-
Polski eksport 2014 - podsumowanie i prognoza
... aż 76,7% firm z branży handlu zagranicznego spodziewało się wzrostu w 2014 r. Przedsiębiorcy swój optymizm czerpali z dobrych wyników finansowych osiągniętych pod koniec ... popularnością cieszą się głównie polskie produkty rolno-spożywcze, meble, odzież, kosmetyki, produkty motoryzacyjne oraz węgiel. Polskich producentów cieszy fakt, iż polskie ...
-
Dzieci w Polsce w 2014 r.
... ), Irlandii (150), Armenii (138) i Islandii (134) – wobec 96 w Polsce. Najwięcej dzieci rodzi się latem (lipiec, sierpień, wrzesień – 27% wszystkich urodzeń w 2014 r.), najmniej w miesiącach jesienno-zimowych. Najczęściej dzieci przychodzą na świat w środku tygodnia (wtorek-czwartek), najmniej rodzi się w niedzielę. Obecnie dzieci rodzą się jako ...
-
Sektor TMT - prognozy 2014
... Jakub Bojanowski. Inne globalne prognozy, które znalazły się w raporcie Deloitte: Technologie Inteligentna odzież Sprzedaż inteligentnych okularów, opasek sportowych i zegarków powinna osiągnąć poziom ok. 10 mln sztuk, tj. 3 mld dolarów w 2014 roku. Najwyższych przychodów można spodziewać się ze sprzedaży inteligentnych okularów (ok. 4 mln ...
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2014
... zadebiutowała marka Freshmarket, należąca do spółki Żabka Polska. Wobec drugiego kwartału 2014 roku wydatki reklamodawców spadły o 7 proc. i taka dynamika zmian w budżetach jest zgodna ... również swoje oferty produktów związanych ze sportem, zwłaszcza z bieganiem: buty, odzież bądź akcesoria znalazły się m.in. w ofertach Lida i Biedronki. W reklamowy ...
-
Branża modowa: wydatki na reklamę w 2014 r.
... wybierane są magazyny dla kobiet – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. W 2014 roku największym reklamodawcą w kategorii moda była branża odzieżowa, która ... za nimi uplasował się Pudelek.pl. 7% budżetów pochłonęła reklama outdoorowa, a jej koszt w 2014 roku to ponad 13 milionów złotych. W tym przypadku widać niewielki spadek (3%). Po 2% ...
-
Inflacja II 2014
... z transportem (o 0,4%), rekreacją i kulturą, a także łącznością (po 0,3%). Z kolei spadki objęły m.in. odzież i obuwie (o 1,7%) oraz żywności i napoje bezalkoholowe - podał Główny ... wstępnie szacowanego (wzrost o 0,1%). Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w lutym 2014 r. w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosły o 0,1%. W poszczególnych grupach ...
-
Inflacja IX 2014
Główny Urząd Statystyczny poinformował, że we wrześniu br ceny towarów i usług konsumpcyjnych utrzymały się na poziomie zbliżonym do sierpniowych. Nieznacznie wzrosły ceny odzieży i obuwia (o 1,1%), opłaty związane z mieszkaniem oraz ceny żywności i napojów bezalkoholowych (po 0,1%). Niższe były natomiast ceny w zakresie transportu (o 1,0%) oraz ...
-
Ryzyko działalności gospodarczej wg branż III kw. 2014
... , zyskała najbardziej na konkurencyjności w wyniku obniżonych kosztów produkcji. Produkcja przemysłowa w tym regionie wzrosła o 3,2 proc. w ciągu jednego roku w trzecim kwartale 2014 r. Podtrzymuje ją wysoka aktywność na dwóch głównych rynkach tego sektora – motoryzacyjnym i budowlanym. Sprzedaż w branży motoryzacyjnej wzrosła o 1,4 proc. w ciągu ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe świata 2014
Branża odzieżowa może poszczycić się najbardziej dynamicznymi wzrostami (29 procent rok do roku) wśród 14 kluczowych sektorów analizowanych w ramach badania najcenniejszych marek świata BrandZTM Top 100. Zwycięzcą tegorocznego rankingu okazał się Nike. Tuż za nim uplasowały się sieciówki: Zara oraz H&M. Wartość firm z pierwszej dziesiątki ...
-
Inflacja VI 2014
W czerwcu bieżącego roku ceny towarów i usług konsumpcyjnych okazały się zbliżone do tych sprzed miesiąca. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych dynamika cen była dość zróżnicowana. Największy wpływ na wskaźnik cen miały m.in. obniżki cen żywności, napojów bezalkoholowych, odzieży i obuwia oraz wyższe ceny towarów i usług ...
