-
Ulefone Armor w Polsce – cztery nowe smartfony 5G już w sprzedaży
Moc, wytrzymałość i 5G – Ulefone wprowadza na polski rynek cztery nowe smartfony. Najmocniejszy z nich - Armor 29 Ultra 5G z baterią 21 200 mAh - działa nawet tydzień bez ładowania, Armor 33 Pro 5G oferuje podwójny ekran, a bardziej budżetowe X16 i X16 Pro 5G łączą odporność z przystępną ceną. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie funkcje i ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VIII 2025
Właśnie pojawił się najnowszy raport Mediapanel za sierpień 2025 roku, a w nim szczegółowe dane o aktywności polskich internautów. W zestawieniach znalazły się rankingi wydawców, domen, aplikacji mobilnych oraz audytowanych playerów audio i wideo. W sierpniu liczba użytkowników internetu wyniosła 29,6 mln, a średnia dzienna liczba korzystających – ...
-
System nawigacji już w lutym
3 lutego 2003 firmy GEOSYSTEMS Polska i AQURAT wprowadzają na rynek od dawna oczekiwany system nawigacji dla kierowców i turystów. W pierwszej wersji AutoMapa zawiera szczegółowe plany Warszawy i Poznania połączone z Bazową Mapą Polski. "To oczywiście tylko początek - w najbliższych miesiącach zaoferujemy mapy kolejnych miast - w pierwszej ...
-
"Gigant" spod znaku EIZO
Na polskim rynku dostępne są już najnowsze monitory LCD firmy EIZO. Na szczególną uwagę zasługuje największy z dostępnych modeli FlexScan L985EX. Model ten przeznaczony jest do zastosowań profesjonalnych: dla grafiki, poligrafii czy diagnostyki medycznej. Urządzenie o przekątnej ekranu 21,3" (540 mm) posiada następujące parametry: kontrast 400:1, ...
-
eTrust Antivirus w Tech Data
Tech Data Polska, dystrybutor sprzętu IT w Polsce, włączyła do swojej oferty najnowsze oprogramowanie antywirusowe firmy Computer Associates. Jest to najnowsza wersja rozwiązania z grupy eTrust, dedykowanej do zarządzania bezpieczeństwem - eTrust Antivirus v7. Nowa wersja oprogramowania eTrust Antivirus zawiera ochronę antywirusową dla desktopów, ...
-
Telekomunikacja górą - Raport o operatorach telefonicznych
Niewielu Polaków korzysta z usług niezależnych operatorów telefonicznych. Dlaczego? Z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia wynika, że respondenci nie wiedzą jak z nich korzystać, bądź nie chcą wiązać się dodatkowymi umowami. Większość (87%) abonentów Telekomunikacji Polskiej (w całej populacji 79,6%) wie, że połączenia międzymiastowe można ...
Tematy: -
Pomysłowi Polacy
Zagraniczne serwisy technologiczne piszą o urządzeniu Chameleon - hybrydzie telefonu i przenośnej konsoli do gier, którego projekt przygotowała polska firma ATELAB Research. Polska firma ma w zanadrzu także inne koncepcje, które mogą odmienić wygląd telefonów komórkowych. Chameleon to telefon, który po obróceniu o 90 stopni zamienia się w małą ...
-
Jak kupujemy leki
Co dziesiąty Polak twierdzi, że w ogóle nie kupuje leków dostępnych bez recepty (OTC) - wynika z raportu "Zwyczaje zakupowe Polaków dotyczące nabywania leków", przygotowanego przez TNS OBOP. Jednocześnie 64% Polaków deklaruje, iż przy zakupie konkretnej marki korzysta przede wszystkim z własnego doświadczenia, które jest wynikiem wcześniejszego ...
-
Polak kupuje co każe lekarz
Jak wynika z raportu "Zwyczaje zakupowe Polaków dotyczące nabywania leków" - przygotowanego przez TNS OBOP - większość Polaków (64%) odwiedzając lekarza nie sprzeciwia się jego decyzji co do przepisywanego leku, który ma zostać kupiony. Taką postawę relatywnie częściej przyjmują mężczyźni (70%) niż kobiety (58%), a także osoby z wykształceniem ...
