-
Najczęściej cytowane media V 2024. Onet liderem
W maju 2024 zmiana lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. Zwyciężył Onet, wyprzedzając dotychczasowego lidera - TVN24 oraz Rzeczpospolitą. W maju portal Onet cytowany był ponad 4 tys. razy. Pierwsze miejsce zawdzięcza m.in. artykułowi Kamila Dziubki, w którym ujawnił on nagrania głównego ...
-
Wakacje w Polsce droższe niż za granicą, ale...
Czy wakacje w Polsce są droższe od tych za granicą? Jeżeli porównać ceny tygodniowego pobytu w hotelu, to szybko okaże się, że Teneryfa może być tańsza od polskich kurortów. Warto jednak wziąć pod uwagę koszty transportu. Jeżeli planujemy zakup biletów na własną rękę, to powinniśmy przygotować się na to, że tanio nie będzie - wynika z analizy ...
-
Słoneczny wyż nad branżą turystyczną
Z analiz Allianz Trade - światowego lidera w ubezpieczaniu należności handlowych, wynika, że pomimo niepewności gospodarczej i narastających napięć geopolitycznych nad turystyką świeci słońce! Odbicie w branży turystycznej napędzają nie tylko tanie oferty: turyści coraz częściej pakują walizki na dalekie podróże, najwyższą stopę wzrostu wśród ...
-
Branża automotive: spowolnienie i mało optymistyczne prognozy na przyszłość
Jak radzą sobie producenci i dystrybutorzy części samochodowych oraz właściciele warsztatów samochodowych? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowszy raport MotoFocus.pl. Opracowanie zrealizowane we współpracy ze Stowarzyszeniem Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM), Santander Bank Polska oraz Polską Agencją Inwestycji i ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2024. Gazeta Wyborcza liderem
W lipcu 2024 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów została Gazeta Wyborcza. Na kolejnych miejscach podium znalazły się TVN24 oraz Rzeczpospolita. Gazeta Wyborcza cytowana była ponad 4,2 tys. razy. Materiałem, który wzbudził największe zainteresowanie, był tekst Wojciecha Czuchnowskiego, ...
-
Polski Ranking Nieufności 2024. Najmniej ufamy Rosjanom i muzułmanom
Wrześniowe badanie "Polski Ranking Nieufności 2024" przynosi interesujące wnioski na temat poziomu zaufania Polaków wobec różnych narodowości i mniejszości. Jak wynika z raportu, największy dystans czujemy wobec Rosjan, podczas gdy na przeciwnym biegunie znajdują się Amerykanie. Kto budzi największe obawy wśród Polaków? Indeks Nieufności Polaków, ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2024. Gazeta Wyborcza liderem
We wrześniu liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów została Gazeta Wyborcza. Na kolejnych miejscach podium znalazły się Rzeczpospolita i Onet. Gazeta Wyborcza cytowana była ponad 3,9 tys. razy. Jednym z materiałów, który zwrócił uwagę dziennikarzy innych redakcji, był wywiad Agnieszki ...
-
Parki handlowe deklasują centra
Pojawiła się najnowsza odsłona raportu z serii "At A Glance: Rynek nowoczesnego handlu w Polsce" autorstwa BNP Paribas Real Estate Poland. Opracowanie, poświęcone sytuacji panującej na rynku nieruchomości handlowych w Polsce w III kwartale 2024 roku, potwierdza m.in. kontynuację dobrej passy parków handlowych oraz spadek poziomu pustostanów. Z ...
-
Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS. Nowy raport Elephate
Agencja Elephate zaprezentowała nowy raport "Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS" edycja 2024. Publikacja powstała na podstawie analizy danych 371 stron internetowych firm działających w modelu Software as a Service (SaaS) z 40 różnych branż. Celem raportu jest szczegółowe przyjrzenie się źródłom ruchu oraz ukazanie trendów marketingu ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w 2024 roku
348 transakcji fuzji i przejęć zrealizowano na polskim rynku w 2024 roku - wynika z raportu M&A Index Poland przygotowanego przez Fordata i Navigator Capital. Największą transakcją roku było przejęcie zakładów produkcyjnych w USA i Niderlandach przez polską firmę Qemetica, kontrolowaną przez Kulczyk Investments. W transakcjach dominowały sektory ...
-
Najbardziej rozpoznawalne polskie marki odzieżowe, wśród nich...Zara
Firma Kondo&Partners Consulting opublikowała wyniki zrealizowanego u schyłku minionego roku badania poświęconego rozpoznawalności polskich marek odzieżowych. Komu udało się na stałe zagościć w świadomości polskich konsumentów? Co przesądza o tym, że dany brand postrzegany jest jako polski – rodzimy założyciel czy nadwiślańska produkcja? Odpowiedzi ...
