-
Wybory prezydenckie w USA a media online
Po zakończonej kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych, specjaliści NewsPoint postanowili przyjrzeć się publikacjom na temat dwóch najważniejszych kandydatów w polskich serwisach internetowych. Z raportu wynika, że polskie media online, podobnie jak amerykańskie, prawie przez cały czas trwania kampanii chętniej pisały o kandydacie, który ...
-
Strefa przygraniczna z Ukrainą: budżet gmin 2007
Gminy wchodzące w skład polskiej strefy graniczącej z Ukrainą w 2007 r. uzyskały 2781,1 mln zł dochodów ogółem. Wartość ta stanowiła 28,4% dochodów wypracowanych przez gminy z terenu Podkarpacia i Lubelszczyzny i 2,7% dochodów wszystkich gmin w Polsce - podał Główny Urząd Statystyczny. Analiza budżetów gmin stanowi istotny element w badaniu ...
-
Fuzje i przejęcia a błędy firm
Aż 62% polskich firm nie przeprowadza wyliczeń dotyczących korzyści płynących z zawieranych transakcji fuzji i przejęć - pokazuje badanie polskiego rynku fuzji i przejęć przeprowadzone przez ekspertów z Obszaru Rynków Kapitałowych Banku Zachodniego WBK. Inny niepokojący wynik wskazuje, że aż 36% firm nie prowadzi wyliczeń dotyczących godziwej ...
-
Sytuacja materialna Polaków 2009
Polacy są finansowymi pesymistami, aż 67,8% z nas nie widzi żadnych szans na poprawienie swojej sytuacji materialnej - wynika z badania MoneyTrack dotyczącego postaw Polaków wobec pieniędzy i instytucji finansowych. Najważniejsze fakty z badania MoneyTrack 2009 46,3% badanych posiada oszczędności. Odsetek osób, posiadających oszczędności jest ...
-
Centra handlowe w Polsce I-III 2009
Deweloperzy inwestorzy na polskim rynku centrów handlowych przyjęli strategię "poczekajmy i zobaczymy co dalej", informuje Cushman & Wakefield w najnowszym raporcie z badań dotyczących polskiego rynku centrów handlowych. Mimo wyraźnych oznak spowolnienia w I kwartale 2009 r. oddano w Polsce do użytku 150 000 mkw. powierzchni nowych centrów ...
-
Zaufanie Polaków do banków wciąż silne
Coroczne badanie European Trusted Brands pozwala na poznanie nastrojów społecznych mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze życie. W tegorocznej edycji zbadano m.in. jak w ciągu ostatnich pięciu lat zmieniło się zaufanie Europejczyków do instytucji związanych z gospodarką. Wyniki pokazują, że pomimo kryzysu gospodarczego w ...
-
Zarządzanie ryzykiem: firmy nieprzygotowane
Spowolnienie gospodarcze, wahania kursów walut oraz zmiany cen surowców to 3 najczęściej wskazywane przez firmy w Polsce ryzyka w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jednocześnie, jedynie 19% przedsiębiorstw w naszym kraju posiada wyspecjalizowane departamenty zarządzania ryzykiem. Takie wnioski wypływają z opublikowanego przez firmę Aon Polska ...
-
Branża PR w mediach VI 2009
W czerwcu 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się aż 327 publikacji związanych z PR-em. To o 58 (21 proc.) publikacji więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku i o 214 (39,5 proc.) mniej niż w poprzednim miesiącu 2009 roku. Liderami wśród mediów najczęściej ...
-
Rynek e-commerce: w 2009 r. stagnacja?
Firma Gemius SA od 5 lat bada kondycję sektora e-commerce w Polsce. Co roku notowany był kilkuprocentowy wzrost odsetka internautów dokonujących zakupów w sieci. Najnowsza fala badania pokazała jednak, że udział klientów e-sklepów i aukcji internetowych nie zmienił się w porównaniu z rokiem ubiegłym. Czy mamy zatem do czynienia ze stagnacją na ...
-
Emigracja Polaków w latach 2004-2008
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że emigracja Polaków za granicę, począwszy od 2004 roku przybrała duże rozmiary, co jest związane z wejściem Polski do Unii Europejskiej i otwieraniem kolejnych rynków pracy. Od początku naszego członkostwa w Unii dla Polaków były otwarte trzy rynki pracy: w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz w Szwecji ...
-
Polski konsument lojalny w kryzysie
Jak polski konsument radzi sobie w tzw. kryzysie? Szuka promocji, ale pozostaje lojalny - aż 1/3 Polaków stawia na markę. Dlaczego promocja to już codzienność, a teraz jest dobry czas na kupowanie? O tym, jak klienci stali się "panami sytuacji" i jakie formy promocji są w stanie zmienić ich przywiązanie do ulubionych marek czytamy w BTL Monitor ...
-
HR w finansach: zarządzanie zmianą i employer branding
Zarządzanie zmianą i employer branding to najważniejsze trendy dla 65,5 proc. ekspertów z działów HR w bankowości i finansach. 82,8 proc. osób odpowiedzialnych za politykę personalną chciałoby mieć też lepszy dostęp do wiedzy o sytuacji we własnym sektorze i trendach na rynku. Inaczej niż w pozostałych branżach, profesjonaliści HR w instytucjach ...
-
Polska służba zdrowia oceniona źle
Z badania "Health Barometre 2009", przeprowadzonego przez Europ Assistance Group nt. opinii publicznej o stanie służby zdrowia w sześciu krajach europejskich, wynika, że stan opieki medycznej w Polsce został oceniony przez większość objętych badaniem Polaków jako ubogi. Badanie Health Barometre przeprowadzane jest przez Europ Assistance Group oraz ...
-
Kradzież w firmie ignorowanym problemem?
Nie ma branży wolnej od nadużyć. Nawet najbardziej zaufany pracownik może okazać się sprawcą nadużycia. Okazja czyni złodzieja, a dokonywaniu sprzeniewierzeń sprzyja brak systemów kontroli w firmach. Managerowie boją się piętnować sprawców nadużyć w trosce o dobre imię organizacji - takie wnioski przedstawili uczestnicy debaty "Sprzeniewierzenia - ...
-
BenQ Joybook U102 - netbook z ekranem LED
BenQ zaprezentował nową linię produktów - netbooki, które dostępne będą w Polsce od listopada br. Pierwszą z nowości jest komputer typu netbook - model BenQ Joybook U102. Jest to komputer z procesorem Intel Atom - N270, zintegrowaną kartą grafiki Intel GMA950 oraz panoramicznym ekranem 10,1 cala z technologią UltraVivid i podświetleniem LED. ...
-
Polski rynek e-commerce celem ataków
Ostatnie miesiące to okres burzliwych zmian na rynku internetowym. Dofinansowania unijne oraz środki, które mali przedsiębiorcy mogą pozyskać z urzędów pracy, skłoniły wiele osób do założenia własnego sklepu internetowego. Nic dziwnego - polski rynek e-commerce generuje blisko 11 mld zł przychodów, wytwarzanych przez 7 tysięcy sklepów, w których ...
-
Rehabilitacja zawodowa: co finansują powiaty?
Polska Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych (w okresie od lipca do października 2009 r.) przeprowadziła badanie dotyczące realizacji przez samorządy powiatowe zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Badanie polegało na skierowaniu zapytania do Starostów lub Prezydentów Miast w sprawie wysokości środków ...
-
Najpopularniejsze hasła w Google 2009
Google ogłosiło Zeitgeist 2009 - panoramę współczesnych zainteresowań i trendów wygenerowaną na podstawie milionów zapytań internautów na świecie, również z Polski. Podsumowanie 2009 roku dla Polski sporządzone "okiem wyszukiwarki", pokazuje, że nasze zainteresowania nie różnią się znacznie od najpopularniejszych na świecie trendów - Michael ...
-
Domena europejska z polskimi znakami
Od 10 grudnia br. wszyscy Polacy mogą zarejestrować domenę europejską ze znakami narodowymi. To kolejny ważny krok, który wpływa na rozwój polskiego rynku domen internetowych - uważa firma NetArt. Końcówka .eu jest trzecią po .pl (ok. 1,1 mln) i .com.pl (ok. 287 tys.) najbardziej popularną domeną w Polsce. Przez ponad 3 lata, czyli od momentu ...
-
Telefony Motorola z serii WX
Motorola Polska wprowadza do swojego portfolio trzy nowe telefony komórkowe. Seria WX dostępna w Polsce obejmuje modele MOTO WX180 z radiem FM, MOTO WX288 z aparatem fotograficznym i możliwością przesyłania plików. Uzupełnia ją MOTO WX395, który wyposażono w odtwarzacz mp3. MOTO WX180 posiada kolorowy wyświetlacz o przekątnej 1,5 cala, wbudowane ...
-
Firmy w Europie Środkowej: nastroje IV kw. 2009
Polska jest nadal najbardziej optymistycznie nastawionym krajem w Europie Środkowej, 74,1% tutejszej kadry kierowniczej uważa, że kondycja gospodarki poprawi się w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Krytycznie zostały ocenione polskie podatkowe instrumenty wsparcia firm, aż 60% przedsiębiorców nie bierze ich pod uwagę przy podejmowaniu ...
-
Internet w Polsce VIII-X 2009
Z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie sierpień-październik 2009 r. przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC wynika, że z Internetu w Polsce korzystało 50,1% całej populacji. Jednocześnie, w związku z innymi publikacjami na temat zasięgu Internetu w Polsce, należy podkreślić, że w badaniu NetTrack od 2001 roku pyta się o korzystanie z ...
-
Bezrobocie większe w aglomeracjach
Najnowsze dane GUS o bezrobociu potwierdzają to, o czym wcześniej informowała Konfederacja Pracodawców Polskich w raporcie dotyczącym rynku pracy. Jak wynika z danych GUS, liczba bezrobotnych w dużych aglomeracjach rośnie znacznie szybciej niż w całej Polsce. Stosunkowa stabilność na polskim rynku pracy to głównie zasługa mniejszych miast i wsi - ...
