-
Fora turystyczne: czego poszukujemy?
Polacy kochają góry, czego dobitnym dowodem może być analiza tematów poruszanych na polskich forach turystycznych. U progu bieżącego roku wspomniano o nich niemal 211 tysięcy razy, co dało im pierwszą pozycję w rankingu najpopularniejszych wątków. W żadnym innym kraju góry nie znalazły się w pierwszej dziesiątce zestawienia. To niektóre z wniosków ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2014 r.
Spełnianie marzeń i wakacje w egzotycznym kraju, ale również kredyty mieszkaniowe z rządową dopłatą i bankowość mobilna - tym najczęściej kusiły Polaków banki i instytucje finansowe w drugim kwartale 2014 roku. Jak wynika z danych admonit, aplikacji służącej do badania emisji i wydatków reklamowych w mediach, reklamodawcy z branży finansowej ...
-
Mini-siłownia w domu Polaka
Trend zdrowego stylu życia, jakiemu ulegają również Polacy, znajduje swoje odzwierciedlenie między innymi w coraz częstszym przeznaczaniu fragmentu powierzchni mieszkalnej na mini-siłownię. Z najnowszego raportu Okazje.info dowiemy się, w jaki sprzęt inwestują Polacy, jakie kwoty są skłonni na niego przeznaczyć, oraz których producentów darzą ...
-
Polacy o szczęściu: rodzina przede wszystkim
Jesteśmy szczęśliwi. Tak przynajmniej wynika z najnowszych badań "Szczęście w życiu Polaków", które zostały przeprowadzone we wrześniu przez TNS Polska na zlecenie Vanquis Bank. Na poczucie szczęścia, co dziwić nie powinno, w największym stopniu wpływa udane życie osobiste, choć i strona materialna nie jest bez znaczenia. Zaskakiwać może natomiast ...
-
Prywatna opieka medyczna: benefit, którego chcą pracownicy
Raport Pracuj.pl „Podwyżka bez tabu: benefity po polsku” bezlitośnie ujawnia, że niemal połowa polskich pracowników nie może liczyć na żadne świadczenia pozapłacowe. Wśród tych, które je otrzymują dominuje prywatna opieka medyczna i ubezpieczenie na życie. Samochód służbowy, firmowa karta pre-paid, opłacony lunch czy karta na paliwo to ciągle ...
-
Polacy gotowi na wojnę
Dom Badawczy Maison na zlecenie Warsaw Enterprise Institute przeprowadził badanie dotyczące gotowości Polaków do walki w obronie cywilnej naszego kraju. Okazuje się, że zdecydowana większość badanych (71 procent) jest zdania, że w razie wojny obywatele cywilni powinni aktywnie wspierać działania wojskowe, a 37 procent jest gotowe bronić ojczyzny ...
-
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw 2011-2013
Innowacje produktowe, przemysłowe, organizacyjne i marketingowe, które z nich są najważniejsze dla polskich przedsiębiorstw? jaki procent firm można uznać za innowacyjne? Jakie nakłady płyną na działalność innowacyjną? I w końcu, jakie przychody generuje sprzedaż produktów innowacyjnych? Odpowiedź na te pytania znajdziemy w najnowszej publikacji ...
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2014
W telewizyjnych spotach Lidla nadal królował duet Okrasa - Brodnicki, a w social mediach Biedronce najbardziej pomógł... Wojciech Cejrowski, mimo iż nie wziął udziału w żadnej kampanii reklamowej. W trzecim kwartale 2014 roku działające w Polsce sieci handlowe przeznaczyły na płatną promocję w mediach ponad 250 mln zł - wynika z najnowszego ...
-
Zatrudnienie w górę? Tak obiecują firmy
Wśród średnich i dużych firm w Polsce Europie Środkowo-Wschodniej zapanował optymizm. Prognozy, formułowane przez przedsiębiorstwa przebadane na potrzeby najnowszego raportu KPMG, zakładają, że w nadchodzącym roku wzrosną nie tylko przychody, ale i zatrudnienie. Dla polskich firm czynnikiem najbardziej stymulującym wzrost jest eksport. Pomimo ...
