-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
... oni jednak pamiętać, że wyższe obroty to również większa ilość zwrotów towaru i reklamacji. Jak sobie z nimi radzić? Z doniesień merce.com wynika, że ... Kto wyjdzie z tej sytuacji obronną ręką? Samodzielnie czy z pomocą? Z raportu “Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych” firmy merce.com wynika, że w polskich e-sklepach podejście do zwrotów ...
-
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
... daleko nam jeszcze w tej kwestii do Brytyjczyków, którzy bardzo często składają reklamacje i doskonale znają swoje prawa. – Często wręcz tych praw nadużywają. Jednak brytyjskie ... przestrzegać, a nawet je rozwijać. – Duże marki dają wszystkim możliwość zwrotu towaru do trzydziestu, a nawet czterdziestu pięciu dni. Dlaczego? Bo żaden niezadowolony ...
-
Obsługa zamówień w sklepach internetowych
... drugiej zaś strony oburzeni klienci informowali nas, że nie otrzymali zamówionego towaru - mówi Jakub Sowiński, współwłaściciel e-sklepu sprzedającego dewocjonalia. - Innym ... 74 reklamacje (73 procent ogółu) dotyczyły niewłaściwego wykonania usługi pocztowej (tj. nie doręczenia lub znacznego opóźnienia doręczenia). Pozostałe reklamacje dotyczące ...
-
Światowy Dzień Konsumenta
... przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich wynika jednak, że Polacy nie rozróżniają dwóch trybów zgłaszania roszczeń (niezgodność towaru z umową, gwarancja), nie znają terminu, w jakim należy składać reklamacje (tylko 15% podaje jako termin - 2 lata), nie wiedzą, w jakim terminie ich reklamacja ma być rozpatrzona (właściwego ...
-
Polacy a zakupy świąteczne
... konsumentów w zakresie przysługujących im praw. O tym, że w przypadku wykrycia wady towaru kupionego podczas promocji świątecznej można składać reklamację, wiedziała niewiele ponad połowa ... lub wymienić, sklepy nie mają obowiązku przyjmowania zwrotu pełnowartościowego towaru - jednak mogą same ustalić reguły zwracania lub zamiany produktów, których ...
-
Popularni rzecznicy praw konsumenta
... poradach dominowały następujące kategorie spraw: 1. Umowy sprzedaży konsumenckiej - reklamacje towarów zakupionych – głównie (w kolejności wykazanej częstotliwością pojawiania się ... ewidentnej wadliwości towaru nie ma możliwości wymiany towaru na nowy, ponoszenie kosztów transportu, badania-ekspertyzy towaru, żądanie od konsumentów opłat w sytuacji ...
-
Lojalność e-klienta
... książek czy też niektórych publikacji. W dobrym stylu jest informowanie klienta o dostępności towaru w danej chwili. Niestety jak wykazały badania okazuje się, że aż ... jaki jest koszt przesyłki, sposób jej spedycji, oraz w jakich przypadkach przyjmowane są reklamacje i zwroty. - ochrona danych osobowych - coraz więcej firm zbiera dane osobowe ...
Tematy: -
Jak odzyskać dług od niemieckiej firmy?
... a następnie przy odbiorze towaru dopilnować, aby odbierany był on przez osoby do tego upoważnione, które potwierdzą jego właściwą jakość. Oprócz wspomnianego dokumentowania sprzedaży, trzeba także dbać o szybkie i formalnie poprawne rozpatrywanie reklamacji i wszelkich zastrzeżeń odbiorcy towaru czy usług. Na reklamacje zawsze trzeba reagować, nie ...
-
Sklepy online stosują klauzule niedozwolone
... które sprzedawcy są odpowiedzialni. Nie są też ważne zastrzeżenia sklepu, że reklamacje nie będą uznawane, gdy klient nie sprawdzi towaru przy kurierze. Wiele kontrowersji budzi stosowanie w regulaminie zapisu, mówiącego o odesłaniu zwracanego towaru w nienaruszonym opakowaniu. Zgodnie z prawem, klient nie ma takiego obowiązku. Jak (nie ...
