-
Działy marketingu vs COVID-19: wzrost znaczenia i redukcja etatów
... marketerów zatrudnionych w firmach B2B i mniejszych organizacjach niż w firmach B2C i dużych przedsiębiorstwach.” - mówi Natalia Załęcka Head of Marketing Transformation w Deloitte Digital. Około 30 procent specjalistów od marketingu deklaruje, że w ostatnich kilku miesiącach nie odnotowali zmian w swoim budżecie marketingowym. W czasie pandemii ...
Tematy: marketing, branża marketingowa -
Ochrona danych osobowych klientów priorytetem instytucji finansowych
... , dla których dane klientów są zdecydowanie kluczowym zasobem. Jak wskazują autorzy raportu firmy doradczej Deloitte „Reimagining customer privacy for the digital age. Going beyond compliance in financial services” sektor finansowy powinien na nowo przemyśleć swoje podejście do prywatności. Opracowanie zawiera wskazówki ...
-
Za 15 lat środowisko pracy bazować będzie na sztucznej inteligencji
... przewiduje i wykonuje zadania w oparciu o ludzkie nawyki i preferencje Osobistego asystenta AI Oparte na sztucznej inteligencji cyfrowe dobre samopoczucie (digital wellness), zapewniające zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników Technologie ‘ubieralne’ współpracujące z różnymi systemami Okulary do rozszerzonej rzeczywistości Połączone neuronowo ...
-
Sklepy stacjonarne wracają do łask. Jak zatrzymać klientów?
... , marki muszą stać na straży bezpieczeństwa swoich klientów. Pomocne w komunikacji z klientem w miejscu sprzedaży, mogą okazać się komunikaty głosowe oraz system digital signage, które mogą informować kupujących o środkach, jakie marka przedsięwzięła, by stworzyć higieniczne warunki zakupów. Sklepy oraz lokale muszą sprawiać, by ...
-
Nowy Internet Firmowy Orange
... informatyczne oraz ciągłość i stabilność działania. To ważny krok w stronę realizacji naszej strategii opartej na wprowadzaniu naszych klientów do świata self-care i digital – dodaje Bożena Leśniewska. Internet Firmowy S to propozycja zawierająca dwie dodatkowe usługi: CyberTarczę stacjonarną zwiększającą bezpieczeństwo w sieci oraz Wsparcie zdalne ...
-
Sieć 5G: Era Zetabajtów nadchodzi
... na jej implementację. Kolejny poziom zaawansowania dostępnej sieci miałby pozwolić na upowszechnienie i zintensyfikowanie w wymiarze biznesowym i społecznym, hologramów, cross reality, digital twins, a także, na masową skalę, komunikacji typu machine-to-machine (M2M). Możliwości i zastosowanie sieci 5G 5G to rzeczywistość, którą jeszcze kilkanaście ...
-
Jak 2. fala pandemii wpływa na zachowania konsumenckie?
... sprzęt elektroniczny czy ubrania woli zamówić online i odebrać w sklepie – mówi Wiesław Kotecki, partner, lider zespołu Customer Strategy & Applied Design w Deloitte Digital. Konsumenci na świecie najchętniej kupują w ten sposób jedzenie. Odpowiedziało tak aż 19 proc. Amerykanów. Na stałym poziomie utrzymuje się liczba ...
-
Zenith: ciągle nie brakuje pieniędzy na reklamę rozrywkowych treści wideo
... , ponieważ byli zmuszeni zrekompensować sobie utratę widowni z pustych ulic miast i zamkniętych kin. Przełożyło się to na jeszcze większe wydatki w kanale digital, które zgodnie z prognozą Zenith wzrosną z 53% całkowitych wydatków na promocję produkcji wideo w 2019 roku do 57% w 2020 roku. Wydatki na ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... . i rzeczy do domu, które 81 proc. konsumentów kupuje tradycyjnie – mówi Wiesław Kotecki, Partner, lider zespołu Customer Strategy & Applied Design w Deloitte Digital. Na trzecim miejscu są leki (79 proc.), a za nimi meble (62 proc.). Od ostatniego badania zauważalnie na popularności zyskał tzw ...
