-
Najpopularniejsze media wg interneutów
Stacja TVN, radio RMF FM, dziennik Gazeta Wyborcza oraz tygodnik Newsweek to ulubione media internautów - wynika z trzeciej fali badania "Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów wśród internautów" zrealizowanego przez firmę Gemius SA we współpracy w IAB Polska. Celem zrealizowanego w listopadzie 2005 roku badania było określenie zwyczajów ...
-
Europejczycy chcą Konstytucji
Europejczycy popierają ideę Konstytucji dla Unii Europejskiej - wynika z sondażu Eurobarometr, zrealizowanego przez TNS Opinion & Social (w Polsce TNS OBOP). Według badania przeprowadzonego dla Komisji Europejskiej pod koniec 2005 roku, 63% mieszkańców Unii Europejskiej deklaruje poparcie dla Konstytucji co oznacza wzrost o dwa punkty procentowe w ...
-
Kto chce rozszerzenia Unii
Europejczycy popierają proces dalszego rozszerzania Unii Europejskiej - wynika z sondażu Eurobarometr, zrealizowanego przez TNS (w Polsce TNS OBOP) dla Komisji Europejskiej. Niemal połowa (49%) mieszkańców obecnych państw członkowskich jest za tym, by w najbliższych latach nastąpiło rozszerzenie Unii Europejskiej. Sprzeciwia się temu 39% ...
-
Reklama internetowa w branży farmaceutycznej
Stwierdzenie przenoszące polskie strony internetowe z branży farmaceutycznej do marketingowego średniowiecza w rzeczy samej jest najłagodniejszą i najbardziej kurtuazyjną formą określenia obecnego stanu rzeczy. Serwisów promujących leki lub różnego rodzaju farmaceutyki było i jest wiele. Większość z nich ogranicza się jednak zaledwie do ...
-
Z jakich usług mobilnych korzystają internauci?
Panie częściej niż panowie kupują dzwonki, grafiki i gry do telefonów komórkowych, chętniej też biorą udział w sms-owych akcjach charytatywnych i konkursach. Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę Gemius, tego typu usługi cieszą się dużym powodzeniem. Skorzystało z nich ponad 2/3 polskich internautów! Większość z nas nie ...
-
Bankructwa firm w Polsce I-III 2006
W pierwszym kwartale 2006 roku liczba upadłości w Polsce znacząco spadła w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Podczas gdy w trzech pierwszych miesiącach 2005 roku zarejestrowano 222 bankructwa, w 2006 roku dane za styczeń, luty i marzec wykazują łącznie 133 upadłości. W badanym okresie najwięcej upadłości odnotowano w województwach: ...
-
Samochody używane kupujemy za gotówkę
Tylko 8% dorosłych Polaków kupiło w ubiegłym roku samochód dla siebie lub dla swojego gospodarstwa domowego - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w lutym 2006 roku. Największą popularnością cieszyły się samochody 10-letnie i starsze - od stycznia do grudnia 2005 roku kupiło je 60% nabywców (Rys.1). Stosunkowo nowe auta (z ...
-
Branża PR w mediach V 2006
W majowym raporcie PRoto o wizerunku branży public relations w mediach znalazły się 94 materiały poświęcone zagadnieniom PR-owskim. To o 12 przekazów mniej niż w zeszłym miesiącu. Przygotowania do sezonu turystycznego zaowocowały licznymi publikacjami dotyczącymi PR-u Polski oraz działań promocyjnych miast i regionów. Badanie przekazów o branży PR ...
-
Reakcje na ptasią grypę
Z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez Ipsos w 19 krajach świata wynika, że niemal cały świat słyszał o ptasiej grypie, chociaż reakcje na to zjawisko są świecie są bardzo różne. Na tle innych badanych krajów uwagę przyciągają postawy Polaków. Choć odsetek osób bardzo obawiających się ptasiej grypy jest w Polsce największy ze wszystkich ...
-
Polskich internautów portret własny
Jakie strony internetowe odwiedzają zamożni internauci? Kto - kobiety czy mężczyźni - spędza więcej czasu na witrynach związanych z budownictwem, aranżacją wnętrz i rynkiem nieruchomości? Odpowiedzi na tego typu pytania dostarcza najnowszy raport: "Zainteresowania polskich internautów 2006", przygotowany przez firmę badawczą Gemius SA. Chyba nikt ...
-
UKE: Rozpoczynanie połączeń w sieci TP
Prezes UKE nałożył obowiązki regulacyjne na Telekomunikację Polską S.A. na rynku rozpoczynania połączeń w sieci stacjonarnej. Decyzja Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej podpisana 10 lipca 2006 r. dotyczy ustalenia, że na krajowym rynku świadczenia usługi rozpoczynania połączeń w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej nie występuje ...
-
Rynek mediów i reklamy VII 2006
25 lipca br. w Polskiej Radzie Biznesu odbyło się ogłoszenie wyników XI fali badania BriefIndex. Wskaźnik koniunktury na rynku komunikacji marketingowej - BriefIndex - wzrósł o 0,75 punkta i obecnie wynosi 75,00 punktów. Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie magazynu "Brief" w lipcu br. Utrzymujący się od kilku ...
