-
Inspekcja Handlowa prześwietliła usługi w Polsce
... . Doprecyzujmy niezbędne informacje - z kim ją zawieramy, przedmiot umowy, koszt wykonania usługi i termin realizacji, wysokość zaliczki lub zadatku, oraz ewentualne kary wynikłe w związku z niewywiązaniem się przedsiębiorców z umowy. Reklamacja usługi: w przypadku reklamacji usług pralniczych, fryzjerskich, itp. nie ma specjalnych przepisów ...
-
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
... pozorom korzyści dla obu stron – przekonuje Dawid Urbańczyk, szef programu Trusted Trader. Reklamacja wciąż kojarzy się Polakom z procedurą nieprzyjemną i trudną, choć dostrzegają, że ... , mimo że nie byli zadowoleni z zakupu czy usługi. Jednak na pytanie „Co robisz jeśli Twoja reklamacja zostaje odrzucona?” odpowiedź „Przestaję korzystać z usług ...
-
Reklamacja. Jak ją wykorzystać do zwiększenia sprzedaży?
... według niego powinno wyglądać. Jest to dobry początek do zastanowienia się nad funkcjonalnością produktu lub usługi, procesu sprzedaży oraz procesu obsługi klienta. Jakie są trudności klientów? Reklamacja informuje również o trudnościach, jakie napotykają klienci. Bezpośrednio wskazuje, co powinieneś poprawić w procesie sprzedaży i gdzie jest ...
-
Reklamacje na nowo
... w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej. Przewiduje ono między innymi, że dostawcy usług telekomunikacyjnych będą musieli przyjmować reklamacje we wszystkich punktach sprzedających usługi operatora, a nie tylko w biurach obsługi klienta. Rozporządzenie zastąpi ...
-
Tele2 działa nieetycznie?
... Ministra Infrastruktury z 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna podlegać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226, poz. 2291). Wynika z niego że reklamacja może być złożona pisemnie, telefonicznie lub ustnie do protokołu, a także elektronicznie (mailem). Dostawca usług ma ...
-
Nowe Prawo telekomunikacyjne: większe prawa konsumentów
... poszerza również prawa konsumenta w przypadku reklamacji. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, to będzie domyślnie traktowana jako uwzględniona. Ponadto, za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi płatnej okresowo abonentowi ma przysługiwać odszkodowanie w wysokości 1/15 ...
-
Idea24 on-line
... niemu abonenci Idei (postpaid) mogą m.in.: samodzielnie aktywować lub deaktywować wybrane usługi, zmienić adres do korespondencji lub formę płatności. Z systemu Idea24 on-line mogą korzystać ... elektroniczną do Biura Obsługi Klienta standardowych pism. Po zaznaczeniu rodzaju pisma: Zlecenie lub Reklamacja klient zobaczy rozwijaną listę, z której ...
-
Kara dla Polkomtel i PTK Centertel
... rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej określeniu w regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych trybu postępowania reklamacyjnego. W trakcie prowadzonego przez Prezesa UKE postępowania Spółka ...
-
Najczęstsze skargi konsumentów 2010
... . Czego jeszcze dotyczyły zeszłoroczne skargi? Umowy sprzedaży najczęstsze problemy Reklamacja rzadko wiedzą o niej nie tylko konsumenci również sprzedawcy są nieświadomi ... niewysłania zamówionego towaru. Usługi najczęstsze problemy Wady telefonów komórkowych kupionych w promocji, uruchomienie dodatkowej usługi niezgodnie z umową, przerwy w dostępie ...
-
Telekomunikacja: prawa konsumenta
... okazał się wadliwy? Kiedy można domagać się odszkodowania za przerwę w dostawie usługi i jak radzić sobie z dialerami? O tym już w najnowszym odcinku programu "Konsument". Audycja, ... konsumenci. Z najbliższego odcinka dowiemy się między innymi, jak została rozparzona reklamacja aktorki Grażyny Wolszczak. Pan Ryszard opowie o problemach z nowo ...
-
Jak sprawdzić firmę w Internecie?
... komputer i prosimy o pomoc dra Google, czyli wpisujemy w wyszukiwarce nazwę firmy, produktu, usługi, która nas interesuje. To, co zobaczymy na samej górze, jest najbardziej ... w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej”. 8. Pierwsza reklamacja. Prawdziwym testem firmy może być pierwsza reklamacja, z którą się do niej udamy. Jeśli zamiast ...
