-
Coface: w I poł. 2022 roku o 3% mniej niewypłacalności, ale przed firmami wiele wyzwań
Coface zaprezentował wnioski z raportu na temat niewypłacalności przedsiębiorstw w Polsce w I połowie 2022 roku. Wynika z niego, że w tym okresie liczba niewypłacalności spadła o 3% rdr. Jednak zdaniem ekspertów sytuacja płynnościowa przedsiębiorstw w Polsce pogarsza się, a rok 2022 stawia przed firmami nowe wyzwania, takie jak wysoka inflacja czy ...
-
Wakacje w Polsce czy nie? Jest odpowiedź, gdzie taniej
Wakacje w Polsce czy za granicą? Przed tym dylematem każdego roku stają Polacy planujący letni urlop. Biorąc pod uwagę rosnące w błyskawicznym tempie ceny, dla wielu z nas cięcie wakacyjnych kosztów będzie miało w tym roku kluczowe znaczenie. Czy to oznacza, że powinniśmy, jak radzi premier Morawiecki, wybrać odpoczynek w kraju? W odpowiedzi na to ...
-
Czas wolny w czasach inflacji, czyli mniej pieniędzy na rozrywkę
Najnowszy lipcowy PAYBACK Opinion Poll rzuca światło na polskie sposoby spędzania czasu wolnego. Biorąc pod uwagę, że 3/4 z nas najchętniej zostaje wtedy w domu, można byłoby uznać nas za domatorów. Okazuje się jednak, że przeszkodą do korzystania z innych, pozadomowych rozrywek najwyraźniej staje się towarzysząca nam od miesięcy inflacja. Z tego ...
-
Kobiety w pracy fizycznej. Jaka jest ich sytuacja?
... z wynagrodzenia? Kiedy ostatnio otrzymały podwyżkę? Jakie zawody są postrzegane jako zyskujące na popularności wśród kobiet? Praca fizyczna – równe szanse dla Pol(s)ki W I półroczu 2022 roku do pracowników fizycznych skierowano ponad 77 tysięcy ogłoszeń o pracę w Pracuj.pl. Dla porównania rok wcześniej, czyli ...
-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
Zagraniczne zakupy online cieszą się wśród polskich e-konsumentów coraz większą popularnością. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia PayU, z których wynika, że zakupu u zagranicznego sprzedawcy na przestrzeni minionych 12 miesięcy dokonała już blisko połowa Polaków. Osoby, które nie korzystają z oferty sprzedawców spoza Polski, argumentują ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2022. Na podium Rzeczpospolita, RMF FM oraz Wirtualna Polska
Rzeczpospolita, RMF FM oraz Wirtualna Polska to podium październikowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. Rzeczpospolita swoje zwycięstwo zawdzięcza 2,3 tys. cytowań w innych mediach. Redakcja jako pierwsza poinformowała o zablokowaniu przez KE wypłat funduszy z polityki spójności dla Polski do ...
-
Boże Narodzenie 2022: chudsze święta w czasach inflacji?
Do Bożego Narodzenia pozostało zaledwie kilkanaście dni. Sklepy internetowe i stacjonarne już od kilku tygodni odczuwają bożonarodzeniową gorączkę, a w domach Polaków rozbłyskują już choinkowe lampki. To dogodny moment, aby rzucić światło na tegoroczne przygotowania do świąt. Czyni to najnowsze badanie PAYBACK Opinion Poll. Oto, do jakich wniosków ...
-
Jakie znaczenie ma dla Polski wymiana handlowa z Niemcami?
Niemcy już od lat plasują się na pozycji lidera pośród naszych zagranicznych partnerów handlowych. Wpływ, jaki handel z zachodnim sąsiadem wywiera na naszą gospodarkę, jest niebagatelny - w 2018 r. wygenerowano w ten sposób niemal 10 proc. polskiego PKB. Nie sposób nie wspomnieć też o przełożeniu popytu odbiorców końcowych w Niemczech na ...
-
Sylwester 2022 w cieniu inflacji. Rezygnujemy z city break i nart?
Czy w czasach rosnących galopująco cen straciliśmy ochotę do zabawy? Z pewnością nie wszyscy, ale w zachowaniach polskich konsumentów widać wyraźnie zaznaczającą się wstrzemięźliwość. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby rezultaty analizy przeprowadzonej przez rankomat.pl, z której wynika, że zdecydowana większość Polaków w Sylwestra 2022 ...
-
Największe przeceny na świecie w polskim eCommerce
Nie jest żadnym zaskoczeniem, że w dobie inflacji kupujący bardziej niż zwykle rozglądają się za przecenami. Tym lepszą dla polskich konsumentów informacją są najnowsze dane DataFeedWatch, z których wynika, że aż ¾ produktów reklamowanych w polskim eCommerce było przecenionych już przed świętami Bożego Narodzenia, a Polska pod względem liczby ...
-
Firmy z Ukrainy w Polsce po wybuchu wojny. Są najnowsze statystyki
Szacuje się, że w następstwie wybuchu wojny w Ukrainie w Polsce schronił się ponad 1 mln uchodźców. Ma to swoje odzwierciedlenie w statystykach dotyczących powstawania przedsiębiorstw z kapitałem ukraińskim w naszym kraju. Przygląda się im Polski Instytut Ekonomiczny w raporcie „Ukraińskie firmy w Polsce po wybuchu wojny w 2022 r.”. Oto, do jakich ...
-
Ferie zimowe za drogie dla Polaków? 6 na 10 nie planuje wyjazdu
Ruszyły ferie zimowe. To świetna okazja, aby przyjrzeć się, jak Polacy zaplanowali tegoroczny, zimowy wypoczynek. Skorzystała z niej porównywarka Rankomat.pl. Przeprowadzone przez nią badanie dowodzi, że w tym roku zimowy wyjazd może okazać się znacznie droższy niż rok temu. To w dużej mierze tłumaczy dlaczego tak spora rzesza Polaków zdecydowała ...
-
Zimowe wakacje Polaków. Narty, palmy czy Polska?
Przed nami wyniki najnowszego raportu Polskiej Izby Turystyki, przygotowanego we współpracy z serwisami Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Fly.pl, który rzuca światło na wybory turystyczne dokonywane przez Polaków w sezonie zimowym. Jego autorzy wzięli pod lupę wyjazdy organizowane przez biura podróży w okresie od 1 grudnia 2022 roku do 31 marca 2023 ...
-
Najczęściej cytowane media II 2023. Na podium RMF FM, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita
RMF FM, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita to podium lutowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. RMF FM swoje zwycięstwo zawdzięcza 1,7 tys. cytowań w innych mediach. Polskie media najczęściej powoływały się na ujawnioną przez radio informację na temat skargi Komisji Europejskiej przeciwko Polsce ...
-
Oszustwa internetowe mają się dobrze. Cyberprzestępcy preferują phishing
Wprawdzie blisko 7 na 10 Polaków deklaruje, że nigdy nie dało się oszukać cyberprzestępcy, to jednak nie oznacza to, że powinniśmy czuć się pewnie. Przeciwnie - z danych opublikowanych przez rankomat.pl wynika, że w ostatnim czasie mamy w Polsce do czynienia z wręcz lawinowym wzrostem ilości oszustw internetowych. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Co ma największy wpływ na satysfakcję z pracy?
Nuvalu Polska prezentuje wyniki badania „Love Your Work”, które rzuca światło na warunki i oczekiwania pracowników względem wykonywanej przez nich pracy. Na jego potrzeby agencja SW Research zebrała opinie 800 osób pracujących w biurach i zajmujących stanowiska na wszystkich szczeblach organizacji. Badanych poproszono o ocenę miejsca pracy, ...
-
Wakacje w Chorwacji: jakie ceny w dobie euro i inflacji?
Wakacje w Chorwacji cieszą się wśród Polaków sporą popularnością. Za odwiedzeniem tego kraju przemawia panujący tam klimat, przepiękne widoki, ale też jego bliskość geograficzna - duża część polskich turystów dociera nad Adriatyk samochodem. Chorwację i w tym roku wybierze spora część z nas. Na jakie ceny musimy być przygotowani? Odpowiedzi na to ...
