-
Rynek pracy zapomniał o pandemii. Na czym skupiają się firmy i pracownicy?
... ten odsetek zmalał aż o 9 pkt. procentowych. Najbardziej skorzy do podjęcia takiej decyzji są pracownicy z sektorów technologii, mediów i telekomunikacji (42%) oraz nieruchomości (41%), a najmniej energetyki (29%) i administracji publicznej (28%). Firmy mają tego świadomość – 57% przedstawicieli badanych organizacji zgodziło się ze stwierdzeniem ...
-
Jakie rozwiązania chmurowe dla polskiej administracji?
... pracownicy zajmujący się jej utrzymaniem mogą wykorzystać swoje zdolności przy realizacji bardziej wymagających zadań przynoszących większe korzyści zarówno dla urzędników jak i petentów. Jednostki administracji ... także przejrzystość administracji. Digitalizacja danych i udostepnienie ich na platformie ułatwi dostęp do informacji publicznej, a projekt ...
-
Wybory parlamentarne: o wynikach zdecydują pracownicy
... . zatrudnionych. Podwyżki pensji dla budżetówki to głosy kolejnych milionów wyborców – w sektorze administracji publicznej, obronie narodowej, edukacji i służbie zdrowia pracuje bowiem ok. 3, ... Z propozycji wyborczych – powrotu niedziel handlowych – mogą nie być zadowoleni pracownicy handlu, a jest ich nawet 2 mln. Ugrupowania startujące do Sejmu i ...
-
Pracownicy z Ukrainy: czy specjaliści i menedżerowie mają szansę na etat?
... pracodawców na pracowników z Ukrainy? W których obszarach są przede wszystkim poszukiwani są pracownicy z Ukrainy? Jak obecna sytuacja wpłynie na polski rynek pracy w perspektywie krótko i ... . Korzystne z perspektywy firm byłoby również wsparcie administracji publicznej w organizacji żłobków i przedszkoli, które pozwoliłyby łatwiej zaaktywizować mamy ...
-
Administracja publiczna: jakie trendy w obsłudze klienta?
... znalezieniem odpowiednich usług online, dlaczego korzystanie z danej usługi jest trudne i jakie usługi dostępne online działają bez zarzutu. 3) Szukajcie, a znajdziecie Pracownicy administracji publicznej często skarżą się, że „zadzwonienie do urzędu stało się dla klientów zbyt łatwe”. W większości przypadków oznacza to, że „znalezienie informacji ...
-
Administracja publiczna na home office. Jak ochronić dane urzędów?
... pracować. Część urzędów już w trakcie wiosennego lockdownu zaopatrzyła się w nowe sprzęty, głównie laptopy. O czym jeszcze powinni na home office pamiętać pracownicy administracji publicznej? TOP 5 porad ekspertów ESET na czas pracy zdalnej: Skuteczna polityka haseł Hasła stosowane podczas logowania do służbowych sprzętów i systemów powinny ...
-
Satysfakcja z pracy u 56% Polaków
... - wynika z badania przeprowadzonego przez serwis rekrutacyjny GazetaPraca.pl. Najbardziej zadowoleni ze swoich posad są pracownicy consultingu oraz przemysłu ciężkiego i hutniczego, a najmniej - urzędnicy administracji publicznej i samorządowej. Rynek pracy w naszym kraju przechodzi metamorfozy - jeszcze do niedawna mieliśmy do czynienia z rynkiem ...
-
Jak praca przenika się z prywatnością?
... 45 do 54 lat (61%), a najmniej w przedziale pomiędzy 25 i 34 rokiem życia (45%). Najczęściej telefony i maile po pracy niezwłocznie odbierają pracownicy administracji publicznej (61%), a najrzadziej – handlu i dystrybucji (41%). Nieznacznie większy jest odsetek pracowników, którzy odpowiadają na służbowe maile i telefony po pracy w dogodnym dla ...
-
E-administracja w Polsce: perspektywy rozwoju
... administracji, a także umiejętności cyfrowe pracowników urzędów – poprzez szkolenia dla urzędników oraz pokazywanie obywatelom korzyści z usług i rozwiązań e-administracji. Należy też działać w takim kierunku, by pracownicy administracji byli przekonani o przydatności narzędzi elektronicznej administracji ...
-
Mniejsza rotacja pracowników. Co jeszcze słychać na rynku pracy?
... natomiast kadra zarządzająca – 58% w ogóle nie szukało pracy. W podziale na branże najbardziej aktywni są pracownicy transportu, gospodarki magazynowej i logistyki (15%). Z drugiej strony, 61% pracowników administracji publicznej deklaruje, że w ogóle nie szuka nowego zatrudnienia. 3 na 4 Polaków odczuwa satysfakcję z obecnie wykonywanej przez ...
-
Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2011-2012
... społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013, jest wzrost dostępności i efektywności usług administracji publicznej poprzez wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych do przebudowy procesów wewnętrznych administracji i sposobu świadczenia usług. W 2012 r. odsetek osób korzystających z usług e-administracji wzrósł w skali ...
-
Ile pensji na kupno mieszkania?
... może być jeszcze gorzej. Najtrudniej o „M” pracując w administracji Najlepiej wiedzą o tym pracownicy administracji. Do tej grupy GUS zalicza między ... lat. Krócej na najpopularniejsze „cztery kąty” trzeba pracować będąc zatrudnionym w administracji publicznej, posiadając gospodarstwo rolne lub pracując w firmie z sektora obsługi rynku nieruchomości ...
-
Polski rynek IT 2005-2007
... . Jednak jak pokazały wydarzenia ostatnich miesięcy, pracownicy i biegli NIK, kontrolujący przetargi w tym sektorze, często ... administracji publicznej. Na taką ocenę złożyły się m.in. brak odpowiedniej wiedzy w kręgach politycznych i gospodarczych na temat znaczenia zastosowań informatyki, brak kompleksowego planu informatyzacji administracji ...
-
Urządzenia mobilne wspomagają administrację
... odległą perspektywą. Według danych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) koszty administracji publicznej w badanych 34 krajach wzrosły średnio z 20,9 proc. PKB w 2000 r. do 23,3 proc. ... i zdrowotna, czyli wszystkie te sektory, w których działający w terenie pracownicy są pod nieustającą presją czasu. Jak wynika z wyliczeń Deloitte ...
-
Sektor publiczny a zarządzanie nieruchomościami
... zarządzania aktywami. Obecnie przed podobnym wyzwaniem stoi czeski rząd. W jego posiadaniu jest 1,9 miliona metrów kwadratowych powierzchni, którą zajmują pracownicy administracji publicznej. Oznacza to, że średnio na jedną osobę przypada 27 metrów kwadratowych, co jest znacznie powyżej standardów efektywnego wykorzystania powierzchni w innych ...
-
Na rynku pracy lepsze nastroje
... (49 proc.), a patrząc przez pryzmat branż: pracownicy telekomunikacji i IT (60 proc.), przemysłu (44 proc.) ... administracji publicznej, gdzie satysfakcja w wykonywanej pracy jest jedną z niższych. Dlatego też Konfederacja Pracodawców Lewiatan ramię w ramię ze związkami zawodowymi postuluje skokowy wzrost wynagrodzenia dla pracowników administracji ...
-
Nie mamy nic przeciwko zatrudnianiu cudzoziemców
... się, że do pracy z przedstawicielami innych kultur najbardziej entuzjastycznie podchodzą pracownicy usług (80%) oraz handlu i dystrybucji (75%). Wspieramy pracodawców, którzy ... cudzoziemców (77%). Najbardziej zamknięte na takie działania są osoby pracujące w administracji publicznej (60%). Nieco inaczej Polacy spoglądają, jeśli w sytuacji braku ...
-
Mniejsza rotacja pracowników wyzwaniem dla pracodawców
... na przykładzie wielu wskaźników. Pracownicy o wiele mniej boją się utraty pracy. O 7 punktów proc. do 29 proc. w porównaniu do poprzedniej edycji badania spadł odsetek oceniających ryzyko jej utraty na duże i średnie. Najczęściej utraty pracy bardzo obawiają się osoby zatrudnione w administracji publicznej – jest tak aż ...
-
Rynek pracy wciąż w cieniu pandemii
... pracujący na umowie zlecenie lub o dzieło (niemal jedna piąta). W przypadku branż̇ najczęściej zagrożeni czują̨ się pracownicy branży finansowej i ubezpieczeń (26 proc.), najrzadziej zaś pracownicy administracji publicznej (4 proc.). Wśród zawodów stosunkowo najczęściej utraty pracy obawiają̨ się kasjerzy i sprzedawcy (15 proc.), najrzadziej zaś ...
-
Kryzys zaufania na rynku pracy
... zaufania. Objawia się on zarówno w sferze przedsiębiorczości jak i w administracji publicznej, w relacjach z bankami, instytucjami kontrolnymi itd. Z dotychczas zebranego materiału ... blisko połowa przedsiębiorców! Niezależnie, co trzeci mazowiecki pracodawca uważał, że jego pracownicy prezentują postawy roszczeniowe, co także może być traktowane jako ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
... robotnicy (70%) i kierowcy (73%). Biorąc pod uwagę branże, najwyższym poziomem satysfakcji charakteryzują się pracownicy opieki zdrowotnej i pomocy społecznej (84%), sektora telekomunikacja i IT (80%) oraz administracji publicznej (79%). Najmniej zadowolone są osoby pracujące w ochronie (67%), finansach i ubezpieczeniach (71%) oraz budownictwie ...
-
Praca w Polsce I-IX 2014
... urządzeń i pokrewni) oraz pracownicy usług i sprzedawcy (głównie sprzedawcy i pokrewni) – 13,4% a także pracownicy biurowi (przede wszystkim pracownicy obsługi klienta), – 13,2%. ... i działalności wspierającej (o 42,4%), górnictwie i wydobywaniu (o 40,3%) oraz administracji publicznej i obronie narodowej (o 35,2%). Nowo utworzone wolne miejsca pracy ...
-
Praca w Polsce IV-VI 2013 r.
... maszyn i urządzeń i pokrewni), pracownicy usług i sprzedawcy – 13,1% (głównie sprzedawcy i pokrewni) a także pracownicy biurowi – 13,0% (przede wszystkim pracownicy obsługi klienta). Na ... energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę o 68,5% oraz administracji publicznej i obronie narodowej; obowiązkowych zabezpieczeniach społecznych o 47,1%. Z ...
-
Praca w Polsce IV-VI 2011
... mechanicy maszyn i urządzeń, pozostali robotnicy przemysłowi i rzemieślnicy) oraz pracownicy biurowi – 13,6% (przede wszystkim pracownicy obsługi klienta). Na ogólną liczbę 588,6 tys. podmiotów, ... , łowiectwie i rybactwie (o 47,4%), edukacji (o 39,7%), administracji publicznej i obronie narodowej, obowiązkowych zabezpieczeniach społecznych (o 38,9%), ...
-
Praca w Polsce VII-IX 2012
... robotnicy obróbki metali, mechanicy maszyn i urządzeń i pokrewni) oraz pracownicy biurowi – 13,3% (przede wszystkim pracownicy obsługi klienta). Na ogólną liczbę 533,2 tys. podmiotów, ... energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę (o 57,2%), administracji publicznej i obronie narodowej; obowiązkowych zabezpieczeniach społecznych (o 30,6%), ...
-
Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2006-2010
... do roku 2007. W odniesieniu do branż w 2009 r. najlepiej skomputeryzowani pracownicy skupieni byli w sekcji K (Działalność finansowa i ubezpieczeniowa) – 91%, w sekcji J (Informacja i komunikacja) – 89% ... duże. W 2009 r. aż 99% z nich kontaktowało się z organami administracji publicznej drogą on-line, rzadziej firmy małe – 87%. Z niewiele mniejszym ...
-
10 pytań o sens deglomeracji urzędów w Polsce
... powierzchni biurowych, ale pod warunkiem sprzedaży lub wynajmu wcześniej zajmowanych budynków. Pracownicy bardzo rzadko są skłonni przeprowadzić się do mniejszego miasta bez ... Polski Rozproszenie urzędów z dużym prawdopodobieństwem pogłębiłoby problem silosowości administracji publicznej, co mogłoby pogorszyć jakość tworzonych polityk publicznych ...
Tematy: deglomeracja, urzędy -
Jakie ulgi przy zwrocie dotacji?
... pomocowych określonych w odrębnych przepisach. Właściwe organy w sprawie ulg Organami administracji publicznej pierwszej instancji właściwymi do wydawania decyzji w odniesieniu do omawianych należności, ... likwidacji podatnika - zakładu pracy, a przez to jego dotychczasowi pracownicy korzystać będą musieli ze świadczeń dla bezrobotnych, stanowiących ...
-
Administracja publiczna chce nowych biur
... biurowców. Nowoczesne biurowce cieszą się coraz większym zainteresowaniem jednostek administracji publicznej. Na przestrzeni ostatnich pięciu lat, tylko na terenie Warszawy, najemcy ... ciekawego designu, który sprawi, że z ochotą będziemy przychodzić do pracy. Pracownicy urzędów nie powinni być tu wyjątkiem - dodaje Tomasz Trzósło. Nowocześnie i ...
-
Bankowość online: obawy Polaków
... jak prywatni przedsiębiorcy, kadra kierownicza, pracownicy administracji i usług, a także studenci oraz uczniowie, gospodynie domowe czy pracownicy fizyczni. Zdecydowanie najmniej wskazań ... firmowym programowi antywirusowemu. Informacje o badaniu Badanie opinii publicznej przeprowadził ośrodek badawczy TNS OBOP na zlecenie F-Secure Corporation ...
-
Monitor Rynku Pracy III kw. 2019 r.
... wśród kierowców. W branżach najwięcej osób zmieniło stanowisko w administracji publicznej (30%), a najmniej w edukacji (8%). Czas poszukiwania pracy wzrósł do 3 z ... % satysfakcją charakteryzują się pracownicy telekomunikacji i branży IT. Aż 20% pracowników służby zdrowia i pomocy społecznej jest niezadowolonych z pracy. Pracownicy coraz bardziej ...
-
Dotacje unijne a ewaluacja projektu
... zmiany instytucjonalne i wysoka fluktuacja kadr, wyraźnie widoczne w polskiej administracji publicznej, utrudniały akumulację wiedzy i doświadczeń a to źle wpływa ... również systemowe wykorzystanie ewaluacji, które wymaga zmiany sposobu myślenia. Decydenci i pracownicy służby cywilnej muszą myśleć w sposób bardziej systemowy – wykraczać poza okres ...
-
Praca w Polsce I-VI 2010
... i rzemieślnicy) oraz technicy i inny średni personel – 12,0% (przede wszystkim pracownicy pozostałych specjalności i średni personel medyczny). Na ogólną liczbę 573,7 tys. podmiotów, 27 ... nowych miejsc w jednostkach prowadzących działalność w zakresie administracji publicznej i obrony narodowej, obowiązkowych ubezpieczeń społecznych (o 49,6%) oraz ...
-
Przemysł wytwórczy UE: konkurencyjność do poprawy
... ograniczonego dostępu do finansowania, wysokich cen energii i nieskutecznej administracji publicznej wzmocni konkurencyjność naszych firm oraz małych i średnich przedsiębiorstw ... UE nie uległa zmianie, a składają się na nią: wysoko wykwalifikowani pracownicy, znaczny udział lokalny w eksporcie towarów oraz przewaga komparatywna związana z produktami ...
-
Employer branding – moda czy konieczność?
... . Mówi się o empowermencie, czyli oczekiwaniu, że pracownicy którzy znają wartości i normy firmowe, będą tak wykonywać swoje obowiązki aby i firma, i pracownik i klient byli zadowoleni. Nie ma odwrotu. Jeśli firma czy organizacja, także pozarządowa, czy urząd administracji publicznej rzeczywiście myśli o poprawie swojego postrzegania, poprawie ...