-
Producenci alkoholi, czyli równe ceny i zrównoważona dystrybucja
... wyniki trzeciej już edycji rankingu "Równi w Biznesie". Do jakich wniosków prowadzi najświeższe zestawienie? Okazuje się m.in., że najwięksi w naszym kraju producenci alkoholi (piwa, wódki i whisky) oferują nabywcom podobny asortyment, w zbliżonych cenach i we wszystkich kanałach sprzedaży. Jest to szczególnie istotne z perspektywy tych, którzy ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... wysokoprocentowych były szczególnie widoczne, wykorzystując influencerów i partnerów handlowych, aby nauczyć konsumentów, na przykład, mieszania własnych koktajli. Producenci alkoholi wysokoprocentowych prześcignęli marki piwne pod względem wartości sprzedaży, oferując więcej doświadczeń i rytuałów premium związanych z ich produktem i sposobem ...
-
Dobry czas dla alkoholi premium
... sytuacji w ogóle zrezygnować z piwa, ale te zamożniejsze, widząc niewielką różnicę w cenie, mogą sięgnąć po droższe. Tak jest również w innych segmentach alkoholi, a producenci i dystrybutorzy mogą próbować to wykorzystać. Jak? Choćby starając się przekonać średniozamożnych konsumentów, że zamiast szukać cenowych okazji, opłaca im się ...
Tematy: alkohol, rynek alkoholi, sprzedaż alkoholu, spożycie alkoholu, alkohole, alkohole premium, piwo, wino, brandy, koniak, whisky, gin, rum -
Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?
... z wysokiej półki może zaskakiwać na tle zbiorczych wyników dotyczących sprzedaży alkoholi – mówi Remigiusz Zdrojkowski z firmy XBS PRO-LOG, zajmującej się obsługą logistyczną towarów ... Czego więc można spodziewać się na rynku alkoholi w 2025 roku? Na korzyść producenci i dystrybutorzy z pewnością zaliczą spadek inflacji. Jak podał Główny Urząd ...
-
Polacy preferują polski alkohol
... opinii zrealizowanych przez PBS DGA. Zdaniem większości Polaków do największych atutów alkoholi, poza polskością powinna należeć tradycja (32% wskazań) i naturalność (29%). "Konsumenci niemal wszystkich grup alkoholi wyżej cenią napoje, których producenci akcentują polskość." - komentuje Monika Jasłowska, konsultant firmy doradczej On Board PR ...
-
Opakowanie alkoholu musi być zgodne z prawem
... napisami w kolorze srebrnym lub złotym. Czasem można nawet odnieść wrażenie, iż producenci tak bardzo próbują „premiumizować” swoje alkohole, że opakowanie ... przypomina Remigiusz Zdrojkowski z XBS PRO-LOG S.A., firmy zajmującej się logistyką alkoholi. Na poziomie przepisów Unii Europejskiej ustalono nawet zakres objętości sprzedawanego alkoholu ...
-
Branża HoReCa perspektywiczna
... producenci artykułów spożywczych nadal upatrują w branży HoReCa partnera, który pozwoli wygenerować dodatkowe przychody. Jedna linia, dwóch odbiorców Producenci starając ... Grupa Sobieski w 2008 roku przejęła spółkę Maak, która zajmuje się dystrybucją alkoholi do hoteli, restauracji i punktów gastronomicznych na terenie województwa mazowieckiego i ...
-
Polska wódka, czyli jak zastrzegać pochodzenie geograficzne alkoholu
... alkoholi. Nic dziwnego, że producenci chcą zastrzegać pochodzenie geograficzne niektórych trunków. Powód jest oczywisty. Na przykład, jeśli wódka jest sama w sobie marką, od lat kojarzoną z Polską, to producenci ... Zdrojkowski z firmy XBS PRO-LOG, wyspecjalizowanej w logistyce alkoholi. Aby alkohol trafił na krajową listę chronionych oznaczeń ...
-
Akcyza na alkohol pogrąża sprzedaż
... branża spirytusowa chętnie wykreśli z pamięci. W związku z podwyżką akcyzy 1 stycznia 2014 r. producenci wprowadzili nowe cenniki. Korzystając z okazji część sklepów, zwłaszcza dużych sieci i dyskontów, również podwyższyła ceny mocnych alkoholi. Niektórzy dystrybutorzy zdecydowali się rozłożyć podwyżki w czasie. Choć w pierwszym kwartale większość ...
-
Sprzedaż taniego alkoholu spadnie o połowę?
... na alkohole mocne w styczniu 2009 r., producenci obserwują wyraźny spadek sprzedaży wódek, szczególnie w segmencie ekonomicznym, w którym klienci są najbardziej uczuleni na drobne nawet podwyżki cen. - Powodem jest podniesienie o 9 proc. od 1 stycznia podatku akcyzowego, który spowodował wzrost cen alkoholi średnio o 10 proc. - mówi Gazecie ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... wskazują na zwiększenie dynamiki wydatków reklamowych przez producentów piwa. W okresie tym producenci wydali łącznie prawie 418 milionów złotych, a średni koszt reklamy ... zajęło pierwszą pozycję pod względem wydatków reklamowych w kategorii (bez uwzględnienia alkoholi wysokoprocentowych) w ciągu 3 kw. 2013 roku z 40% udziałem i budżetem na ...
-
Reklama wideo z piwem w roli głównej
... roku spoty wyemitowane tylko i wyłącznie przez producentów napojów i alkoholi obejrzało 15,8 mln osób, a więc grubo ponad połowa polskich internautów (57,3 proc.). ... szósty polski internauta używający komputera lub laptopa. Napoje kuszą na Facebooku Producenci napojów dotarli do największej liczby potencjalnych klientów dzięki spotom na stronie ...
-
Mapa Rynku Pracy - Listopad 2003
... ogłoszeń pochodzących z tej branży zmniejszyła się z 12,6% do 7,5% wszystkich ogłoszeń. Najprawdopodobniej należące do niej firmy kosmetyczne oraz producenci alkoholi przygotowały się wcześniej do gorącego okresu przedświątecznego i zatrudniły niezbędnych pracowników w ubiegłym miesiącu. Mniej pracowników poszukiwali pracodawcy branży finansów ...
Tematy: -
Rynek napojów alkoholowych: szara strefa kwitnie
... kosmetyczny. Na Litwie, Ukrainie, w Rosji czy Estonii alkoholowa szara strefa przekracza 30% rynku. Tracą legalni producenci, budżet państwa i konsumenci. Kraje nadbałtyckie liderem nielegalnej konsumpcji alkoholu Jak pokazują szacunki kraje nadbałtyckie przodują w konsumpcji ... ok. 18 mln litrów 100 % alkoholu, czyli 15% całego rynku mocnych alkoholi ...
-
Spada sprzedaż alkoholu w Polsce
... większą skalę kultury picia markowych alkoholi, to grono zaczęło gwałtownie rosnąć i, jak pokazują szacunki, w przyszłości to zjawisko nabierze jeszcze większego tempa. Innym ciekawym zjawiskiem jest rosnąca popularność alkoholi smakowych, a przede wszystkim wódek smakowych. Ten trend wykorzystują producenci, wprowadzając na rynek kolejne smakowe ...
-
Alko-tubki. Czy sprzedaż alkoholu jest możliwa w dowolnym opakowaniu?
... na rynek alkohol w tubkach, nie otrzymując wcześniej zezwolenia? Sprzedaż alkoholi w Polsce jest obwarowana wieloma przepisami i mogłoby się wydawać, że w ... określonej pojemności Warto w tym kontekście przypomnieć o tym, co mówią przepisy. Mimo, iż producenci prześcigają się w wymyślaniu coraz bardziej atrakcyjnych i przyciągających wzrok opakowań, ...
-
Sieci handlowe stawiają na alkohole wysokoprocentowe
... producenci zwrócili większą uwagę na tę kategorię, powiększając asortyment, mówi Marcin Dobek z ABR SESTA. Na zwiększenie liczby promocji alkoholi ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę w IV kw. 2015 r.
... Producenci produktów mlecznych w omawianym okresie ulokowali ponad 34,5 mln złotych na promocję produktów. Podobny udział uzyskała branża alkoholowa, jednak nie zmienił się on w stosunku do kwartału IV poprzedniego roku (wzrost inwestycji na poziomie 21%). Reklamy alkoholi ...
-
Eksport wódki w górę
... alkoholi wysyłamy na rynki unijne. W 2013 r. ich udział w eksporcie wyniósł 62%. Kluczowym odbiorcą europejskim pozostaje Francja. Poza UE najważniejszym partnerem handlowym są Stany Zjednoczone, gdzie polscy producenci ... może dojść do spadku eksportu. To zrozumiałe, bo producenci będą musieli najpierw ustabilizować sytuację w Polsce, a dopiero potem ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2012
... poszukiwaniu za granicę. Obecnie światowi producenci dostrzegają potencjał polskiego rynku i związane z nim możliwości rozwoju. KPMG szacuje, że w Polsce obecnych jest już 2/3 kluczowych światowych marek luksusowych. Największy odsetek marek dostępnych w Polsce odnotowano w segmencie luksusowych alkoholi i używek (88%), następnie w sektorze hi-tech ...
-
Alkohol jako prezent świąteczny
... . Poziom niezdecydowania spada natomiast wraz ze wzrostem dochodów. W tej sytuacji nie dziwi, że producenci tak bardzo zabiegają o dobrą ekspozycję na półce i przyciągnięcie uwagi klienta za wszelką cenę. Z różnych rodzajów alkoholi najczęściej jako prezent brane jest pod uwagę wino i whisky. Informacje o badaniu Badanie ...
-
Upadłości firm I-III 2013
... (notabene była to hurtownia). Nie dominowało już jednoznacznie budownictwo czy producenci wyrobów metalowych (chociaż wciąż w statystyce upadłości byli zauważalni – było to 6 ... kilku hurtowników (w tym wspomniana, największa upadłość dystrybutora napojów i alkoholi). Budownictwo – liczba upadłości wysoka, zbliżona do ubiegłorocznej, ale nie ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... wydatki sieci handlowych, w tym Lidla, choć inny lider branży, Jeronimo Martins, wydał w tym roku mniej. Więcej na reklamę wydali też producenci napojów i alkoholi. Coca-Cola, jeden z największych reklamodawców tego sektora, ograniczyła swoje wydatki w porównaniu z ubiegłym rokiem, może to jednak wynikać z wysokich inwestycji związanych ...
-
Reklama internetowa rośnie najszybciej
... (+1,9 mln zł, dynamika +56,9 proc.), odzież i dodatki (+1,6 mln zł, dynamika +127,6 proc.). Spośród sześciu spadkowych sektorów najbardziej inwestycje reklamowe zredukowali producenci napojów i alkoholi (aż o 4,3 mln zł, dynamika -31,8 proc.) – głównie za sprawą niższych wydatków Coca-Cola Poland. Udział mediów w przychodach z reklamy Po czterech ...
-
Jak piwo nakręca polską gospodarkę?
... tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie wpływy do budżetu generuje browarnictwo? W jakim stopniu producenci piwa odpowiadają za pozytywne efekty dla gospodarki? Gdzie przede wszystkim trafia piwo ... w domach Polacy częściej decydowali się na inne trunki, stąd np. obserwujemy wzrosty sprzedaży alkoholi mocnych oraz wina – mówi Bartłomiej Morzycki, ...