-
Logistyka a gospodarka
... ). Trzeci blok to elementy potransakcyjne i są to: gwarancja, montaż, reklamacja, zwroty i wymiana produktów, a także uaktualnienia produktu do najnowszej wersji ... zostać wyszczególnione m.in.: cena za wykonanie usługi, jakość usługi (co, gdzie, kiedy), czas przewozu, sposób informowania, częstotliwość powtarzania usługi, harmonogram obsługi (np. ile ...
-
Prawo telekomunikacyjne - podsumowanie
... uprawnienia. Termin rozpatrzenia reklamacji Ustawa wprowadza zapis, zgodnie z którym w przypadku nie rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej przez dostawcę usług w terminie 30 dni od jej złożenia, uznaje się, iż reklamacja ta została uwzględniona. Blokowanie numerów IMEI skradzionych telefonów Ustawa wprowadza od dnia 1 stycznia 2005r ...
-
Wakacje 2014: numery alarmowe i roaming w UE
... Usługi o podwyższonej płatności - Premium Rate Usługi o ... reklamacja, ze względu na zawiłe zapisy regulaminowe, może niestety okazać się nieskuteczna. Dlatego warto prewencyjnie zastosować proponowane rozwiązania: Zażądać od operatora blokady wszystkich numerów o podwyższonej płatności (usługa jest darmowa). Ustanowić limit kwotowy na tego typu usługi ...
-
Zagraniczny handel elektroniczny w UE
... gdyby stworzono odpowiednie przepisy. W 2006 r., 67% sprzedawców oferowało swe towary lub usługi tylko klientom we własnym kraju. Poziom reklamy handlu zagranicznego jest ... reklamacji. 51% reklamujących było zadowolonych ze sposobu, w jaki ich reklamacja została rozpatrzona. Większość klientów twierdzi, że generalnie odczuwa odpowiednie poszanowanie ...
Tematy: -
Badanie bezpieczeństwa konsumentów
... czerwcu z -1,3 do 0,2 punktu, co oznacza, że czujemy się na rynku bezpieczniej. Reklamacja towaru niezgodnego z umową jest jednym z podstawowych praw konsumenta. ... 12 proc. konsumentów twierdzi, że w ostatnich trzech miesiącach zdarzyło się im skorzystać z usługi lub nabyć produkt bardzo złej jakości – najczęściej w supermarkecie albo małym sklepie ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 52/2016
... reklamacja miała formę pisemną, na wypadek gdyby sprawa miała się skończyć w sądzie. Trzeba pamiętać, że jeżeli w reklamacji żądamy obniżenia kosztów usługi ...
-
Badanie bezpieczeństwa konsumentów XII 2004
... konsument deklaruje, że zrezygnował w ostatnim czasie z kupna jakiegoś towaru bądź usługi, ponieważ okazały się zbyt drogie; – poprawiły się oceny reklamy ... z nich korzystania. Do najważniejszych uprawnień konsumenckich słabszych uczestników rynku należy reklamacja towaru niezgodnego z umową. Konsument może żądać od sprzedawcy naprawy bądź ...
-
Poczta Polska: jakość usług w 2007
... pocztowych (ponad 95%). Pozostałe reklamacje stanowią zaledwie 1,08% wszystkich reklamacji. Z przedstawionych danych wynika również, iż ponad 4 razy częściej reklamacja dotycząca zaginięcia przesyłki w obrocie zagranicznym jest uznawana za nieuzasadnioną niż za uzasadnioną. W przypadku reklamacji dotyczących ubytku, uszkodzenia lub zepsucia ...
-
Rzecznicy konsumentów udzielają coraz więcej porad
... szczególności od umów wiązanych, czyli takich, gdzie oprócz zakupu towaru lub usługi dodatkowo zaciągano kredyt. Ponadto oferowano im produkt za cenę przewyższającą ... i Konsumentów podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Natomiast jeżeli reklamacja konsumenta zostanie odrzucona przez sprzedawcę, możemy liczyć ...
-
Seniorzy a ochrona praw konsumenta
... zabiegi mające na celu wprowadzenie seniorów w błąd, co do rzeczywistych właściwości oferowanej usługi lub towaru np. oferują urządzenia, które miałyby leczyć wszystkie choroby. ... 2 tygodni, a 16 proc. z kolei błędnie uważa, że nie ma znaczenia moment, kiedy reklamacja zostanie zgłoszona, gdyż klient ma do niej prawo w dowolnym czasie od zauważenia ...