-
Jak zmieni się logistyka za sprawą technologii blockchain?
... stymulowane są również przez samą branżę i jej kolejne potrzeby. Jak donosi opublikowany w minionym miesiącu raport firmy Insolar Empowering Supply Chain Digital Transformation with Distributed Ledgers, 30% przedsiębiorstw z wielu branż, uczestniczących w łańcuchach dostaw, przyznaje, że współpracuje obecnie z dwukrotnie większą liczbą partnerów ...
-
Jak przebiegać będzie transformacja cyfrowa 2020?
... . Firmy zmuszone są do zmiany podejścia do infrastruktury IT, która musi znaleźć się bliżej użytkownika, czyli bliżej tzw. cyfrowego brzegu (digital edge). Z naszej perspektywy to trend, który będzie miał coraz większe znaczenie. Takiego podejścia wymagają od nas również klienci, żeby móc ...
-
Co powinna wiedzieć branża handlowa? 8 trendów na 2020 rok
Nieustająca obecność deficytu pracowników, coraz większa waga Customer Experience, digitalizacja, dbałość o ekologię, zmiana roli i funkcji centrum handlowego, wzrost znaczenia jakości oferowanych usług, skoncentrowanie na analityce danych oraz personalizacja. To, jak wskazuje Retail Institute, 8 głównych wyzwań, z którymi w nadchodzących ...
-
Reklama internetowa: wideo dostrzegane częściej niż display
... proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy. - IV kwartał roku jest tradycyjnie najgorętszym okresem dla branży e-commerce oraz reklamy digital i dlatego zawsze średnia zajętości powierzchni reklamowych jest znacząco wyższa, co może negatywnie wpływać na wskaźniki widoczności - mówi Hubert Świtalski, Country ...
-
Nowe technologie, które zmienią biznes w 2020
... cyfrowej oznacza zatem dla firm walkę o większe zaufanie. Jak wynika z badania Deloitte sporządzonego we współpracy z MIT Sloan Management Review „Accelerating digital innovation inside and out”, 35 proc. respondentów uważa, że liderzy ich organizacji poświęcają wystarczająco dużo czasu na przemyślenia i komunikowanie wpływu ...
-
Bezpieczeństwo finansowe odczuwa tylko co 3. Polka
... . Dlatego to kobiety lepiej wiedzą jak trudno zaspokoić wszystkie potrzeby gospodarstwa domowego” - uważa Joanna Izdebska, Global Sales&Marketing Director IPF Digital, hapipożyczki. „Ważnym czynnikiem wpływającym na komfort finansowy i poczucie bezpieczeństwa polskich kobiet jest także poziom zarobków w naszym kraju i różnica w nagromadzonych ...
-
Roboty nie popełniają błędów? 10 mitów o sztucznej inteligencji
... korzysta z automatyzacji, aby uprościć procesy biznesowe. Tylko w samym Capgemini wdrożyliśmy już setki rozwiązań z zakresu AI i robotyzacji. Warto sprawdzić nasze repozytorium Digital Global Enterprise Model (D-GEM) i AI Gallery, aby przekonać się jak już teraz robotyzacja wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstw i przynosi konkretne wyniki ...
-
Rynek reklamy w czasie pandemii. Ofensywa marketerów?
... z danych, wzrost ogólnej liczby odnotowanych kontaktów reklamowych pomiędzy pierwszym tygodniem lutego a ostatnim tygodniem marca widoczny jest zarówno na kanałach digital (18% w przypadku komputerów stacjonarnych i laptopów oraz aż 32% w przypadku urządzeń mobilnych), jak i w telewizji (8%). - Przeanalizowaliśmy intensywność kontaktów reklamowych ...
-
Co wspólnego mają ze sobą green HR, zrównoważony rozwój i koronawirus?
... okazują się być „antykruche”, co zachęci innych do ich naśladowania, a zrównoważony rozwój stanie się paradygmatem (praca zdalna, cyfryzowanie procesów wewnętrznych, digital marketing itp.). Zgadzając się z wypowiedziami przytoczonymi powyżej chciałabym podkreślić, że w mojej opinii jednym ze skutków pandemii koronawirusa będzie to, że ...
