-
Wirusy, trojany, phishing IV-VI 2009
... towary od lat są celem ataków. Prawo wciąż ledwo nadąża za przestępcami i ... konsumentów i używają ich do swojej brudnej roboty. W rezultacie Stany Zjednoczone powinny rozważyć, czy są skłonne do ... do masowych protestów i fali aktywności w sieciach społecznościowych. Twitter, Facebook, YouTube i inne serwisy są używane do rozpowszechniania informacji ...
-
Jak stworzyć dobrą nazwę?
... to podstawowy nośnik informacji na temat marki i jako pierwsza dociera do klienta komunikując ... do Firmy Handlowej A&S Parfume Factory z Katowic. Nie udało się – śląski przedsiębiorca zachował prawo do używania swojej nazwy. Światowy potentat obawiał się, że użycie słowa „Cool” dla kosmetyków śląskiej firmy może wprowadzić w błąd konsumentów co do ...
-
Jak sektor finansowy przygotowuje się na RODO?
... informacji do efektywniejszej analizy potencjału nabywczego klienta – wyjaśnia Tomasz Dziedzic, Linux Polska. Zdaniem eksperta Linux Polska jest zaskakujące, że „tylko” ponad co piąty ankietowany wymienił obowiązek powiadamiania konsumentów ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 17/2019
... konsumentów ... do których przewidują oni największy wzrost zatrudnienia oraz o wdrażane strategie zarządzania talentami w celu utworzenia przyszłej kadry pracowniczej. Więcej informacji ...
-
Zaległe płatności uderzają w transport i handel
... do publicznej wiadomości. Do walki z zatorami włączony zostanie również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Jeżeli okaże się, że skumulowane długi firmy w ciągu trzech miesięcy przekroczą 5 mln zł, urząd będzie mógł dłużnika ukarać. UOKIK ma prawo ...
-
Pandemia COVID-19. Co o niej myślą Polacy?
... konsumentów do wydatków już zresztą można zaobserwować w danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz bazy informacji ...
-
NIS2, DORA i EZD: Jak przygotować się na nowe standardy cyberbezpieczeństwa?
... kluczowe, aby sprostać wymaganiom. Choć wydatki na cyberbezpieczeństwo można porównać do wykupu polisy ubezpieczeniowej – ich wartość nie zawsze jest doceniana na pierwszy ... zaufania konsumentów i inwestorów. Regulacja promuje również współpracę między instytucjami, umożliwiając skuteczniejszą wymianę informacji o zagrożeniach cybernetycznych, ...
-
Polacy a rynek energii
... do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ma 25 proc. badanych, a do Rzecznika Konsumenta – 22 proc. Urząd Regulacji Energetyki znalazł się na trzecim miejscu pod względem częstotliwości wymieniania – 15 proc. Sąd i Rzecznik Praw Obywatelskich to dwie pozostałe organizacje, do ...
-
Klienci kontra nieuczciwe praktyki sektora bankowego
... informacji, który zawiera tzw. formularz ESIS. Ten europejski ujednolicony i przejrzysty formularz informacyjny przedstawiany klientom musi zawierać warunki kredytu mieszkaniowego, wyszczególniając m.in. oprocentowanie, dodatkowe koszty i inne warunki, np. wcześniejszej spłaty. Klienci mają prawo do ...
-
Piractwo a zagrożenia internetowe
... do niekompatybilności oprogramowania i rozpowszechniania wirusów, podwyższając koszty utrzymania systemów i pozbawiając użytkowników pomocy technicznej oraz aktualizacji zabezpieczeń. W najgorszym wypadku może kosztować zwykłych konsumentów setki lub nawet tysiące dolarów i powodować straty czasu wskutek kradzieży tożsamości i ujawnienia informacji ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2012
... płatników informacji o odprowadzanych składkach do ZUS i ... Do najważniejszych barier można zaliczyć: przepisy ustawy Prawo ... konsumentów, a więc na problematykę tzw. praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Jednym z rodzajów praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów jest stosowanie postanowień wzorców umów, które zostały wpisane do ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2015
... do relacji z konsumentem niejasny jest wpływ przepisu na wyrażone wcześniej przez konsumentów zgody na kontakty marketingowe. Nie jest też jasne czy od chwili wejścia w życie przepisu przedsiębiorcy powinni prosić konsumentów o kolejną, poza wymaganymi już na gruncie innych przepisów, zgodę np. na przekazywanie informacji ...
-
Wyroby włókiennicze budzą zastrzeżenia UOKiK
... , ale również wymagań stawianych przez konsumentów, a przede wszystkim przez prawo. Produkty włókiennicze muszą być zatem bezpieczne i odpowiednio oznakowane ... informacji o składzie i sposobie konserwacji – na etykiecie podano 100 proc. bawełna, a na wszywce 100 proc. poliester, na etykiecie podano pranie w temp. 95°C, a na wszywce pranie w temp. do ...
-
Światowy Dzień Konsumenta: co wiemy o swoich prawach?
... informacji o przysługującym konsumentowi prawie do zwrotu towaru. Zdecydowanie najmniejszą natomiast wiedzę wykazali polscy konsumenci na temat tego czy paragon lub faktura są konieczne do złożenia reklamacji (tylko 15% poprawnych odpowiedzi). Wynik ten wyraźnie pokazuje, że wielu konsumentów ...
-
Najlepsze sklepy internetowe 2012
... do których jest zobligowany przez prawo (np. całkowity koszt transakcji, podane ceny brutto itd.) być może nie musimy już zaglądać do całego regulaminu. Jedynie niecałe 7% ankietowanych uznało, że nie potrzebuje żadnych informacji o sklepie. Internauci muszą pamiętać, że mają prawo ... elementem budowania zaufania wśród konsumentów jest wysoki ...
-
Kredyty we frankach, czyli szwajcarska ruletka
... Konsumentów. „Frankowicze” żartują, że kiedy tylko nowe prawo wejdzie w życie, banki na pewno zrobią wszystko, by zatrzymać ich u siebie. Szkoda tylko, że żadna z instytucji sprawujących nadzór, nie była w stanie ich do ...
-
Trzęsienie franka – wersja polska
... do indywidualnych przypadków. I jest ono możliwe. Osoba, która zaciągnęła kredyt walutowy, mogłaby mieć prawo do ... – podkreśla Cezary Kaźmierczak. Konkwista bankowa Według danych Biura Informacji Kredytowej w Polsce tzw. frankowiczów, czyli ... do prawomocnych wyroków, które na ich niekorzyść zapadły w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ale banki ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... informacji o stronach internetowych uznaje się referencje znajomych. Są one najbardziej wiarygodne, gdyż pochodzą z "pierwszej ręki". Aby zaufanie do witryny wzrosło warto stworzyć na stronie listę referencji - poprosić obecnych klientów o potwierdzenie na piśmie stosowania i satysfakcji z wykorzystania produktów lub usług oraz postarać się o prawo ...
-
Rynek farmaceutyków w Polsce
... do obrotu w kraju, do którego jest sprowadzany. Działalność taka może mieć pozytywny skutek dla konsumentów, którzy zyskują dostęp do innowacyjnych leków po niższych cenach. Tymczasem z informacji ... z raportu znalazły swoje odzwierciedlenie w uwagach UOKiK do projektu nowelizacji ustawy prawo farmaceutyczne. Wątpliwości Urzędu wzbudziły przepisy ...
-
Zakłady usługowe łamią prawa klientów
... do sądów oraz przesłania 2 informacji do organów sanitarnych. Porównując wyniki obecnej kontroli z przeprowadzoną w I kwartale 2007r. należy odnotować wzrost stwierdzonych wskaźników nieprawidłowości w zakresie stosowania w regulaminach i wzorcach umownych zapisów ograniczających prawa konsumentów (z 19,3% w 2007r. do ...
-
Bezpieczny Internet: korzystaj rozsądnie
... informacji, ale nie budzi to twoich podejrzeń. Płacisz za towar, który do ciebie nie dociera. Okazuje się wówczas, że ten przedsiębiorca nie istnieje. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przestrzega przed stronami internetowymi, które nie zawierają podstawowych informacji ...
-
Pożyczki na bardzo wysoki procent
... gospodarcza – wykorzystują nieprecyzyjne prawo (do ... informacji o istotnych elementach oferty mających wpływ na ostateczny koszt pożyczki, m.in. o czasie obowiązywania umowy czy opłacie przygotowawczej. 116 stron wprowadzało w błąd co do ... , ministerstwa łączą siły, by edukować konsumentów na rynku niełatwych usług finansowych – poinformowała ...
-
Luksusowe produkty żywnościowe okiem IH
... Do najpoważniejszych nieprawidłowości należało używanie nazwy wprowadzającej konsumentów w błąd co do rodzaju produktu, nieadekwatnej do ... informacji o zawartości otoczki z lodu tzw. glazury (np. podano 3 proc. zamiast rzeczywistych 25 proc.), czy informacji ... producent zawsze przysługuje nam prawo do reklamacji. Składamy ją u sprzedawcy. W przypadku ...
-
Najczęstsze błędy w e-commerce
... o dostarczenie informacji na ... prawo odstąpić od umowy i zwrócić rzecz kupioną on-line, o ile będzie ona działająca, w niezmienionej formie. Wystarczy stosowne, pisemne oświadczenie. Masz na to 10 dni, licząc od dnia wydania rzeczy, zgodnie z Ustawą z dn. 2.03.2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów ... sobie prawo do anulowania zamówień ...
-
Branżo e-commerce: quo vadis?
... Internecie potrzebnych informacji na temat sklepów, produktów i usług, ale sam też dodaje własne opinie. To widać na przykładzie Generacji C ― konsumentów, którzy ... wyszukiwarkach i algorytmach Google, ale z myślą o rzeczywistych klientach internetowych, którzy mają pełne prawo do tego, by w relacji ze sklepem traktowano ich po partnersku ― komentuje ...
-
Obsługa zamówień w sklepach internetowych
... konsumentów wprowadzając do Regulaminu świadczenia usług przewozowych i pocztowych postanowienia sprzeczne z prawem. Spółka nie dopełniła tym samym obowiązku udzielenia konsumentom rzetelnych informacji ...
-
Świąteczne e-zakupy bez pułapek
... jesteś czegoś pewien – dopytaj sprzedawcę. Jest zobowiązany do udzielenia Ci wszelkich informacji. Wszystkie sklepy zamieszczające niepełne informacje lub unikające ... konsumentów, ponieważ ci udzielają porad tylko w sporach między przedsiębiorcą a konsumentem. Kupując w sieci przysługuje nam również gwarancja, jeżeli sklep jej udziela, oraz prawo do ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2013
... konsumentów – mówi Henryka Bochniarz, prezydent PKPP Lewiatan. Proponowany w tej ustawie art. 73a przewiduje możliwość podania przez Prezesa UOKIK do publicznej wiadomości informacji ...
-
Bezpieczne zakupy online w 10 krokach
... od 25 grudnia 2014 roku ustawą o prawach konsumenta. Klienci mają bowiem prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni ... konsumentów i zachęta do zakupu, ukrywają się koszty dodatkowe. Umieszczane na stronach sklepów ceny produktów powinny być cenami końcowymi. W przypadku poważnych sklepów nie może zabraknąć także informacji ...
-
Branża motoryzacyjna: najważniejsze trendy 2016
... do nich dostęp. Jednocześnie zdecydowana większość konsumentów twierdzi (82 proc.), że atrakcyjną korzyścią, jaką mogliby zaoferować producenci samochodów użytkownikom w zamian za dostęp do danych, jest gratyfikacja finansowa. Prawo do ...
-
Informatyzacja firmy jest koniecznością
... konsumentów i umożliwiają szybki dostęp do treści stworzonych z myślą o indywidualnych preferencjach odbiorcy. Przyzwyczajeni do ... do wygody i indywidualnego traktowania. Gdy sprzedawcy z tej samej firmy dzwonią do klienta kilkukrotnie w tej samej sprawie, nie znając ustaleń z wcześniejszych rozmów, konsument ma prawo ... informacji na temat klientów ...
-
Kreowanie wizerunku nowej marki - podstawy
... do tego celu Internet. Dobrze zbudowana marka jest spontaniczną odpowiedzią konsumentów, na pytanie dotyczące znajomości produktów, czy firm. Jest to niezwykle trudny i bardzo czasochłonny (od 3 do ... czasu, na poszukiwanie ukrytych informacji i denerwowanie się z powodu ... długo i szczęśliwie” – to podstawowe prawo zarządzania marką jest bardzo aktualne i ...
-
Zmowy cenowe mają się nieźle
... z pominięciem konkurencji. Prawo dopuszcza ... z kolei po otrzymaniu informacji od jednego z ... konsumentów Mięsne machinacje JBB W tym przypadku doszło do porozumienia pomiędzy producentem wędlin i wyrobów mięsnych – JBB oraz dystrybutorami jego produktów, firmami Bruno-Tassi, Jakomex oraz Makton. Postępowanie wyjaśniające trwało od stycznia 2007 r. do ...
-
Apteka online: jakie oprogramowanie?
... pozytywną opinią konsumentów i ze względu ... aukcjami Allegro, moduł do umieszczania treści ( ... informacji znajdujących się na ulotce. Udostępnienie ich nie powinno narazić naszej apteki na nieprzyjemności. Szczegółowe informacje na temat reklamy produktów leczniczych można znaleźć bezpośrednio w czwartym rozdziale ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo ...
-
Konsumenci wybrali najlepsze apteki internetowe
... do kontroli wag. Jednak, jak zauważa Edyta Figurny-Puchalska, product manager obszaru OnetZdrowie i Medonet.pl, rola Internetu w procesie zakupu leków i produktów zdrowotnych nie sprowadza się tylko do zaspokojenia potrzeby nabycia towaru, ale poszerza wiedzę medyczną kupujących i czyni z nas bardziej świadomych konsumentów ... informacji jak data ... prawo ...