-
Praca za granicą: gdzie i jakie zarobki?
... kandydatów oraz pracodawców. Wprowadzono następujące zmiany: możliwość publikacji tzw. pilnych rekrutacji darmowe ogłoszenia dla branży medycznej stworzenie grupy na Facebooku “Praca w czasach pandemii - pomoc dla Polaków w Polsce i za granicą” informowanie na bieżąco o najnowszych obostrzeniach w Polsce i Europie. Pracodawcy bezpośrednio ...
-
Influencerzy bez pracy? Jaki będzie influencer marketing 2021?
... bezpośrednio, poszukując partnerów w Google lub social mediach, a 35,6 % wyszukuje ich samodzielnie, za pomocą odpowiednich grup tematycznych (najczęściej na Facebooku). Platformy influencerskie są trzecim pod względem popularności kanałem współpracy z influencerami – otrzymały 27,4 % wskazań w badaniu. Z kolei 21,9% ankietowanych nawiązuje ...
-
Co Polacy myślą o WOŚP?
... pieniądze do eSkarbonki, a 14% wysłało SMSa o treści „SERCE”. 39% ankietowanych śledziło wydarzenia związane z finałem WOŚP w telewizji, a niemal co czwarty - na Facebooku (23%). Pomimo negatywnych opinii, które krążą na temat Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, jak i samego Jerzego Owsiaka, Polacy w zdecydowanej większości oceniają ...
-
#Instamatka w czasie pandemii. Jak wygląda jej życie?
... . Analiza raportów branżowych wskazuje, że tylko w ciągu ostatniego roku w Polsce przybyło aż 1,4 miliona nowych użytkowników mediów społecznościowych, a na aktywność na Facebooku, TikToku czy Instagramie przeznaczamy średnio 2,5 godziny dziennie (blisko 1/3 czasu spędzonego online). Co ciekawe, z roku na rok w mediach społecznościowych zauważalny ...
-
Studenci na rynku pracy: elastyczność, rozwój zawodowy i różnorodność
... . Dla 27 proc. z nich to LinkedIn jest pierwszym wyborem, jeśli chcą znaleźć oferty rekrutacyjne. Jedna piąta badanych szuka ogłoszeń na Facebooku, a 16 proc. na stronach internetowych firm. Natomiast w Polsce najpopularniejszą metodą poszukiwania informacji są portale pracy (29 proc.), Facebook (24 proc ...
-
Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW - dlaczego inwestycja w pozycjonowanie ma sens
... danego portalu za udostępnienie tekstu na jego łamach. Jeśli zdecydujesz się na dodatkowe działania marketingowe typu promocja w Google czy na Facebooku, to musisz uwzględnić również w budżecie środki na płatną reklamę. Ile? To zależy od czasu trwania reklamy, jej zasięgu czy ilości ...
-
Newspoint: jakie szczepionki przeciw COVID-19 królują w sieci?
... nad szczepionką Cominarty. Od tego momentu nastąpił duży wzrost zainteresowania tematyką szczepień. Spośród wszystkich badanych szczepionek najwięcej pozytywnych opinii na Facebooku i Twitterze zebrał jednodawkowy preparat Johnson & Johnson (35,30%), najmniej zaś Sputnik (22,36%). Dane za maj i początek czerwca pokazują stopniowy ...
Tematy: szczepionki na COVID-19, COVID-19, szczepienia na covid, media, Pfizer, AstraZeneca, Moderna -
900 zł od Banku Pekao? To pułapka
... , gdzie przynętą jest fikcyjna nagroda, które ma na celu wyłudzenie danych. Kampania spamowa, która od kilku dni pojawia się na Facebooku polskich użytkowników, bazuje na prostym mechanizmie oszustwa kuszącego internautów atrakcyjna nagrodą – w tym wypadku zwrotem 900 zł. Wystarczy tylko, że użytkownik ...
-
Wakacje 2021: jakie podejście do urlopu w czasie pandemii?
... potencjał rekomendacji i poleceń w kanałach digitalowych. Media społecznościowe pełnią coraz większą rolę w procesie wyboru noclegu na wyjazd. Wchodząc na fanpage na Facebooku, hotelu czy pensjonatu, możemy zobaczyć recenzje i oceny wystawione przez gości oraz opublikowane przez nich zdjęcia. Co więcej, możemy sprawdzić kto ...
-
Masz smartfon z Androidem? Uważaj na Android/FakeAdBlocker
... nazwy domen. W kolejnym kroku, linki te są rozsyłane za pomocą wiadomości tekstowych lub są udostępniane w komentarzach w mediach społecznościowych (np. na Facebooku lub Instagramie), na stronach internetowych czy w ramach aplikacji zainstalowanych na urządzeniach. Po kliknięciu w taki link na urządzeniu ofiary jest instalowane ...
-
Content marketing, czyli treść to dopiero początek
... rozwojowi social mediów, CMS-ów, czyli systemów do zarządzania treścią, a także samych algorytmów Google’a. Czy wystarczy więc napisać kilkadziesiąt postów na Facebooku, przygotować naprędce bloga, albo rozpocząć wysyłkę newslettera? Nie, współczesny świat digital potrzebuje czegoś więcej. Zacznijmy od podstaw, a więc witryny internetowej ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... społecznościowe stają się coraz bardziej konkurencyjne. Według eMarketera, dorośli użytkownicy mediów społecznościowych w USA spędzili w tym roku 60,4% swojego czasu na Facebooku i Instagramie, co oznacza spadek z 74,8% w 2017 roku. Jest to efekt rosnącej popularności TikToka, który w tym okresie odnotował wzrost od zera ...
-
Marketing internetowy. Jak wyglądał rok 2021?
... TikToka, zwiększenie popularności zakupów w aplikacjach oraz poprzez media społecznościowe, a także walkę z rozprzestrzenianiem się dezinformacji czy koniec ruchu organicznego na Facebooku i Instagramie. W 2020 roku COVID19 wywrócił świat do góry nogami, zaskakując wszystkich i sprawiając, że stawiane kilka miesięcy wcześniej prognozy marketingowe ...
-
Streaming i VOD. Kto walczy o popularność z Netflixem?
... mln wyświetleń zasięgu. Blisko 14,5 tys. wzmianek, a więc ponad połowa, pochodzi z lutego. Na jego temat najwięcej rozmów toczyło się na Facebooku, z którego pochodzi 71 proc. wzmianek. VOD.pl odnotował 25,5 tys. wzmianek, które zyskały zasięg na poziomie 161 mln wyświetleń. Szczyt ...
-
Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni
... wpisów nawiązujących do pomocy Ukraińcom, opatrzonych takimi hashtagami jak #solidarnizukraina, #NAPOMOCUKRAINIE, #PomagamUkrainie czy #pomocdlaukrainy. 43% tych publikacji pojawiło się na Facebooku, a 38% na Twitterze, co pokazuje, jak ogromną rolę w relacjonowaniu wydarzeń związanych z wojną odgrywa w ostatnim czasie to medium – do tej pory ...
-
Oscary 2022 w polskich mediach. Will Smith zgarnął wszystko?
... Oscarów za rok 2021, a ich wartość reklamowa sięgnęła aż 44,5 mln złotych. Najwięcej materiałów pojawiło się w internecie, głównie na Twitterze, Facebooku i w portalach internetowych. 13,3% wszystkich treści, które się ukazały w analizowanym okresie, to materiały mające wydźwięk pozytywny, jedynie 4,5% publikacji jest negatywna i te ...
-
Influencer marketing 2022: czy influencerzy nadal sprzedają?
... z influencerami bezpośrednio, poszukując partnerów w Google lub Social Mediach, a 34,5% wyszukuje ich samodzielnie, za pomocą odpowiednich grup tematycznych (najczęściej na Facebooku), zaś 32,7% badanych robi to samodzielnie, lecz z pomocą platform (takich jak Reachablogger.pl), natomiast 34,5% nawiązuje współpracę z influencerami, których ...
-
Polacy wolą Disney+ od Netflixa
... swoją nową funkcję - mierzenie zaangażowania odbiorców w mediach społecznościowych. Dzięki niej można zmierzyć średnią liczbę interakcji pod postami wskazanej marki na Facebooku, Instagramie i Twitterze, a w przyszłości również na TikToku. W tym porównaniu Netflix wypada lepiej, zbierając w tym roku średnio 2772 reakcje i 155 komentarzy pod ...
-
Dziś Światowy Dzień Mediów Społecznościowych. Jakie błędy popełniamy?
... jak prawdziwy. Stosując tę technikę, hakerzy mogą nakłonić użytkownika do odwiedzenia strony, którą uważa za godną zaufania (np. strony na Facebooku, gdzie są proszeni o zmianę hasła, aby następnie zostać przekierowanym na sklonowaną stronę, z której hakerzy mogą ukraść tyle informacji, ile tylko ...
-
#BayraktarChallenge w mediach
... tradycyjnych to TVN24, Wiadomości.onet.pl, TVN24.pl, Wiadomości.gazeta.pl i 300polityka.pl. Dwa najbardziej aktywne źródła social media na Facebooku to profil autora zbiórki Sławomira Sierakowskiego i profil Marcina Prokopa, a na Twitterze profil Krytyki Politycznej oraz TVN24. Jak podaje Zrzutka.pl ...
-
Scam telefoniczny - jak go powstrzymać?
... platformy rozmów są wykorzystywane do wielu różnych prób oszustwa. Warto wiedzieć, że te oszustwa często wykorzystują nasze własne kontakty na Facebooku. W praktyce polegają one na zhakowaniu konta, które następnie jest wykorzystywane do wyłudzania pieniędzy od znajomych z platformy. Dobry przykład może stanowić ...
-
7 wskazówek dotyczących cyberbezpieczeństwa na wakacjach
... , ogranicz liczbę danych, które ujawniasz. Na przykład drukując kartę pokładową na lotnisku, nie sprawdzaj w tym samym czasie swojego konta na Facebooku. Korzystaj wyłącznie ze stron, na których nie musisz się logować lub udostępniać swoich danych. Problem z tak zwanymi „kioskami” polega na ...
-
TikTok rośnie w siłę. TOP5 polskich kont
... chodzi wyłącznie o procentowy przyrost liczby użytkowników w czasie ani o liczbę bezwzględną młodszych odbiorców z tzw. pokolenia Z, która jest już wyższa niż na Facebooku, czy Instagramie, ale o znacznie bardziej wymierne kryterium - czas spędzany w aplikacji i ilość konsumowanych treści na jednego użytkownika. Tutaj TikTok nie daje ...
-
7 kroków do uporządkowania swojego śladu cyfrowego
... internetowych udostępnia swoje dane kontaktowe w zakładce „Skontaktuj się z nami”. Usuń to, co jest niepotrzebne. Zacznij od usunięcia starych postów na Facebooku, tweetów, pamiętając, że jeśli prywatność ważna jest dla Ciebie, to prawdopodobnie podobnie podchodzą do niej Twoi bliscy i przyjaciele, dlatego usuń ...
-
Jak zminimalizować skutki kradzieży danych kart kredytowych?
... . godz. 21.00) otrzymała sms z banku o obciążeniu jej karty na kwotę 160 AUD (dolary australijskie). Jak się okazało ktoś na Facebooku podał dane karty kredytowej w koncie reklamowym, najprawdopodobniej w wyniku ich kradzieży. Oczywiście kartę od razu zablokowałam, a po kontakcie z bankiem okazało się ...
-
Najsilniejsze marki w mediach 2022. PKO Bank Polski liderem
... marek, przeanalizowaliśmy ponad 2 mln tekstów prasowych, 14 mln internetowych oraz 54 mln postów, które ukazały się na ogólnodostępnych profilach na Facebooku, Instagramie, Twitterze i YouTubie. Kluczowym wskaźnikiem, na podstawie którego powstaje ranking (całościowy oraz branżowy) jest siła marki. Na ten wielowymiarowy indeks ...
-
Kryptowaluty w sieci 2022: o czym mówią internauci?
... rozmawiano na Twitterze (40 proc. wzmianek), niewiele niższą popularnością temat cieszył się także na portalach internetowych (34 proc. wzmianek) i na Facebooku (18 proc. wzmianek). Dogecoin wzbudził również najwięcej emocji wśród polskich internautów, odnotowując największy odsetek zarówno wypowiedzi nacechowanych pozytywnie, jak i negatywnie ...