-
Reklama internetowa z niższą widocznością. I to pomimo większego ruchu w sieci
... tej pory. Jednocześnie nasze pomiary wskazują, że obecny stan rzeczy oznacza wciąż bardzo duży potencjał do rozwoju dla całej branży digital. Trzeba “tylko” nasilić wysiłki na rzecz poprawy wskaźników Viewability, tak by korzystając z podstawy jaką dają wyniki wiarygodnych pomiarów dbać o efektywną ...
-
Aplikacje zdrowotne: ochrona zdrowia czy ochrona danych?
... , że już od dawna praktycznie każdy z nas poprzez wszelką aktywność online, w tym portale społecznościowe czy zakupy internetowe, zostawia w sieci tzw. digital print, który może być monitorowany. W tym przypadku nasze obawy są znikome i rzadko zastanawiamy się, co dzieje się z naszymi danymi. Być ...
-
Telemedycyna pod obserwacją cyberprzestępców. Jak chronić dane osobowe?
... profilu zaufanego. Podobne funkcjonalności oferują również aplikacje prywatnych sieci medycznych. Pacjenci dobrze odbierają nowe rozwiązania ułatwiające leczenie. Według raportu Fundacji Digital Poland, PwC i IQS 92% Polaków pozytywnie ocenia nowe technologie w medycynie. NIK alarmuje: szpitale nie chronią danych pacjentów W parze z niewątpliwymi ...
-
Deloitte: telemedycyna rewolucjonizuje tradycyjną opiekę zdrowotną
... , a nawet przewidywać ryzyko zaburzeń psychicznych na podstawie zmian we wzorach mowy – mówi Wiesław Kotecki, Partner, Lider zespołu Experience Design w Deloitte Digital. Dla przyszłości tego rynku i przyspieszenia wdrożenia zdalnych modeli opieki niezwykle istotne jest znoszenie barier regulacyjnych i rozliczeniowych. Uważa tak ok. dwóch ...
-
Automatyka behawioralna a indywidualizm w komunikacji z klientem
... weryfikację ścieżki zakupowej klienta, ukazują jego profil zakupowy, a także poprzez „push” komunikują mu ofertę dedykowaną na podstawie historii zakupów. Media Digital – zapewnienie responsywnej odsłony strony www, która skaluje się zarówno do ekranów komputerów stacjonarnych, jak i nośników mobilnych. To także wykorzystanie komunikacji ...
-
Komputery stacjonarne Fujitsu ESPRIMO i stacje robocze CELSIUS
... . Dostępne w dwóch wersjach kolorystycznych mikrokomputery zamknięte w eleganckiej wąskiej obudowie mogą być także wykorzystywane w elektronicznych billboardach i ekranach typu digital signage. Model ESPRIMO Q7010 ma zapewnioną przez producenta także 24-miesięczną gwarancję dostępności określonej konfiguracji, dzięki czemu każda rozbudowa floty ...
-
Customer Experience w czasie pandemii
... oferujemy, a gdzie serwować treści multimedialne służące rozrywce czy też relaksowi. Na przykład zastanówmy się, w jak ciekawy sposób można wykorzystać systemy Digital Signage, aby zapewnić kupujących, że znajdują się w bezpiecznym i czystym środowisku zakupowym, a z drugiej strony, jak bardzo coś tak pozornie prostego jak ...
-
Działy marketingu vs COVID-19: wzrost znaczenia i redukcja etatów
... marketerów zatrudnionych w firmach B2B i mniejszych organizacjach niż w firmach B2C i dużych przedsiębiorstwach.” - mówi Natalia Załęcka Head of Marketing Transformation w Deloitte Digital. Około 30 procent specjalistów od marketingu deklaruje, że w ostatnich kilku miesiącach nie odnotowali zmian w swoim budżecie marketingowym. W czasie pandemii ...
