-
Polska w TOP3 krajów narażonych na cyberataki, pod ostrzałem m.in. energetyka
Jako pole swojego działania hakerzy coraz częściej wybierają Europę Środkową - ostrzegają analitycy Check Point. Polska i Czechy znalazły się w gronie najczęściej atakowanych krajów kontynentu, z tysiącami incydentów tygodniowo. Cyberataki koncentrują się na sektorach strategicznych, w tym na energetyce i administracji publicznej. Z tego tekstu ...
-
Co działa, a co nie w komunikacji banków na Facebooku?
Banki w Polsce coraz odważniej stawiają na dialog w social mediach. Zamiast suchych komunikatów o produktach i usługach, na Facebooku pojawiają się pytania o wakacje, konkursy czy treści związane ze stylem życia. Jak dwodzi analiza zrealizowana przez IMM, taka zmiana strategii przynosi wymierne, liczone w interakcjach efekty. Najbardziej ...
-
Przemysł motoryzacyjny w I poł. 2025 r.: rekord eksportu części i spadek zatrudnienia
Po pierwszym półroczu 2025 r. polski przemysł motoryzacyjny balansuje na granicy wzrostu i spadku. Produkcja sprzedana wprawdzie minimalnie wzrosła, ale już eksport zmniejszył się o 1,1 mld euro, a liczba miejsc pracy spadła poniżej 200 tys. Sektor ratowała odnotowana w II kwartale poprawa oraz rekordowy eksport części i akcesoriów. Branża z ...
-
E-commerce: sztuczna inteligencja, zakupy mobilne i nowe wyzwania dla sklepów online
Czy AI naprawdę zmienia sposób, w jaki robimy zakupy online? Najnowszy raport „E-commerce w Polsce 2025” pokazuje wprawdzie, że ponad połowa konsumentów korzysta z narzędzi sztucznej inteligencji, ale to kontakt z człowiekiem liczy się najbardziej. O ile zakupy przez social media nie zdobyły popularności, o tyle już smartfony stały się w e-handlu ...
-
Naręczny Internet czyli co do ręki?
Czas obecny to gorączka w prognozach: WAP w telefonie, czy PALM z telefonem? Problem polega na tym, że jest już czas na decyzje inwestycyjne, a jednoznaczności na rynku nie ma. Tworcy serwisów Internetowych na wszelki wypadek tworzą ich części (bo całego się nie da) w postaci stron dostępnych w postaci WAP. Równolegle zaczynają się dywagacje na ...
Tematy: -
Nowa kolekcja monitorów MAG
Veracomp wprowadził na rynek polski pięć nowych modeli monitorów firmy MAG InnoVision. Wśród nowości w ofercie znalazły się trzy panele LCD w charakterystycznej dla tego producenta aluminiowej obudowie oraz dwa monitory CRT z kineskopami o podwyższonej jasności. Najbardziej zaawansowanym modelem z nowej kolekcji jest 17-calowy monitor ...
-
Oszczędności Polaków
W ostatnim czasie nastąpiła nieznaczna poprawa sytuacji finansowej Polaków. Wyniki badania zrealizowanego przez Ipsos w sierpniu wskazują na wzrost odsetka osób, które są w stanie odkładać pieniądze już teraz i z nadzieją patrzą w przyszłość. Od grudnia 2002 o 6 proc. wzrósł odsetek osób twierdzących, że w ciągu najbliższego roku uda im się ...
Tematy: oszczędności -
Wskaźnik optymizmu - VIII 2004
W sierpniu wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 3 punkty i przyjmuje obecnie wartość 82,04 pkt. W ostatnim czasie poprawie uległ również klimat gospodarczy i skłonność do zakupów. Obecnie jedna czwarta Polaków jest zdania, że obecny okres jest dobry na zakupy dóbr trwałych. Nieznacznie, choć konsekwentnie od kilku miesięcy zwiększa się również ...