Tematy: kryptowaluty, Bitcoin, inwestowanie w kryptowaluty, Ethereum, Twitter, Facebook, TikTok, social media -
Polacy nie są gotowi na zakupy online w metaverse
... na zakupy online w metaverse? Co myślą polscy konsumenci o robieniu zakupów przez media społecznościowe? Czy pociągają nas zakupy podczas transmisji na Facebooku? Z badania Santander Consumer Banku wynika, że jedynie ok. 9 proc ankietowanych byłoby zainteresowanych kupowaniem w metaverse. Na „nie” dla takich zakupów jest ...
-
Bezpieczne zakupy świąteczne - na co zwrócić uwagę?
... się bezpośrednio z firmą widniejącą w wiadomości – dodaje. Uważaj na fałszywych sprzedawców Wiele osób promuje swoje produkty na platformach zakupowych, Instagramie lub Facebooku Marketplace. Ale ponieważ są one tak łatwe do skonfigurowania, niektórzy sprzedawcy mogą być po prostu zwykłymi oszustami. Zawsze zwracaj uwagę ...
-
Euro w Polsce: dyskusje wśród Polaków nie cichną, są za czy przeciw?
... użytkowników pod wzmiankami poszczególnych stron i autorów jako sumę Interactivity Index wszystkich opublikowanych treści. W ostatnim kwartale na stronach na Facebooku i Twitterze zdecydowanie największe zaangażowanie zdobyły treści pro euro, publikowane przez media społecznościowe Stowarzyszenia Młodzi .Nowocześni. Sotrender zwrócił też ...
-
Fałszywe aplikacje w Apple App Store. Randkowicze na celowniku
... należą do jednych z najbardziej czasochłonnych i skomplikowanych działań podejmowanych przez cyberprzestępców. Działają oni według podobnego schematu: tworzą i prowadzą na Facebooku fałszywy profil bogatej osoby mieszkającej np. w Londynie, po czym szukają potencjalnych ofiar w serwisach i aplikacjach randkowych. W trakcie rozmowy proponują ...
-
6 cyfrowych trendów na 2023 rok
... dla usługodawców i korporacji. 3. Reelsy, shortsy i trailery Reelsy (rolki) to forma, która każdego dnia uzyskuje ponad 140 mld odtworzeń na Instagramie i Facebooku. Ten format odniósł bezwzględny rynkowy sukces, dlatego kolejne platformy social mediowe i streamingowe zaczęły wprowadzać u siebie podobne kreacje. Zjawisko znane jest ...
-
Sztuczna inteligencja w polskim internecie. Dyskusja trwa
... wzrosła o 30 proc., a liczba tych o negatywnym wydźwięku spadła o 27 proc. O sztucznej inteligencji, tak jak o większości tematów, Polacy najchętniej rozmawiają na Facebooku. Kolejne miejsca zajmują Twitter i Wykop. Blisko 80 proc. wszystkich wypowiedzi pochodzi od mężczyzn. Największy wzrost liczby wypowiedzi na temat sztucznej ...
Tematy: sztuczna inteligencja, AI, chatboty, voiceboty, boty, internauci, badania internautów, media -
Oszustwa internetowe mają się dobrze. Cyberprzestępcy preferują phishing
... manipulacji, aby nakłonić ofiarę do ujawnienia wrażliwych informacji. Przestępcy skupiają się przede wszystkim na tych metodach phishingowych: przejęciu kont na Facebooku, fałszywych bramkach płatności oraz wyłudzaniu pieniędzy od sprzedających na portalach ogłoszeniowych. Aby się przed phishingiem uchronić, należy zachować ostrożność podczas ...
-
Inżynieria społeczna i ChatGPT kluczowymi metodami hakerów?
... wykorzystać. Jeden z najgłośniejszych przykładów ataku socjotechnicznego było ujawnienie (na początku 2021 r) przez hakerów danych osobowych ponad 214 milionów kont na Facebooku, Instagramie i Linkedin. Hakerzy uzyskali dostęp do danych, włamując się do zewnętrznego kontrahenta o nazwie Socialarks, który był zatrudniony przez wszystkie trzy ...