Tematy: marketing, branża marketingowa -
Ochrona danych osobowych klientów priorytetem instytucji finansowych
... , dla których dane klientów są zdecydowanie kluczowym zasobem. Jak wskazują autorzy raportu firmy doradczej Deloitte „Reimagining customer privacy for the digital age. Going beyond compliance in financial services” sektor finansowy powinien na nowo przemyśleć swoje podejście do prywatności. Opracowanie zawiera wskazówki ...
-
Za 15 lat środowisko pracy bazować będzie na sztucznej inteligencji
... przewiduje i wykonuje zadania w oparciu o ludzkie nawyki i preferencje Osobistego asystenta AI Oparte na sztucznej inteligencji cyfrowe dobre samopoczucie (digital wellness), zapewniające zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników Technologie ‘ubieralne’ współpracujące z różnymi systemami Okulary do rozszerzonej rzeczywistości Połączone neuronowo ...
-
Sklepy stacjonarne wracają do łask. Jak zatrzymać klientów?
... , marki muszą stać na straży bezpieczeństwa swoich klientów. Pomocne w komunikacji z klientem w miejscu sprzedaży, mogą okazać się komunikaty głosowe oraz system digital signage, które mogą informować kupujących o środkach, jakie marka przedsięwzięła, by stworzyć higieniczne warunki zakupów. Sklepy oraz lokale muszą sprawiać, by ...
-
Nowy Internet Firmowy Orange
... informatyczne oraz ciągłość i stabilność działania. To ważny krok w stronę realizacji naszej strategii opartej na wprowadzaniu naszych klientów do świata self-care i digital – dodaje Bożena Leśniewska. Internet Firmowy S to propozycja zawierająca dwie dodatkowe usługi: CyberTarczę stacjonarną zwiększającą bezpieczeństwo w sieci oraz Wsparcie zdalne ...
-
Sieć 5G: Era Zetabajtów nadchodzi
... na jej implementację. Kolejny poziom zaawansowania dostępnej sieci miałby pozwolić na upowszechnienie i zintensyfikowanie w wymiarze biznesowym i społecznym, hologramów, cross reality, digital twins, a także, na masową skalę, komunikacji typu machine-to-machine (M2M). Możliwości i zastosowanie sieci 5G 5G to rzeczywistość, którą jeszcze kilkanaście ...
-
Jak 2. fala pandemii wpływa na zachowania konsumenckie?
... sprzęt elektroniczny czy ubrania woli zamówić online i odebrać w sklepie – mówi Wiesław Kotecki, partner, lider zespołu Customer Strategy & Applied Design w Deloitte Digital. Konsumenci na świecie najchętniej kupują w ten sposób jedzenie. Odpowiedziało tak aż 19 proc. Amerykanów. Na stałym poziomie utrzymuje się liczba ...
-
Zenith: ciągle nie brakuje pieniędzy na reklamę rozrywkowych treści wideo
... , ponieważ byli zmuszeni zrekompensować sobie utratę widowni z pustych ulic miast i zamkniętych kin. Przełożyło się to na jeszcze większe wydatki w kanale digital, które zgodnie z prognozą Zenith wzrosną z 53% całkowitych wydatków na promocję produkcji wideo w 2019 roku do 57% w 2020 roku. Wydatki na ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... . i rzeczy do domu, które 81 proc. konsumentów kupuje tradycyjnie – mówi Wiesław Kotecki, Partner, lider zespołu Customer Strategy & Applied Design w Deloitte Digital. Na trzecim miejscu są leki (79 proc.), a za nimi meble (62 proc.). Od ostatniego badania zauważalnie na popularności zyskał tzw ...
-
Dobre ogłoszenie o pracę. Co to znaczy?
... bardziej szczególną uwagę, tylko co piąty respondent mierzy i audytuje oferty pod kątem efektywności. Według Marty Pawlak-Dobrzańskiej, założycielki i analityczki HR w Great Digital, jednym ze sposobów bardziej skutecznego posługiwania się ogłoszeniami rekrutacyjnymi jest śledzenie „twardych” danych, feedbacku od kandydatów, ale też opinii zespołu ...
-
Boże Narodzenie za 1318 zł. Święta skromniejsze niż rok temu?