-
Polskie banki daleko w tyle
Według analiz firmy doradczej Roland Berger Strategy Consultants, wartość aktywów sektora bankowego w stosunku do PKB w Polsce wynosi zaledwie 61%, podczas gdy dla krajów strefy EURO średnia to 265%. Przykładowo, w momencie przystąpienia do UE w roku 1986 wskaźnik ten wynosił w Hiszpanii 125%, a Portugalii 105%. Czechy osiągnęły już poziom 130%, a ...
-
Florecistki w internecie
Dostępna jest nowa witryna PKO Banku Polskiego poświęcona zagadnieniu sponsorowania polskiej reprezentacji floretu kobiet. Dzięki jej powiązaniu z serwisem Sport Onet, internauci mogą bezpośrednio śledzić najnowsze osiągnięcia drużyny florecistek na Mistrzostwach Świata w Szermierce. Nowy serwis zaczął działać wraz z rozpoczęciem Szermierczych ...
-
Leki na wszelki wypadek
Polacy kupują leki bez recepty dopiero wtedy, gdy ich potrzebują - wynika z raportu "Zwyczaje zakupowe Polaków dotyczące nabywania leków", przygotowanego przez TNS OBOP. Deklarację taką złożyło 63% badanych w wieku 15 lat i więcej. Z raportu wynika także, że co czwarty badany kupuje leki na zapas, aby w razie wystąpienia dolegliwości mieć je już ...
-
Jakie leki kupujemy
Z raportu "Zwyczaje zakupowe Polaków dotyczące nabywania leków", przygotowanego przez TNS OBOP wynika, że prawie połowa Polaków wybierając się do apteki po lek OTC (lek kupowany bez recepty) wie już, jaką markę leku kupi. Decyzję o wyborze marki leku OTC jeszcze przed zakupem podejmuje aż 49% badanych w wieku 15 lat i więcej. Wśród tych osób ...
-
Polacy chcą zniesienia wiz
78% Polaków w wieku powyżej 15 lat uważa, że wizy wjazdowe do USA powinny zostać zniesione wynika z sondażu CAPIBUS zrealizowanego przez instytut SMG/KRC Millward Brown Company pod koniec stycznia 2004. Sam fakt możliwości wjazdu na teren USA nie oznacza jednak, że tak duża liczba osób chciałaby tam wyjechać. Z tych samych badań wynika bowiem, że ...
Tematy: wizy -
Komu wizy?
Zdaniem 57% badanych przez TNS OBOP Polska powinna zachować wizy dla obywateli zza naszej wschodniej granicy, przeciwnego zdania jest co trzeci Polak. Najczęściej za pozostawieniem wiz opowiadają się mieszkańcy dużych miast, uczniowie i studenci oraz obywatele o poglądach prawicowych. Jednocześnie aż 43% Polaków, którzy chcieliby utrzymać wizy dla ...
Tematy: wizy do usa, wizy -
Co przyniesie Unia
Według ostatniego badania Ipsos trzy czwarte Polaków oczekuje, że po wejściu Polski do Unii Europejskiej wzrosną ceny produktów spożywczych, większość z nas przewiduje wzrost cen mieszkań, odzieży, obuwia. Największe obawy dotyczące wzrostu cen tych dóbr wyrażają osoby o najniższych dochodach. Zdania są wyraźnie podzielone, jeśli pytamy o przyszłe ...
Tematy: integracja z ue, ue -
Tablet na deszcz i śnieg
Firma Passus podpisała umowę z amerykańskim producentem przenośnych systemów komputerowych firmą ITRONIX Corp., na mocy której Passus został autoryzowanym dystrybutorem produktów w Polsce. Urządzenia Itroniksa przystosowane są do pracy w ciężkich warunkach, sprawdzają się w pracy w deszczu, w śniegu i w pyle. W pierwszej kolejności w Polsce ...
-
Dialog z telewizorem
Z końcem 2003 roku do grona konkurentów Telekomunikacji Polskiej reklamujących swoje usługi w telewizji ogólnopolskiej dołączyła Telefonia Dialog, która dotąd skupiała działania marketingowe na terenie swoich regionów koncesyjnych. Netia i Tele2 - dwaj dotychczasowi rywale TP - reklamowali się w telewizji już blisko rok wcześniej (Netia od końca ...
-
Internauci wybrali Mistrza
Kilka dni temu na deskach Teatru Polskiego w Warszawie rozdano laury w IV edycji konkursu na Mistrza Mowy Polskiej. W ramach tej inicjatywy firma badawcza Gemius SA współpracowała z organizatorem konkursu - Magazynem Konsumenta Solidna Firma przy wyłonieniu zdobywców nagrody Vox Populi. Podstawą przyznania nagrody Vox Populi były głosy oddawane ...
-
Muzyczna Motorola E398
W warszawskim klubie The Cinnamon odbyła się polska premiera nowego urządzenia muzyczno - telekomunikacyjnego Motorola E398. Wprowadzany na polski rynek produkt Motoroli jest połączeniem telefonu GSM, fotoaparatu cyfrowego i wysokiej jakości odtwarzacza plików muzycznych w formacie MP3. Zaawansowane muzyczne funkcje Motoroli E398 zapewniają ...
-
Polacy i handel w niedzielę
Według badania przeprowadzonego przez Ipsos dwie trzecie Polaków przynajmniej od czasu do czasu robi zakupy w niedzielę. Najczęściej miejscem niedzielnych zakupów są osiedlowe sklepy, położone blisko miejsca zamieszkania, oraz super- i hipermarkety. Większość Polaków jest przeciwna zakazowi handlu w niedzielę. Dwie trzecie Polaków (65 proc.) ...
-
Allegro w Era Omnix
Portal komórkowy Era Omnix został wzbogacony o internetowy, największy polski serwis aukcyjny Allegro posiadający 80% rynku aukcyjnego w polskim internecie. Teraz klienci Ery mają dostęp do niego poprzez Era Omnix. Użytkownicy Era Omnix mogą obserwować i uczestniczyć w licytacjach Allegro, niezależnie od miejsca, w którym przebywają – bez dostępu ...
-
Karty płatnicze w Polsce
Jedna trzecia Polaków posiada przynajmniej jedną kartę płatniczą - wynika z badania "Monitor Kart Płatniczych" przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia w listopadzie 2004 roku. Wyniki badania pokazują, że coraz więcej Polaków posiada karty płatnicze. W listopadzie 2004 roku posiadanie przynajmniej jednej karty płatniczej deklarowało 33 procent ...
-
Unia Europejska w prasie I 2005
W okresie od 1. do 31. stycznia 2005 r. Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. prowadziła analizę artykułów prasowych pod kątem zagadnień związanych z gospodarczymi aspektami Unii Europejskiej. Szczególną uwagę zwrócono na fundusze strukturalne i programy unijne funkcjonujące w Polsce oraz na zagadnienia prawne związane z ich wykorzystaniem. ...
-
Bankructwa firm 2004-2005
Po dwóch latach tendencji spadkowej, w 2005 roku liczba bankructw na świecie wzrośnie. W Polsce liczba bankructw nadal będzie malała - przewiduje Euler Hermes. Według Euler Hermes w 2004 roku liczba upadłości spadła o 5 %, co związane było z silnym wzrostem światowego PKB (+4%). Na ten pozytywny wynik składają się głównie dane o spadku liczby ...
-
Polskie sklepy internetowe 2005
W Polsce funkcjonuje około 330 sklepów różnej wielkości sprzedających sprzęt komputerowy, RTV, AGD, sprzęt fotograficzny, telefony i akcesoria GSM, oprogramowanie komputerowe. Bezdyskusyjnym hitem sprzedaży internetowej są cyfrowe aparaty fotograficzne, które znajdują się w ofercie około 180 sklepów online. Bardzo dynamicznie wzrasta popularność ...
