-
Google i YouTube pozwane do sądu
Grupa medialna Viacom poinformowała we wtorek o złożeniu pozwu sądowego przeciwko internetowym serwisom Google i YouTube za "naruszenie praw autorskich" i zażądała w związku z tym 1 mld dolarów odszkodowania za poniesione straty. Viacom oskarżył te dwa serwisy internetowe o "masowe (...) naruszenie praw autorskich co do treści rozrywkowych grupy ...
-
Projektory DMS 700 i 710 3M
3M wprowadziła na rynek cyfrowe systemy do projekcji multimedialnych DMS 700 i 710. Wyposażone w system bliskiej projekcji Vikuiti, nowe projektory pozwalają na wyświetlanie obrazu o przekątnej 152 cm z odległości około 86 cm. Uzyskanie obrazu o przekątnej 254 cm w jakości HQV (Hollywood Quality Video), wyświetlanego praktycznie na każdej ...
-
Nowe multimedialne telefony Motorola
Motorola wprowadza do swojej oferty cztery nowe multimedialne telefony CDMA, które powinny zaspokoić nawet najbardziej wybredne gusta. Te modele to MOTOROKR Z6m, MOTORAZR maxx Ve, W385 i W355. RAZR maxx, wyróżniający się bardzo cienką obudową będzie przystosowany do odbioru programów Verizon i wyposażony w 2-megapikselowy aparat fotograficzny oraz ...
-
Znamy szczegóły Adobe Creative Suite 3
Firma Adobe ujawniła szczegóły dotyczące swojej najnowszej linii produktów, Creative Suite 3. Oprogramowanie przeznaczone jest przede wszystkim dla profesjonalistów w dziedzinie druku, tworzenia stron internetowych, aplikacji interaktywnych i multimedialnych. Creative Suite 3 będzie dostępny w sześciu różnych konfiguracjach: Design Premium, Design ...
-
e-Społeczności w działaniach PR
Działania public relations to nie tylko informacje prasowe, pokazy, konferencje prasowe, propozycje wywiadów czy artykuły sponsorowane. Public relations to również utrzymywanie relacji z mediami oraz klientami firmy, użytkownikami jej wyrobów czy odbiorcami usług. Naturalnym narzędziem do tworzenia i utrzymywania takich relacji jest Internet. Sieć ...
-
Pierwszy wirus dla odtwarzaczy iPod
Kaspersky Lab, producent oprogramowania służącego do ochrony danych, poinformował o wykryciu pierwszego wirusa infekującego przenośne odtwarzacze multimedialne iPod. Wirus otrzymał nazwę Podloso i jest kodem typu "proof of concept", który nie stanowi zagrożenia a jedynie demonstruje nową metodę infekowania. Wirus ma postać pliku, który może zostać ...
-
Rynek reklamy telewizyjnej zyskuje na wartości
Dynamicznie rosną wydatki firm na reklamę w telewizjach. Z przygotowanych na zamówienie "Gazety Prawnej" danych cennikowych AGB Nielsen Media Research wynika, że do połowy kwietnia trzy największe telewizje w Polsce - TVP, TVN i Polsat - zwiększyły swoje wpływy reklamowe o blisko 16 proc. w ...
-
Programy informacyjne w TV IV 2007
... ubiegłego. Program TVN oglądało w kwietniu 3,77 mln widzów, co dało stacji 31,56 proc. udziałów w rynku - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Lepsze wyniki miały jedynie programy Telewizji Polskiej. "Wiadomości" zgromadziły przed telewizorami 4,62 mln widzów (34,7 proc.), w porównaniu do 4,68 ...
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne IV 2007
... 4+) wyniósł 22,97 proc., co oznacza spadek w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego o ponad 0,8 pkt proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Niespodzianką jest wspólne drugie miejsce TVP2 i TVN. Obie stacje miały 17,66 proc. udziałów w rynku. Obie też odnotowały spadek ...
-
Reklama w telewizji IV 2007
... zarobił na reklamach w kwietniu 2007 roku prawie 211 mln zł, czyli o niespełna milion więcej niż Polsat - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Najwięcej na reklamach zarobił w kwietniu tego roku TVN, który miał 210,84 mln zł wpływów reklamowych, czyli o 8,28 proc ...
-
Multimedialny telefon Motorola W510
Motorola wprowadziła na polski rynek nowy telefon multimedialny z klapką w niskiej cenie. Motorola W510 jest przeznaczona przede wszystkim dla osób, które chcą codziennie korzystać z technologii EDGE i poczty elektronicznej. Nowy telefon posiada Bluetooth Stereo, 1.3 megapikselowy aparat cyfrowy oraz możliwość nagrywania i odtwarzania muzyki i ...
-
Praca w branży PR mało atrakcyjna?
