-
Najczęściej cytowane media VIII 2022. Rzeczpospolita wraca na miejsce lidera
W sierpniu 2022 Rzeczpospolita wraca na miejsce lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. Na podium znalazły się także TVN24 i Onet. Rzeczpospolita była w sierpniu cytowana 2 tys. razy. Na stację TVN24 powoływano się 1,9 tys. razy, a Onet był cytowany 1,8 tys. razy. Rzeczpospolita zawdzięcza ...
-
10 szokujących prognoz Saxo Banku na 2023 rok
Saxo Bank opublikował dziś 10 Szokujących Prognoz na 2023 rok. To seria mało prawdopodobnych, ale często niedocenianych zdarzeń, których materializacja mogłaby wywołać wstrząs na rynkach finansowych, a także w obszarze kultury politycznej i popularnej. Prognozy powinny być traktowane jako eksperyment myślowy polegający na rozważeniu wszystkich ...
-
Mundial 2022 przez pryzmat danych Mediapanel
Mundial w Katarze już za nami. Czy chętnie oglądaliśmy mecze? Z danych Mediapanel wynika, że tak, o ile grała nasza reprezentacja. W dniach, gdy rozgrywane były mecze Polaków, strony o tematyce sportowej i kanały TVP, na których je transmitowano, odwiedziło więcej użytkowników, niż podczas meczu finałowego Argentyna-Francja. Z analizy witryn ...
-
Jak i gdzie spędzimy ferie zimowe?
16 stycznia 2022 r. pierwsza grupa dzieci i młodzieży szkolnej rozpoczyna tegoroczne ferie. To dogodna okazja, aby przyjrzeć się, jakie decyzje w zakresie zimowego wypoczynku podejmują Polacy. Podjął się tego serwis Wakacje.pl. Jego analiza rzuca światło nie tylko na najpopularniejsze wśród podróżujących kierunki, ale również na preferencje w ...
-
Inflacja, stopy procentowe, wzrost gospodarczy - Polska na tle CEE-4
Allianz Trade prezentuje analizę stanowiącą omówienie perspektyw dla Europy Środkowo-Wschodniej. Prognozy w ostatnich tygodniach uległy poprawie, co jest m.in. następstwem zmniejszenia presji generowanej przez ceny energii, które okazały się niższe od przewidywanych. W raporcie zestawiono sytuację w Polsce na tle innych gospodarek naszego regionu. ...
-
Jakie były ferie zimowe 2023?
Ferie zimowe 2023 przeszły właśnie do kategorii "wspomnienia". Nadszedł zatem czas na podsumowanie zimowych wyjazdów Polaków. Tradycyjnie już pokusił się o nie serwis Rankomat.pl. Oto, do jakich wniosków prowadzi jego analiza, której bazą stały się dane o ubezpieczeniach zakupionych przez klientów multiporównywarki. Z tego tekstu dowiesz się m.in ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert atakuje
Pojawiły się wyniki najświeższego badania gemiusAdReal rzucającego światło na rodzimy rynek reklamy internetowej, telewizyjnej oraz radiowej. Działania prowadzone online dotarły do blisko 90% Polaków. A jak było w innych kanałach reklamowych? Poniżej odpowiedzi na to i inne pytania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które marki działały ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
Są już wyniki majowego badania gemiusAdReal. Opracowanie tradycyjnie już przygląda się sytuacji panującej na rodzimym rynku reklamy internetowej, telewizyjnej oraz radiowej, wskazując m.in. poziom wydatków przeznaczanych na działania reklamowe, najbardziej aktywne na tym polu branże oraz topowych reklamodawców wśród marek. Oto, do jakich wniosków ...
-
Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin
21 lipca do kin trafiły dwa filmy - "Barbie" w reżyserii Grety Gerwig oraz "Oppenheimer" Christophera Nolana. Premiery poprzedzone były, zwłaszcza w przypadku pierwszej produkcji, intensywnymi działaniami marketingowymi. Czy Polacy ruszyli do kin? Oto analiza Gemius i PBI. Do analizy wykorzystano dane z badania Mediapanel, dotyczące oglądalności w ...
-
Freelancer: jak pracuje, ile zarabia, skąd ma zlecenia?
Przed nami najnowsza odsłona cyklicznego raportu Useme „Freelancing w Polsce”. Jego autorzy już po raz siódmy postanowili przyjrzeć się kondycji i położeniu wolnych strzelców. Najnowsze doniesienia dostarczają m.in. informacji o wpływie sytuacji gospodarczej na rynek usług zdalnych i postrzeganie tego modelu pracy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Prezeski w branży IT ujawniły szczegóły życia zawodowego
Dyskryminacja kobiet na rynku pracy wymagała zdecydowanych kroków. Jednym z nich jest przyjęcie przez Parlament Europejski dyrektywy "Kobiety w zarządach". Akt ten zakłada, że do 2026 roku panie będą stanowić 40% zarządów dużych spółek. Do zrobienia jest bardzo wiele zważywszy chociażby na to, że w Polsce odsetek kobiet zajmujących najwyższe ...
-
Szokujące prognozy Saxo Banku na 2024 rok
Spokojna droga, którą świat przebył od czasu Wielkiego Kryzysu Finansowego, ze stabilną geopolityką, niską inflacją i niskimi stopami procentowymi, została zakłócona w latach pandemii, a decydenci i inwestorzy postawili na powrót do "starej normalności". W 2024 roku staje się jasne, że gładka droga dobiega końca, wysyłając świat w niebezpiecznie ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2023. TVN24 znów liderem
TVN24, Gazeta Wyborcza oraz RMF FM znalazły się na podium listopadowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, w listopadzie 2023 roku stacja TVN24 była cytowana ponad 4,6 tys. razy, Gazeta Wyborcza - ponad 3,7 tys. razy, a RMF FM - ...
-
Przepaść, która się pogłębia, czyli strefa euro na tle gospodarki USA
Allianz Trade prezentuje raport omawiający sytuację w Unii Europejskiej na tle m.in. gospodarki Stanów Zjednoczonych. Europa wydaje się pozostawać w tyle za USA na wielu frontach. W ciągu 25 lat od wprowadzenia euro przepaść gospodarcza między Stanami Zjednoczonymi a strefą euro zwiększyła się niemal trzykrotnie. Przewaga UE widoczna jest ...
-
Praca online: jak radzą sobie twórcy internetowi?
Jeszcze nie tak dawno dzieci pytane o to, kim będą w przyszłości jednym tchem wymieniały takie profesje jak lekarz, nauczyciel, prawnik, architekt, strażak czy policjant. Dziś coraz częściej na tak zadane pytanie pada odpowiedź: "będę youtuberem". Nie jest to dużym zaskoczeniem, ponieważ twórca internetowy powoli staje się pełnoprawnym zawodem. ...
-
Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
Jest już najnowszy "Raport o Rynku Reklamy w Polsce" autorstwa Publicis Groupe, a w nim porządna porcja informacji na temat m.in. wydatków reklamowych, najpopularniejszych kanałów komunikacji oraz udziału poszczególnych kategorii reklamy. Opracowanie wskazuje m.in., że estymowana wartość rynku netto przewyższyła w I połowie bieżącego roku 6,1 mld ...
-
Stabilność finansowa, awans zawodowy czy work-life balance? Czego chcą pracownicy?
Preply zaprezentowało wyniki badania, w którym zapytano respondentów z pokoleń Y i Z o ich priorytety, nawyki, trendy i aspiracje w kontekście kariery zawodowej oraz podejścia do nauki. W ramach projektu przebadano ponad 5 tys. osób reprezentujących dziewięć państw. Tym samym zyskaliśmy interesujący przegląd, który pozwala porównać motywacje ...
-
Tablet HUAWEI MatePad Pro 12.2 w Polsce
W Polsce jest już dostępny tablet HUAWEI MatePad Pro 12.2, wyposażony w matowy ekran PaperMatte 2.0 z powłoką antyrefleksyjną. Wyświetlacz OLED ma rozdzielczość 2.8 K i maksymalną jasność dochodzącą do poziomu 2000 nitów. Tablet jest też dostępny w wersji z błyszczącym ekranem. OLED PaperMatte 2.0 w połączeniu z maksymalną jasnością dochodzącą do ...
