-
Świat: wydarzenia tygodnia 34/2017
... się przy braku wyżywienia czy w przypadku robaków w pokoju (nawet ok. 50 proc.). – To dokument, który określa procentowo, w jakim stopniu niezgodność usług z umową obniża wartość wycieczki, czyli np. jeżeli zostaliśmy zakwaterowani w pokoju dwuosobowym zamiast jednoosobowym, możemy się ubiegać o odszkodowanie rzędu 20 proc. wartości ...
-
Czego dotyczą skargi europejskich konsumentów?
... podsumowującego pięciolecie działalności ECC-Net, najczęstszym tematem skarg na zagraniczne firmy są: brak dostawy towaru zakupionego przez Internet lub jego niezgodność z umową, łamanie praw pasażerów linii lotniczych, nieuczciwe praktyki serwisów sprzedających bilety (na mecze, wydarzenia kulturalne), zagubienie bagażu przez przewoźnika, problemy ...
-
Jak Polacy sprawdzają biura podróży?
... prawo do odszkodowania w przypadku nieścisłości ze strony organizatora. Biura podróży będą mogły się uchylić od zwrotu pieniędzy tylko w przypadku gdy niezgodność z umową powstała z winy podróżującego, osoby trzeciej lub wyniknęła z nadzwyczajnych okoliczności, których w dodatku nie można było przewidzieć – mówi Tomasz Jaroszek z Kapitalni.org ...
-
Audyt projektów unijnych
... się, gdzie mogą występować nieprawidłowości, ponieważ one – u większości beneficjentów – się powielają. Do najczęstszych należą: niezgodność podejmowanych działań z wnioskiem (również budżetem i harmonogramem) oraz umową o dofinansowanie; trudności w wykazaniu osiągniętych wskaźników; nieprawidłowości w stosowaniu ustawy prawo zamówień publicznych ...
-
Światowy Dzień Konsumenta
... jest gwarancja (połowa odpowiedzi). Z badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich wynika jednak, że Polacy nie rozróżniają dwóch trybów zgłaszania roszczeń (niezgodność towaru z umową, gwarancja), nie znają terminu, w jakim należy składać reklamacje (tylko 15% podaje jako termin - 2 lata), nie wiedzą, w jakim terminie ich ...
-
Planujesz remont - uważaj na umowy
... , dołączania zdjęć) bądź ograniczenia terminu przyjmowania zgłoszeń o wadach do dwóch tygodni (zgodnie z prawem sprzedawca do dwóch lat odpowiada za niezgodność towaru z umową). Nagminne jest nakładanie na konsumenta obowiązku zapłaty rażąco wysokich kwot w przypadku odstąpienia od umowy. Wzorce przewidują w takiej sytuacji konieczność uiszczenia ...