-
WCAG: uczelnie wyższe w Polsce nie dbają o dostępność stron www?
Czy polskie uczelnie wyższe spełniają wymogi dostępności cyfrowej? Dane z nowego raportu Ambiscale wskazują, że na tym polu do zrobienia pozostało naprawdę sporo. Okazuje się m.in., że połowa stron www uczelni publicznych w naszym kraju nie spełnia podstawowych standardów WCAG. To może narażać instytucje edukacyjne na ryzyko prawne i kary ...
-
Atak hakerski na system informatyczny Platformy Obywatelskiej
2 kwietnia doszło do ataku hakerskiego na system informatyczny Platformy Obywatelskiej, o czym poinformował na platformie X premier Donald Tusk. Dochodzenie w tej sprawie zapowiedział Minister Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski. Niewykluczone, że cyberatak pochodzi z Rosji lub innego kraju, który chce wpłynąć na sytuację polityczną w Polsce. Eksperci ...
-
Pogarsza się sytuacja materialna Polaków. To zdanie 30% z nas
Najnowszy "Barometr Rynku Pracy 2025" Gi Group Holding potwierdza wprawdzie, że blisko 4 na 10 polskich pracowników otrzymało w ostatnim czasie podwyżkę, ale wskazuje równocześnie na istnienie dość dużej grupy Polaków dostrzegających pogorszenie swojej sytuacji materialnej. Okazuje się zatem, że wzrost płac nie rekompensuje nam rosnących kosztów ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2025
Poznaliśmy właśnie zwycięzców najnowszego rankingu Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2025 autorstwa Great Place to Work. W tym roku na liście laureatów znalazło się 55 firm. Wybrano także najlepsze miejsca pracy dla milenialsów i dla kobiet. Gdzie w Polsce pracuje się najlepiej? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie super małe firmy zostały ...
-
Polacy lekceważą zagrożenia w sieci - 97% akceptuje politykę prywatności bez czytania
Ponad 25% Polaków padło ofiarą naruszenia prywatności danych, a mimo to aż 97% użytkowników akceptuje polityki prywatności bez dokładnego czytania ich treści - wynika z najnowszego badania Huawei. Najczęstsze incydenty to niechciane wiadomości, phishing i przejęcia kont, a najbardziej narażone są osoby młode oraz mieszkańcy małych miast. Eksperci ...
-
Ceny energii, brak pracowników, biurokracja - z czym mierzą się polskie firmy?
Jak polscy przedsiębiorcy radzą sobie z geopolityczną niepewnością, rosnącymi kosztami i deficytem talentów? Najnowsze badanie EY pokazuje, że mimo realnych zagrożeń, wśród których wymieniane są m.in. wysokie ceny energii i problemy z dostępem do kredytów, polskie firmy wykazują się większym optymizmem niż ich regionalni konkurenci. Nie oznacza to ...
-
Rynek reklamy w Polsce: 6,6 mld zł w I półroczu 2025, radio rośnie najszybciej
Polski rynek reklamy nie zwalnia tempa – w pierwszym półroczu 2025 r. urósł o 7,2%, osiągając wartość prawie 6,6 mld zł. Najwięcej zyskał handel, który zwiększył budżety o blisko 195 mln zł. Wśród mediów największym zwycięzcą zostało radio. Internet utrzymuje pozycję głównej siły napędowej, a wideo wciąż dominuje w mediamiksie. Publicis Groupe ...
-
Europa krytykuje Busha
W ciągu ostatniego roku zmalało poparcie Europejczyków dla polityki zagranicznej George'a Busha - wynika z raportu "Transatlantic Trends 2003" *, który powstał w oparciu o badanie zrealizowane w kilku krajach europejskich oraz w USA przez firmę TNS (w Polsce TNS OBOP). Według danych z raportu decyzje amerykańskiego przywódcy cieszą się natomiast ...
Tematy: bush -
Przez satelitę do sieci
Firma Global eMarketing SA zbadała niedoceniany do tej pory w Polsce rynek satelitarnego dostępu do Internetu. W wyniku analizy powstał raport pt."Szerokopasmowy satelitarny dostęp do Internetu - możliwość implementacji na rynku polskim", którego celem jest ocena szans dalszego rozwoju tego typu usług. Przeprowadzona przez Global eMarketing SA ...
-
Obcokrajowiec szefem?
Z Europejskiego Sondażu Społecznego wynika, że ponad 60% ankietowanych Polaków deklaruje, że nie miałaby nic przeciwko temu, aby ich szefem była osoba, która pochodzi z innego kraju, ale należy do tej samej grupy etnicznej, co większość Polaków. Takiej sytuacji przeciwne byłoby tylko 10% osób. Wykres 1. Szef – obcokrajowiec należący do TEJ SAMEJ ...