... Bożego Narodzenia, w związku z innymi ograniczeniami wynikającymi z pandemii, możemy spodziewać się dodatkowej akceleracji tego trendu – mówi Bartek Bobczyński, Dyrektor, Deloitte Digital. W sklepach stacjonarnych kupujemy najczęściej kosmetyki i perfumy, dobra luksusowe, produkty do domu, a także żywność i napoje. W tej ostatniej kategorii różnica ...
-
Polacy a nowe technologie. Które nowinki adaptujemy najszybciej?
... użytkowaniu cyfrowych rozwiązań są kobiety, chociaż to mężczyźni są w o wiele większym stopniu przekonani o swoim technologicznym zaawansowaniu. Co jeszcze wynika z raportu „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii”? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które z nowych technologii cieszą się największą ...
-
Przyszłość rynku pracy. Cyfryzacja i co jeszcze?
Rynek pracy to jeden z tych obszarów, które w istotny sposób odczuły zarówno negatywne, jak i pozytywne efekty wybuchu pandemii. Z jednej strony mieliśmy bowiem redukcje etatów, obniżki wynagrodzeń i spadek ilości rekrutacji, a z drugiej – przyspieszoną digitalizację środowiska pracy i automatyzację procesów. Jakie trendy dały o sobie znać już ...
-
Kobiety częściej robią zakupy świąteczne online
... są nasze aktywności związane z działalnością charytatywną. Ten sposób przekazywania pieniędzy wybiera aż 38 proc. osób – mówi Bartek Bobczyński, Dyrektor, Deloitte Digital. Z kolei w przypadku sprzedaży stacjonarnej królują sklepy specjalistyczne, co oznacza, że na zakupy udajemy się zazwyczaj z konkretnym pomysłem na to, co ...
-
Wzrost e-commerce będzie trwał w 2021 r.? Co sądzą eksperci?
... klienta. Taka ekspresowa transformacja sprzedaży dała podwaliny do głębokiej digitalizacji, którą będziemy obserwować w tym sektorze. Robert Stolarczyk, prezes PromoTraffic, agencji digital dla e-commerce Liczba zarejestrowanych sklepów internetowych w Polsce rośnie z roku na rok. W tym roku mowa już o ponad 40 tys. sklepów online ...
-
7 trendów e-commerce w 2021 roku
... e-commerce w Polsce? O trendach oraz nowych technologiach w e-commerce, które zyskają na znaczeniu w nadchodzącym roku mówi Jakub Koba, CTO Kogifi Digital, partnera technologicznego dla e-commerce, wyspecjalizowanego w budowaniu strategii z zakresu Smart Commerce i Omni-Channel. 1. Sztuczna inteligencja, czyli skuteczny asystent zakupowy Sztuczna ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
... . Te wskaźniki są bardzo podobne w przypadku Francji czy Niemiec – mówi Wiesław Kotecki, Partner, lider zespołu Customer Strategy & Applied Design w Deloitte Digital. Ekspert dodaje, że w najnowszej edycji badania największą popularność na świecie trend BOPIS zyskał w Stanach Zjednoczonych. Jedna piąta konsumentów za oceanem ...
-
Pandemia zmienia zachowania konsumentów. Jak reaguje biznes?
... ? W pandemii o lojalności klientów nie decyduje cena Przed nami wyniki zleconego przez SAS badania „Experience 2030 Pulse Report: The Acceleration of Digital Engagement, Personalization and Trust”. Opracowanie dowodzi m.in., że w czasach pandemii dość istotnemu przetasowaniu uległ zespół czynników, które w największym stopniu decydują ...
-
Wynagrodzenia pracowników w 2021 roku nie wzrosną, ale rekrutacje w planach
... dla polskiego rynku pracy. Dla pracodawców oznacza to dalszą rywalizację o ekspertów posiadających unikatowe umiejętności, np. w obszarze IT, nowoczesnych technologii, digital czy finansów. W niektórych sytuacjach rekrutacja może być jeszcze trudniejsza niż przed pandemią, z uwagi na przyspieszenie transformacji cyfrowej w firmach i większą ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei