-
Optymizm polskich CFO nieco mniejszy. Nadzieją cyfryzacja?
... jest zbieżne z prognozami makroekonomicznymi – że polska gospodarka w najbliższych kwartałach będzie nieco spowalniać – mówi Przemysław Polaczek, partner zarządzający w Grant Thornton Digital Drive. W odpowiedzi na nieco słabsze perspektywy rozwojowe, CFO starają się poprawić efektywność swoich firm poprzez liczne działania optymalizacyjne. Przez ...
-
Liderzy biznesu o największych zagrożeniach działalności
... ryzyk oraz dołożyć wszelkich starań, aby wzmocnić odporność firmy na występujące zagrożenia – podkreśla John Drzik, President of Global Risk and Digital w Marsh. Istnieje realne zagrożenie egzystencjonalne dla firm na całym świecie. Liderzy biznesu obawiają się, że rządy mają zbyt duże długi ...
-
Gabinet Cieni BCC publikuje rekomendacje dla rządu nowej kadencji
... informacyjnego KRZYSZTOF SZUBERT minister ds. cyfryzacji Gospodarczego Gabinetu Cieni BCC 1. Konsekwentne wdrażanie w Polsce europejskiej strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego (Digital Single Market) ze szczególnym uwzględnieniem najważniejszych jej elementów, jak: cyberbezpieczeństwo, technologia 5G, sztuczna inteligencja (AI), internet rzeczy ...
-
10 najważniejszych trendów przyszłości. Technologie+ekologia
... latach kształtować będą naszą rzeczywistość? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwano w ramach Future Thinkers - wspólnego przedsięwzięcia Dell Technologies oraz Digital Excellence, CIONET, infuture.institute i SAP. Przedstawiciele wymienionych firm wraz z ponad setką ekspertów reprezentujących różne branże opracowali zestawienie dziesięciu ...
-
Czy polski transport może liczyć na inwestycje zagraniczne?
Wprawdzie w rodzimej branży TSL coraz głośniej mówi się o wyhamowaniu spowodowanym spadkiem koniunktury na rynkach europejskich, to jednak nie oznacza to stagnacji jej rozwoju. Przeciwnie - polski transport ma rozwijać w intensywnym tempie, warunkiem tego jest jednak podołanie problemom związanym z deficytami kadrowymi oraz otwartość na ...
-
W rekrutacji pracowników liczy się informacja zwrotna
... experience 2019" 5. edycja badania „Candidate Experience” została przeprowadzona z inicjatywy eRecruiter oraz Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Partnerem badania jest Great Digital. Badanie składa się z dwóch części. Opinie kandydatów na temat rekrutacji zostały zebrane na zlecenie eRecruiter i przeprowadzone na użytkownikach portalu Pracuj ...
-
1/3 Polaków zakupy przez Internet robi min. raz w miesiącu
... obszarów handlu internetowego, płatności cyfrowych oraz innowacji wdrażanych w tych obszarach przez rodzime przedsiębiorstwa. Potencjał tego rynku jest niezaprzeczalny. Dane Statista Digital Market Outlook wskazują, że polski rynek e-handlu plasuje się na 13. pozycji zestawienia najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków lokalnych. W minionym ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I poł. 2019 r.
... , Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Re:define, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Dane zbierano do 22 października 2019 r.
-
Candidate Experience, czyli o wysokich kosztach złej rekrutacji
... Experience 2019" 5. edycja badania „Candidate Experience” została przeprowadzona z inicjatywy eRecruiter oraz Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Partnerem badania jest Great Digital. Badanie składa się z dwóch części. Opinie kandydatów na temat rekrutacji zostały zebrane na zlecenie eRecruiter i przeprowadzone na użytkownikach portalu Pracuj ...
-
Działy IT stawiają na sztuczną inteligencję i sieć intuicyjną
... 35% sądzi, że w ciągu najbliższych dwóch lat będą one w pełni intuicyjne. Gdy uczestnicy badania zostali poproszeni o umiejscowienie na skali Cisco Digital Network Readiness Model sieci działającej w ich organizacji, tylko 28% uznało, że znajduje się ona na poziomie, który można nazwać „skupionym ...
-
Jak wygląda przyszłość rynku pracy?
... rezultaty raportu „The 7 Drivers Shaping The Future of Work”. Opracowanie firmy Talent Alpha oraz jej partnerów (Hays, KKS Savills, Transformant, Digital Readiness Institute oraz Inicjatywy Mobilności Pracy) wskazuje na czynniki, które w najistotniejszym stopniu wpływać będą na przyszłość rynku pracy. O czym mówią ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
Na przestrzeni minionych dwóch lat globalne budżety na reklamy kosmetyków były dość okrojone. Jak jednak wskazują najświeższe doniesienia agencji mediowej Zenith, sytuacja ta ma ulec zmianie. W okresie 2019-2021 wydatki reklamowe marek kosmetycznych mają utrzymywać stabilny wzrost. Do 2021 roku za 50% wszystkich wydatków na reklamę w tym sektorze ...
-
Jakie obawy rodzi automatyzacja? Czy jest się czego bać?
... inteligencję dostrzega przede wszystkim negatywne skutki dla rynku pracy. Nastawienie Polaków do nowych technologii zbadał również IQS na zlecenie Fundacji Digital Poland. Jak wynika z opublikowanego w październiku 2019 raportu „Technologia w służbie społeczeństwu”, obawiamy się przede wszystkim rozluźnienia więzi społecznych. Według 83% badanych ...
-
4 powody, dla których Black Friday podbił Polskę
... także używać mediów własnych. Na pewno nie zapomnimy o intensywnym SMS marketingu. Wykorzystamy także kilku internetowych influencerów. A wszystko wzmocnimy wyjściem poza digital, w ramach kampanii radiowej - zapowiada Wojciech Tomaszewski z Answear.com - Właściciele e-sklepów zauważyli, że większość zakupów robimy za pomocą urządzeń mobilnych i to ...
-
Marketing sensoryczny. Jakie ma możliwości?
... w sklepie. Pierwsze środowisko “wszystkich zmysłów”, w którym aktywowane były wszystkie elementy sensoryczne, w tym muzyka, zapach świeżo skoszonej trawy i dynamiczny digital signage. Drugie środowisko “bez zmysłów”, charakteryzowało się brakiem elementów marketingu sensorycznego. Wyniki zostały porównane z trzema “sklepami kontrolnymi” INTERSPORT ...
-
Aparat Olympus PEN E-PL10
... pokręteł. E-PL10 dostępny jest w trzech kolorach: białym, czarnym i brązowym, a także w dwóch zestawach - sam korpus (2699 złotych) lub korpus z obiektywem M.Zuiko Digital ED 14-42mm F3.5-5.6 EZ (3199 złotych).
-
Jak zmieni się handel? 5 kluczowych trendów na 2020 rok
... aż o 300 proc. Gartner przewiduje, że do roku 2023 trzy czwarte firm zajmujących się handlem detalicznym będzie oferowało subskrypcję. Fundacja Digital Poland argumentuje, że u nas także rynek stale zyskuje na znaczeniu. Z subskrypcji korzysta dziś 90 proc. konsumentów, na których średnio przypada ...
-
Zmiany Google i co jeszcze? SEO i SEM 2019
... kliknięciu przenoszą na witrynę reklamodawcy. Wprowadzenie formatu video, który umożliwia dokonanie akcji bezpośrednio z reklamy na YouTube, sporo zmienił w planowaniu strategii digital marketingowej oraz optymalizacji obecnych działań dla klientów z większym budżetem. W tym roku po raz pierwszy oprócz filmów, oglądaliśmy na YouTube reklamowane ...
-
Projektor laserowy Optoma ZH403
Optoma wprowadza do oferty projektor laserowy ZH403 do zastosowań Digital Signage. Projektor wyświetla obraz Full HD o wysokiej jasności 4 000 ANSI lumenów. ZH403 to projektor, który cechuje laserowe źródło światła, wysoka ...
-
Jak zmieni się logistyka za sprawą technologii blockchain?
... stymulowane są również przez samą branżę i jej kolejne potrzeby. Jak donosi opublikowany w minionym miesiącu raport firmy Insolar Empowering Supply Chain Digital Transformation with Distributed Ledgers, 30% przedsiębiorstw z wielu branż, uczestniczących w łańcuchach dostaw, przyznaje, że współpracuje obecnie z dwukrotnie większą liczbą partnerów ...
-
Jak przebiegać będzie transformacja cyfrowa 2020?
... . Firmy zmuszone są do zmiany podejścia do infrastruktury IT, która musi znaleźć się bliżej użytkownika, czyli bliżej tzw. cyfrowego brzegu (digital edge). Z naszej perspektywy to trend, który będzie miał coraz większe znaczenie. Takiego podejścia wymagają od nas również klienci, żeby móc ...
-
Co powinna wiedzieć branża handlowa? 8 trendów na 2020 rok
Nieustająca obecność deficytu pracowników, coraz większa waga Customer Experience, digitalizacja, dbałość o ekologię, zmiana roli i funkcji centrum handlowego, wzrost znaczenia jakości oferowanych usług, skoncentrowanie na analityce danych oraz personalizacja. To, jak wskazuje Retail Institute, 8 głównych wyzwań, z którymi w nadchodzących ...
-
Reklama internetowa: wideo dostrzegane częściej niż display
... proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy. - IV kwartał roku jest tradycyjnie najgorętszym okresem dla branży e-commerce oraz reklamy digital i dlatego zawsze średnia zajętości powierzchni reklamowych jest znacząco wyższa, co może negatywnie wpływać na wskaźniki widoczności - mówi Hubert Świtalski, Country ...
-
Nowe technologie, które zmienią biznes w 2020
... cyfrowej oznacza zatem dla firm walkę o większe zaufanie. Jak wynika z badania Deloitte sporządzonego we współpracy z MIT Sloan Management Review „Accelerating digital innovation inside and out”, 35 proc. respondentów uważa, że liderzy ich organizacji poświęcają wystarczająco dużo czasu na przemyślenia i komunikowanie wpływu ...
-
Bezpieczeństwo finansowe odczuwa tylko co 3. Polka
... . Dlatego to kobiety lepiej wiedzą jak trudno zaspokoić wszystkie potrzeby gospodarstwa domowego” - uważa Joanna Izdebska, Global Sales&Marketing Director IPF Digital, hapipożyczki. „Ważnym czynnikiem wpływającym na komfort finansowy i poczucie bezpieczeństwa polskich kobiet jest także poziom zarobków w naszym kraju i różnica w nagromadzonych ...
-
Roboty nie popełniają błędów? 10 mitów o sztucznej inteligencji
... korzysta z automatyzacji, aby uprościć procesy biznesowe. Tylko w samym Capgemini wdrożyliśmy już setki rozwiązań z zakresu AI i robotyzacji. Warto sprawdzić nasze repozytorium Digital Global Enterprise Model (D-GEM) i AI Gallery, aby przekonać się jak już teraz robotyzacja wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstw i przynosi konkretne wyniki ...
-
Rynek reklamy w czasie pandemii. Ofensywa marketerów?
... z danych, wzrost ogólnej liczby odnotowanych kontaktów reklamowych pomiędzy pierwszym tygodniem lutego a ostatnim tygodniem marca widoczny jest zarówno na kanałach digital (18% w przypadku komputerów stacjonarnych i laptopów oraz aż 32% w przypadku urządzeń mobilnych), jak i w telewizji (8%). - Przeanalizowaliśmy intensywność kontaktów reklamowych ...
-
Co wspólnego mają ze sobą green HR, zrównoważony rozwój i koronawirus?
... okazują się być „antykruche”, co zachęci innych do ich naśladowania, a zrównoważony rozwój stanie się paradygmatem (praca zdalna, cyfryzowanie procesów wewnętrznych, digital marketing itp.). Zgadzając się z wypowiedziami przytoczonymi powyżej chciałabym podkreślić, że w mojej opinii jednym ze skutków pandemii koronawirusa będzie to, że ...
-
Reklama internetowa z niższą widocznością. I to pomimo większego ruchu w sieci
... tej pory. Jednocześnie nasze pomiary wskazują, że obecny stan rzeczy oznacza wciąż bardzo duży potencjał do rozwoju dla całej branży digital. Trzeba “tylko” nasilić wysiłki na rzecz poprawy wskaźników Viewability, tak by korzystając z podstawy jaką dają wyniki wiarygodnych pomiarów dbać o efektywną ...
-
Aplikacje zdrowotne: ochrona zdrowia czy ochrona danych?
... , że już od dawna praktycznie każdy z nas poprzez wszelką aktywność online, w tym portale społecznościowe czy zakupy internetowe, zostawia w sieci tzw. digital print, który może być monitorowany. W tym przypadku nasze obawy są znikome i rzadko zastanawiamy się, co dzieje się z naszymi danymi. Być ...
-
Telemedycyna pod obserwacją cyberprzestępców. Jak chronić dane osobowe?
... profilu zaufanego. Podobne funkcjonalności oferują również aplikacje prywatnych sieci medycznych. Pacjenci dobrze odbierają nowe rozwiązania ułatwiające leczenie. Według raportu Fundacji Digital Poland, PwC i IQS 92% Polaków pozytywnie ocenia nowe technologie w medycynie. NIK alarmuje: szpitale nie chronią danych pacjentów W parze z niewątpliwymi ...
-
Deloitte: telemedycyna rewolucjonizuje tradycyjną opiekę zdrowotną
... , a nawet przewidywać ryzyko zaburzeń psychicznych na podstawie zmian we wzorach mowy – mówi Wiesław Kotecki, Partner, Lider zespołu Experience Design w Deloitte Digital. Dla przyszłości tego rynku i przyspieszenia wdrożenia zdalnych modeli opieki niezwykle istotne jest znoszenie barier regulacyjnych i rozliczeniowych. Uważa tak ok. dwóch ...
-
Automatyka behawioralna a indywidualizm w komunikacji z klientem
... weryfikację ścieżki zakupowej klienta, ukazują jego profil zakupowy, a także poprzez „push” komunikują mu ofertę dedykowaną na podstawie historii zakupów. Media Digital – zapewnienie responsywnej odsłony strony www, która skaluje się zarówno do ekranów komputerów stacjonarnych, jak i nośników mobilnych. To także wykorzystanie komunikacji ...
-
Komputery stacjonarne Fujitsu ESPRIMO i stacje robocze CELSIUS
... . Dostępne w dwóch wersjach kolorystycznych mikrokomputery zamknięte w eleganckiej wąskiej obudowie mogą być także wykorzystywane w elektronicznych billboardach i ekranach typu digital signage. Model ESPRIMO Q7010 ma zapewnioną przez producenta także 24-miesięczną gwarancję dostępności określonej konfiguracji, dzięki czemu każda rozbudowa floty ...
-
Customer Experience w czasie pandemii
... oferujemy, a gdzie serwować treści multimedialne służące rozrywce czy też relaksowi. Na przykład zastanówmy się, w jak ciekawy sposób można wykorzystać systemy Digital Signage, aby zapewnić kupujących, że znajdują się w bezpiecznym i czystym środowisku zakupowym, a z drugiej strony, jak bardzo coś tak pozornie prostego jak ...