-
Zarządzanie różnorodnością na rynku pracy: są efekty, ale kiepskie?
Wprawdzie walka o różnorodność i równouprawnienie płci na polskim rynku pracy coraz łatwiej przynosi zamierzone efekty, to jednak o lawinowe efekty działań podejmowanych w tym zakresie ciągle jest trudno. Kolejnym tego potwierdzeniem są wyniki badania opracowane przez Hays Poland. Najnowszy raport „Kobiety na rynku pracy 2023. Polityka DE&I w ...
-
Najczęściej cytowane media V 2023. RMF FM, TVN24 oraz Rzeczpospolita na podium
RMF FM, TVN24 oraz Rzeczpospolita to podium majowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). RMF FM było w maju cytowane ponad 3 tys. razy. Stacja TVN24 zaledwie 56 razy mniej. Na Rzeczpospolitą powoływano się 2,7 tys. razy. RMF FM swoje zwycięstwo zawdzięcza wywiadowi Roberta Mazurka z ...
-
Automotive: jak radzą sobie producenci i dystrybutorzy części samochodowych?
Wprawdzie ani otoczenie gospodarcze, ani też geopolityczne nie było ostatnio zbyt sprzyjające dla prowadzenia działalności gospodarczej, to jednak okazuje się, że branża motoryzacyjna radzi sobie w tych warunkach całkiem nieźle. Potwierdzeniem tego są rezultaty najnowszej odsłony badania MotoFocus.pl, Santander Banku oraz Polskiej Agencją ...
-
Polscy pracownicy, czyli wypalenie zawodowe i obniżony dobrostan psychiczny
Rezultaty badania zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research oraz Mindgram zaowocowały powstaniem raportu "Dobrostan i zdrowie psychiczne polskich pracowników". Opracowanie rzuca światło na kondycję psychiczną polskich pracowników, a obraz, który się z niego wyłania jest ponury i raczej nie napawa optymizmem. Okazuje się m.in., ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2023. Gazeta Wyborcza, Onet i Rzeczpospolita na podium
Gazeta Wyborcza, Onet i Rzeczpospolita to podium wrześniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Gazeta Wyborcza cytowana była we wrześniu 4,2 tys. razy, Onet - 4 tys. razy i Rzeczpospolita - 3,9 tys. Gazeta Wyborcza swoje zwycięstwo zawdzięcza publikacji serii artykułów autorstw ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne - duża aktywność i mała skala
Po solidnym wzroście polskiego PKB w 2022 r. (5,1% r/r), w 2023 r., przy słabym postępie gospodarczym na świecie i w strefie euro, Polska również doświadczyła spowolnienia. Jednak zgodnie z najnowszymi prognozami, w 2024 r. , w miarę stopniowego ustępowania presji inflacyjnej i poprawy warunków finansowania, spodziewane jest odbicie. Z tego tekstu ...
-
Ponad 530 mld zł na 210 największych inwestycji energetyczno-przemysłowych w Polsce
Wybuch wojny na Ukrainie i wynikające z niej widmo kryzysu energetycznego uświadomił rządzącym, że w obszarze transformacji energetycznej polskiej gospodarki jak najszybciej należy przejść od słów do czynów. Od początku 2022 r. obserwowany jest wyraźny wzrost liczby i wartości zapowiadanych inwestycji. W rezultacie, aktualna wartość 210 ...
-
Najczęściej cytowane media X 2023. TVN24 na czele
TVN24, RMF FM oraz Rzeczpospolita znalazły się na podium październikowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, w październiku 2023 roku stacja TVN24 była cytowana ponad 4,9 tys. razy, RMF FM - ponad 4,4 tys. razy, a Rzeczpospolita ...
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
Black Friday i Cyber Monday są coraz popularniejsze w Polsce, co widoczne jest choćby w Internecie. Polacy chętnie przeglądają strony z kategorii "Zakupy online" i szukają informacji o obniżkach cenowych. Temu zjawisku przyjrzeli się eksperci z Gemius i PBI, wykorzystując do analizy dane z badań Mediapanel oraz gemiusAdReal. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Boże Narodzenie w opcji all inclusive. Gdzie jadą Polacy?