-
Internauci a Boże Narodzenie 2014
Wielokanałowość. Tym określeniem można podsumować obecne podejście konsumentów do zakupów świątecznych. Okazuje się bowiem, że zdecydowana większość Polaków, przebadanych na potrzeby badania PayU "Wydatki świąteczne internautów w Polsce", zamierza wszelkie konieczne produkty i prezenty zakupić, korzystając zarówno z oferty sklepów stacjonarnych, ...
-
Działania CSR - jak funkcjonują w polskich firmach?
Czy polskie firmy działają zgodnie z koncepcją CSR? Jakie są według nich najważniejsze wyzwania i jakie korzyści dostrzegają we wdrożeniu działań wpisujących się w ideę społecznej odpowiedzialności biznesu? Na te pytania odpowiada najnowszy raport KPMG w Polsce i Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt. „Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty a ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
Według najnowszych szacunków ZenithOptimedia, w bieżącym roku wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 2,4%. W ujęciu globalnym oczekiwane są wzrosty na poziomie 5,1%. Szacuje się, że również w nadchodzącym roku polski rynek reklamy doczeka się ponad 3-procentowego wzrostu. Najszybciej rosnącą grupą wydatków jest reklama internetowa. Z kolei ...
-
Świąteczne wydatki Polaków 2014
Z najnowszego raportu KPMG na temat zimowych planów i wydatków Polaków na Święta, Sylwestra oraz wyjazdy zimowe wynika, że tej zimy polskie gospodarstwa domowe przeznaczą na nie łącznie kwotę niemal 30 mld zł. Podobnie jak w ubiegłym roku, nieco ponad połowę tej sumy, tj. 15,3 mld zł,, będą stanowiły wydatki na Święta Bożego Narodzenia. W ...
-
Bezrobocie w Polsce XI 2014
Jak wynika z najświeższych danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny, w listopadzie niestety nie mieliśmy już do czynienia z kolejnym spadkiem liczby osób pozostających bez zatrudnienia. Najwięcej nowych bezrobotnych zarejestrowano w warmińsko-mazurskim (2,1%), zachodnio-pomorskim (2,0%), kujawsko-pomorskim (1,9%) i lubuskim (1,8%), ...
-
Inwestycje w nieruchomości w Europie Śr. IV kw. 2014
Najnowsze dane międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield wskazują, że w czwartym kwartale 2014 r. łączna wartość transakcji inwestycyjnych na rynkach Europy Środkowej (tj. w Polsce, Czechach, Rumunii oraz na Słowacji i Węgrzech) sięgnęła 2,9 mld euro. Cały miniony rok zakończył się wynikiem na poziomie 7,3 mld euro, co oznacza ponad ...
-
"Zacne suchary" podbijają Internet
Neologizmy i internetowy slang dominują w języku internautów, lecz Polacy nadal lubią używać słów nieoczywistych i staromodnych – wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów. Blogerzy kulinarni pitraszą, z serwisów randkowych korzystają epuzerzy i absztyfikanci, na Instagramie dandysi robią selfie, a Snapchata opanowali psotnicy. Z reguły jednak ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
Czy zatrudnienie celebryty w reklamie gwarantuje sukces produktu? Okazuje się, że raczej nie. Wyniki badania „Content Marketing 2014”, zrealizowanego wspólnie przez agencję reklamową Digital One i firmę badawczą Polskie Badania Internetu (PBI), pokazują, że Polaków cechuje dość racjonalne podejście do zakupów. Kupując, opieramy się w znacznej ...
-
Botnet Rmnet ciągle aktywny
Pomimo licznych raportów agencji prasowych informujących o tym, że Europol przeprowadził potężną operację mającą na celu zatrzymanie działania botnetu Rmnet, analitycy Doctor Web kontynuują monitorowanie jego aktywności. Zgodnie z informacjami w mediach, specjaliści policji brytyjskiej zajmujący się zwalczaniem cyberprzestępczości, razem z ...