-
Dobre ogłoszenie o pracę. Co to znaczy?
... bardziej szczególną uwagę, tylko co piąty respondent mierzy i audytuje oferty pod kątem efektywności. Według Marty Pawlak-Dobrzańskiej, założycielki i analityczki HR w Great Digital, jednym ze sposobów bardziej skutecznego posługiwania się ogłoszeniami rekrutacyjnymi jest śledzenie „twardych” danych, feedbacku od kandydatów, ale też opinii zespołu ...
-
Boże Narodzenie za 1318 zł. Święta skromniejsze niż rok temu?
... Bożego Narodzenia, w związku z innymi ograniczeniami wynikającymi z pandemii, możemy spodziewać się dodatkowej akceleracji tego trendu – mówi Bartek Bobczyński, Dyrektor, Deloitte Digital. W sklepach stacjonarnych kupujemy najczęściej kosmetyki i perfumy, dobra luksusowe, produkty do domu, a także żywność i napoje. W tej ostatniej kategorii różnica ...
-
Polacy a nowe technologie. Które nowinki adaptujemy najszybciej?
... użytkowaniu cyfrowych rozwiązań są kobiety, chociaż to mężczyźni są w o wiele większym stopniu przekonani o swoim technologicznym zaawansowaniu. Co jeszcze wynika z raportu „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii”? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które z nowych technologii cieszą się największą ...
-
Przyszłość rynku pracy. Cyfryzacja i co jeszcze?
Rynek pracy to jeden z tych obszarów, które w istotny sposób odczuły zarówno negatywne, jak i pozytywne efekty wybuchu pandemii. Z jednej strony mieliśmy bowiem redukcje etatów, obniżki wynagrodzeń i spadek ilości rekrutacji, a z drugiej – przyspieszoną digitalizację środowiska pracy i automatyzację procesów. Jakie trendy dały o sobie znać już ...
-
Kobiety częściej robią zakupy świąteczne online
... są nasze aktywności związane z działalnością charytatywną. Ten sposób przekazywania pieniędzy wybiera aż 38 proc. osób – mówi Bartek Bobczyński, Dyrektor, Deloitte Digital. Z kolei w przypadku sprzedaży stacjonarnej królują sklepy specjalistyczne, co oznacza, że na zakupy udajemy się zazwyczaj z konkretnym pomysłem na to, co ...
-
Wzrost e-commerce będzie trwał w 2021 r.? Co sądzą eksperci?
... klienta. Taka ekspresowa transformacja sprzedaży dała podwaliny do głębokiej digitalizacji, którą będziemy obserwować w tym sektorze. Robert Stolarczyk, prezes PromoTraffic, agencji digital dla e-commerce Liczba zarejestrowanych sklepów internetowych w Polsce rośnie z roku na rok. W tym roku mowa już o ponad 40 tys. sklepów online ...
-
7 trendów e-commerce w 2021 roku
... e-commerce w Polsce? O trendach oraz nowych technologiach w e-commerce, które zyskają na znaczeniu w nadchodzącym roku mówi Jakub Koba, CTO Kogifi Digital, partnera technologicznego dla e-commerce, wyspecjalizowanego w budowaniu strategii z zakresu Smart Commerce i Omni-Channel. 1. Sztuczna inteligencja, czyli skuteczny asystent zakupowy Sztuczna ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
... . Te wskaźniki są bardzo podobne w przypadku Francji czy Niemiec – mówi Wiesław Kotecki, Partner, lider zespołu Customer Strategy & Applied Design w Deloitte Digital. Ekspert dodaje, że w najnowszej edycji badania największą popularność na świecie trend BOPIS zyskał w Stanach Zjednoczonych. Jedna piąta konsumentów za oceanem ...
-
Pandemia zmienia zachowania konsumentów. Jak reaguje biznes?