Spędzanie świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra na wakacjach to trend, który cieszy się wśród Polaków coraz większą popularnością. Kolejnym tego potwierdzeniem są najnowsze statystyki zaprezentowane przez wakacje.pl. Okazuje się, że w okresie świąteczno-noworocznym pokaźna rzesza Polaków zamierza odpoczywać za granicą. Bezapelacyjnym numerem jeden ...
-
Ferie zimowe 2024, czyli stawiamy na komfort termiczny
Już za kilka dni, 15 stycznia 2024 r., pierwsza grupa dzieci i młodzieży szkolnej z województwa dolnośląskiego, mazowieckiego, opolskiego oraz zachodniopomorskie; rozpoczyna tegoroczne ferie zimowe. Z tej okazji serwis Wakacje.pl postanowił przyjrzeć się, które z kierunków zagranicznych cieszą się tej zimy największą popularnością wśród ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne na poziomie z 2010 roku
Inwestycje w nieruchomości komercyjne w Polsce mają się dość dobrze, choć wartość zawartych transakcji wyraźnie wskazuje na obniżenie płynności - wynika z opublikowanego właśnie raportu BNP Paribas Real Estate Poland "At A Glance - Rynek inwestycyjny w Polsce, IV kwartał 2023 roku". Eksperci ostrzegają jednak, że stabilne perspektywy, które rysują ...
-
Najczęściej cytowane media II 2024. TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza na podium
TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza - tak wygląda podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w lutym 2024 roku, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Stację TVN24 cytowano w lutym 2024 roku blisko 3,8 tys. razy. Pozycje lidera telewizja ta zawdzięcza m.in. rozmowie Moniki Olejnik z Borysem Budką, ministrem aktywów ...
-
Najczęściej cytowane media III 2024. TVN24 wciąż liderem
TVN24 wciąż jest liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). W marcu 2024 na kolejnych miejscach podium Gazeta Wyborcza i Wirtualna Polska. Stację TVN24 cytowano w marcu 2024 roku 4,2 tys. razy. Redakcja swoją pozycję zawdzięcza m.in. rozmowie z Izabelą Leszczyną, ministrą zdrowia, ...
-
Włosi najbliżsi naszym sercom, Niemcom zaufamy w biznesie
Włosi, Amerykanie, Czesi i Hiszpanie - to narody najbardziej lubiane przez Polaków. Najmniejszą sympatią rodaków cieszą się Rosjanie. Za miejsce najatrakcyjniejsze do prowadzenia interesów uważamy Niemy, a Włochy postrzegamy jako najatrakcyjniejsze kulturowo. To niektóre wnioski z badań dotyczących opinii Polek i Polaków o innych krajach, ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku
Wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce urosła w 2023 roku o 12,2% r/r, osiągając 42,4 mld zł - wynika z raportu KPMG pt. "Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Nowe wymiary luksusu". I to pomimo, iż spadły dochody najbogatszych Polaków, a inflacja wynosiła 11,4%. Największą część rynku dóbr luksusowych stanowią samochody luksusowe, a segmentem, który ...
-
Wybory do PE: priorytety partii politycznych inne niż oczekiwania obywateli?
Allianz Trade opublikował opracowanie omawiające aspekty ekonomiczno-polityczne Unii Europejskiej, którymi będzie musiała zająć się nowa Komisja Europejska. Jego autorzy analizują, co czeka kontynent, a więc nie tylko wyborców, ale też na co liczyć mogą a nawet czego potrzebują firmy, w tym również polscy przedsiębiorcy. W skrócie: Czego chcą ...
-
Polak jednak umie oszczędzać pieniądze?
Badania zwyczajów finansowych Polaków niejednokrotnie już dowiodły, że żadni z nas mistrzowie oszczędzania pieniędzy. Najnowsze doniesienia płynące z analizy zrealizowanej po raz trzeci przez Bank Millennium dowodzą jednak, że nasze oszczędności wykazują tendencję wzrostową. Odsetek Polaków deklarujących, że na przestrzeni ostatnich sześciu ...