-
Inflacja VII 2014
W lipcu bieżącego roku ceny towarów i usług konsumpcyjnych okazały się o 0,2 proc. niższe niż przed miesiącem. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych dynamika cen była dość zróżnicowana. Największy wpływ na wskaźnik cen miały m.in. obniżki cen żywności oraz odzieży i obuwia, związane z wyprzedażą kolekcji letnich - podał Główny ...
-
Najcenniejsze marki świata 2014
... liczba marek pochodzących z szybko rosnących gospodarek świata spadła w rankingu za rok 2014. Najsilniej reprezentowanym krajem są nadal Chiny, mające w rankingu aż 11 ... marek pochodzi z Europy. Stary kontynent jest także silnie obecny w kategorii „Odzież” (najszybciej rosnącej ze wszystkich kategorii rankingu) z markami takimi jak Zara i H&M, a ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2014
... . W roku 2014 poszerzą się możliwości telewizji społecznościowej ... odzież, urządzenia typu wearable computing do noszenia na ciele użytkownika czy samochody z podświetlanymi ekranami typu LED?” Ci z nas, którzy uznali Google Glass za urządzenie innowacyjne zdumieją się na widok niektórych platform, których nadejście zapowiadane jest na rok 2014 ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2014
... , natomiast pozytywnie – podmioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W podziale na branże pozytywnie koniunkturę oceniają jedynie przedstawiciele branży włókno, odzież, obuwie (plus 5 – wzrost o 3 p. proc.). Jednostki z dwóch spośród prezentowanych branż zgłaszają mniej pesymistyczne niż przed miesiącem oceny w tym zakresie: żywność ...
-
Upadłości firm V 2014
... generalnie cztery kategorie dóbr. Cztery spośród ogłoszonych w maju upadłości dotyczyło producentów żywności, pięć firm zaopatrywało budownictwo – także m.in. w odzież roboczą czy narzędzia. Cztery firmy produkowały opakowania i komponenty z tworzyw sztucznych, natomiast pozostałe pięć wytwarzało dobra inwestycyjne: konstrukcje, aparaturę ...
-
Internetowe sklepy sportowe – ranking 2014
... w stosunku do całościowego Rankingu Internetowych Sklepów Sportowych z lutego. Najwyższą ogólną ocenę na dzień 01.07.2014 uzyskał Landersen.pl ― 9,9 pkt. ― sklep oferujący sprzęt i akcesoria turystyczne dla miłośników górskich wycieczek, ... którego głównym zakresem działalności jest sprzedaż sprzętu do ćwiczeń oraz akcesoriów sportowych (w tym odzież ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2014
... 2014 roku sięgnęła ok. 12,6 mld zł. Po uaktualnieniu zeszłorocznych danych oznacza to wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Tak duży wzrost spowodowany był przede wszystkim zwiększeniem popytu na samochody luksusowe i premium (5,6 mld zł), ale duży udział w rynku miały także luksusowa odzież ... Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2014” jest piątą ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2014
... i uroda — Iperfumy.pl, Zegarki i biżuteria — Korallo.pl, Sport — Hurtowniasportowa.net, Odzież i obuwie — Sklep.Wittchen.com, Motoryzacja — Oponeo.pl, Artykuły medyczne — Aptekagemini.pl, ... co najmniej raz w miesiącu. Polecam— pisze Domi w opinii o sklepie z listopada 2014. Bardzo dobry sklep z profesjonalnym podejściem do klienta. Świetna opcja ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2014
... do 49 osób, natomiast pozytywnie – jedynie podmioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W po-dziale na branże tylko przedstawiciele branży włókno, odzież, obuwie oceniają koniunkturę nieznacznie pozytywnie (plus 1 – wzrost o 3 p. proc.). Jednostki z pozostałych prezentowanych branż zgłaszają pesymistyczne oceny w tym zakresie: artykuły ...
-
Koniunktura przemysłowa II 2014
... do 249 osób, natomiast pozytywnie – podmioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W podziale na branże tylko przedstawiciele branży włókno, odzież, obuwie oceniają koniunkturę nieznacznie pozytywnie (plus 2 – wzrost o 1 p. proc.). Jednostki z pozostałych prezentowanych branż zgłaszają mniej pesymistyczne niż przed miesiącem oceny ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2014
... – jedynie podmioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę oceniają jedynie przedstawiciele branży włókno, odzież, obuwie (plus 5 – spadek o 3 p. proc.), a negatywnie – dyrektorzy podmiotów z pozostałych prezentowanych branż: artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 6 – wzrost o 6 p. proc ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2014
... pozytywnie – jedynie podmioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branż włókno, odzież, obuwie (plus 4 – spadek o 1 p. proc.) i artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 3 – wzrost o 9 p. proc.), a negatywnie – dyrektorzy podmiotów z pozostałych prezentowanych branż ...
-
Koniunktura przemysłowa VIII 2014
... zgłaszają jedynie pod-mioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę ocenia-ją przedstawiciele branży włókno, odzież, obuwie (plus 11 – wzrost o 7 p. proc.), a niekorzystnie – pozo-stałe prezentowane branże: artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 5 – spadek o 8 p. proc.), żywność (minus ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2014
... koniunktury zgłaszają jedynie podmioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branży włókno, odzież, obuwie (plus 17 – wzrost o 6 p. proc.), a niekorzystnie – pozostałe prezentowane branże: artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 5 – tak jak w sierpniu), żywność ...
-
Najcenniejsze marki świata 2014 - produkty luksusowe
... do pierwszej dziesiątki zestawienia, wyeliminowała część promocyjnych cen na odzież przeciwdeszczową i galanterię skórzaną. Marki porzucają również ideę wyraźnego ... uroczystości. Najcenniejsze marki świata w segmencie dóbr luksusowych rankingu BrandZ Top 10 w 2014 r. Informacje o rankingu BrandZ Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych ...
-
Upadłości firm VIII 2014
... recesja w jakiejś konkretnej branży. W odróżnieniu od poprzednich miesięcy upadłości tutaj nie wiązały się z budownictwem, ale w pierwszej kolejności z sektorem produkcyjnym (żywność, odzież) oraz z handlem i usługami.
-
Koniunktura przemysłowa XII 2014
... podmioty średnie i – przede wszystkim – duże (o liczbie pracujących 50 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branż włókno, odzież, obuwie (plus 8 – spadek o 6 p. proc.) oraz artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 4 – wzrost o 1 p. proc.). Niekorzystne oceny w tym zakresie zgłaszają dyrektorzy firm ...
-
Koniunktura przemysłowa IV 2014
... branży artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 2 – wzrost o 1 p. proc.). W pozostałych prezentowanych branżach jednostki zgłaszają optymistyczne oceny w tym zakresie: włókno, odzież, obuwie (plus 6 – wzrost o 1 p. proc.), pojazdy samochodowe (plus 3 – wzrost o 3 p. proc.) oraz żywność (plus 1 – wzrost o 5 p. proc.). W podziale na klasy ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2014
... koniunkturę oceniają jedynie przedstawiciele branży artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 12 – spadek o 10 p. proc.), a pozytywnie – jednostki z branży włókno, odzież, obuwie (plus 8 – wzrost o 2 p. proc.). W przypadku pozostałych prezentowanych branż wskaźnik koniunktury przyjmuje wartość równą 0: pojazdy samochodowe (spadek o 3 p. proc ...
-
Inflacja VIII 2014
... roku. Opracowanie wskazuje, że ceny towarów i usług konsumpcyjnych w porównaniu z poprzednim miesiącem obniżyły się o 0,4 procenta. Obniżki cen objęły m.in. żywność oraz odzież i obuwie, co związane było z wyprzedażą kolekcji letniej. Ceny żywności obniżyły się w sierpniu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem o 1,8% (w lipcu br. spadek ...
-
Koniunktura przemysłowa X 2014
... oceny koniunktury zgłaszają podmioty średnie i duże (o liczbie pracujących 50 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branży włókno, odzież, obuwie (plus 17 – tak jak przed miesiącem). Dyrektorzy firm z branży pojazdy samochodowe oceniają koniunkturę lepiej niż w ubiegłym miesiącu (0 – wzrost o 3 p. proc ...
-
Inflacja X 2014
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych utrzymały się w październiku na poziomie zbliżonym do wrześniowego. Po raz kolejny wzrosły ceny odzieży i obuwia oraz koszty utrzymania mieszkania, co w największym stopniu zaważyło na podwyższeniu wskaźnika. Z kolei na jego obniżenie wpłynął spadek cen żywności oraz transportu - podaje najnowsze opracowanie ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2014
... podmioty średnie i duże (o liczbie pracujących 50 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę oceniają przedstawiciele wszystkich prezentowanych branż: włókno, odzież, obuwie (plus 14 – spadek o 3 p. proc.), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 3 – wzrost o 5 p. proc.), żywność (plus 1 – wzrost o 2 p. proc.) oraz pojazdy ...
-
Internauci a Boże Narodzenie 2014
... internauci zamierzają nabyć, by sprezentować je bliskim, to kosmetyki (58 proc. wskazań), książki, filmy, gry oraz zabawki (po 48 proc.), odzież (47 proc.) i elektronika (44 proc.). Na same prezenty 37 proc. badanych chce wydać między 101 a 300 złotych, a 31 proc. od ...
-
Najlepsze sklepy odzieżowe online
... jakością można konkurować z metką „Made in China”, a nawet z gigantami rynku. Trudna odzież Odzież jest najczęściej zwracanym produktem podczas zakupów internetowych w Polsce. Ponad 28% ... produktom. Obsługa i szybkość realizacji zamówienia — bez zarzutu. (Iwona, maj 2014)* — Słuchanie swoich klientów może być dla sklepów internetowych skutecznym ...