-
Handel detaliczny w 2004r.
Według badań przeprowadzonych pod koniec 2004 roku przez instytut badawczy GfK Polonia ogólna liczba punktów sprzedaży artykułów FMCG spadła w porównaniu do roku 2003. Obecnie w Polsce działa około 139 000 sklepów, które sprzedają artykuły spożywcze i chemiczno-kosmetyczne. Sklepów spożywczych jest 117 800, a sklepów chemiczno-kosmetycznych około ...
-
Kadra zarządzająca w mediach II 2005
Piotr Nurowski, prezes Elektrimu, był w lutym 2005 roku najczęściej opisywanym w mediach szefem spośród 50 prezesów największych firm w Polsce. Z raportu "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów wynika jednak, że Nurowski był zwykle wymieniany w publikacjach nie jako biznesmen, ale działacz ...
-
Telefonia IP w Polsce
Co czwarty Polak posiadający dostęp do Internetu deklaruje chęć korzystania z telefonii IP. Wśród nich znajduje się 6% osób, które już z niej korzystają oraz 19% osób, dopiero rozważających wypróbowanie tego sposobu połączeń. Oznacza to, że w Polsce jest ponad 600 tys. obecnych i blisko 2 mln potencjalnych użytkowników telefonii IP - wynika z ...
-
Przetargi - kwiecień 2005
Telefoniczna Agencja Informacyjna opracowała kolejny raport, w którym przeanalizowane zostały przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy ogłoszone w Polsce, w kwietniu 2005 r. W miesiącu tym, w Internecie ogłoszonych zostało prawie 60% wszystkich przetargów. W kwietniu b.r. ogłoszonych zostało ponad 16 000 przetargów i zleceń na usługi, ...
-
Kondycja finansowa polskich firm 2005
Euler Hermes Zarządzanie Ryzykiem Sp. z o.o. zleciło START POINT Studio Badawczo - Realizacyjne przeprowadzenie badania, którego celem była analiza bieżącej sytuacji ekonomiczno-gospodarczej firm działających na polskim rynku o rocznym obrocie powyżej 10 mln zł. Badaniem objęte zostały osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji w zakresie ...
-
Biznes w polskim internecie
Wśród witryn i serwisów internetowych o tematyce ekonomicznej serwisy czołowych polskich portali cieszą się największym zainteresowaniem internautów, choć uznanie zdobywają też internetowe serwisy specjalistyczne, które prezentują aktualne informacje na temat biznesu, finansów i prawa. Zestawienie dziesięciu najpopularniejszych witryn i serwisów ...
-
Rynek telekomunikacyjny 2004/2005
Pod koniec czerwca 2005 roku liczba aktywnych kart SIM w Polsce przekroczyła 25,3 mln, zaś tzw. linii dzwoniących w sieciach stacjonarnych 12,65 mln. Oznacza to, że z usług sieci komórkowych korzystało dwa razy więcej klientów niż z sieci stacjonarnych - wynika z najnowszego raportu "Polski Rynek Telekomunikacyjny 2004/2005" przygotowanego przez ...
-
Wyborcze reklamy w TV 2005
Stacje telewizyjne w Polsce - od 1 marca do 7 września br. - zarobiły na kampanii wyborczej ponad 17 mln zł (według danych cennikowych stacji). W tym czasie wyemitowały 1202 spoty reklamowe partii politycznych oraz kandydatów na prezydenta. 375 z nich należało do PiS, 255 do PO, 213 do LPR, 90 do PSL a 55 do SLD - wynika z danych TNS OBOP. ...
-
Migracje ERP 1995-2004
Okazuje się, że nie tylko funkcjonalność, ale i przemiany kapitałowe, a co za tym idzie zmiany organizacyjne są najważniejszymi czynnikami stymulującymi migracje systemów ERP w przedsiębiorstwach w Polsce. Takie jest przesłanie najnowszego raportu DiS poświęconego migracjom systemów ERP w Polsce w ciągu ostatnich 10 lat. Wydany w październiku ...