-
Rynek reklamy z korektą wzrostu
Najnowszy raport agencji mediowej Starcom dowodzi, że w ostatnim czasie rynek reklamy osiągnął stabilizację. W pierwszym kwartale br. udało mu się osiągnąć wartość 2,1 mld zł. Taki wynik oznacza, że dynamika wzrostu w ujęciu rocznym osiągnęła poziom 0,1 proc. Inwestycje reklamowe zintensyfikowało 9 spośród 16 badanych sektorów. Pozostali cięli ...
-
Wdrażasz sztuczną inteligencję? Musisz to wiedzieć
... chcą być w stałym kontakcie z użytkownikami integracja sprzedaży z Voicebotami np. przez wykorzystanie Google Asystenta. Zastosowanie #3: Uzupełnienie tradycyjnych Call Center o samoobsługowe kanały digital, w tym komunikację na czacie czy Messengerze Poprzez dodanie automatycznego czatu lub funkcji rozpoznawania mowy do IVR lub Call Center firma ...
-
Co hamuje efektywność pracy?
Co w największym stopniu szkodzi efektywności pracy? Z badań zrealizowanych przez Ricoh wynika, że jest to m.in. nazbyt skomplikowana digitalizacja dokumentów (41%), mało efektywne procesy wewnętrzne, tzw. efekt wąskiego gardła (39%) oraz nieintuicyjny system archiwizacji (37%). Czym skutkują? Przede wszystkim nieterminowością oraz obniżaniem ...
Tematy: efektywność pracy, nowe technologie -
Automatyzacja powiększa lukę budżetową?
Od automatyzacji nie ma już ucieczki. Należy jednak przeprowadzać ją z głową. Jeżeli bowiem nie będzie realizowana z uwzględnieniem skutków społecznych, to jej owocem może okazać się drastyczny wręcz wzrost zadłużenia gospodarek - ostrzegają eksperci Deutsche Bank Research. Ich zdaniem taki scenariusz może doczekać się realizacji, jeżeli ...
-
Co Polacy myślą o zakazie handlu w niedzielę
... właśnie z naszą aplikacją lub na naszym portalu, bo dzięki korzystaniu z eKuponów ich salda punktowe rosną jeszcze szybciej – mówi Robert Olędzki, Digital Business Director w PAYBACK Polska. PAYBACK Opinion Poll To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 3-9 kwietnia 2019 r. metodą ...
-
Zwierzęta w pracy. Dobry czy zły pomysł?
... im zaprzecza przypadek firmy Brand24, do której należy jedno z najbardziej popularnych narzędzi monitoringu sieci. Firma działa na styku branż IT i digital, charakteryzujących się własną wyraźną specyfiką. Jednocześnie jednak powstała i jest rozwijana w Polsce, trudno nazwać ją także rynkową debiutantką – istnieje od 2011 ...
-
8 trendów na rynku magazynowym
... bez wątpienia e-commerce. I nie jest to niczym zaskakującym, skoro po sprzedaż w kanale online sięgają już wszystkie dziedziny związane z konsumpcją. Dane Digital Market Outlook Statista dowodzą, że na przestrzeni minionego roku całkowita wartość rynku e-commerce na świecie wzrosła o 15%, co pozwoliło mu ...
-
Jak przechytrzyć spam i phishing?
Historia spamu liczy sobie już ponad cztery dekady. Jej początki sięgają 1978 roku. Wtedy to Gary Thuerk, marketing manager w Digital Equipment Corp., przesłał elektronicznie ofertę handlową do prawie 400 użytkowników sieci rozległej ARPANET (ang. Advanced Research Projects Agency Network). Od ...
-
Bezszumowy projektor NEC P605UL
... ostrożności i zabezpieczeń. Nowy projektor idealnie nadaje się do szerokiego spektrum zastosowań: od sal konferencyjnych, lekcyjnych i wykładowych, po duże obiekty i Digital Signage w handlu. "Prezentacje wymagają skupienia uwagi publiczności, ale praca z tradycyjnym sprzętem projekcyjnym może okazać się utrudnieniem dla koncentracji", powiedział ...
-
Facebook czeka na pośredników nieruchomości
... poszukujących nieruchomości, a w efekcie obniżyć wydatki marketingowe i skrócić czas pozyskania klienta – ocenia Sławomir Gąsiorowski, prezes Domiporty, specjalista od digital marketingu, współtwórca Social Managera, mobilnej aplikacji do zarządzania kampaniami na facebooku. Warunkiem jest jednak umiejętne korzystanie z portali społecznościowych ...
-
Czy influencer marketing zastąpi tradycyjny?
... dysponują wystarczającym budżetem, aby promować swoje produkty w telewizji i firmy chcące dotrzeć z reklamą do atrakcyjnych grup odbiorców, powinny rozważyć działania w ramach digital marketingu, a idąc dalej - influencer marketingu. Twórcy internetowi, podobnie jak aktorzy czy piosenkarze, mają swoich fanów, którzy śledzą ich kanały social ...
