-
Ceny w sklepach rosną mimo spadającej inflacji
... 300 zł. Analizując koszyk bazujący na najniższych cenach produktów zaraportowanych spośród wszystkich lokalizacji badanych sieci, moglibyśmy za niego zapłacić 236,39 zł (więcej o 4,15 zł niż w czerwcu br.), natomiast przyjmując najwyższe ceny - 375,37 zł (mniej o 6,13 zł niż w czerwcu br ...
-
Kasy samoobsługowe, click & collect i BLIK. Tak kupują młode pokolenia
... jest to grupa, która wybiera je najrzadziej – komentuje Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska, właściciela marki PolCard. – Fizyczną kartą płaci 39 proc. ankietowanych w wieku 18-29 lat. Dla porównania średnia ogólna to 71,5 proc. Prawie tyle samo osób co kartę, wybiera BLIKA ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: Niemcy i CEE ze wzrostami mimo pandemii
... – o 15% mniej niż w pierwszym półroczu rok wcześniej. Sektor ten nadal stanowi dominującą klasę aktywów, odpowiadając za 33% całkowitego wolumenu w porównaniu z 39% w pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku. Pomimo rosnących obaw związanych z tym sektorem z powodu pandemii COVID-19, podczas której z różnym powodzeniem powszechnie wdrażano ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 29/2010
... netto na poziomie 683,5 mln PLN - większy o 65,5 proc. w stosunku do 2008 r. - 413,0 mln PLN. Fiat Auto Poland może uzyskać 39 mln PLN (ok. 2,7 proc. inwestycji rzędu 1,4 mld PLN) pomocy od polskiego rządu w związku z uruchomieniem produkcji lancii ypsilon. Komentarz do wydarzeń ...
-
Bank Światowy wierzy w innowacyjność Polski
Czy w polskich firmach z sektora MSP drzemie potencjał innowacyjny? Z opracowanego przez Bank Światowy raportu „W kierunku innowacyjnej Polski: proces przedsiębiorczego odkrywania i analiza potrzeb przedsiębiorstw” wynika, że zdecydowanie tak. Aby jednak ten potencjał wydobyć, konieczne jest sprawne identyfikowanie potrzeb i silnych stron ...
-
Wyższe stanowiska: kobiety bez szans?
Według 52% respondentów badania Manpower pt. "Kobiety na kierowniczych stanowiskach", potencjał zawodowy kobiet jest ograniczony przez obowiązki związane z macierzyństwem. Na świecie opinię tę podziela 48% badanych. W Polsce, 55% badanych kobiet i 46% mężczyzn jest przekonanych, że obowiązki wynikające z macierzyństwa, ograniczają ich potencjał ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 50/2010
... pozostających bez pracy jest na poziomie 1861 tys. NBP podał, że w miesiącu listopad aktywa rezerwowe urosły o 2,14 mld EUR (14,39 mld PLN) do 74,22 mld EUR (302,32 mld PLN) w porównaniu do października. Natomiast aktywa zagraniczne netto były na ...
-
Ceny domów w dół
Choć w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni domy w ciągu roku potaniały o mniej niż 2 proc., to jednak całościowe oferty są o blisko jedną dziesiątą tańsze. Znacznie zmniejszył się bowiem metraż sprzedawanych domów, bo takie jest zapotrzebowanie ze strony potencjalnych klientów. Ceny domów w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni ...
-
Podświadome zakupy online
Świadome robienie zakupów? Być może niektórzy z nas to potrafią. Eksperci są jednak zdania, że świadomość to jedynie 5 procent procesu zakupowego, reszta to emocje, stan ducha, doświadczenie, potrzeby oraz inne podświadome bodźce. Sami konsumenci również potwierdzają to założenia - 1/3 z nich przyznaje, że decyzje zakupowe podejmuje pod wpływem ...
-
10 miast przyjaznych BSS, bez Warszawy i Krakowa
Polska powoli staje się potęgą BSS. Nowe centra usług wspólnych wyrastają niemal jak grzyby po deszczu. W rankingu najlepszych europejskich lokalizacji dla outsourcingu triumfy święcił ostatnio Kraków, a po piętach deptała mu Warszawa. Myśląc o rozwoju BSS w naszym kraju, nie można jednak zapominać o rynkach regionalnych. To one bowiem okazują się ...
-
Niezapłacone faktury. Problem czy nie?
Co dwudziesty przedsiębiorca przebadany na potrzeby najświeższej 13. fali badania Bibby MSP Index przyznał, że w ostatnich 6 miesiącach spotkał na swej biznesowej drodze niewypłacalnego kontrahenta. Niepokojący jest fakt, że 4 na 10 respondentów z tej grupy przyznało, iż z tego rodzaju problemem spotyka się częściej niż w poprzednich latach. ...
-
Polski rynek pracy - działy HR katapultą rozwoju
Polski rynek pracy można wprawdzie chwalić, ale na wypowiadanie się o nim w samych superlatywach jest jeszcze za wcześnie. Z jednej bowiem strony mamy stabilizację oraz rozwój, z drugiej jednak - wyraźny brak synergii między potrzebami zgłaszanymi przez pracodawców a edukacją. Mamy potencjał, ale potrzeba rozsądnych działań, aby go wykorzystać. ...
-
Cyfrowa transformacja potrzebuje pracowników rozumiejących AI
Kompetencje cyfrowe to coś, czego na rynku pracy brakuje i najprawdopodobniej będzie brakować. Badanie przeprowadzone przez IDC[1] dla Microsoftu dowodzi, że już 63 proc. rodzimych menedżerów potwierdza wzrost popytu na pracowników, którzy mogliby pracować na stanowiskach wymagających szerokiego użycia systemów i aplikacji IT. Szczególne ...
-
Finanse, płatności i rozrywka nie istnieją bez smartfonów
W ostatnich latach kariera telefonów nabrała niezwykle dynamicznego tempa. Od narzędzia służącego komunikacji ewoluowały one w stronę kieszonkowego komputera stanowiącego centrum zarządzania codziennym życiem. Potwierdzeniem tego są badania zrealizowane przez Santander Consumer Bank na potrzeby raportu "Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania". ...
-
Telemedycyna pod obserwacją cyberprzestępców. Jak chronić dane osobowe?
Wybuch pandemii przyniósł nagłą i niespodziewaną popularność telemedycyny i świadczonych w jej ramach teleporad. I wprawdzie możliwość zdalnego porozumiewania się z lekarzem może brzmieć jak realizacja marzeń i rozwiązanie odwiecznych kłopotów służby zdrowia, związanych m.in. z ciągnącymi się w nieskończoność kolejkami do specjalistów, to jednak ...
-
60% Polaków zdecydowało się podczas pandemii na pomaganie innym
Wybuch pandemii zatrząsł naszym życiem, ale pokazał również, że w obliczu zagrożenia Polacy potrafią się zjednoczyć. Potwierdza to badanie zrealizowane przez Orange Polska, z którego wynika, że w pomoc innym zaangażowało się niemal 60% z nas. Do potrzebujących płynęło zarówno wsparcie materialne, jak i finansowe. 41% osób poświęciło swój czas i ...
-
Dobre ogłoszenie o pracę. Co to znaczy?
Ogłoszenie o pracę to bardzo często pierwsze spotkanie kandydata z potencjalnym pracodawcą. Z tego też względu dbałość o jego treść wydaje się być jedną z pierwszoplanowych kwestii. Potwierdzeniem tego jest badanie zrealizowane przez Pracuj.pl. Wynika z niego, że o wpływie oferty na finalny rezultat rekrutacji przekonanych jest 8 na 10 rekruterów. ...
-
Wyłudzenie danych osobowych, czyli wirus w czasie pandemii
3 na 10 Polaków spotkało się w czasie pandemii z próbą wyłudzenia danych osobowych - wynika z badania zrealizowanego przez serwis ChronPESEL.pl i Krajowy Rejestr Długów pod patronatem Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Czy potrafili rozpoznać oszustów? Jeżeli wziąć pod uwagę deklaracje, z których wynika, że 84 proc. z nas wie, jak chronić ...