-
BenQ C740 i C540 - nowe aparaty cyfrowe
BenQ wprowadza na polski rynek dwa nowe modele klasycznych aparatów cyfrowych, BenQ C740 oraz C540. Aparaty są wyposażone w matryce CCD o rozdzielczości odpowiednio 7 i 5 megapikseli, trzykrotny zoom optyczny, duży wyświetlacz LTPS o przekątnej 2,5 cala oraz obiektyw SMC (Super Multi-Coating) firmy Pentax. Oba aparaty oferują tryb ...
-
Internauci lubią hipermarkety
Wśród produktów zwykle kupowanych w hipermarketach znajdują się tzw. dobra szybkozbywalne: artykuły spożywcze, kosmetyki i artykuły przemysłowe. Jednocześnie jedynie co czwarty polski internauta nigdy nie kupił w tego typu sklepie sprzętu RTV (26 proc.), odzieży i butów (23 proc.) oraz artykułów budowlanych (23 proc.). Do zakupów skłania ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan IX 2006
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan, po systematycznym wzroście od pół roku, wydaje się stabilizować na poziomie blisko 80 punktów. Poziom indeksu odzwierciedla stabilne ekonomiczne podstawy obecnego ożywienia gospodarczego. Pojawia się pytanie, czy nieustające zawirowania polityczne go nie osłabią. Indeks Biznesu Polskiej Konfederacji Pracodawców ...
-
Rynek pracy specjalistów VII-IX 2006
Polski rynek pracy specjalistów nadal rośnie. W III kwartale br. zdecydowanie wzrosło zapotrzebowanie na finansistów i specjalistów z sektora ubezpieczeń i bankowości - wynika z cyklicznego raportu "Rynek pracy specjalistów", przygotowywanego przez konsultantów Pracuj.pl. W III kwartale tego roku w portalu Pracuj.pl opublikowano blisko 32 tysiące ...
-
Hipermarkety w oczach klientów
Według raportu "Wizerunek sieci handlowych" przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR w oparciu o badania opinii społecznej PBS DGA, tylko 9% Polaków wymienia odpowiedzialność wśród najważniejszych cech super- i hipermarketów. Listę najważniejszych cech marketów otwiera jakość produktów i obsługi (49% wskazań) oraz uczciwość wobec klientów ( ...
-
Popularność serwisów wideo
Niemal połowa internautów w wieku od 15 do 25 lat ogląda klipy video na stronach internetowych, co czwarty internauta należy przynajmniej do jednej społeczności internetowej, a co ósmy prowadzi własny blog - to tylko wybrane dane z pierwszego w Polsce badania użytkowników Web 2.0, zrealizowanego przez firmę Gemius SA na zlecenie agencji marketingu ...
-
Suplementy diety - źródła informacji
Informacje o suplementach diety Polacy najczęściej uzyskują u farmaceuty w aptece lub u lekarza, natomiast źródła takie jak rodzina i znajomi, publikacje oraz informacje reklamowe są wymieniane rzadziej. Kobiety znaczenie chętniej opierają się na poradach ekspertów, natomiast dla mężczyzn opinia najbliższych jest niemal równie ważna. Wyraźne ...
-
Nowe notebooki Panasonic Toughbook
Panasonic, marka koncernu Matsushita Electric Industrial, wprowadziła na polski rynek nowe modele komputerów przenośnych Panasonic Toughbook, które odznaczają się wysoką wytrzymałością (Fully Ruggedized) i są przeznaczone głównie do pracy w warunkach ekstremalnych. Ochronę podzespołów zapewnia obudowa ze stopu magnezu, a specjalne uszczelnienie ...
-
Branża PR w mediach XII 2006
W grudniu, podobnie jak w listopadzie, najczęściej pisano o CSR, a tuż za nim w zestawieniu znalazły się PR Polski i porady PR - wynika z najnowszego raportu PRoto o wizerunku branży public relations w mediach. Świąteczna atmosfera wyraźnie udzieliła się dziennikarzom: wśród grudniowych publikacji znalazły się tematy lżejsze, np. porady dotyczące ...
-
Nowe monitory LCD Dell
Dell wprowadził na Polski rynek nowe monitory płaskoekranowe: UltraSharp 3007WFP-HC, UltraSharp 2707WFP, Dell E228WFP. Dwa pierwsze modele przeznaczone są dla graczy i entuzjastów multimediów, a ostatni - dla mniej zamożnych użytkowników domowych. UltraSharp 3007WFP-HC daje 92-procentową gamę kolorów dzięki podświetleniu W-CCFL (Wide Cold-Cathode ...
-
Rozszerzanie UE dzieli Europejczyków
Europejczycy są niemal równo podzieleni w kwestii dalszego rozszerzania Unii Europejskiej. Podczas gdy 46% Europejczyków popiera tę ideę, 42% wciąż jest przeciwko - wynika z ostatniej fali badania Eurobarometr przeprowadzonego przez TNS Opinion & Social na zlecenie Komisji Europejskiej. Najbardziej przychylni powiększaniu UE są Polacy. Z badania ...