-
Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2004
Według raportu "Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2004" wydanego w pierwszych dniach września przez firmę PMR, polski rynek telekomunikacyjny w 2004 r. zwiększy swoją wartość o 13%. W latach 2005-2007 wzrost będzie kontynuowany, przede wszystkim dzięki dynamicznemu rozwojowi telefonii komórkowej oraz sektora transmisji danych i szerokopasmowego ...
-
Internet w Polsce
Obecnie co trzeci Polak ma dostęp do Internetu, zaś co czwarty jest internautą - wynika z badania TNS Interbus, realizowanego przez TNS OBOP. Wyniki tego badania obrazują, jak Internet staje się medium powszechnie wykorzystywanym przez Polaków. Od roku 2000 do końca 2004 odsetek Polaków mających dostęp do Internetu wzrósł z 19% do 33%. Przez cały ...
-
Przetargi - marzec 2005
Telefoniczna Agencja Informacyjna opracowała kolejny raport, w którym przeanalizowane zostały przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy ogłoszone w Polsce, w marcu 2005 r. W miesiącu tym, liczba ogłoszeń wzrosła o prawie 20%. W stosunku do miesiąca poprzedzającego, w marcu b.r. zanotowano wzrost zainteresowanie Internetem o 22%. Wśród ...
-
Przetargi - I kwartał 2005
Telefoniczna Agencja Informacyjna podsumowała przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy ogłoszone w Polsce w I kwartale 2005 roku. Pierwsze trzy miesiące bieżącego roku przyniosły w Polsce ponad 41 000 przetargów i zleceń na usługi, wykonanie i dostawy (bez sprzedaży). Szczególnie w marcu b.r. zanotowano wzrost liczby ogłoszeń. Analiza ...
-
Zwyczaje żywieniowe Polaków 2005
Pomimo ogólnych zmian w sytuacji społeczno-ekonomicznej w Polsce po 1989 roku, w sposobie odżywiania i postawach Polaków wobec żywienia nie nastąpiły zasadnicze zmiany - wynika z badania "Zwyczaje żywieniowe Polaków" prowadzonego cyklicznie przez GfK Polonia. Choć na przestrzeni ostatnich 15 lat nastąpiły pewne zmiany w zakresie odżywiania Polaków ...
-
Polski e-commerce idzie w górę
Handlowa hossa nie ominie w tym roku sklepów i aukcji internetowych. Polscy internauci, jak czytamy w raporcie "E-commerce w Polsce 2006", nie tylko częściej niż w roku ubiegłym dokonują zakupów on-line, ale i chętniej przeznaczają na ten cel większą ilość pieniędzy. Według szacunków firmy badawczej Gemius SA, zainteresowanie internetowymi ...
-
Branża PR w mediach VII 2006
Lipcowe przekazy dotyczące public relations najczęściej poświęcone były tematom związanym z polityką: PR-owi Polski i kreowaniu wizerunku osób sprawujących władzę. Jak wynika z najnowszego raportu PRoto w lipcu ukazało się w mediach 131 materiałów o branży PR, czyli o 37 więcej niż w poprzednim miesiącu. Badanie przekazów o branży PR w lipcu 2006 ...
-
Branża PR w mediach VIII 2006
Nowy raport PRoto o branży PR w mediach zdominowały tematy związane z wizerunkiem Polski: powołanie rzecznika MSZ Andrzeja Sadosia oraz inicjatywa "PR dla RP". W sierpniu br. ukazało się 166 materiałów o public relations w Polsce - to aż czterokrotnie więcej niż rok temu! Badanie przekazów o branży PR w sierpniu 2006 roku objęło aż 166 materiałów. ...
-
Wyniki Megapanel VIII 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za sierpień 2006 roku. Jeśli chodzi o zasięg miesięczny witryn to pozycję lidera nadal ugruntowuje ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce X 2006
Czy w Polsce mamy obecnie do czynienia z najpoważniejszym kryzysem rządowym od czasu upadku komunizmu? Z doniesień zachodnich stacji telewizyjnych wynika, że tak. Analiza Instytutu Monitorowania Mediów pokazuje, że zagraniczne telewizje w październiku relacjonowały głównie wydarzenia z polskiej polityki, zwykle w negatywnym kontekście. Pozytywną ...
-
Wyniki Megapanel IX 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za wrzesień 2006 roku. Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, zdecydowanym liderem września jest ...
-
Wyniki Megapanel X 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za październik 2006 roku. Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, październikowym liderem podobnie ...
-
Wyniki Megapanel XI 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za listopad 2006 roku. Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, listopadowym liderem podobnie jak w ...
-
Wyniki Megapanel XII 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za grudzień 2006 roku. Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, w grudniu 2006, podobnie jak w ...