-
Na zakupy live commerce wydajemy mniej
Zakupy na żywo, tzw. live commerce, nie rozwinęły się znacząco od ubiegłego roku. Z drugiej edycji badania przeprowadzonego przez agencję Inquiry wynika jednak, że mniejsza jest średnia kwota wydawana podczas takich zakupów. Popularność live commerce utrzymuje się na zbliżonym do ubiegłorocznego poziomie. Taką transmisję sprzedażową obejrzało ...
-
Social media opanowane przez kobiety i reklamy?
... TikTok (dotarcie w grupach wiekowych do 24 r.ż. przekraczające 60%) i Snapchat (44,5% zasięgu w grupie 7-14 oraz 47% w grupie 15-24). Najwięcej reklam na Facebooku Analiza rynku reklamowego platform społecznościowych dowodzi, że pod względem liczby kontaktów reklamowych palma pierwszeństwa należy do Facebooka (średnio 10,4 mld ...
-
90% Milenialsów i Zetek stawia na zakupy online. Jakie mają zwyczaje?
... są kluczowym źródłem inspiracji zakupowych, choć ich ranga różni się nieznacznie w zależności od pokolenia. 35% milenialsów najpierw poszukuje produktów na Facebooku, 22% na YouTube, a 13% w pierwszej kolejności zagląda na Instagram. Z kolei większość Gen Z zaczyna swoje poszukiwania od Instagrama (24%), a dopiero w następnym ...
-
Influencer marketing 2023: jak go widzą reklamodawcy?
... z influencerami bezpośrednio, poszukując partnerów w Google lub Social Mediach, a 33 % wyszukuje ich samodzielnie, za pomocą odpowiednich grup tematycznych (najczęściej na Facebooku). Z kolei 44,3 % badanych robi to samodzielnie, lecz z pomocą platform (takich jak Reachablogger.pl), natomiast 43,3% nawiązuje współpracę z influencerami, których ...
-
Nowy rok szkolny i stary problem - brak nauczycieli
... z nich dzieli się swoimi pomysłami na życie po szkole z tymi, którzy myślą o przejściu do innej branży – jedna z największych grup na Facebooku – Nauczyciel zmienia zawód – liczy obecnie ponad 37 tys. osób, w ubiegłym roku było ich 32 tys. Gdy jedni decydują się na ...
-
Czy technologia deepfake wpłynie na wyniki wyborów parlamentarnych?
... ich wynik. Dlatego warto zachować czujność i teraz szczególnie uważnie weryfikować informacje. Zaledwie dwa dni przed niedawnymi wyborami na Słowacji, na Facebooku opublikowano nagranie audio, rzekomo przedstawiające rozmowę, w której Michal Šimečka, stojący na czele liberalnej partii Postępowa Słowacja i Monika Tódová z dziennika ...
-
Tylko co 5. kierowca zawodowy nie rozważa zmiany pracy
... portalach z ogłoszeniami o pracę, ale również wstawiają swoje oferty pracy na forach branżowych czy grupach transportowych w serwisach społecznościowych, jak np. na Facebooku. Jakie informacje warto podać w ogłoszeniu, żeby zwiększyć jego efektywność? Z punktu widzenia kierowcy ważne w ogłoszeniu o pracę jest nie tylko wysokość podanego ...
-
Zniżka za aplikację sklepu, czyli jak Polacy dbają o bezpieczeństwo smartfonów
... internetowych, takich jak WhatsApp – ostrzega Chester Wisniewski, ekspert firmy Sophos. Specjalista dodaje, aby uważać też na niebezpieczne linki na Facebooku i w wyszukiwarce Google. Cyberprzestępcy coraz częściej umieszczają w sieci reklamy fałszywego oprogramowania podszywającego się pod znane aplikacje. Wtóruje mu Christopher Budd ...
-
Freelancer: jak i gdzie znajduje klientów?
... w Useme. – Z pomocą przychodzą m.in. media społecznościowe. Dzięki dużej aktywności na grupach branżowych można zaznaczyć swoją obecność na rynku, ponadto na Facebooku czy LinkedInie pojawiają się propozycje współprac, które mogą stać się podstawą do budowania sieci zleceniodawców – dodaje ekspertka. Klienci freelancerów – branże ...