-
Internet w Polsce IX 2004
Według badania użytkowników usług internetowych przeprowadzonego przez Ipsos, rozwój Internetu w Polsce wiąże się przede wszystkim z rosnącą powoli, lecz systematycznie grupą indywidualnych użytkowników. Odsetek osób korzystających z Internetu w pracy stabilizuje się. W grupie indywidualnych użytkowników wciąż popularne jest łączenie typu dial-up ...
-
Wzrosła liczba przetargów
Telefoniczna Agencja Informacyjna opracowała raport, w którym przeanalizowane zostały przetargi ogłoszone w Polsce, w listopadzie b.r. W stosunku do poprzedniego miesiąca, liczba przetargów wzrosła o 13%, najwięcej ogłoszeń pochodziło z województwa Śląskiego i Mazowieckiego, najpopularniejszym miejscem zamieszczania informacji przetargowych był ...
-
Informatyka w polskim handlu 2005-2007
W maju br. biuro badawczo-analityczne DiS wydało pierwszą edycję raportu poświęconego systemom informatycznym stosowanym w sektorze handlu w Polsce. Analizie poddano 75 największych i najlepiej zinformatyzowanych przedsiębiorstw handlowych. Według prognoz DiS przez co najmniej dwa najbliższe lata rynek informatyki handlowej będzie się rozwijał w ...
-
Europejczycy przeciwni energii nuklearnej
Ponad połowa (55%) obywateli Unii Europejskiej jest przeciwna wytwarzaniu energii nuklearnej. Odsetek jej zwolenników wśród mieszkańców Wspólnoty wynosi natomiast 37%. W Polsce ponad jedna czwarta respondentów nie ma nic przeciwko energii jądrowej (26%), zaś dwie trzecie jest jej przeciwnikami (66%) - wynika z badania Eurobarometr przeprowadzonego ...
-
Świąteczne zwyczaje - Boże Narodzenie 2005
Nasze zwyczaje związane z obchodzeniem Świąt Bożego Narodzenia praktycznie nie zmieniają się od lat - wynika z badań instytutu Ipsos. Podobnie często, jak przed laty w wprawie wszystkich polskich domach zasiada się do wigilijnej kolacji, rozdaje się prezenty, śpiewa się kolędy. Wyjazdy w czasie świąt praktykują nieliczni - tylko 3%. Nasza ...
-
Ekonomiczne obawy Europejczyków
Europejczycy obawiają się pogorszenia sytuacji ekonomicznej w swoich krajach w ciągu najbliższych 12 miesięcy - wynika z sondażu Eurobarometr, zrealizowanego przez TNS Opinion & Social (w Polsce TNS OBOP). Według badania przeprowadzonego dla Komisji Europejskiej pod koniec 2005 roku, 40% mieszkańców Unii Europejskiej oraz państw kandydujących ...
-
Najpopularniejsze media wg interneutów
Stacja TVN, radio RMF FM, dziennik Gazeta Wyborcza oraz tygodnik Newsweek to ulubione media internautów - wynika z trzeciej fali badania "Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów wśród internautów" zrealizowanego przez firmę Gemius SA we współpracy w IAB Polska. Celem zrealizowanego w listopadzie 2005 roku badania było określenie zwyczajów ...
-
Europejczycy chcą Konstytucji
Europejczycy popierają ideę Konstytucji dla Unii Europejskiej - wynika z sondażu Eurobarometr, zrealizowanego przez TNS Opinion & Social (w Polsce TNS OBOP). Według badania przeprowadzonego dla Komisji Europejskiej pod koniec 2005 roku, 63% mieszkańców Unii Europejskiej deklaruje poparcie dla Konstytucji co oznacza wzrost o dwa punkty procentowe w ...
-
Kto chce rozszerzenia Unii
Europejczycy popierają proces dalszego rozszerzania Unii Europejskiej - wynika z sondażu Eurobarometr, zrealizowanego przez TNS (w Polsce TNS OBOP) dla Komisji Europejskiej. Niemal połowa (49%) mieszkańców obecnych państw członkowskich jest za tym, by w najbliższych latach nastąpiło rozszerzenie Unii Europejskiej. Sprzeciwia się temu 39% ...
-
Reklama internetowa w branży farmaceutycznej
Stwierdzenie przenoszące polskie strony internetowe z branży farmaceutycznej do marketingowego średniowiecza w rzeczy samej jest najłagodniejszą i najbardziej kurtuazyjną formą określenia obecnego stanu rzeczy. Serwisów promujących leki lub różnego rodzaju farmaceutyki było i jest wiele. Większość z nich ogranicza się jednak zaledwie do ...
-
Z jakich usług mobilnych korzystają internauci?
Panie częściej niż panowie kupują dzwonki, grafiki i gry do telefonów komórkowych, chętniej też biorą udział w sms-owych akcjach charytatywnych i konkursach. Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę Gemius, tego typu usługi cieszą się dużym powodzeniem. Skorzystało z nich ponad 2/3 polskich internautów! Większość z nas nie ...
-
Bankructwa firm w Polsce I-III 2006
W pierwszym kwartale 2006 roku liczba upadłości w Polsce znacząco spadła w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Podczas gdy w trzech pierwszych miesiącach 2005 roku zarejestrowano 222 bankructwa, w 2006 roku dane za styczeń, luty i marzec wykazują łącznie 133 upadłości. W badanym okresie najwięcej upadłości odnotowano w województwach: ...
-
Samochody używane kupujemy za gotówkę
Tylko 8% dorosłych Polaków kupiło w ubiegłym roku samochód dla siebie lub dla swojego gospodarstwa domowego - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w lutym 2006 roku. Największą popularnością cieszyły się samochody 10-letnie i starsze - od stycznia do grudnia 2005 roku kupiło je 60% nabywców (Rys.1). Stosunkowo nowe auta (z ...
-
Branża PR w mediach V 2006
W majowym raporcie PRoto o wizerunku branży public relations w mediach znalazły się 94 materiały poświęcone zagadnieniom PR-owskim. To o 12 przekazów mniej niż w zeszłym miesiącu. Przygotowania do sezonu turystycznego zaowocowały licznymi publikacjami dotyczącymi PR-u Polski oraz działań promocyjnych miast i regionów. Badanie przekazów o branży PR ...
-
Reakcje na ptasią grypę
Z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez Ipsos w 19 krajach świata wynika, że niemal cały świat słyszał o ptasiej grypie, chociaż reakcje na to zjawisko są świecie są bardzo różne. Na tle innych badanych krajów uwagę przyciągają postawy Polaków. Choć odsetek osób bardzo obawiających się ptasiej grypy jest w Polsce największy ze wszystkich ...
-
Polskich internautów portret własny
Jakie strony internetowe odwiedzają zamożni internauci? Kto - kobiety czy mężczyźni - spędza więcej czasu na witrynach związanych z budownictwem, aranżacją wnętrz i rynkiem nieruchomości? Odpowiedzi na tego typu pytania dostarcza najnowszy raport: "Zainteresowania polskich internautów 2006", przygotowany przez firmę badawczą Gemius SA. Chyba nikt ...
-
UKE: Rozpoczynanie połączeń w sieci TP
Prezes UKE nałożył obowiązki regulacyjne na Telekomunikację Polską S.A. na rynku rozpoczynania połączeń w sieci stacjonarnej. Decyzja Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej podpisana 10 lipca 2006 r. dotyczy ustalenia, że na krajowym rynku świadczenia usługi rozpoczynania połączeń w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej nie występuje ...
-
Rynek mediów i reklamy VII 2006
25 lipca br. w Polskiej Radzie Biznesu odbyło się ogłoszenie wyników XI fali badania BriefIndex. Wskaźnik koniunktury na rynku komunikacji marketingowej - BriefIndex - wzrósł o 0,75 punkta i obecnie wynosi 75,00 punktów. Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie magazynu "Brief" w lipcu br. Utrzymujący się od kilku ...