-
Branża PR w mediach I 2010
W styczniu 2010 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazały się 244 publikacje związane z PR-em. To o 33 proc. publikacji mniej niż w styczniu 2009 roku. W opisywanym miesiącu, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny, o którym pisano 125 razy - wynika z raportu PRoto. ...
-
Sektor finansowy: wartości korporacyjne 2009
Firmy polskiego sektora finansowego wciąż nie wykorzystują systemu wartości korporacyjnych jako skutecznego narzędzia definiowania własnej tożsamości - wynika z badania "Corporate Values Index 2009" zrealizowanego przez międzynarodową sieć firm doradczych ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez On Board PR. Zaledwie 36% firm działających na ...
-
Internet w Polsce X-XII 2009
Z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie październik-grudzień 2009 r. przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC wynika, że z Internetu w Polsce korzystało 50,2 proc. całej populacji. Jednocześnie, w związku z innymi publikacjami na temat zasięgu Internetu w Polsce, należy podkreślić, że w badaniu NetTrack od 2001 roku pyta się o korzystanie ...
-
Polski rynek mieszkaniowy 2009
Wbrew negatywnym nastrojom na rynku, popyt na nieruchomości mieszkaniowe nie maleje. Wciąż największym marzeniem Polaków pozostaje własny dom, ale coraz częściej wybieramy nowe mieszkania od dewelopera - to tylko niektóre z wyników najnowszej edycji badań "Polski Rynek Mieszkaniowy - Popyt i preferencje nabywców" firmy Nowy Adres S.A. Wbrew ...
-
Branża PR w mediach II 2010
W lutym 2010 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się 210 publikacji związanych z PR-em. To o 52 proc. publikacji mniej niż w lutym 2009 roku. W opisywanym miesiącu, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny, o którym pisano 92 razy - wynika z raportu PRoto. Analiza ...
-
Kaspersky Anti-Virus for Mac
Kaspersky Lab Polska, producent rozwiązań do ochrony danych, informuje o wprowadzeniu na rynek polskojęzycznej wersji produktu Kaspersky Anti-Virus for Mac, aplikacji zwiększającej bezpieczeństwo użytkowników komputerów firmy Apple. Można powiedzieć, że z punktu widzenia bezpieczeństwa życie użytkowników Maków jest znacznie łatwiejsze – wirusy, ...
-
Branża PR w mediach III 2010
W marcu 2010 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się 309 publikacji związanych z PR-em. W opisywanym miesiącu, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny, o którym pisano 136 razy - największym zainteresowaniem dziennikarzy cieszyły się prawybory w PO - wynika z ...
-
Windows Marketplace dla polskich użytkowników
Już teraz polscy użytkownicy telefonów pracujących na systemie operacyjnym Windows Phone mogą wzbogacać swoje urządzenia o aplikacje dostępne w globalnych zasobach serwisu Windows Marketplace. Wśród ponad 1000 dostępnych aplikacji jest także mobilna wersja najnowszego pakietu biurowego Microsoft - Office 2010 Mobile beta, a wkrótce dojdzie do niej ...
-
Rynek mieszkaniowy w Polsce IV 2010
W kwietniu na rynkach wtórnych największych miast Polski ceny pozostawały przeważnie na poziomie zbliżonym do odnotowanego miesiąc wcześniej. W Warszawie średnia cena okazała się niemal identyczna. Na niektórych analizowanych rynkach doszło do delikatnych wzrostów - zwykle zamykały się one jednak w okolicach 1%. Wyraźniejsza zmiana średniej ceny w ...
-
Telewizja cyfrowa: Polacy niechętni
2013 rok - to w planach rządu termin zakończenia procesu cyfryzacji mediów w Polsce. Tymczasem, jak wynika z badań On Board PR Ecco Network i PBS DGA nadal stan wiedzy Polaków w tym zakresie jest niewielki. Blisko połowa społeczeństwa (44%) w najbliższym czasie nie zamierza przejść na odbiór telewizji cyfrowej. Z badania On Board PR Ecco Network i ...
-
Polska flota samochodowa 2010
26 maja 2010 roku opublikowano wyniki piątej edycji europejskiego badania Corporate Vehicle Observatory (CVO). Badanie przeprowadzono w 14 krajach europejskich z inicjatywy firmy Arval, wchodzącej w skład grupy BNP Paribas. Wyniki tegorocznej edycji Barometru CVO wskazują na dalszy, dynamiczny rozwój polskiego rynku pojazdów flotowych. Prognozy są ...
-
Rynek mieszkaniowy w Polsce V 2010
W maju na rynkach wtórnych największych miast Polski średnie ceny, w większości wypadków, uległy obniżeniu. Największa zmiana dotyczyła Katowic, gdzie spadek wyniósł niemal 5%. Jedynie w trzech miastach - Warszawie, Szczecinie i Wrocławiu - ceny utrzymały się na dotychczasowym poziomie - wynika z raportu Gratka.pl i Emmerson S.A. pt. "Rynek ...