-
Reklama online w Polsce: viewability nieco niższe, ale nie jest źle
... ta tendencja jest nawet jeszcze bardziej wyraźna, gdyż mobile stanowi już ponad 60 proc. całego sieciowego ruchu. Tymczasem środowisko reklamy digital na desktopach oraz reklamy na smartfonach to jednak dwa bardzo mocno różne od siebie światy, co dotyczy także kwestii widoczności ...
-
Jak narażamy cyberbezpieczeństwo przemysłu?
... zewnętrzną: niemal połowa firm (41%) jest gotowa połączyć swoją sieć operacyjną i przemysłową z chmurą, wykorzystując konserwację okresową lub usługę Digital Twins. Firma Kaspersky posiada specjalistyczne portfolio rozwiązań i usług stworzonych z myślą o wyzwaniach stojących przed organizacjami przemysłowymi. Kaspersky Industrial CyberSecurity ...
-
Cyfrowa transformacja potrzebuje pracowników rozumiejących AI
... już przyjęli AI, prawdopodobnie zgodzą się z twierdzeniem, że umiejętności są dostępne, ale zbyt drogie” – dodaje przedstawicielka IDC. „ [1] “Raport State of Digital Skills in CEE” przygotowany przez firmę analityczną IDC powstał w marcu i kwietniu 2019 r. W badaniu wzięło udział 702 organizacje zatrudniające ponad 10 ...
-
Monitoring wizyjny w walce o customer experience?
... ciągłą detekcję i analizę twarzy osób odwiedzających sklep. Aplikacji można używać na przykład do automatycznego wyświetlania odpowiednich reklam na wyświetlaczu cyfrowym (digital signage), tak aby lepiej dopasować je do preferencji klientów. Analizy pozwalające odczytać wzorce zajętości: umożliwiają ocenę średniej liczby osób przebywających ...
-
Oto 10 najważniejszych technologii transformacji biznesowej
... jest stworzenie ram, wytycznych i standardów w postaci tzw. IoT Governance. Millenialsi są pierwszym pokoleniem, które zostało uznane za cyfrowych tubylców (ang. digital natives), co oznacza, że dorastali w otoczeniu najnowszych technologii, które stały się dla nich powszechnie wykorzystywanymi narzędziami. Cechą tego pokolenia jest ...
-
Optymizm polskich CFO nieco mniejszy. Nadzieją cyfryzacja?
... jest zbieżne z prognozami makroekonomicznymi – że polska gospodarka w najbliższych kwartałach będzie nieco spowalniać – mówi Przemysław Polaczek, partner zarządzający w Grant Thornton Digital Drive. W odpowiedzi na nieco słabsze perspektywy rozwojowe, CFO starają się poprawić efektywność swoich firm poprzez liczne działania optymalizacyjne. Przez ...
-
Liderzy biznesu o największych zagrożeniach działalności
... ryzyk oraz dołożyć wszelkich starań, aby wzmocnić odporność firmy na występujące zagrożenia – podkreśla John Drzik, President of Global Risk and Digital w Marsh. Istnieje realne zagrożenie egzystencjonalne dla firm na całym świecie. Liderzy biznesu obawiają się, że rządy mają zbyt duże długi ...
-
Gabinet Cieni BCC publikuje rekomendacje dla rządu nowej kadencji
... informacyjnego KRZYSZTOF SZUBERT minister ds. cyfryzacji Gospodarczego Gabinetu Cieni BCC 1. Konsekwentne wdrażanie w Polsce europejskiej strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego (Digital Single Market) ze szczególnym uwzględnieniem najważniejszych jej elementów, jak: cyberbezpieczeństwo, technologia 5G, sztuczna inteligencja (AI), internet rzeczy ...
-
10 najważniejszych trendów przyszłości. Technologie+ekologia
... latach kształtować będą naszą rzeczywistość? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwano w ramach Future Thinkers - wspólnego przedsięwzięcia Dell Technologies oraz Digital Excellence, CIONET, infuture.institute i SAP. Przedstawiciele wymienionych firm wraz z ponad setką ekspertów reprezentujących różne branże opracowali zestawienie dziesięciu ...
-
Czy polski transport może liczyć na inwestycje zagraniczne?
Wprawdzie w rodzimej branży TSL coraz głośniej mówi się o wyhamowaniu spowodowanym spadkiem koniunktury na rynkach europejskich, to jednak nie oznacza to stagnacji jej rozwoju. Przeciwnie - polski transport ma rozwijać w intensywnym tempie, warunkiem tego jest jednak podołanie problemom związanym z deficytami kadrowymi oraz otwartość na ...
-
W rekrutacji pracowników liczy się informacja zwrotna
... experience 2019" 5. edycja badania „Candidate Experience” została przeprowadzona z inicjatywy eRecruiter oraz Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Partnerem badania jest Great Digital. Badanie składa się z dwóch części. Opinie kandydatów na temat rekrutacji zostały zebrane na zlecenie eRecruiter i przeprowadzone na użytkownikach portalu Pracuj ...
-
1/3 Polaków zakupy przez Internet robi min. raz w miesiącu
... obszarów handlu internetowego, płatności cyfrowych oraz innowacji wdrażanych w tych obszarach przez rodzime przedsiębiorstwa. Potencjał tego rynku jest niezaprzeczalny. Dane Statista Digital Market Outlook wskazują, że polski rynek e-handlu plasuje się na 13. pozycji zestawienia najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków lokalnych. W minionym ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I poł. 2019 r.
... , Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Re:define, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Dane zbierano do 22 października 2019 r.
-
Candidate Experience, czyli o wysokich kosztach złej rekrutacji
... Experience 2019" 5. edycja badania „Candidate Experience” została przeprowadzona z inicjatywy eRecruiter oraz Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Partnerem badania jest Great Digital. Badanie składa się z dwóch części. Opinie kandydatów na temat rekrutacji zostały zebrane na zlecenie eRecruiter i przeprowadzone na użytkownikach portalu Pracuj ...
-
Działy IT stawiają na sztuczną inteligencję i sieć intuicyjną
... 35% sądzi, że w ciągu najbliższych dwóch lat będą one w pełni intuicyjne. Gdy uczestnicy badania zostali poproszeni o umiejscowienie na skali Cisco Digital Network Readiness Model sieci działającej w ich organizacji, tylko 28% uznało, że znajduje się ona na poziomie, który można nazwać „skupionym ...
-
Jak wygląda przyszłość rynku pracy?
... rezultaty raportu „The 7 Drivers Shaping The Future of Work”. Opracowanie firmy Talent Alpha oraz jej partnerów (Hays, KKS Savills, Transformant, Digital Readiness Institute oraz Inicjatywy Mobilności Pracy) wskazuje na czynniki, które w najistotniejszym stopniu wpływać będą na przyszłość rynku pracy. O czym mówią ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
Na przestrzeni minionych dwóch lat globalne budżety na reklamy kosmetyków były dość okrojone. Jak jednak wskazują najświeższe doniesienia agencji mediowej Zenith, sytuacja ta ma ulec zmianie. W okresie 2019-2021 wydatki reklamowe marek kosmetycznych mają utrzymywać stabilny wzrost. Do 2021 roku za 50% wszystkich wydatków na reklamę w tym sektorze ...
-
Jakie obawy rodzi automatyzacja? Czy jest się czego bać?
... inteligencję dostrzega przede wszystkim negatywne skutki dla rynku pracy. Nastawienie Polaków do nowych technologii zbadał również IQS na zlecenie Fundacji Digital Poland. Jak wynika z opublikowanego w październiku 2019 raportu „Technologia w służbie społeczeństwu”, obawiamy się przede wszystkim rozluźnienia więzi społecznych. Według 83% badanych ...
-
4 powody, dla których Black Friday podbił Polskę
... także używać mediów własnych. Na pewno nie zapomnimy o intensywnym SMS marketingu. Wykorzystamy także kilku internetowych influencerów. A wszystko wzmocnimy wyjściem poza digital, w ramach kampanii radiowej - zapowiada Wojciech Tomaszewski z Answear.com - Właściciele e-sklepów zauważyli, że większość zakupów robimy za pomocą urządzeń mobilnych i to ...
-
Marketing sensoryczny. Jakie ma możliwości?
... w sklepie. Pierwsze środowisko “wszystkich zmysłów”, w którym aktywowane były wszystkie elementy sensoryczne, w tym muzyka, zapach świeżo skoszonej trawy i dynamiczny digital signage. Drugie środowisko “bez zmysłów”, charakteryzowało się brakiem elementów marketingu sensorycznego. Wyniki zostały porównane z trzema “sklepami kontrolnymi” INTERSPORT ...
-
Aparat Olympus PEN E-PL10
... pokręteł. E-PL10 dostępny jest w trzech kolorach: białym, czarnym i brązowym, a także w dwóch zestawach - sam korpus (2699 złotych) lub korpus z obiektywem M.Zuiko Digital ED 14-42mm F3.5-5.6 EZ (3199 złotych).
-
Jak zmieni się handel? 5 kluczowych trendów na 2020 rok
... aż o 300 proc. Gartner przewiduje, że do roku 2023 trzy czwarte firm zajmujących się handlem detalicznym będzie oferowało subskrypcję. Fundacja Digital Poland argumentuje, że u nas także rynek stale zyskuje na znaczeniu. Z subskrypcji korzysta dziś 90 proc. konsumentów, na których średnio przypada ...
-
Zmiany Google i co jeszcze? SEO i SEM 2019
... kliknięciu przenoszą na witrynę reklamodawcy. Wprowadzenie formatu video, który umożliwia dokonanie akcji bezpośrednio z reklamy na YouTube, sporo zmienił w planowaniu strategii digital marketingowej oraz optymalizacji obecnych działań dla klientów z większym budżetem. W tym roku po raz pierwszy oprócz filmów, oglądaliśmy na YouTube reklamowane ...
-
Projektor laserowy Optoma ZH403
Optoma wprowadza do oferty projektor laserowy ZH403 do zastosowań Digital Signage. Projektor wyświetla obraz Full HD o wysokiej jasności 4 000 ANSI lumenów. ZH403 to projektor, który cechuje laserowe źródło światła, wysoka ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei