-
Region CEE: sektor BPO wciąż rośnie
W grudniu 2009 biuro badawczo-analityczne DiS wydało analizę rynku outsourcingu procesów biznesowych (BPO) oraz centrów usług wspólnych (SSC) w Europie Środkowej i Wschodniej (CEE) wraz z Rosją. Przegląd wykazuje znaczny potencjał tego regionu w dziedzinie informatyki, finansów i bankowości, jak również elektroniki, przemysłu samochodowego, ...
-
Firmy rodzinne to głównie firmy mikro
Firmy rodzinne bez względu na wielkość to większa elastyczność w stosunku do potrzeb swoich klientów. Eksperci podkreślają, że bardzo często firmy rodzinne działają w niszach rynkowych, realizują specjalne, niestandardowe zamówienia. W związku ze swoją elastycznością i większą adaptacyjnością firmy rodzinne są bardziej odporne: szybko dostosowały ...
-
Wykorzystaj portale społecznościowe w firmie
Agencja zatrudnienia Manpower Polska opublikowała opracowanie eksperckie "Sieci społecznościowe a zarządzanie. Wykorzystanie potęgi portali społecznościowych", w którym zwrócono uwagą na kroki, jakie firmy powinny przedsięwziąć, aby wykorzystując potencjał portali społecznościowych budować trwałą przewagę konkurencyjną. Firmy z różnym powodzeniem ...
-
Notebooki HP dla MSP
... razem, kiedy są używane. Nowy HP ProBook 4525s z ekranem o przekątnej 39,6 cm (15,6”) to rozwiązanie dla mobilnych profesjonalistów, którzy muszą liczyć się ... odpowiedni poziom wydajności. Notebook dla firm HP 625 jest dostępny z ekranem HD o przekątnej 39,6 cm (15,6”) z samym podświetlaniem LED lub z podświetlaniem LED oraz technologiąBrightView. ...
-
Czy wśród Polaków są dobroczyńcy?
Czy pomoc potrzebującym jest w Polsce zjawiskiem powszechnym? Czy Polacy chętnie angażują się w akcje charytatywne? Jakie są ulubione formy pomocy potrzebującym i jak często Polacy angażują się w akcje charytatywne? Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące zjawiska dobroczynności przynosi pierwszy w Polsce "Raport ECCO - Charytatywność Polaków ...
-
Rynek odzieżowy i obuwniczy czeka ożywienie?
Spowolnienie gospodarcze, z jakim mieliśmy do czynienia w 2009 roku, negatywnie odbiło się na dynamice rynku odzieży i obuwia w Polsce. Jednak wbrew wcześniejszym przewidywaniom nie doszło do całkowitego zahamowania konsumpcji, co potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego na potrzeby najnowszego raportu PMR pt. "Handel detaliczny odzieżą i ...
-
Pokolenie Y stawia na rozwój zawodowy
Jak wynika z badania "Pokolenie Y: Świadomość potencjału" ("Generation Y: Realising the potential") przeprowadzonego przez ACCA oraz firmę doradczą Mercer, większość księgowych z pokolenia Y jest zadowolona ze swojej obecnej pracy, ale wyraża obawy dotyczące przyszłości. Alarmujący jest fakt, że aż połowa z nich uważa, że organizacje, w których są ...
-
Polski rynek korepetycji 2010
32 tysiące Polaków i Polek udziela korepetycji. Wśród prywatnych nauczycieli największy odsetek stanowią panie. Blisko 30% wszystkich korepetytorów mieszka w województwie mazowieckim. Najwyżej cenią swoje umiejętności specjaliści od farmakologii. Godzina zegarowa spotkania kosztuje u nich 70 zł. Najtaniej w zgłębianiu tajników swojej dyscypliny ...
-
Duże firmy a zapotrzebowanie na kredyty w 2010 r.
Potrzeby pożyczkowe firm będą rosły, ale wolno, podobnie jak miało to miejsce po okresie osłabienia gospodarczego w latach 2004-2006. Nie widać bowiem, aby firmy podejmowały decyzje dotyczące inwestycji, które wymagałyby zasilenia istotnie większymi kredytami inwestycyjnymi. Jednocześnie rynek nie daje też sygnałów pozwalających firmom prognozować ...