-
Polski rynek pracy oczami studentów
Co czwarty polski student uważa, że najlepszym miejscem pracy jest zagraniczna korporacja. Dla 59 procent godne zarobki na początku kariery to 2000-3000 złotych brutto. Aż 2/3 polskich żaków nie chciałoby być zatrudnionych w oparciu o umowę śmieciową, ponieważ od pracodawcy oczekują zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę. To niektóre z wniosków ...
-
"Made in Poland" już na 218 rynkach świata
Polski eksport ma się całkiem dobrze, a w najbliższych latach sytuacja jeszcze ulegnie poprawie. Tak przynajmniej wskazują prognozy formułowane przez ekspertów Grant Thornton w raporcie „Zagraniczna ekspansja polskich firm. Dokonania, ambicje, perspektywy”, zgodnie z którymi do 2020 r. wysyłka towarów z naszego kraju wzrośnie o ponad jedną trzecią ...
-
Jak śpią Polacy?
Większość Polaków deklaruje, że dziennie przesypia 7-8 godzin. To zadowalający wynik, chociaż byłoby o wiele lepiej, gdybyśmy nie narzekali na pewne perturbacje. I tak np. 44 procent z nas tuż po przebudzeniu czuje zmęczenie i nie wyspanie, 34 procent miewa problemy z zaśnięciem, a 42 procent rzadko lub bardzo rzadko jest zadowolonych z jakości ...
-
Jak policja ściga cyberprzestepczość?
Oszustwa na aukcjach internetowych, piractwo komputerowe oraz próby wyłudzenia za pomocą e-maili. Katalog spraw, którymi zajmują się polskie organy ścigania rozszerzył się o incydenty związane z rozwojem nowych technologii. Wyniki badania przeprowadzonego przez laboratorium informatyki śledczej Mediarecovery wskazują również, że policja coraz ...
-
Sieci spożywcze: priorytety i wyzwania
Ostatnie lata to czas gwałtownej ekspansji głównych sieci spożywczych funkcjonujących na polskim rynku. Nie obyło się również bez dość agresywnej wojny cenowej oraz wzmożonych prac nad dopracowaniem oferty. Teraz jednak przyszedł czas na refleksje, ponieważ rynek spożywczego handlu detalicznego znalazł się na rozdrożu. Potrzebne są nie tylko ...
-
ITwiz Best100: największe firmy IT w Polsce
Hewlett-Packard Polska, ACTION SA i AB SA to tegoroczni liderzy zestawienia ITwiz Best100, czyli listy największych firm IT w naszym kraju. Wartość całego rynku IT sięgnęła w minionym roku 34,1 mld zł, z czego 10 procent wypracował zwycięzca. Ranking stał się również okazją do przeprowadzenia badania wśród CIO i dyrektorów IT polskich firm. ...
-
Czy Windows 10 przebije Windows 7 i Androida?
Już od dzisiaj w Polsce dostępny jest Windows 10 - nowy system operacyjny ze stajni Microsoft. Dyskusja na jego temat rozgorzała jednak już dawno. Najczęściej poruszaną kwestią jest interfejs oraz dostępność oprogramowania, czyli zagadnienia, które w przypadku jego poprzednika zostały poddane dość szerokiej krytyce. Czy Windows 10 zyska szerokie ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2015
Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield przedstawia najnowszy raport "Marketbeat Polska - Jesień 2015", w którym analizowana jest sytuacja na rynku nieruchomości komercyjnych w pierwszej połowie bieżącego roku. Z opracowania wynika m.in., że w pierwszej połowie bieżącego roku doczekaliśmy się znacznego ożywienia na rynku nieruchomości ...
