-
Etyka w public relations - szansa czy problem?
... z braku wiedzy dotyczącej charakteru i natury public relations u osób zlecających – mówi Michał Olbrychowski, wiceprezes zarządu Związku Firm Public Relations. – Zdajemy sobie sprawę, że to ... zawód ten wykonują na co dzień – mówi Karolina Borkowska, wiceprezes agencji Public Dialog. – Przez ostatnie 15 lat zaszły ogromne zmiany na rynku medialnym ...
-
Public relations wewnętrzny
... public relations" mamy na myśli działania, dzięki którym staniemy się dobrze kojarzeni przez ... obowiązków. Mogą dzielić się własnymi spostrzeżeniami, opiniami czy też komentarzami. Należy pamiętać o głównej zasadzie: dialog nie jest informacją jednostronną. Dlatego powinno się zapewnić wymianę informacji pomiędzy wszystkimi szczeblami organizacji. ...
-
Fake news okiem polskich dziennikarzy
... mieli specjaliści od komunikacji kryzysowej. Ich przewidywanie potencjalnych kryzysów i konstruowanie strategii, będzie w cenie– podsumowała Karolina Borkowska wiceprezes Public Dialog, wiceprezes Związku Firm Public Relations. Metodologia: Badanie zostało zrealizowane metodą CATI w dniach 24-28 kwietnia 2017 r. przez instytut badawczy ARC Rynek ...
-
Techniki prezentacji - pytania i odpowiedzi
... spontaniczne odpowiedzi, trzeba stymulować słuchaczy. Chodzi o to, by nawiązać z publicznością dialog, w którym wszyscy biorą udział i wypowiadają się. Możesz na przykład zacząć od ... Chodzi mianowicie o to, aby już od samego początku przełamać lody i stymulować dialog między mówiącym a publicznością. Kiedy potem zadasz swoje pytania dotyczące samej ...
-
PR w nowych mediach
... pojawia się kontakt z użytkownikiem w formie dialogu. Gdy w erze silnie sfragmentaryzowanych publiczności reklamie coraz trudniej jest dotrzeć do określonych grup docelowych, public relations bazuje na dialogu z liderami opinii. Przekonując lub inspirując jednostki, przyczynia się do tworzenia opinii i poglądów, które budują znajomość marki ...
-
Tydzień 33/2006 (14-20.08.2006)
... przyszłym artystą w tle. Czuję jednak, że w każdej chwili nasz jeszcze w początkowej fazie dialog może przerwać jedno zresztą bardzo sensowne pytanie z Twojej strony. Myślę, że to ... to wydaje się być "bramą" do naszego dalszego, wspólnego zaangażowania się w ten dialog. Przypuszczam, że to pytanie zadałbyś prawdopodobnie tak: proponuje nam pan usilną ...
-
Narzędzia PR w Internecie
... popularnym rozumieniu tego słowa. PR to nie reklama Public Relations bywa bezpodstawnie utożsamiane z reklamą. Niektórzy uważają Public Relations za eufemizm przekazywania treści ... na budowanie zwrotnych kanałów informacyjnych. Internet umożliwia sprawny i szybki dialog z odbiorcami przekazów czy to marketingowych czy związanych z budowaniem wizerunku ...
-
Czy organizacje pozarządowe potrzebują PR?
... Budując wizerunek organizacji należy jednak zawsze pamiętać o jednej z podstawowych zasad – public relations begins at home. Nie można prowadzić wiarygodnego dialogu z ... feralną fabryką tylko potwierdza otwartość firmy na dialog/ Dialog wiarygodny, który jest podstawą poprawnych działań z zakresu public relations. Wracając do NGO, nie wolno zapomnieć ...
-
Przetargi - raport IX 2009
... Na tę formę obsługi zamówienia publicznego zdecydowano się aż w 13.156 przypadkach. Pozostałe dopuszczalne prawem formy - przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki, zapytanie o cenę oraz licytacja elektroniczna - zostały zastosowane w pomijalnie małej liczbie przypadków ...
-
Przetargi - raport 2014
... czyli w 0,45 procent wszystkich zamówień. Negocjacje z ogłoszeniem wybrano w 68 organizowanych w 2014 postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Pozostałe formy – czyli dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki czy zapytanie o cenę – zastosowano w 4,32 proc. organizowanych w 2014 roku postępowań o udzielenie ...
-
Przetargi - raport XI 2009
... zdecydowano się aż w 98,91 procentach ogłoszeń o zamówieniu publicznym (12 tys. 474 zamówień). Pozostałe formy - przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki, zapytanie o cenę oraz licytacja elektroniczna - zostały tradycyjnie już zastosowane w nieistotnie małej liczbie ...
-
Przetargi - raport 2013
... , czyli w 0,42 procent wszystkich zamówień. Negocjacje z ogłoszeniem wybrano w 0,04 organizowanych w 2013 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Pozostałe formy – czyli dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki czy zapytanie o cenę – zastosowano w 4,43 proc. organizowanych w 2013 roku postępowań o udzielenie ...
-
Przetargi - raport 2015
... , czyli w 0,38 procent wszystkich zamówień. Negocjacje z ogłoszeniem wybrano w 2015 roku zaledwie w 47 postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Pozostałe formy (czyli dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki oraz zapytanie o cenę) zastosowano w ubiegłym roku w 4,54 proc. postępowań o udzielenie zamówienia ...
-
Przetargi - raport 2016
... , czyli w 0,49 procent wszystkich zamówień. Negocjacje z ogłoszeniem wybrano w 2015 roku zaledwie w 34 postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Pozostałe formy (czyli dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki oraz zapytanie o cenę) zastosowano w ubiegłym roku w 3,59 proc. postępowań o udzielenie zamówienia ...
-
Europejczycy a nauka i innowacje
... unijnego programu badań i innowacji „Horyzont 2020” jest osiągnięcie równowagi właśnie w tej sferze. Obecnie musimy zwiększyć wysiłki, aby nawiązać ze społeczeństwem dialog na temat nauki i zainteresować większą liczbę młodych ludzi zawodami związanymi z nauką i innowacjami.” 66 proc. respondentów sondażu uważa, że najlepsze kwalifikacje ...
-
Przetargi - raport X 2009
... aż w 98,97 procentach ogłoszeń o zamówieniu publicznym (13 tys. 88 zamówień). Pozostałe dopuszczalne prawem formy - przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki, zapytanie o cenę oraz licytacja elektroniczna - zostały zastosowane w pomijalnie małej liczbie przypadków. Na ...
-
Przetargi - raport I 2010
... obsługi zamówienia publicznego zdecydowano się aż w 98,7 procentach ogłoszeń o zamówieniu publicznym. Pozostałe formy - przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zapytanie o cenę oraz licytacja elektroniczna zostały - tradycyjnie już - zastosowane w nieistotnie małej liczbie przypadków. Osoby ...
-
Przetargi - raport IV 2010
... zdecydowano się aż w 94,2 procentach ogłoszeń o zamówieniu publicznym. Przetarg ograniczony został wybrany w 0,64 proc. zamówień. Na inne formy realizacji zamówienia - dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia czy zapytanie o cenę – zdecydowano się w kwietniu w przypadku 4,85 proc. ogłoszeń o postępowaniu w sprawie udzielenia ZP. Większe ...
-
Przetargi - raport VIII 2010
... publicznego zdecydowano się w 94,15 procentach ogłoszeń o zamówieniu publicznym. Przetarg ograniczony został wybrany w 0,5 proc. zamówień. Na inne formy realizacji zamówienia - dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia czy zapytanie o cenę – zdecydowano się w maju w przypadku 5,16 proc. ogłoszeń o postępowaniu w sprawie udzielenia ZP. Duże ...
-
Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie
... wysyłka mailowych wiadomości do pracowników w zupełności wystarcza. Tylko gdzie tu dialog? W dzisiejszym świecie biznesu kluczowym składnikiem sukcesu jest wizerunek firmy. ... zapomina się o fakcie, że dobry PR zaczyna się wewnątrz firmy. Wewnętrzny Public Relations jest bardzo istotny w rozwoju organizacji. Każdy zarządzający wie, a przynajmniej ...
-
Przetargi - raport IX 2010
... zdecydowano się w 93,57 procentach ogłoszeń o zamówieniu publicznym. Przetarg ograniczony został wybrany w 0,43 proc. zamówień. Na inne formy realizacji zamówienia - dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia czy zapytanie o cenę – zdecydowano się w maju w przypadku 6 proc. ogłoszeń o postępowaniu w sprawie udzielenia ZP. Duże miasta, duże ...
-
Przetargi - raport 2012
... formą – poza przetargiem nieograniczonym – był przetarg ograniczony, który był wybranym trybem w 752 zamówieniach. Pozostałe dopuszczalne prawem formy – negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki, zapytanie o cenę oraz licytacja elektroniczna – zostały zastosowane łącznie w ponad 8,6 tysiąca ...
-
Branża IT a partnerstwo publiczno-prywatne
... z zagranicy daje duże szanse na zwiększenie nakładów na inwestycje, a co za tym idzie podniesienie innowacyjności i rozwój regionu. Konieczny jest jednak dialog tych podmiotów i wspólne poszukiwanie rozwiązań.
-
Przetargi - raport 2017
... , czyli w 0,26 procent wszystkich zamówień. Negocjacje z ogłoszeniem wybrano w 2017 roku zaledwie w 32 postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Pozostałe formy (czyli dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki oraz zapytanie o cenę) zastosowano w ubiegłym roku w 2,79 proc. postępowań o udzielenie zamówienia ...