Polscy PR-owcy wybrali pracę w tej branży, ponieważ: byli zainteresowani zagadnieniami PR oraz mediami, a w środowisku PR widzieli szansę na kreatywność i samodzielność. Pozytywnie oceniają możliwość rozwoju zawodowego, a także nawiązania ciekawych kontaktów. Narzekają na brak odbicia w zarobkach swojego wkładu pracy oraz lekceważący stosunek ...
-
miCard - nowy standard kart pamięci
Tajwański instytut ITRI (Industrial Technology Research Institute) opracował kartę pamięci w nowym standardzie miCard (Multi Interface Card). Produkt uzyskał już aprobatę MultiMedia Card Association, stowarzyszenia zajmującego się standaryzacją kart pamięci. Produkt przeznaczony jest do pracy z aparatami cyfrowymi, telefonami komórkowymi oraz ...
-
Empetrójka z Linuksem
Odtwarzacz multimedialny TurboLinux Wizpy, oprócz możliwości odgrywania plików audio i wideo, może służyć również jako przenośny system operacyjny Linux. Urządzenie zawiera bootowalną wersję Linuksa na komputery PC. Po podłączeniu do portu USB można uruchomić system, korzystając ze wszystkich ustawień, haseł i zakładek, jakie zawiera. Pozwala to ...
-
Projektory BenQ z HD
BenQ poinformował o wprowadzeniu na polski rynek nowej rodziny projektorów multimedialnych z serii SP, modele 830/831 w technologii DLP z rozdzielczością WXGA. Projektory cechuje wysoka jasność - odpowiednio 3500/4000 ANSI lumenów, kontrast 2000:1 i funkcja korekcji obrazu 2D Keystone. Urządzenia przeznaczone są zarówno do małych sal ...
-
Tydzień 23/2007 (04-10.06.2007)
Słaby rezonans w naszych mediach wywołały wypowiedzi szefów czołowych banków centralnych podczas panelu w Cape Town w Republice Południowej Afryki. Główną rolę w dyskusjach odgrywali szefowie amerykańskiego Fed - Ben Bernanke i Europejskiego Banku Centralnego Jean-Claude Trichet. Ich wypowiedzi były ostrożne, a obaj zwracali uwagę na rosnące ...
-
Domowe centrum rozrywki AMD
Firma AMD poinformowała o dostępności AMD Live! Home Cinema, domowego systemu rozrywki z wbudowanym wzmacniaczem audio. System łączy urządzenia audiowizualne, cyfrowe pliki multimedialne i dostęp do internetu w jedno rozwiązanie, obsługiwane za pomocą pilota. Użytkownicy uzyskują dostęp do filmów wysokiej rozdzielczości, zdjęć, dźwięku w systemie ...
-
Adapter sieciowy D-Link
D-Link wprowadził na rynek zestaw PowerLine HD Ethernet DHP-301, który umożliwia utworzenie lub rozszerzenie sieci komputerowej z wykorzystaniem standardowych gniazdek elektrycznych. Domowe okablowanie elektryczne może zostać użyte do podłączenia komputerów, odtwarzaczy i innych urządzeń multimedialnych do sieci komputerowej. PowerLine HD firmy ...
-
Rusza Onet.tv
Ponad 9 tysięcy klipów wideo, 100 programów i 7 kanałów tematycznych - łącznie ponad 17 i pół dnia emisji non stop - rusza platforma multimedialna Onet.tv. Dostęp do zasobów Onet.tv jest bezpłatny, bez względu na czas emisji oraz miejsce odbioru. – O terminie premiery Onet.tv w dużym stopniu zadecydowali sami internauci. W ciągu zaledwie jednego ...
-
Programy informacyjne w TV I-VI 2007
... jedynym programem informacyjnym, który w pierwszym półroczu 2007 roku zanotował większą oglądalność w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. "Wiadomości" TVP1, lider wśród programów informacyjnych, oglądało w pierwszym kwartale 2007 roku średnio 4,84 mln widzów, co dawało Jedynce w tym ...
-
Najpopularniejsze kanały tematyczne I-VI 2007
TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem tematycznym w pierwszym półroczu 2007 roku - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVN24 miał w pierwszym półroczu 2007 roku 2,65 proc. udziałów w rynku (w pierwszym półroczu 2006 roku: 1,72 proc. udziałów w rynku), Cartoon ...
-
Adobe FrameMaker z obsługą Flash i 3D
Firma Adobe wprowadziła na rynek program Adobe FrameMaker 8 - narzędzie do tworzenia i publikowania treści, obsługujące standard Unicode i treści multimedialne. Jednocześnie zostały wprowadzone programy Adobe FrameMaker Server 8 oraz Adobe FrameMaker Developer's Kit (FDK). Adobe FrameMaker 8 pozwala pracować w środowisku procesora tekstu ze ...
-
Apple iPhone popularny również w Polsce
Szum medialny, który w Stanach Zjednoczonych wytworzył się wokół iPhone'a, dotarł również do Polski. Jak wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR), o nowym gadżecie firmy Apple słyszało niemal 60 proc. młodych Polaków. Obecnie na polskim rynku urządzenie można nabyć przede wszystkim na aukcjach internetowych. Oficjalna ...
-
Google zwalcza piractwo w YouTube
Google planuje uruchomienie technologii zwalczania piractwa w swoim nowo nabytym serwisie YouTube. Firma rozpoczęła prace nad technologią rozpoznawania pirackich plików video w związku z procesem, jaki wytoczył potentat medialny firma Viacom, zarzucająca serwisowi YouTube pogwałcenie praw autorskich. Jak podkreśla Philip Beck, prawnik ...
-
Aparaty Samsung NV oraz multimedialny i85
Samsung zaprezentował nowe modele aparatów z serii NV - NV20, NV15 i NV8 oraz multimedialny aparat cyfrowy - i85. Aparaty zostały wyposażone w System Redukcji Drgań (ASR), tryb "Rozpoznawania Twarzy" oraz funkcję Red-Eye Fix. NV20, NV15 i NV8 to aparaty o rozdzielczości odpowiednio 12.1, 10.1 i 8.1-megapiksela z obiektywami marki ...
-
Programy informacyjne w TV VII 2007
Najchętniej oglądanym dziennikiem w lipcu br. były "Wiadomości" TVP1 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. "Wiadomości" TVP1, lider wśród programów informacyjnych, oglądało w lipcu br. średnio 3,75 mln widzów, co dawało Jedynce w tym czasie udział w ...
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne VII 2007
... Jedynka była najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w lipcu br., ale w tzw. grupie komercyjnej liderem został Polsat - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research. Udział w rynku TVP1 w lipcu 2007 roku wyniósł 22,25 proc. (w lipcu 2006 roku: 24,22 proc.), Polsatu - 17,44 ...
-
Najpopularniejsze tematy w sieci I-VI 2007
NetSprint.pl przygotował raport na temat osób, marek i wydarzeń najczęściej opisywanych przez polskie media online w pierwszym półroczu 2007. Raport potwierdza, że kontrowersyjność oraz częste konflikty są najskuteczniejszymi sposobami na popularność. Raport prezentuje rankingi najczęściej ...
-
Reklama w telewizji VII 2007
... 2007 roku w porównaniu z lipcem 2006 roku wzrosły wpływy reklamowe anten Telewizji Polskiej, a zmalały TVN i Polsatu - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research. TVN zarobił w lipcu 2007 roku na reklamach 101,69 mln zł, czyli o 2,33 proc. mniej niż w lipcu 2006 roku ...
-
Pracujący Polacy 2007
Ze zleconego przez PKPP Lewiatan reprezentatywnego badania "Pracujący Polacy 2007" wyłania się obraz społeczeństwa w większości zadowolonego ze swojej pracy i pracodawców, nieobawiającego się bezrobocia, mniej skłonnego do migracji zarobkowej niż by to wynikało z tonu medialnych dyskusji. Według badanych sytuacja ekonomiczna zakładów pracy była ...
-
Reklama w TV VII 2007
MTV Polska miała największe wpływy reklamowe w lipcu 2007 r. spośród wszystkich kanałów tematycznych - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research. MTV Polska zarobiła na reklamach w lipcu 2007 roku 13,2 mln zł, czyli o 2,37 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego ...
-
Serwisy społecznościowe: Grono.net liderem
NetSprint.pl opracował raport na temat najpopularniejszych polskich i anglojęzycznych serwisów społecznościowych, które najczęściej pojawiają się w polskich mediach online od początku 2007 roku. Z raportu wynika, że najaktywniejsze komunikacyjnie są Grono i MojaGeneracja.pl. Najwięcej wzmianek - niekoniecznie związanych z działaniami ...
-
Programy informacyjne w TV VII-VIII 2007
... Wiadomości" telewizyjnej Jedynki były najchętniej oglądanym programem informacyjnym w czasie wakacji. Druga pozycja przypadła "Teleexpressowi" - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research. W lipcu i sierpniu 2007 roku, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, więcej widzów miały: "Wiadomości" TVP1, "Fakty" TVN i "Wydarzenia" ...
-
Reklama w telewizji VIII 2007
... praktycznie wszystkie stacje telewizyjne, które nadają naziemnie, miały większe wpływy reklamowe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Najwięcej na reklamach w ubiegłym miesiącu zarobił TVN. TVN zarobił w sierpniu 2007 roku na reklamach 106,93 mln zł, czyli ...
-
Najpopularniejsze kanały tematyczne VII-VIII 2007
TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem tematycznym zarówno w czasie tegorocznych wakacji, jak i w sierpniu - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVN24 w okresie lipiec - sierpień br. miał 4,06 proc. udziałów w rynku (przed rokiem: 2,4 proc.), Jetix - 0,88 proc. (0,86 proc.), Cartoon ...