-
Cyberataki na LinkedIn: jak zagrażają bezpieczeństwu IT firm?
... platformie i używają własnych oszustw, które sprawdzają się w danej sieci społecznościowej. Na Instagramie są to sexboty lub fałszywe sklepy. Z kolei na Facebooku użytkownicy regularnie otrzymują rzekome ostrzeżenia od Meta, że ich konto zostanie zablokowane, jeśli nie klikną wysłanego do nich linku. W sieci ...
-
Jak reklamy wpływają na dzieci i czy możemy je chronić?
... jest zwiększenie sprzedaży, aktywnie kształtują one nawyki konsumpcyjne młodych osób. 85% nastolatków jest narażonych na reklamy fast foodów na Instagramie, Facebooku i Twitterze5. Co więcej, badania pokazują, że zwiększona ekspozycja na te reklamy bezpośrednio koreluje ze wzrostem konsumpcji żywności o wysokiej zawartości soli ...
-
Uważaj na ChatGPT! Setki tysięcy oszustw żerujących na sztucznej inteligencji
... cyberprzestępców wykorzystujących popularność AI jest próba nakłonienia do instalacji fałszywej wtyczki imitującej Tłumacza Google – kierują do niej fałszywe reklamy na Facebooku wykorzystujące wizerunek OpenAI lub Gemini.. Chociaż wtyczka łudząco przypomina realną, w rzeczywistości jest to złośliwe oprogramowanie, które zostało zaprojektowane do ...
-
SIM SWAP. Na czym polega i jak się ochronić?
... zawierające cyfry, jak np. daty urodzin czy rocznic. Niestety, często sami narażamy się na zagrożenie, np. umieszczając bezrefleksyjnie w mediach społecznościowych, Facebooku czy Instagramie, posty dotyczące świętowania urodzin. Dysponując takim zasobem wiedzy, oszust kontaktuje się z operatorem sieci komórkowej, aby poprosić o przeniesienie numeru ...
-
Czy Meta narusza konkurencję? Sprawdzi to UOKiK
... w ewentualnym sporze lub negocjacjach pomiędzy wydawcami a właścicielami mediów społecznościowych. Nowelizacja prawa autorskiego Zmiana w sposobie wyświetlania niektórych treści na Facebooku może być reakcją Mety na implementację w Polsce unijnej dyrektywy o prawach autorskich (DSM). Nowelizacja gwarantuje wydawcom prasowym i twórcom audiowizualnym ...
-
Czyje rekomendacje wpływają na decyzje konsumentów?
... (23 proc.). Popularność tych produktów może wynikać z faktu, że to właśnie treści związane z kategoriami lifestyle są najliczniejsze zarówno na Instragramie, Facebooku, jak i TikToku. Co ciekawe, znacznie mniejsza grupa Polaków kupuje pod wpływem rekomendacji online produkty spożywcze i sprzęt sportowy (odpowiednio 12 i 11 ...
-
Jak skutecznie zarządzać sprzedażą i marketingiem?
... , co działa najlepiej. Segmentacja klientów i tworzenie dedykowanych kampanii to podstawy nowoczesnego marketingu. Jeśli do tej pory korzystałeś głównie z reklam na Facebooku, spróbuj nowych formatów, takich jak kampanie wideo na YouTube czy współpraca z influencerami na TikToku. Z kolei mailing i newslettery to świetny sposób ...
-
Walentynkowe zakupy online. Jak nie dać się oszukać?
... bankowych. Hasło nie może też być zbyt łatwe do odgadnięcia – jak np. imię pupila, którego zdjęcia zdobią nasz profil na Facebooku czy Instagram. Słowniczek pojęć związanych z różnymi rodzajami zagrożeń – co oznaczają te terminy? Zakupy online są bezpieczniejsze, jeśli rozumiemy, z jakim rodzajem ...
-
Hakerzy wykorzystują śmierć Papieża i atakują
Cyberprzestępcy wykorzystują śmierć papieża Franciszka i publikują w mediach społecznościowych fałszywe posty ze złośliwymi linkami. Internauci są kierowani na fałszywe strony internetowe, ich dane trafiają w ten sposób w ręce hakerów, którzy wykorzystują je do przeprowadzania dalszych ataków - ostrzegają eksperci z Check Point Software ...