-
Przetargi - raport 2018
... 19 procent wszystkich zamówień. Negocjacje z ogłoszeniem wybrano w 2018 roku zaledwie w 42 postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Pozostałe formy (czyli dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki oraz zapytanie o cenę) zastosowano w ubiegłym roku w 3,4 proc. postępowań o udzielenie zamówienia publicznego ...
-
Przetargi - raport XII 2009
... obsługi zamówienia publicznego zdecydowano się aż w 98,95 procentach ogłoszeń o zamówieniu publicznym. Pozostałe formy - przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zapytanie o cenę oraz licytacja elektroniczna - zostały tradycyjnie już zastosowane w nieistotnie małej liczbie przypadków. Osoby ...
-
Przetargi - raport VI 2010
... zdecydowano się w 93,94 procentach ogłoszeń o zamówieniu publicznym. Przetarg ograniczony został wybrany w 0,56 proc. zamówień. Na inne formy realizacji zamówienia - dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia czy zapytanie o cenę – zdecydowano się w czerwcu w przypadku 5,5 proc. ogłoszeń o postępowaniu w sprawie udzielenia ZP. Duże miasta ...
-
Zagęszczenie - priorytet współczesnego miasta
... stroną przyszłego wzrostu. Polska stolica może wiele zyskać, biorąc udział w tym ważnym badaniu ULI, które – mam nadzieję – rozpocznie bardzo potrzebny dialog między sektorem publicznym a prywatnym o tym, jak najlepiej utrzymać i poprawić pozycję Warszawy w konkurencji z zagranicznymi miastami” – mówi John Banka, Partner w Colliers International ...
-
Komunikacja wewnętrzna w firmie 2011
... administracji państwowej i użyteczności publicznej. Z badania wyłączone zostały agencje Public Relations. Charakterystyka firm biorących udział w badaniu W ... połowy badanych w tym zakresie nie widać zmian. Dążąc do włączania pracowników w dialog firmy najczęściej wykorzystują bezpośrednią komunikację podczas spotkań pracowników lub ich wybranych ...
-
Markowe wydarzenia
... , jak i reklamę, internet czy działania PR. Firma musi kreować permanentny dialog ze swoimi konsumentami5. Stąd tak wielka rola brandingu we współczesnym ... ich realizacji. Najczęściej stosowane środki promocji marki w tym okresie to: - public relations (najważniejsze narzędzie oddziaływania po imprezie i przeważnie podstawowy efekt komunikacyjny ...
Tematy: -
Edelman Trust Barometer 2016: mamy kryzys zaufania
... . Politycy muszą usłyszeć (nie tylko słuchać) swoich wyborców, a prezesi angażować w dialog pracowników, klientów czy partnerów biznesowych. Ten, kto najszybciej to zrozumie ... – największą na świecie sieciową firmą specjalizującą się w komunikacji marketingowej i public relations. Tegoroczny sondaż został przeprowadzony przez Edelman Intelligence na ...
-
Marketing relacji z klientem
... przepisy lub kupony rabatowe. Hydraulik porady jak uniknąć kosztownych napraw. Agencja public relations może umożliwić dostęp do ciekawych artykułów :-) Daj dostęp do ... jeszcze charakteryzuje witrynę przyjazną klientowi? DIALOG Ułatwiaj klientom kontakt z Tobą i zachęcaj do niego. Twoim celem jest dialog, czyli wymiana informacji. Pytaj, kiedy nie ...
-
Social media w różnych branżach
... iż media społecznościowe mogą stanowić poważne wsparcie dla działań Public Relations. W przypadku przemysłu i jego procesów prywatyzacyjnych, media społecznościowe ... Firma po prostu musi zacząć słuchać swoich klientów i prowadzić z nimi dialog. Ten dialog warto wykorzystać nie tylko do budowania wizerunku eksperta w oczach obecnych i potencjalnych ...
-
Relacje inwestorskie: definicja, zadania, cele
... działalnością spółki z innymi departamentami. Nadrzędną cechą relacji inwestorskich jest jednak dialog pomiędzy spółką a konkretnymi podmiotami rynku giełdowego. Można zatem powiedzieć, ... IR w Polsce prezentują obecnie wysoką jakość usług, w większości nie myląc zadań IR z public relations. Najczęściej pamiętają oni, iż działania w zakresie IR mają ...
-
Metody kreowania wizerunku lidera politycznego
... , Falkowski 2006, s. 348). Public relations lidera politycznego Reklamę polityczną należy odróżnić od innej formy marketingu politycznego, jaką jest public relations (PR). ... dociera do audytorium. Co więcej, jeśli formy bezpośredniego kontaktu zakładają dialog, istnieje nawet możliwość uściślania i negocjowania znaczeń, tak aby każdy uczestnik ...