-
Polacy o spożyciu, dostępie i zakazie sprzedaży alkoholu. Jesteśmy liberalni?
Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia opublikował wyniki badania opinii na temat konsumpcji alkoholu w Polsce i jej ograniczeń. Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów jawimy się jako społeczeństwo, które spożywa zbyt dużo alkoholu. Uważamy również, że alkohol jest łatwo dostępny, a jego ceny przeciętne. Czy alkohol jest w Polsce zbyt łatwo ...
-
Energia jądrowa i wyścig do zerowej emisji netto
Energia jądrowa powróciła w tym roku do dyskusji na temat zielonej transformacji, ale nadal pozostaje opcją i tematem nieoczywistym, by nie rzec kontrowersyjnym – przy swoich licznych zaletach (pewność dostaw, czystość i koszt samej energii), ale i ograniczeniach (czas budowy i znaczne zależności geopolityczne) - pisze Allianz Trade w swojej ...
-
Jak zmienili się w 2024 roku freelancing i freelancer?
Freelancing to droga zawodowa obierana m.in. przez specjalistów, którym w dużym stopniu zależy na niezależności. To też rynek, który przeżywa w ostatnich latach dość intensywny rozwój. Tej ewolucji przygląda się już od długiego czasu portal Useme. Przed nami wyniki najświeższego z jego raportów - oto, do jakich wniosków prowadzi opracowanie ...
-
Polacy zmęczeni dyskusją o zmianach klimatu?
ARC Rynek i Opinia przedstawia wyniki badania poświęconego podejściu do zmian klimatycznych. Opracowanie wyraźnie wskazuje na ewolucję postaw społecznych. Okazuje się m.in., że Polacy w mniejszym stopniu niż deklarowali to przed rokiem obawiają się zgubnego wpływu, jaki zmieniający się klimat wywiera na ich otoczenie. Widoczny staje się również ...
-
Tradycje bożonarodzeniowe: co pielęgnujemy, od czego odchodzimy?
Czy Polacy kultywują tradycje bożonarodzeniowe, a jeśli tak, to którym hołdują w największym stopniu? Odpowiedzi na te i inne pytania płyną z opublikowanego w przeddzień świąt Bożego Narodzenia badania profesor Dominiki Maison. Oto, co udało się ustalić. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak Polacy planują spędzić najbliższe Boże Narodzenie? Które ...
-
Sytuacja materialna Polaków: dobrostan czy zaciskanie pasa?
Przed nami najnowsze badanie zrealizowane przez prof. Dominikę Maison na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. Tym razem respondentów poproszono o ocenę własnej sytuacji materialnej. Czy towarzyszy nam ekonomiczny dobrostan czy raczej zmuszeni jesteśmy do odmawiania sobie przyjemności i ciągłego zaciskania pasa? Oto, co udało się ustalić na ...
-
Rynek reklamy wart 13 mld zł. Reklama kinowa z dużym wzrostem
Publicis Groupe dokonała podsumowania sytuacji panującej w minionym roku na rynku reklamy w Polsce. Najnowsze doniesienia wskazują m.in., że w ciągu 12 minionych miesięcy udało mu się zanotować wzrost na poziomie 9,1%, w efekcie czego jego wartość netto osiągnęła blisko 13 mld zł. Największą dynamiką wzrostu może pochwalić się reklama kinowa. ...
-
Polacy i wakacje 2025: króluje Turcja w wersji all inclusive
Serwis Wakacje.pl zaprezentował analizę tegorocznych rezerwacji urlopowych. Pod lupę wzięto zarówno najpopularniejsze wśród Polaków kierunki wyjazdów, jak i preferowany rodzaj wyżywienia, długość pobytu oraz przeciętny koszt rezerwacji. Oto, co udało się ustalić. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak liczna jest rzesza Polaków, który planują wyjazd ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2025
W czerwcu z internetu korzystało 29,7 mln Polaków, z czego średnio 26,2 mln robiło to każdego dnia - wynika z najnowszego zestawienia firm Gemius i PBI. Opracowanie tradycyjnie już przedstawia szczegółowe, zagregowane miesięczne dane z badania internetu – rankingi wydawców, witryn oraz aplikacji. Jego autorzy uwzględniają również wyniki ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w VI 2025
Czerwiec 2025 należał do marek z branży „Trade” – to one były najaktywniejsze reklamowo we wszystkich mediach: internecie, telewizji i radiu. Według danych GemiusAdReal, liderami wśród reklamodawców okazali się Media Expert, Lidl i Temu. Reklamy digitalowe dotarły do ponad 87% Polaków, a widoczność spotów wideo przekroczyła 63%. Z kolei reklama TV ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VII 2025
W lipcu 2025 z internetu korzystało 29,7 mln Polaków, a średnio dziennie liczba użytkowników wyniosła 26,2 mln. To zbliżone wartości do czerwca 2025, co wskazuje na stabilny poziom aktywności cyfrowej - donosi najnowsze zestawienie autorstwa Gemius i PBI. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera ...
-
Ulefone Armor w Polsce – cztery nowe smartfony 5G już w sprzedaży
Moc, wytrzymałość i 5G – Ulefone wprowadza na polski rynek cztery nowe smartfony. Najmocniejszy z nich - Armor 29 Ultra 5G z baterią 21 200 mAh - działa nawet tydzień bez ładowania, Armor 33 Pro 5G oferuje podwójny ekran, a bardziej budżetowe X16 i X16 Pro 5G łączą odporność z przystępną ceną. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie funkcje i ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VIII 2025
Właśnie pojawił się najnowszy raport Mediapanel za sierpień 2025 roku, a w nim szczegółowe dane o aktywności polskich internautów. W zestawieniach znalazły się rankingi wydawców, domen, aplikacji mobilnych oraz audytowanych playerów audio i wideo. W sierpniu liczba użytkowników internetu wyniosła 29,6 mln, a średnia dzienna liczba korzystających – ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IX 2025
Ukazał się najnowszy raport Mediapanelu za wrzesień 2025 roku, prezentujący szczegółowe dane dotyczące aktywności polskich użytkowników internetu. W publikacji znalazły się m.in. rankingi wydawców, domen, aplikacji mobilnych oraz audytowanych playerów audio i wideo. W minionym miesiącu z internetu korzystało 29,6 mln osób, a średnia dzienna liczba ...
-
Wynagrodzenia w polskim przemyśle. Nowy raport pokazuje, gdzie warto pracować
Komu polski przemysł gwarantuje najwyższe wynagrodzenia, a kto na podwyżki musi jeszcze poczekać? Najnowszy raport Grafton Recruitment pokazuje wyraźne różnice w dynamice płac pomiędzy branżami. Centra dystrybucyjne, farmacja i FMCG biją rekordy wzrostów, podczas gdy budownictwo i R&D notują spowolnienie. Warto podkreślić, że pracownicy coraz ...
-
AI w pracy: większość korzysta, nieliczni robią to dobrze
AI wkracza do polskich biur szybciej niż oczekiwaliśmy. 7 na 10 pracowników deklaruje, że używa sztucznej inteligencji w codziennej pracy. Jednocześnie 40 proc. przyznaje, że czuje przytłoczenie nowymi technologiami. Tymczasem firmy oczekują efektywności opartej na AI, z rzadka jednak inwestując w edukację zespołów. Raport RocketJobs.pl i JustJoin ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w IX 2025
We wrześniu 2025 roku rynek reklamy internetowej w Polsce osiągnął imponujący wynik 87,8 miliarda emisji kreacji reklamowych, docierając do 87,7% populacji w wieku 7–75 lat. Użytkownik przeciętnie miał kontakt z reklamą online 3077 razy, a średni czas kontaktu wyniósł 8,2 sekundy. Wideo przyciągało uwagę dłużej niż display, a największy udział w ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?