliwość pozyskania dodatkowych ...
Tematy: -
Emocje komputera
Zespół naukowców pod przewodnictwem Noriko Suzuki pracował w laboratorium ATR Media Information Science system komputerowy, który jest zdolny do naśladowania cech charakterystycznych głosu użytkownika komputera. System powstał w oparciu o badania nad powstawaniem więzi międzyludzkich. Więź porozumienia powstaje przy wielu różnych okazjach, np. ...
Tematy: ciekawostki komputerowe -
Multimedia w Onecie
Portal Onet.pl wprowadził jako stały element swoich treści multimedia pokazujące najważniejsze wydarzenia dnia. Materiały filmowe o długości od 60 do 120 sekund dostarcza stacja telewizyjna TVN24. Docelowo codziennie pojawiać się będzie na stronach Onet.pl do kilkunastu filmowych komentarzy. Decyzja o wprowadzeniu tej usługi, dostępnej bezpłatnie ...
Tematy: onet.pl -
Muzyka ponad wszystko
Parks Associates przeprowadziło wśród Amerykanów badanie na temat ulubionej formy mediów, z których korzystają codziennie. Okazuje się, że w czasach cyfrowych technologii najpopularniejsze okazuje się słuchanie muzyki, pozostawiając w tyle korzystanie z komputera czy oglądanie telewizji. Badanie to objęło 2500 gospodarstw domowych, i było ...
Tematy: badania społeczne -
PDA: od symbolu do narzędzia
Organizery, które kiedyś były symbolem statusu szczególnie wśród ludzi biznesu, obecnie coraz powszechniej stają się uniwersalnymi multimedialnymi zabawkami. Wyposażona w cyfrowe aparaty, możliwość odtwarzania materiałów audio i wideo, czy gry - nowa generacja organizerów może obecnie znacznie więcej, niż wykonywanie prostych zadań biurowych. ...
-
Tydzień 34/2003 (18-24.08.2003)
W mediach jeszcze wakacje. Dominują w nich polityczne harce oraz tematy kryminalne. Niestety w głębokim ich cieniu są dziś dobre informacje o wynikach naszej gospodarki w pierwszym półroczu. Szkoda, bo wyraźnie widać, że wychodzimy z "dołka", a gospodarka rozwija się i coraz wyraźniej nabiera rozpędu. Rząd zaakceptował zaproponowany przez ...
Tematy: -
Operatorzy o dialerach
Pod egidą Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji polscy operatorzy telekomunikacyjni - PTC Era, TPSA, PTK Centertel, Netia, Energis, Polkomtel, SM-Media, Netia, Tel-Energo, eTel - podjęli współpracę nad ustaleniem wspólnych zasad świadczenia usług Premium Rate, czyli usług telefonicznych świadczonych pod numerami 0-80x i 0-70x oraz nowo ...
Tematy: dialery, kodeks etyczny operatorów -
Konkurs PZU Życie
Agencja HYPERmedia przygotowała dla PZU Życie nową witrynę konkursową. Pod jej adresem internauci mogą sprawdzić swoją wiedzę na temat ubezpieczenia "Pogodna Jesień" i wygrać atrakcyjne nagrody. Po rejestracji i zalogowaniu się na stronie, internauci muszą w ciągu 1 godziny prawidłowo odpowiedzieć na trzy pytania. Następnie przechodzą do drugiego ...
-
Europejskie standardy reklamy online
Europejskie Stowarzyszenie Reklamy Interaktywnej (EIAA) i Biuro Reklamy Interaktywnej w Europie (IAB Europe) ustaliły pakiet znormalizowanych formatów reklam internetowych. Normalizacja jest odpowiedzią na wnioski reklamodawców i media plannerów. Ma im ułatwić zorganizowanie europejskiej kampanii reklamowej w Internecie i zwiększyć jej efektywność ...
-
Cyfrowa księgarnia Adobe
Firma Adobe Systems uruchomiła internetowy sklep Adobe Digital Media Store oferujący szeroką gamę materiałów w formacie PDF. Oferuje on do natychmiastowego pobrania tysiące tytułów książek elektronicznych (e-books) w formacie PDF, zawiera także linki do czasopism i gazet cyfrowych, map, raportów z badań i innych dokumentów PDF. Serwis Adobe ...
-
Serwis UOKiK po remoncie
W sieci obecny jest już nowy serwis Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Pod adresem www.uokik.gov.pl internauci mogą znaleźć wyczerpującą informację na temat samego urzędu oraz skorzystać z jego pomocy. Autorem nowych stron www jest Agencja HYPERmedia. Agencja HYPERmedia została wybrana do zaprojektowania i wykonania nowego serwisu Urzędu ...
-
Metamorfoza MediaLink.pl
Na początku kwietnia vortal MediaLink.pl wprowadził na swoje łamy nową oprawę graficzną i nowe logo. Uruchomił również dwa nowe podserwisy tematyczne. Do zmiany oprawy graficznej MediaLink.pl przygotowywano się od wielu tygodni. Nowa oprawa jest połączeniem przejrzystego układu treści oraz grafiki powstałej w stonowanych odcieniach kolorów, ...
Tematy: medialink.pl, media -
"Ojciec" formatu MP3 ostrzega
Podczas konferencji Popkomm dyrektor działu mediów elektronicznych w Instytucie Fraunhofera, Karlheinz Brandenburg, wyraził zaniepokojenie mnożeniem się formatów cyfrowego zapisu muzyki. Brandenburg uważa, że coraz większa liczba technologii kompresji dźwięku w połączeniu z różnymi typami zabezpieczeń antypirackich blokuje rozwój branży. Typ pliku ...
-
Cztery cale w handheldach
Samsung Electronics opracowało 4-calowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny formatu 16:9, dedykowany do przenośnych odtwarzaczy multimedialnych. Urządzenie Samsunga jest większe niż rozwiązania dotychczas stosowane w przenośnych odtwarzaczach, które standardowo miały przekątną 3,5-cala i format 4:3. Powodowało to, że podczas odtwarzania plików Divx ( ...
-
Polacy o handlu kobietami
Niemal wszyscy Polacy zetknęli się z problemem handlu kobietami - wynika z raportu przedstawionego w styczniu przez Centrum Badania Opinii Społecznej. 95 proc. naszych rodaków przyznało, że słyszało lub czytało o tym zjawisku. Głównym źródłem informacji na ten temat są media, a przede wszystkim - telewizja. CBOS zwrócił się do Polaków z pytaniem, ...
-
Reklama "pod" zysk czy sprzedaż?
Co zrobić w epoce spadku efektywności telewizji jako medium, rosnącego clutteru, fragmentaryzacji kanałów komunikacji, coraz większej odporności konsumentów na przekaz reklamowy? Wiele już powiedziano w kwestii treści komunikacji w reklamie. Racja, że to, co mamy do przekazania i sposób, w jaki to czynimy, decyduje o jej skuteczności. Każdy z nas ...
-
Gry popularniejsze niż muzyka
Nielsen Entertainment opublikowało raport na temat preferencji konsumentów multimediów w USA. Jak się okazuje, rośnie znaczenie gier wideo - wciąż są one mniej popularne niż filmy DVD, ale wydatki na nie przekraczają już kwoty przeznaczane na zakup muzyki. Aż 40% amerykańskich gospodarstw domowych posiada przynajmniej jedną platformę do gier – ...
-
Antypiracki Windows Vista
Microsoft zapowiada, że w systemie operacyjnym Windows Vista zostanie zintegrowana cała seria zabezpieczeń uniemożliwiających odtwarzanie pirackich materiałów. Tym samym gigant z Redmond, któremu jak nigdy wcześniej zależy na doskonałych relacjach w Hollywood, może poważnie utrudnić życie użytkownikom - także tym, którym obce są nielegalne ...
Tematy: Windows Vista, zabezpieczenia antypirackie -
Telewizja na żywo w telefonach Orange
Video, telewizja, film i muzyka w telefonie komórkowym to obszar usług multimedialnych, który będzie ważnym elementem oferty Orange od 2006 roku. Od 20 grudnia Orange wprowadza w portalu komórkowym Orange World nowe serwisy wideo (8 kanałów telewizyjnych na żywo oraz nowości w tematycznych serwisach wideo) dostępne dla wszystkich klientów Orange. ...
-
Telewizory LCD kontratakują
Jak podaje firma analityczna Pacific Media Associates, wielkoformatowe telewizory LCD zyskują coraz większą popularność i stają się coraz bardziej konkurencyjne w stosunku do dużych telewizorów plazmowych. Powodem zwiększonej sprzedaży produktów LCD są spadające ceny dużych matryc ciekłokrystalicznych. Zdaniem analityków z firmy Pacific Media ...
-
Reklama na dużym ekranie
Po matce telewizji odziedziczyła wygląd, a po ojcu PRO charakter. Mowa o reklamie kinowej. Jak pokazują badania - wzrost wydatków na tę formę promocji w I półroczu 2005 roku wyniósł 54,43 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Reklamodawcy dostrzegli potencjał reklamy kinowej, która jest swego rodzaju kompromisem pomiędzy ...
-
Co czwarty Polak posiada adres e-mail
Według badania firmy Estymator w ramach projektu EstyMedia już co czwarty Polak posiada adres poczty elektronicznej e-mail. Najwięcej osób korzystających z e-maila jest w dużych miastach - 35 procent oraz wśród osób w wieku od 13 do 19 lat (56 procent). Kolejną grupą, która często używa poczty elektronicznej są osoby w przedziale wiekowym od 20 do ...
-
Duży pobór prądu przez superkomputery NSA
Jak donoszą amerykańskie media, Narodowa Agencja Bezpieczeństwa (NSA) boryka się ostatnio z poważnymi problemami informatycznymi, które mogą spowodować kompletne zablokowanie pracy tej supertajnej organizacji rządowej. Pracujące nieustannie komputery centrum NSA w Baltimore podobno za bardzo obciążają sieć elektryczną i być może niedługo dojdzie ...
-
Źródła informacji na temat zdrowia
Z tegorocznej edycji badania Europe Health 2006, przeprowadzonego przez Reader's Digest wynika, że przeciętny Europejczyk czuje się dobrze poinformowany o chorobach i dostępnych sposobach ich leczenia. Pomimo tego Europejczycy poszukują informacji na temat chorób i dolegliwości, najczęściej tych, które bezpośrednio ich dotykają. Głównym i ...
-
Przyszłość gospodarki cyfrowej
W ramach badania przeprowadzonego przez firmę Roland Berger Strategy Consultants oraz BITCOM (Niemieckie Stowarzyszenie Informatyki, Telekomunikacji i Nowych Mediów) przeanalizowano główne trendy panujące w branży ICT, a także poddano ocenie ponad 300 nowych technologii i oceniono ich przyszły potencjał rynkowy. Branża teleinformatyczna (ICT) ...
-
Sprzedaż leków przez Internet: bitwa o rozporządzenie
Nie tak dawno Sejm uchwalił ustawę zezwalającą e-aptekom sprzedaż leków za pośrednictwem Internetu. W związku z rozpoczęciem prac nad rozporządzeniem Ministra Zdrowia dotyczącego regulacji sprzedaży medykamentów przez Internet na nowo rozgorzała dyskusja na ten temat. Właściciele aptek internetowych obawiają się, że restrykcje nałożone przez ...
-
Rusza Onet.tv
Ponad 9 tysięcy klipów wideo, 100 programów i 7 kanałów tematycznych - łącznie ponad 17 i pół dnia emisji non stop - rusza platforma multimedialna Onet.tv. Dostęp do zasobów Onet.tv jest bezpłatny, bez względu na czas emisji oraz miejsce odbioru. – O terminie premiery Onet.tv w dużym stopniu zadecydowali sami internauci. W ciągu zaledwie jednego ...
-
Najpopularniejsze kanały tematyczne I-VI 2007
TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem tematycznym w pierwszym półroczu 2007 roku - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVN24 miał w pierwszym półroczu 2007 roku 2,65 proc. udziałów w rynku (w pierwszym półroczu 2006 roku: 1,72 proc. udziałów w rynku), Cartoon Network/TCM - 0,71 proc. (0,83 proc.), Jetix - 0,71 proc. (0,66 proc.), Mini ...
-
Reklama w TV VII 2007
MTV Polska miała największe wpływy reklamowe w lipcu 2007 r. spośród wszystkich kanałów tematycznych - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research. MTV Polska zarobiła na reklamach w lipcu 2007 roku 13,2 mln zł, czyli o 2,37 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugim miejscu znalazł się Polsat Sport z 12,68 mln zł ...