-
Gemius: rynek internetowy w 2006r.
Firma Gemius SA przygotowała raport "Internet 2006" podsumowujący najważniejsze wydarzenia na polskim rynku internetowym w 2006 r. Jak wynika z badań, miniony rok upłynął pod znakiem dynamicznego rozwoju sektora e-commerce oraz reklamy internetowej. Rok 2006 to również okres konwergencji mediów tradycyjnych i Internetu, a także wzrost ...
-
Internauci przekazują 1 proc. podatku
Niemal połowa (49 proc.) polskich internautów, którzy dopiero będą rozliczać się z fiskusem, zamierza w tym roku przekazać 1% swojego podatku organizacjom pożytku publicznego. Aż 48 proc. z nich w marcu 2007 roku stało jeszcze przed ostatecznym wyborem konkretnego odbiorcy - na prośbę stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce firma Gemius zbadała opinie ...
-
Kto pobiera multimedia na komórki
W Polsce miesięcznie odnotowuje się od 7 do 9 mln pobrań multimediów na komórkę. Kim są użytkownicy aplikacji i produktów multimedialnych na telefony komórkowe? Jak wyglądają na tle populacji oraz Internetu? Jakimi telefonami się posługują? Odpowiedź na to i inne pytania daje nowy raport opracowany przez Telecom Media na podstawie danych ...
-
Boom na rynku budowlanym
Firmy budowlane oceniają koniunkturę niezwykle korzystnie - najlepiej na przestrzeni ostatnich lat. Niemal 80% menedżerów największych polskich firm budowlanych pozytywnie ocenia obecną sytuację w branży - wynika z raportu PMR. Optymizm w sektorze budowlanym Badanie przeprowadzone przez firmę badawczą PMR na potrzeby raportu „Sektor budowlany w ...
-
Internet szerokopasmowy w Polsce
Cisco zaprezentowało wyniki raportu Broadband Barometer, pierwszego z cyklu badań zrealizowanych przy współpracy z firmą IDC. Analizie poddano wszystkie aspekty związane z szerokopasmowym dostępem do Internetu w Polsce i innych krajach Europy, od liczby użytkowników, wykorzystywanych technologii, dostawców sygnału i proponowanych przez nich cen, ...
-
Najchętniej oglądane programy telewizyjne
Statystyczny Polak od początku roku poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny 27 minut dziennie, z czego 43,6% tego czasu zajęło oglądanie seriali (22%), programów rozrywkowych (11,1%) oraz programów informacyjnych (10,5%) - wynika z raportu TNS OBOP. Wśród najpopularniejszych cyklicznych programów w telewizji znalazły się: zakończone w sobotę (2 ...
-
Panasonic Lumix DMC FX100 z trybem HD
Panasonic, marka koncernu Matsushita Industrial Electric wprowadziła na polski rynek aparat cyfrowy z 12,2 megapikselową matrycą CCD. Lumix DMC-FX100 wyposażono w obiektyw f/2.8 Leica DC 28mm z 3.6-krotnym zoomem optycznym oraz system stabilizacji obrazu. W aparacie DMC-FX100 zastosowano Inteligentny System Stabilizacji Obrazu. Mega O.I.S. – ...
-
Rośnie sprzedaż samochodów używanych
W 2006 r. 10% Polaków kupiło samochód. Największą popularnością cieszyły się samochody 6-letnie i starsze - od stycznia do grudnia 2006 roku kupiło je 65% nabywców - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP. Auta wyprodukowane w latach 2004-2006 nabyło 16% pytanych, kolejne 12% wybrało pojazdy 3-5 letnie. Średnia cena samochodu ...
-
Przetargi budowlane VI 2007
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. opracowała kolejny raport, w którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy dotyczące branży budowlanej ogłoszone w Polsce, w czerwcu 2007 r. Wynika z niego, iż zmiana Ustawy o Zamówieniach Publicznych spowodowała spadek liczby przetargów na drobne prace ...
-
Działki budowlane - czerwiec 2007
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano publikacje dotyczące sprzedaży działek w Polsce, w czerwcu 2007 r. Wynika z niego, iż w analizowanym miesiącu ogłoszono 1 500 informacji dotyczących zbycia gruntu. Większość z nich pochodziła z województw dolnośląskiego, warmińsko-mazurskiego i ...
-
Rynek nieruchomości logistycznych VII 2007
Goodman International Limited, globalna grupa zarządzająca nieruchomościami logistycznymi, opublikowała raport dotyczący możliwości rozwoju rynku nieruchomości logistycznych w Europie. Zgodnie z przewidywaniami analityków Polska ma jedne z najlepszych perspektyw rozwoju w Centralnej i Wschodniej Europie w ciągu najbliższych 5 lat. W porównaniu z ...
-
Centra handlowe w Polsce I-VI 2007
Retail Research Forum przygotowało dane dotyczące rynku handlowego w wybranych miastach w Polsce (w Warszawie, konurbacji Śląskiej, Trójmieście, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Szczecinie) za pierwsze półrocze 2007. Opublikowane informacje dotyczą: ilości powierzchni handlowej w nowoczesnych centrach handlowych wybudowanych w latach ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?