-
Po co nam ekonomia behawioralna w urzędach?
1 mld USD zaoszczędzony na rachunkach za prąd oraz o 6 mln ton CO₂ mniej. To bilans oszczędności amerykańskich gospodarstw domowych, które wygenerowane zostały z pomocą technik behawioralnych. Po ekonomię behawioralną coraz częściej sięga się również w naszym kraju. Najświeższe dane Polskiego Instytutu Ekonomicznego wskazują, że rozwiązania ...
-
Dekoral w Sieci
Na zlecenie producenta farb i lakierów Polifarb Cieszyn-Wrocław S.A., Agencja Interaktywna Adv.pl przygotowała serwis produktowy marki Dekoral, dostępny w sieci pod adresem www.dekoral.pl. "Naszym celem było stworzenie serwisu, który nie tylko dostarcza kompletne informacje na temat produktów marki Dekoral, ale stanowi centrum porad i kompendium ...
-
Reklama kontekstowa 2012
Sieć reklamy kontekstowo-behawioralnej Adkontekst przedstawiła kolejną - już czwartą - edycję raportu na temat polskiego rynku reklamy kontekstowej. Raport został przygotowany na podstawie ankiet przeprowadzonych w czołowych domach mediowych i agencjach interaktywnych specjalizujących się w SEM. W tym roku, w ślad za silnymi trendami w marketingu ...
-
Spłacanie długów - norma etyczna ważna tylko w teorii?
Aż 94% respondentów przepytanych na potrzeby zainicjowanego przez KPF raportu "Moralność finansowa Polaków" przekonuje, że spłacanie długów to wręcz moralny obowiązek. Tyle teorii. Praktyka pokazuje bowiem, że w związanych z finansami sytuacjach życiowych normy etyczne potrafimy traktować dość wybiórczo. Spłacanie długów to jedna z ...
-
Dylematy moralne
Na liście dyskusyjnej PTI, co jakiś czas odżywa dyskusja nt. etyki w naszej branży. Dyskusje te nie są zbyt ożywione, gdyż wszyscy dyskutanci są zwykle za etyką, a przeciw jej brakowi. Taka jednomyślność jest niezwykle krzepiąca - wszak miło należeć do grona ludzi poważających moralność. Problem wyborów etycznych zdaje się pozostawać, w środowisku ...
Tematy: -
Tajwan liderem?
Na poniedziałkowej konferencji prasowej Mario Morales, wiceprezes analitycznej firmy International Data Corporation zapowiedział, że w 2004r. Tajwan może wyprzedzić Koreę Południową w produkcji paneli LCD. Jak szacuje IDC udział tego regionu w całym segmencie rynku paneli ciekłokrystalicznych może wynieść 43%. Obecnie Tajwan plasuje się na drugiej ...
-
Klient złapany w sieć
Który producent wędek nie chciałby, żeby reklama jego produktu trafiała bezpośrednio do osób właśnie poszukujących nowego kijka na ryby? Zapewne każdy. Jednak pomimo dużych możliwości jakie daje Internet, nadal planowanie kampanii reklamowych w sieci, nie różni się zbytnio od budowania ich w pozostałych mediach. Targetowanie behawioralne może to ...
-
Telefony 3G "zmieniają społeczne zwyczaje"
Rosnące wykorzystanie telefonów komórkowych 3G może zmienić sposób w jaki ludzie komunikują się i tworzą nowe trendy społeczne i bractwa - wskazuje badanie behawioralne przeprowadzone w Wielkiej Brytanii. Badanie stwierdziło, że połączenie aparatów i kamer video w nowoczesnych telefonach i pojawienie się bardzo szybkiego przekazywania danych może ...