... ? W pandemii o lojalności klientów nie decyduje cena Przed nami wyniki zleconego przez SAS badania „Experience 2030 Pulse Report: The Acceleration of Digital Engagement, Personalization and Trust”. Opracowanie dowodzi m.in., że w czasach pandemii dość istotnemu przetasowaniu uległ zespół czynników, które w największym stopniu decydują ...
-
Wynagrodzenia pracowników w 2021 roku nie wzrosną, ale rekrutacje w planach
... dla polskiego rynku pracy. Dla pracodawców oznacza to dalszą rywalizację o ekspertów posiadających unikatowe umiejętności, np. w obszarze IT, nowoczesnych technologii, digital czy finansów. W niektórych sytuacjach rekrutacja może być jeszcze trudniejsza niż przed pandemią, z uwagi na przyspieszenie transformacji cyfrowej w firmach i większą ...
-
Ubezpieczyciele przed wyzwaniami. Klienci chcą prostych polis i nie tylko tego
... online wybrało 63 proc. badanych w porównaniu do 35 proc. wśród respondentów starszych niż 55 lat – mówi Marcin Warszewski, Dyrektor w Deloitte Digital. Ubezpieczyciele powinni być elastyczni i dla pewnych grup konsumentów uprościć swoje produkty i jasno przedstawiać ich wartość. Warto jednak także, by reagowali ...
-
Rotacja pracowników: branża IT liderem?
... , rozrywka i handel inny niż spożywczy. Dla wielu branż pandemia stała się jednak katalizatorem zmian i mówi się, że to najbardziej skuteczny digital transformation manager, który zmobilizował do szybszego unowocześnienia biznesów, rozwoju kanału sprzedaży online i przeniesienia jeszcze większej części budżetów do internetu. Pracownicy ...
-
SAS przedstawia 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku
... realizacji tego celu niezbędne jest wykorzystanie nowoczesnych technologii, z czego firmy doskonale zdają sobie sprawę. Jak podaje IDC w badaniu „FutureScape: Worldwide Digital Transformation 2021 Predictions”, mimo pandemii średni zagregowany wzrost inwestycji w rozwiązania cyfrowe wyniesie 15,5 proc. aż do 2023 roku. Dane pozostają ...
-
Czy pandemia zmieniła marki luksusowe?
... netto niż pozostałe firmy. Z kolei pięć z nich może pochwalić się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w ujęciu rocznym – mówi Bartek Bobczyński, Dyrektor, Deloitte Digital. Najwięcej spółek w ogólnym zestawieniu to tradycyjnie producenci ubrań i butów (37 firm), ale największy wzrost sprzedaży zanotowały firmy oferujące różnorodny asortyment ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
... , Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Re:define, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup ...
-
Medycyna i ochrona zdrowia o pandemii nie zapomni jeszcze długo
... zrewolucjonizują proces dochodzenia do innowacyjnych medycznych rozwiązań – czy to w obszarze leków, urządzeń, czy usług – mówi Wiesław Kotecki, Partner w Deloitte Digital. Od ochrony zdrowia do zdrowej starości Zdaniem ekspertów Deloitte, doświadczenia ostatnich miesięcy skłonią ludzi do częstszego i bardziej świadomego brania odpowiedzialności ...
-
Jak daleko jest transformacja cyfrowa i co zrobić, żeby zapewnić jej rozwój?
... prezentują się kompetencje cyfrowe? W poszukiwaniu odpowiedzi na te pytania Capgemini przepytało rzeszę 1000 menedżerów z całego świata. Ich opinie zebrano w raporcie "Digital Mastery Report". Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak organizacje oceniają swoje możliwości cyfrowe? Jakie działania należy podjąć, aby przejść do ...
-
Odbudowa i rozwój gospodarki. Pandemia to nie wszystko
... . kapitał ludzki), co jest przyczyną niskiej – 24 pozycji w unijnym rankingu cyfryzacji zbudowanym na bazie wyników wskaźnika cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa (The Digital Economy and Society Index - DESI). Trendy, które będą kształtowały przyszłość, mogą z jednej strony przynieść zagrożenia dla przedsiębiorstw, z drugiej jednak rodzą ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
Najnowsza odsłona badania Publicis Groupe wyraźnie potwierdza, że polski rynek reklamy nie uniknął negatywnych skutków pandemii. Miniony rok okazał się dla niego najgorszym od ponad dekady, a spadek jego wartości sięgnął blisko 9%. Po raz pierwszy w historii negatywną dynamikę odnotował internet. Budżety na reklamę cięły m.in. firmy pożyczkowe i ...
-
Projektor Optoma ZU720TST o jasności 7 000 lumenów
... o laserowy projektor krótkiego rzutu o jasności 7 000 lumenów ze stałą optyką - model ZU720TST. Projektor jest dedykowany do profesjonalnych zastosowań, m. in. w digital signage, instalacjach wieloprojektorowych (edge-blending) i immersyjnych, mapowaniu projekcji czy symulatorach. Projektor Optoma ZU720TST jest kompatybilny z 4K i HDR oraz posiada ...
-
Pokolenie Z: życie i zakupy online przestały bawić młodych?
Generacja Z to niewątpliwie najbardziej „zdigitalizowana” rzesza naszej populacji. Wydawać by się zatem mogło, że czas pandemii i związanego z nią przejścia na życie online, to dla Zetek sytuacja bliska idealnej. Tymczasem okazuje się, że to właśnie osoby urodzone po 1995 roku w największym stopniu tęsknią za bezpośrednimi kontaktami. 46% z nich ...
-
Kursy zawodowe i szkolenia: co na topie?
... dla operatorów wózka widłowego, operatorów maszyn CNC, spawalnicze 21% kursy sprzedażowe 14% kursy finansowe i księgowe 10% kursy marketingowe, w tym najczęściej digital marketingu i grafiki komputerowej 9% kursy IT, w tym najczęściej programistycznych lub związanych z administracją IT 6% kursów budowlanych Ponad 6 milionów złotych pożyczek na ...
-
Czy branża FMCG będzie inwestować w reklamę?
... marek FMCG? Jak będą kształtować się wydatki na reklamę w branży FMCG w 2023 r?. Który z krajów przoduje pod względem wydatków na kanał digital? Najnowszy raport Business Intelligence - FMCG Food and Drink autorstwa agencji mediowej Zenith, przewiduje, że marki dóbr szybkozbywalnych (FMCG) zwiększą swoje ...
-
Praca zdalna? Tak, ale w modelu hybrydowym
... %, a dla w pełni sztywnych godzin pracy – 36%. Zarówno w skali globalnej, jak i w Polsce chęć posiadania elastycznych godzin pracy deklarują najczęściej pracownicy branży digital oraz pracownicy umysłowi – oni najczęściej też wykonują ją w tym modelu obecnie. W drugiej kolejności znaleźli się tradycyjni pracownicy biurowi, a w trzeciej – pracownicy ...
-
Jak nowe technologie wpływają na wellbeing pracowników?
... . Wyzwaniem w ciągu minionego roku okazało się natomiast dla wielu firm wzmocnienie umiejętności cyfrowych pracowników. PwC w tym celu uruchomiło edukacyjną aplikację Digital Fitness Assessment, która pomaga ocenić obecny stan wiedzy, a także wspiera w dostosowaniu się do nowych sposobów pracy i nauki. Wyzwania związane z pracą ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... swoje budżety na reklamę cyfrową wspierającą pozycję alkoholu w e-commerce, nawet po pełnym otwarciu pubów i restauracji, napędzając roczny wzrost wydatków na digital w latach 2019-2023 na poziomie 9,2%, kiedy to reklama cyfrowa będzie stanowić 30% budżetów reklamowych całej branży alkoholowej. Zgodnie z prognozą agencji mediowej ...