-
BenQ C740 i C540 - nowe aparaty cyfrowe
BenQ wprowadza na polski rynek dwa nowe modele klasycznych aparatów cyfrowych, BenQ C740 oraz C540. Aparaty są wyposażone w matryce CCD o rozdzielczości odpowiednio 7 i 5 megapikseli, trzykrotny zoom optyczny, duży wyświetlacz LTPS o przekątnej 2,5 cala oraz obiektyw SMC (Super Multi-Coating) firmy Pentax. Oba aparaty oferują tryb ...
-
Internauci lubią hipermarkety
Wśród produktów zwykle kupowanych w hipermarketach znajdują się tzw. dobra szybkozbywalne: artykuły spożywcze, kosmetyki i artykuły przemysłowe. Jednocześnie jedynie co czwarty polski internauta nigdy nie kupił w tego typu sklepie sprzętu RTV (26 proc.), odzieży i butów (23 proc.) oraz artykułów budowlanych (23 proc.). Do zakupów skłania ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan IX 2006
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan, po systematycznym wzroście od pół roku, wydaje się stabilizować na poziomie blisko 80 punktów. Poziom indeksu odzwierciedla stabilne ekonomiczne podstawy obecnego ożywienia gospodarczego. Pojawia się pytanie, czy nieustające zawirowania polityczne go nie osłabią. Indeks Biznesu Polskiej Konfederacji Pracodawców ...
-
Rynek pracy specjalistów VII-IX 2006
Polski rynek pracy specjalistów nadal rośnie. W III kwartale br. zdecydowanie wzrosło zapotrzebowanie na finansistów i specjalistów z sektora ubezpieczeń i bankowości - wynika z cyklicznego raportu "Rynek pracy specjalistów", przygotowywanego przez konsultantów Pracuj.pl. W III kwartale tego roku w portalu Pracuj.pl opublikowano blisko 32 tysiące ...
-
Hipermarkety w oczach klientów
Według raportu "Wizerunek sieci handlowych" przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR w oparciu o badania opinii społecznej PBS DGA, tylko 9% Polaków wymienia odpowiedzialność wśród najważniejszych cech super- i hipermarketów. Listę najważniejszych cech marketów otwiera jakość produktów i obsługi (49% wskazań) oraz uczciwość wobec klientów ( ...
-
Popularność serwisów wideo
Niemal połowa internautów w wieku od 15 do 25 lat ogląda klipy video na stronach internetowych, co czwarty internauta należy przynajmniej do jednej społeczności internetowej, a co ósmy prowadzi własny blog - to tylko wybrane dane z pierwszego w Polsce badania użytkowników Web 2.0, zrealizowanego przez firmę Gemius SA na zlecenie agencji marketingu ...
-
Suplementy diety - źródła informacji
Informacje o suplementach diety Polacy najczęściej uzyskują u farmaceuty w aptece lub u lekarza, natomiast źródła takie jak rodzina i znajomi, publikacje oraz informacje reklamowe są wymieniane rzadziej. Kobiety znaczenie chętniej opierają się na poradach ekspertów, natomiast dla mężczyzn opinia najbliższych jest niemal równie ważna. Wyraźne ...
-
Nowe notebooki Panasonic Toughbook
Panasonic, marka koncernu Matsushita Electric Industrial, wprowadziła na polski rynek nowe modele komputerów przenośnych Panasonic Toughbook, które odznaczają się wysoką wytrzymałością (Fully Ruggedized) i są przeznaczone głównie do pracy w warunkach ekstremalnych. Ochronę podzespołów zapewnia obudowa ze stopu magnezu, a specjalne uszczelnienie ...
-
Branża PR w mediach XII 2006
W grudniu, podobnie jak w listopadzie, najczęściej pisano o CSR, a tuż za nim w zestawieniu znalazły się PR Polski i porady PR - wynika z najnowszego raportu PRoto o wizerunku branży public relations w mediach. Świąteczna atmosfera wyraźnie udzieliła się dziennikarzom: wśród grudniowych publikacji znalazły się tematy lżejsze, np. porady dotyczące ...