-
Event marketing: jaką wartość mają spotkania biznesowe?
W czasach pandemii, spotkań i wydarzeń biznesowych z oczywistych przyczyn było znacznie mniej niż wcześniej. Czy następstwem tego jest spadek znaczenia event marketingu? Nad wartością spotkań biznesowych w świecie marketingu pochylili się autorzy raportu "Spotkania i wydarzenia biznesowe w czasach zmiany". Oto, co udało się im ustalić. Z tego ...
-
Jest praca w bankowości, finansach i nieruchomościach
Poszukujesz pracy w bankowości, finansach, ubezpieczeniach lub w nieruchomościach? Nie powinieneś mieć kłopotów ze znalezieniem zatrudnienia. Z doniesień ManpowerGroup wynika, że plany rekrutacyjne formułuje połowa firm z wymienionych sektorów. Dla pracowników są to niewątpliwie dobre wieści, dla pracodawców oznaczają one jednak potencjalne ...
-
Polacy oblewają test z cyberbezpieczeństwa?
Internet należy dziś do źródeł informacji, do których sięgamy w pierwszej kolejności. Niestety nie zawsze towarzyszy nam przy tym wystarczająca ostrożność. Potwierdzeniem tego jest chociażby opracowanie "Test z cyberbezpieczeństwa" autorstwa Santander Consumer Banku. Raport potwierdza, że w dobie powszechnej wręcz dezinformacji Polacy zbyt rzadko ...
-
Setki miliardów maili i haseł krąży w darknecie
... platformy sprzedażowe dla zestawów exploitów. Do bazy National Vulnerability Database dodanych zostało ponad 40 tys. nowych luk, co stanowi wzrost o 39% w porównaniu z 2023 r. Oprócz luk zero-day krążących w darknecie, pośrednicy handlujący dostępem do sieciowych usług częściej oferują dostęp do danych uwierzytelniających (20 ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 51/2015
... 284 osób, czyli 6,3 proc. liczby dorosłych Polaków. Łączna kwota tych zaległości wyniosła 40,39 mld zł. Na tę sumę składają się m.in. niezapłacone rachunki za usługi ... – Rejony te różnią się również popularnością kredytów, np. na Lubelszczyźnie przeciętnie kredyty ma 39 osób na 100 dorosłych mieszkańców, a na ziemi lubuskiej można spotkać 53 ...
-
Polski Internet w 2003 r.
Ciągle rosnące zapotrzebowanie na szybko i łatwo dostępną, a zarazem trafną informację wpłynęło znacząco w roku 2003 na zachowania internautów odwiedzających polskie zasoby www. Jak potwierdzają analizy w ubiegłym roku szczególnie ciekawe wydarzenia dotyczyły rynku wyszukiwarek - powszechnie używanych narzędzi do pozyskiwania informacji. Która ...
-
80-ty HotSpot Idea
... o współpracy z sieciami. Warunki cenowe usług HotSpot Idea kształtują się następująco: 1. Abonament miesięczny za usługę HotSpot Idea dla abonentów sieci Idea – 39 zł bez VAT (47,58 z VAT). Usługa dostępu do transmisji danych objęta jest stawką 22% VAT. 2. Karty zdrapki: - 2 – godzinna – 9 złotych ...
-
Rośnie optymizm MSP
Wyniki czwartej edycji badania MSI potwierdzają, że powoli rośnie optymizm polskich przedsiębiorców z sektora MSP (małych i średnich przedsiębiorstw). W minionym kwartale wartość wskaźnika wyniosła 1,73 i była nieznacznie wyższa w stosunku do poprzedniego okresu. Wskaźnik jest barometrem nastrojów i oczekiwań właścicieli polskich firm, co do ...
-
Dzieci i Internet
W ostatnim roku 65 procent młodych internautów otrzymało od osób nowo poznanych w Internecie propozycję spotkania. Ponad 1/3 z zaproszonych spotkała się z osobą poznaną w Internecie. Spotkanie z osobą poznaną w Internecie jest, według internautów w wieku 12-17 lat, o wiele bezpieczniejsze niż podawanie w Sieci swoich danych osobowych – wskazują ...
-
Sieciowe zagrożenia
Firma McAfee przedstawiła listę najczęściej pojawiających się zagrożeń i potencjalnie niepożądanych programów (potentially unwanted programs - PUP), z którymi zetknęły się firmy i konsumenci w drugim kwartale 2005 r. Zostały one zidentyfikowane przez zespół AVERT firmy McAfee zajmujący się reagowaniem na zagrożenia bezpieczeństwa. AVERT ocenia, że ...
-
Przedsiębiorstwa za mało inwestują
Wyniki przedsiębiorstw w pierwszych 9 miesiącach br. potwierdzają ich powrót na ścieżkę szybkiego wzrostu. Przychody tego sektora wzrosły o 14% w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego, przy wzroście kosztów o 13,3%. Inwestycje firm wzrosły o ponad 24 proc., ale są wciąż niewystarczające w stosunku do rosnącego popytu. Jeśli potrzeby ...
-
Polska gospodarka: prognoza 2007-2008
PKB w Polsce wzrósł o 7,1% r/r w pierwszym półroczu 2007 r. czyli powyżej tempa potencjalnego. Struktura wzrostu była zrównoważona: motorem stały się inwestycje w środki trwale i eksport, a konsumpcja indywidualna pozostała w tyle. Dynamika powyżej potencjalnej odzwierciedliła się w pogarszaniu się stopnia równowagi makroekonomicznej - wynika z ...
-
Używane samochody użytkowe I-VIII 2007
W ciągu ośmiu miesięcy 2007 roku sprowadzono do Polski 79 tys. 826 używanych pojazdów ciężarowych i dostawczych - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. W porównaniu do identycznego okresu roku 2006 oznacza to wzrost o 38 procent. Przyczyny zwiększonego importu to rozwój gospodarczy i rosnące potrzeby przedsiębiorców ...
-
Ochrona informacji w firmie a koszty
Stowarzyszenie IT Policy Compliance Group (ITPCG) opublikowało raport zawierający testy porównawcze, zatytułowany "Improving Results for the Legal Custody of Information" (Poprawa skuteczności zabezpieczenia informacji na potrzeby postępowania sądowego). W wyniku rozmów przeprowadzonych z 235 firmami odkryto, że koszty związane z zabezpieczaniem ...
-
Co dziennikarze sądzą o branży PR?
Czy PR-owcy są rzeczywiście partnerami dla dziennikarzy, czy potrafią przygotować informację prasową lub konferencję? Czy dziennikarze mogą na nich liczyć? Portal PRoto zapytał ponad 100 dziennikarzy branżowych o opinię na temat ich codziennych kontaktów zawodowych z PR-owcami. Zdecydowali się oni wypełnić anonimowe ankiety na temat jakości ...
-
Karty przedpłacone z potencjałem
Najnowsze, niezależne badania przygotowane na zlecenie organizacji MasterCard potwierdzają, że aż 1/4 z ponad 16 milionów pracujących Polaków powyżej 16 roku życia pobiera wynagrodzenia w formie gotówki, co oznacza olbrzymi potencjał do rozwoju sektora wynagrodzeniowych kart przedpłaconych. Wyniki badania niezależnej instytucji badawczej ASE ...
-
Świąteczne reklamy z Mikołajem zarobiły 68,5 mln zł
W okresie od 1 listopada do 20 grudnia 2009 r. w stacjach telewizyjnych objętych monitoringiem reklamowym TNS OBOP wyemitowano 15 246 spotów reklamowych, w których został wykorzystany motyw Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów ponad 68,5 mln PLN (dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów). TNS OBOP podaje, iż najwięcej ...