-
JOW-y w mediach
Jednomandatowe Okręgi Wyborcze – zgodnie ze swoją definicją – powinny idealnie wpisywać się w demokratyczną zasadę dokonywania wyborów przez większość. Jak się okazuje jednak zarówno politycy, jak i obywatele Polski dzielą się na różne „większości”. Zaplanowane na 6 września referendum w sprawie JOW-ów wzbudziło duże poruszenie społeczeństwa, co ...
-
Uchodźcy w Polsce: a co na to internauci?
Prawie 23 tysiące komentarzy związanych z problemem uchodźców w Europie ukazało się w polskim internecie i mediach społecznościowych – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów przeprowadzonej między 16 lipca a 3 września. Głównym miejscem dyskusji jest Facebook, gdzie opublikowano prawie 17 tysięcy wzmianek. Dyskusja trwa od połowy lipca, ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
Ostatnie 6 lat to dla globalnego rynku reklamy okres nieustających praktycznie wzrostów. Jeśli obecna koniunktura gospodarcza doczeka się kontynuacji, to również polski rynek reklamowy powinien utrzymać notowany od minionego roku trend wzrostowy. Z punktu widzenia reklamy najistotniejszym medium w Polsce pozostaje telewizja - budżety przeznaczone ...
-
Upadłości firm w Polsce I-III kw. 2015 r.
W ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku polskie sądy wydały postanowienia o upadłości 566 polskich przedsiębiorstw. Trend spadkowy znowu stał się faktem - 566 bankructw to wartość o 9 proc. niższa od wyniku zanotowanego w analogicznym okresie roku ubiegłego. Warto jednak pamiętać, że dane podane przez Coface nie są ostateczne - należy ...
-
Konkurs Chopinowski w internecie i social media
XVII Konkurs Chopinowski od strony medialnej to transmisje wszystkich przesłuchań w telewizji, radiu i internecie, gorące komentarze ekspertów na żywo, dziesiątki tysięcy najróżniejszego typu publikacji i komentarzy w internecie oraz zasięg wzmianek w social media sięgający 70 mln osób - wynika z monitoringu mediów w IMM. Po długich, nocnych ...
-
Polskie sklepy internetowe nieprzygotowane na handel zagraniczny?
Klienci zagraniczni to duża szansa polskich sklepów internetowych. Niestety okazuje się, że e-sprzedawcy nie bardzo wiedzą, jak "ugryźć" ten temat - zrealizowane we wrześniu badanie Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK) dowodzi, że polskie firmy nie wiedzą, jak prowadzić sprzedaż za granicą. Okazuje, że ułatwienia i rozwiązania stosowane ...
-
Upadłości firm X 2015
Są już znane najświeższe dane dotyczące sierpniowych upadłości polskich przedsiębiorstw. Z informacji, które udostępnił właśnie Euler Hermes wynika, że w dziesiątym miesiącu tego roku z bankructwem musiało zmierzyć się 55 firm, czyli o niemal 1/3 mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Od początku roku fala kłopotów dotknęła zwłaszcza ...
-
Jaki jest polski specjalista SEO?
Polski pozycjoner to najczęściej młody mężczyzna pochodzący z województwa mazowieckiego lub Śląska, który prowadzi własną działalność gospodarczą i legitymuje się wyższym wykształceniem. Tak w największym skrócie można podsumować rezultaty raportu „Portret polskiego pozycjonera 2015” - opracowania autorstwa SeoStation. Przeprowadzona ankieta ...
-
Microsoft Lumia 550, 950 i 950 XL oraz Surface Pro 4 i Surface 3 niebawem w sprzedaży
Microsoft wprowadza do Polski nową linię urządzeń z Windows 10 na pokładzie. Surface 3 oraz Surface Pro 4 będą dostępne na polskim rynku od 20 listopada. Z kolei smartfony Lumia 950 oraz Lumia 950 XL pojawią się w sprzedaży 28 listopada. Pod koniec roku na nasz rynek trafi również smartfon Lumia 550. Surface Pro 4 Surface to „tablet, który zastąpi ...