-
Nowe techniki spamerów
Firma McAfee ogłosiła odkrycie nowego trendu w działalności autorów spamu, polegającego na wykorzystaniu domen należących do niewielkich wysp. Spamerzy stosują w swoich kampaniach linki stron www z nazwą domeny używanej przez wybraną, egzotyczną wyspę. Firma McAfee zdołała dotrzeć do źródła jednej z wielu tego typu aktywności - trop wiodący przez ...
-
Reklama behawioralna skuteczniejsza niż kontekstowa
Z badań JupiterResearch wynika, że internauci są bardziej podatni na targetowanie behawioralne niż kontekstowe. Badanie ujawnia, że w niektórych kategoriach targetowanie behawioralne daje lepsze rezultaty nawet o 22 proc. Okazuje się również, że odbiorcy reklam behawioralnych są bardziej wartościową grupą konsumentów niż odbiorcy reklam ...
-
Dziecko bezpieczne w sieci
Twój mały zuch jest ciekawy świata, a wirtualna rzeczywistość wciąga go bez końca? Pamiętaj, że Internet to nie tylko źródło rozrywki oraz informacji, ale także niebezpiecznych zagrożeń. Wirusy, trojany, backdoory oraz niemoralne i wulgarne strony to tylko niektóre przykłady niebezpieczeństw, na jakie narażeni są mali użytkownicy Internetu. ...
-
Program antywirusowy AVG 9.0
Firma AVG Technologies AVG Technologies wprowadza na rynek AVG 9.0 - najnowszą linię rozwiązań bezpieczeństwa. W nowych produktach serii AVG 9.0 zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań, takich jak: inteligentne skanowanie plików, technologię białych list, analizę behawioralną oraz usługi chmurowe. W AVG 9.0. pliki podczas wstępnego skanowania są ...
-
Polskie firmy dbają o zaufanie klienta
Polskie przedsiębiorstwa cenią najbardziej wartości związane z zaufaniem i satysfakcją klienta. Mniej uwagi poświęcają zaś wartościom związanym ze stosunkiem organizacji do zasad etyki i moralności - tak wynika z badań przeprowadzonych przez On Board PR. Przedsiębiorstwa, określając wartości istotne dla ich tożsamości, nie zawsze używają ...
-
Grzechy główne Polaków
Seks przedmałżeński i mieszkanie z partnerem przed ślubem nie są już grzechami w opinii Polaków. Postępująca demoralizacja? Nic podobnego - mieszkańcy Polski ostro potępiają m.in. nadużywanie alkoholu oraz zdradę, choć chętnie grzeszą w pracy - wynika z badania serwisu zakupów grupowych Citeam.pl, wykonanego przez TNS OBOP. Na liście grzechów w ...
-
Idealny biznes
W dzisiejszych czasach liczy się pomysł i efektywność. Większość ludzi chciałaby przy minimum nakładów i wysiłku odnieść jak największą korzyść biznesową. Nie chodzi przy tym o negatywne podejście przy wykorzystaniu tricków, nieuczciwych lub moralnie wątpliwych chwytów, ani o zachowania i efekty określane czasem mianem "szybka kasa". Chodzi o ...
-
Marketing behawioralny w social media
Czy wiesz jak bardzo pozytywnie może na interakcję z odbiorcami wpłynąć wykorzystanie zdjęć i wideo wzbudzających emocje? Chcesz wiedzieć jak nawiązać kontakt na poziomie emocjonalnym aby kształtować zachowania potencjalnych klientów? Nasze umysły podejmują decyzje głównie w oparciu o emocje związane z daną sytuacją. W tym artykule, przedstawimy ...
-
Jak płacą sieci spożywcze?
Jak przedstawia się moralność płatnicza polskich sieci handlowych? Jakimi płatnikami są hipermarkety, a jakimi małe, osiedlowe sieci handlowe. Odpowiedzi na te i inne pytania próbuje udzielić analiza opracowana przez wywiadownię gospodarczą Bisnode. Przedmiotem niniejszej analizy jest omówienie zjawiska zatorów płatniczych w kontekście ...
-
Plebiscyt Złoty Płatnik 2014: branża produkcyjna liderem
Euler Hermes przedstawia analizę laureatów Plebiscytu Złoty Płatnik 2014. Organizator w ramach badania przeanalizował ponad 300 tys. zdarzeń płatniczych w 2014 roku i wyłonił 3 564 firmy, które spełniają kryteria pozwalające przyznać im certyfikat. Tylko 5 proc. firm działających na polskim rynku uzyskało ponadprzeciętne wyniki: Wskaźnik ...
-
Za co Polacy kochają wakacje w Turcji?
Turyści nie wzięli sobie do serca ostrzeżeń MSZ dotyczących Turcji. W odróżnieniu od Tunezji ten kraj w 2015 roku należał do najpopularniejszych urlopowych kierunków. Turyści wyjeżdżali tam najchętniej z biurem podróży Coral Travel/Wezyr Holidays i spędzali je w wyraźnie wyższym standardzie niż gdzie indziej. I to za mniejsze pieniądze. ...
-
Bitdefender 2016 w polskiej wersji językowej
4 listopada na polskim rynku zadebiutuje najnowsza wersja oprogramowania Bitdefender 2016. Dzięki ulepszonej technologii maszynowego uczenia się Bitdefender błyskawicznie zidentyfikuje nowe zagrożenia. Behawioralna Detekcja Ransomware uniemożliwi próby zablokowania danych użytkownika, a nowa konsola Bitdefender Central ułatwi zarządzanie i zapewni ...
-
Czy Polacy lubią centra handlowe? Tak, ale...
Instytut badawczy IQS przyjrzał się profilom klientów odwiedzających centra handlowe. Analiza dowiodła, że najliczniejszą grupą są tzw. Moralizatorzy, którzy lubią zakupy w galeriach, ale sympatia ta nie jest bezinteresowna. Przeprowadzone przez IQS badanie pozwoliło dokonać segmentacji klientów centrów handlowych. W tym celu zestawiano osobiste ...
-
Egzekucja komornicza uzdrawia moralność płatniczą?
Od 2008 roku KPF i KRD BIG SA przyglądają się polskiej gospodarce z punktu widzenia rzetelności rozliczeń pomiędzy kontrahentami. Niestety. Wnioski z tej analizy nie napawają optymizmem. Niski poziom moralności finansowej ciągle pozostaje faktem i to brzemiennym w kosztownych skutkach. Jak inaczej wytłumaczyć bowiem fakt, że w warunkach stabilnego ...
-
Sezon na lody w social media
Tylko w ciągu pierwszych 2 tygodni sierpnia w internecie pojawiło się aż 27 tys. wzmianek na temat lodów. Posty i komentarze Polaków mogły zostać wyświetlone ponad 92 mln razy – wynika z monitoringu w IMM. Poznań, Warszawa i Kraków okazały się miastami lodowych smakoszy, a wśród marek dominują Koral, Grycan i Algida. Pod względem popularności w ...
-
Video online. Co i gdzie oglądamy?
Polskich użytkowników urządzeń mobilnych charakteryzuje wysoka konsumpcja internetowych treści video. Co oglądamy najchętniej? Jak często? W jakich sytuacjach? Które aplikacje wybieramy? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi analiza, którą IRCenter opracował na podstawie projektu Multiscreening 2016 oraz danych behawioralnych Mobigate. Jak ...
-
Kaspersky Fraud Prevention Cloud przeciwko oszustwom online
Zmagasz się z zagrożeniami związanymi z oszustwami online? Kaspersky Lab ma dla ciebie nowe rozwiązanie. Firma poinformowała właśnie o wprowadzeniu na rynek Kaspersky Fraud Prevention Cloud. Jest to stworzone specjalnie z myślą o firmach narzędzie, które nie tylko udostępnia swoim użytkownikom globalną bazę dotyczącą reputacji urządzeń, ale ...
-
Nieetyczne zachowania. Gdzie jest granica akceptacji?
Czy nieetyczne zachowania to w polskim społeczeństwie standard czy może raczej odosobnione sytuacje? Czy nasze postawy są wystarczająco etyczne, aby banki i firmy ubezpieczeniowe nie musiały obawiać się strat? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi najświeższa odsłona badania „Moralność finansowa Polaków 2017”. Jego autorzy już po raz drugi ...
-
Biometria behawioralna zamiast hasła dostępu
Kod PIN, hasło dostępu, dane logowania. Bez tych informacji większość z nas nie wyobraża sobie życia. I właściwie nie ma w tym nic zaskakującego, skoro ciągi cyfr i liter otaczają nas na niemal każdym kroku. Wiele wskazuje jednak na to, że już wkrótce będziemy mogli o nich zapomnieć. Gartner sugeruje, że kłopotliwe zapamiętywanie haseł odejdzie do ...
-
Sztuczna inteligencja nie rozumie ludzkich emocji
Sztuczna inteligencja to obecnie jeden z głównych tematów poruszanych w kontekście najgorętszych trendów technologicznych. Niesione przez nią możliwości przedstawiają się imponująco, ale nie brakuje również wyzwań i dylematów wiążących się z jej wykorzystaniem. Dowodem na to może być jedno z ostatnich badań SAS, które pokazuje m.in., że dla 1/3 ...
-
Czy RODO oznacza kres digital marketingu?
Prywatne informacje i dane osobowe to niezwykle cenne zasoby, kluczowe w kontekście Business Intelligence. Stanowią bogaty bank wiedzy behawioralnej oraz dają możliwości profilowania klientów nieocenione dla specjalistów od marketingu. Odpowiednie zarządzanie nimi jest obecnie ważniejsze niż kiedykolwiek. Już teraz niejednokrotnie przedstawiciele ...
-
Automatyka behawioralna a indywidualizm w komunikacji z klientem
Szybki przepływ komunikatów, automatyzacja, czy relacje w świecie cyfrowym to tylko kilka z wyróżników współczesnego społeczeństwa złożonego z konsumentów treści mobile. O tym, do czego prowadzi nas automatyka behawioralna mówi ekspert Cushman & Wakefield Daniel Stańczuk, Marketing & PR Senior Communications Specialist w Dziale Zarządzania ...
-
Jak pracownicy oceniają swoje kompetencje i wynagrodzenia?
Ekonomiści behawioralni od wielu lat zawracają uwagę, że nie zawsze zachowujemy się racjonalnie i w codziennym funkcjonowaniu popełniamy wiele błędów poznawczych, z których nie zdajemy sobie sprawy (D. Khaneman 2012, R. Thaler, C. Sunstein 2017). Wiele z tych błędów dotyczy naszej samooceny. Bardzo często gdy porównujemy się z innymi to mamy ...
-
Jak pandemia wpłynęła na moralność finansową Polaków?
Czy pandemia wpłynęła na moralność finansową Polaków? W jaki sposób? Jaki mamy stosunek do pracy na czarno, czy mamy opory przed płaceniem gotówką bez rachunku? Sprawdził to Związek Przedsiębiorstw Finansowych w badaniu zrealizowanym wspólnie z BIG InfoMonitor, Ikano Bank i Ultimo. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie nieetyczne zachowania ...
-
Jak sztuczna inteligencja wspomaga cyberbezpieczeństwo?
O tym, że sztuczna inteligencja stała się niezwykle niebezpiecznym orężem w rękach cyberprzestępców, mówi się nie od dziś. Z drugiej strony AI może skutecznie chronić przed zakusami hakerów - zespoły ds. bezpieczeństwa dysponują bowiem całkiem szerokim wachlarzem opartych na niej narzędzi. Przykładem może być chociażby biometria behawioralna czy ...