-
Upadłości firm na Śląsku
Do końca sierpnia w województwie śląskim sądy ogłosiły upadłość 68 przedsiębiorstw. Większa liczba bankructw miała miejsce jedynie w woj. mazowieckim (124). Tak duża liczba upadłości nie powinna dziwić - Śląsk i Mazowsze mają największy potencjał ludzki i ekonomiczny. Działa tam i powstaje najwięcej firm, dlatego też nawet przy założeniu stałego ...
-
Ile zarobiły spoty reklamowe z Mikołajem?
W tym roku w okresie od 1 listopada do 26 grudnia w telewizji wyemitowano 19 773 spoty reklamowe, w których został wykorzystany motyw Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów prawie 64,5 mln PLN, poinformował TNS OBOP. Najwięcej, bo ponad 1500 spotów reklamowych z udziałem Mikołaja, wyemitował w tym okresie Polsat, ...
-
Rynek nieruchomości i kredytów IV kw. 2010
W ostatnich miesiącach 2010 roku odnotowano zmniejszenie wartości i liczby udzielonych kredytów hipotecznych. Wpływ na trend spadkowy miały między innymi działania Komisji Nadzoru Finansowego, która wdrożyła kolejne rekomendacje zaostrzające kryteria przyznawania kredytów hipotecznych. Zapowiedzi rządu dotyczące zmian w programie "Rodzina na Swoim ...
-
Poszukiwany metraż mieszkania II 2011
W lutym nabywcy zgłaszali popyt na mieszkania o średniej powierzchni 51,3 m kw. W tym samym czasie spółdzielnie oddawały do użytkowania mieszkania o powierzchni 61,7 m kw. Deweloperzy natomiast wybudowali lokale średnio o 15,9 m kw. za duże. W uproszczeniu można więc przyjąć, że ich oferta była o jeden pokój większa w stosunku do potrzeb. Co ...
-
Firmy na świecie a oprogramowanie IT
Pierwsze roczne zestawienie "Application Landscape Report" przygotowane wspólnie przez Capgemini i Hewlett Packard wskazuje, że firmy posiadają zdecydowanie więcej oprogramowania niż potrzebują do prowadzenia biznesu. Z tego samego raportu wynika, że w większości dużych firm istnieje potrzeba modernizacji i racjonalizacji używanego oprogramowania ...
-
Sektor kreatywny szansą polskiej gospodarki
Polska nie jest i szybko nie będzie naukową potęgą. Jest jednak sektor, wskazywany przez ekonomistów jako przyszłość gospodarki, w którym mamy szansę zająć silną pozycję. To sektor kreatywny. Jeśli odpowiednio dostosujemy prawo i ułatwimy mikrofirmom w nim działającym dostęp do kapitału, możemy stać się światową potęgą - wynika z raportu Deutsche ...
-
Za co Polacy cenią sklepy osiedlowe?
Bliskość, oszczędność czasu i świeże produkty - to trzy najczęściej wymieniane powody, dla których Polacy wybierają zakupy w sklepach osiedlowych. Potwierdzają to wyniki raportu "Sytuacja małych sklepów w Polsce" poświęconego sytuacji małych sklepów przygotowanego przez Profesor Teresę Słaby i Profesor Annę Dąbrowską z Katedry Poziomu Życia i ...
-
Urlop wypoczynkowy polskich pracowników
Jak odpoczywają Polacy? Ile czasu potrzebujemy by zregenerować nasze siły? I czy jesteśmy w stanie prawdziwie odpocząć, czy też nawet podczas wakacji jesteśmy oddani pracy? Serwis Praca.pl postanowił sprawdzić, na ile Polacy potrafią być asertywni wobec pracy podczas wakacyjnego wypoczynku i ile tak naprawdę chcielibyśmy wypoczywać. Dłuższy urlop ...
-
Kampania wyborcza w social mediach
Social media stają się coraz ważniejszym kanałem komunikacji z wyborcami i miejscem debaty politycznej. W trakcie trwającej właśnie kampanii, politycy zaczynają zdawać sobie sprawę, że obecność w sieci pozwala na szybki, tani i nieograniczony kontakt z wyborcą. Jednak nie wszyscy potrafią ten potencjał tkwiący w mediach społecznościowych ...
-
Polacy a ubezpieczenia turystyczne
Tylko 1 na 100 Polaków zgadza się ze stwierdzeniem, że w czasie urlopu nie jest potrzebne żadne ubezpieczenie - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Deutsche Bank PBC przez Instytut Homo Homini. Jednocześnie, jak pokazują dane IMAS International, tylko co czwarty z podróżnych faktycznie korzysta z ubezpieczenia podczas pobytu wakacyjnego ...
-
Kim jest kontroler biletów?
Zablokowane kasowniki, nerwowa atmosfera i w końcu to nieprzyjemne zdanie: "Proszę przygotować bilety do kontroli". Wtedy wiadomo już na pewno, że w autobusie czy tramwaju spotkała nas kontrola. Zachowania ludzi są różne. Niektórzy posłusznie wyciągają dowody przejazdu, inni zostają i tłumaczą, dlaczego ich nie mają, pozostali wybiegają na ...
-
Wtórny rynek nieruchomości VIII 2011
W sierpniu wszyscy mówili i myśleli głównie o franku szwajcarskim. Dni kiedy kurs franka szybował w górę były bardzo nerwowe dla wielu właścicieli mieszkań, zadłużonych w tej walucie. Mimo, iż obecnie kredyty we frankach szwajcarskich stanowią zaledwie 7,5 procenta wszystkich nowo udzielanych pożyczek (Raport AMRON i Safin), zawirowania związane z ...
-
Problemy Polaków w Internecie
Tylko 5 proc. osób po 60. roku życia w Polsce potrafi surfować w sieci, młodzi boją się, że padną ofiarą internetowej przemocy, a niepełnosprawni szukają w e-biznesie sposobu na znalezienie zatrudnienia - wynika z analizy projektu edukacyjnego Akademii Allegro. Z jakimi problemami spotykają się Polacy w dobie szybkiego rozwoju Internetu? Akademia ...
-
Rynek nieruchomości w Polsce X 2011
Średnio o 177 zł spadła od początku cena ofertowa m2 mieszkania na rynku wtórnym. Największy spadek w ciągu minionych 8 miesięcy zanotował Sopot. We wrześniu m2 mieszkania oferowanego w tym nadmorskim kurorcie był aż o 585 zł tańszy niż w styczniu br. Sporo, bo aż o 276 zł niższa jest obecnie średnia cena ofertowa mieszkania w sąsiadującej z ...
-
Bilety lotnicze najtańsze miesiąc przed podróżą
Tradycyjnie podchodzący do świąt Polacy dużą wagę przywiązują do tego, by Boże Narodzenie spędzać w gronie rodzinnym. Dlatego w momencie, gdy nasi rodacy masowo zaczęli wyjeżdżać do pracy za granicę, spotkania familijne muszą planować z większym wyprzedzeniem. Internetowe Centrum Podróży eSKY.pl przeanalizowało, jakie są koszty świątecznych, ...
-
Sektor MSP a oferta banków
Gdy mówi się o potrzebach sektora małych i średnich przedsiębiorstw, często uwaga koncentruje się na firmach najmniejszych, a potrzeby tych większych traktowane są w podobny sposób. Tymczasem, jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Instytut Homo Homini na zlecenie Deutsche Bank PBC, w ramach segmentu MSP pomiędzy firmami małymi i większymi ...
-
Powierzchnie handlowe: mniejsze miasta z potencjałem
Siedem mniejszych miast centralnej Polski odznacza się wysokim potencjałem inwestycyjnym na rynku powierzchni handlowych - wynika z najnowszej analizy Colliers International zatytułowanej - "Nowe szlaki na handlowej mapie Polski - nieodkryty potencjał mniejszych miast". Raport zawiera przegląd rynków handlowych w miastach o liczbie ludności od 30 ...
-
Kryzys a finansowanie przedsiębiorstw
Wyniki badań opublikowanych przez prawników z kancelarii Allen & Overy potwierdzają dotkliwy charakter kryzysu w strefie euro. Badania pokazały, że 96% europejskich liderów biznesu przewiduje wzrost potrzeb w zakresie finansowania (32%) lub ich utrzymanie się na dotychczasowym poziomie (64%) na przestrzeni kolejnych dwóch do trzech lat. Wyklucza ...
-
Silver economy
Silver economy - system ekonomiczny ukierunkowany na wykorzystanie potencjału osób starszych i uwzględniający ich potrzeby (por. SEN@ER - Silver Economy Network of European Regions). Temat osób dojrzałych na rynku pracy w Polsce staje się powoli coraz częściej podnoszonym w dyskusjach publicznych. Jednak dość rzadko poruszane są tematy osób ...
-
Polski turysta w hotelu
Zmieniają się zwyczaje polskich turystów - zamiast wczasów wykupionych od biura podróży samodzielnie składają pakiet - rezerwują bilet i hotel. O ile z lataniem samolotem już od dawna nie mamy problemu, o tyle rezerwacja noclegu w obcym kraju przez długi czas była dla naszych rodaków kłopotliwa. Dlaczego? Pokutowało stwierdzenie, że urlopy ...
-
Kupno mieszkania raczej z drugiej ręki
44% klientów, zaciągających kredyt hipoteczny za pośrednictwem Domu Kredytowego NOTUS, decyduje się na zakup mieszkania na rynku wtórnym, natomiast 32% na rynku pierwotnym. Pozostałe 24% preferuje nabycie domu "z pierwszej lub drugiej ręki". Takie wnioski nasuwają się po analizie danych dotyczących przeznaczenia kredytów hipotecznych zaciąganych ...
-
Kobiety w biznesie coraz ważniejsze
Profesjonalistki, menedżerki, liderki - to grono kobiet, zdobywających wysokie pozycje w strukturach nowoczesnych firm. Przedsiębiorstwa coraz częściej zdają sobie sprawę, że różnorodność i równowaga płci jest jednym z ważnych elementów budujących ich przewagę konkurencyjną. Potwierdzają to wyniki badań międzynarodowej organizacji Catalyst i ...
-
Tylko wakacje lepsze niż bilet na Euro 2012
Polacy wyjątkowo cenią sobie możliwość obejrzenia na żywo spotkań piłkarskich rozgrywanych w ramach UEFA Euro 2012. Na potrzeby raportu On Board PR i Instytutu Homo Homini "Euro 2012: Czy Euro opłaci się sponsorom?" zapytano ich o to, którą rzecz spośród przedstawionych propozycji najbardziej chcieliby dostać. Okazuje się, że tylko wizja ...
-
Europejska kadra menedżerska zostanie w tyle?
Bez nowego impulsu europejska przedsiębiorczość i innowacyjność może przegrać z Azją i Ameryką. Potrzebni są przedsiębiorcy, którzy to rozumieją i potrafią stanąć w szranki z konkurencją. Okazuje się że, w tej grupie Polacy są bardziej predysponowani do realizacji nowatorskich idei niż ich koledzy z innych krajów - wynika z raportu ...
-
Polskie firmy a webinary
Ponad 50% badanych firm przeprowadza więcej niż jeden webinar dziennie, w którym statystycznie uczestniczą osoby z 2 krajów. Najczęściej firmy spotykają się online w celach edukacyjnych, pozyskania nowych kontaktów oraz wzmocnienia pozycji firmy na rynku - wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów konferencji i spotkań online z ...
-
Trend BYOD coraz powszechniejszy
Nadeszła epoka konsumeryzacji. Badania zlecone przez Trend Micro potwierdzają, że trend BYOD (Bring Your Own Device) przyjmuje się w coraz większej liczbie miejsc pracy. Niezmiennie bezpieczeństwo urządzeń pozostaje głównym problemem firm. Badania przygotowane przez niezależne firmy konsultingowe potwierdzają, że konsumeryzacja jest jednym z ...