-
Upadłości niemieckie, a kłopoty polskie
... , a następnie przy odbiorze towaru dopilnować aby odbierany był on przez osoby do tego upoważnione, które potwierdzą jego właściwą jakość. Oprócz wspomnianego dokumentowania sprzedaży, trzeba także dbać o szybkie i formalnie poprawne rozpatrywanie reklamacji i wszelkich zastrzeżeń odbiorcy towaru czy usług. Na reklamacje zawsze trzeba reagować, nie ...
-
Konsument w UE ufa reklamom
... większość z nas uważa, że cena jest adekwatna do jakości oferowanego towaru. Najwięcej polskich respondentów było zadowolonych w przypadku artykułów spożywczych i urządzeń ... z drugiej jednak strony zadowoleni konsumenci są mniej skłonni składać reklamacje. Europejskie rynki detaliczne wyróżniają się wysokim poziomem jakości obsługi klienta ...
-
Zakupy w sieci oczami internautów
... dostawcy, ochrona danych osobowych, warunki przedpłaty, prawo do odstąpienia od umowy oraz reklamacje. Wyniki sugerują, że większość kupujących online potrafi ocenić, czy dany ... klienta jest przed utratą pieniędzy jeśli sprzedawca nie dostarczy zamówionego towaru. Natomiast na pytania dotyczące ochrony danych osobowych niemal wszyscy respondenci ...
-
Prezenty świąteczne w sieci: 9 zasad, które warto stosować
... . Jak uniknąć pułapek w czasie zakupów w internecie Aby nie zostać bez pieniędzy i towaru, z produktem niepożądanym lub dostarczonym po terminie, należy przestrzegać i stosować w praktyce kilka ... ze względu na różne kryteria, np. czas dostawy, reagowanie na reklamacje, sprawność obsługi itp.; Poszukać opinii o sprzedawcy na forach internetowych; ...
-
Zaufanie w handlu elektronicznym
... książek czy też niektórych publikacji. W dobrym stylu jest informowanie klienta o dostępności towaru w danej chwili. Niestety jak wykazały badania okazuje się, że aż ... jaki jest koszt przesyłki, sposób jej spedycji, oraz w jakich przypadkach przyjmowane są reklamacje i zwroty. - ochrona danych osobowych - coraz więcej firm zbiera dane osobowe ...
-
Internetowe systemy płatności dostępne w Polsce
... samym zdjęcie odpowiedzialności ze swoich klientów (sklepów internetowych) za reklamacje transakcji oszukańczych. Zapewnia również, że wdrożenie systemu 3D Secure ... przy rejestracji). Po wejściu do sklepu internetowego i zdecydowaniu się na zakup danego towaru klient wybiera sposób płatności CitiConnect. Następnie nabywca przekierowywany jest ...
-
Rzecznicy konsumentów udzielają coraz więcej porad
... praw. Ponadto prowadzą mediacje, analizują treści umów i kart gwarancyjnych, pomagają sporządzić reklamacje. Do ich zadań należy także przygotowanie pozwów i innych pism procesowych dla ... odległość - w szczególności od umów wiązanych, czyli takich, gdzie oprócz zakupu towaru lub usługi dodatkowo zaciągano kredyt. Ponadto oferowano im produkt ...
-
Najczęstsze skargi konsumentów 2010
... się także przypadki fałszowania podpisów na umowach, czy niewysłania zamówionego towaru. Usługi najczęstsze problemy Wady telefonów komórkowych kupionych w promocji, uruchomienie dodatkowej ... Ponadto prowadzą mediacje, analizują treści umów i kart gwarancyjnych, pomagają sporządzić reklamacje. Do ich zadań należy także przygotowanie pozwów i innych ...
-
Customer Journey Map - idź ścieżką pragnień swojego klienta
... zainteresowana osoba w punkcie styczności z firmą (strona www, e-mail, reklama, paczka, zwrot towaru) otrzymuje jakąś obietnicę, a my chcesz tę obietnicę spełnić. Jak ją ... początkowej fazie skupmy się na wszystkich sygnałach płynących z ich strony. Bierzemy pod uwagę reklamacje, głosy pochwały, zapytania czy też dane jakie zbierzemy poprzez analizę ...
-
Masz sklep internetowy? Oto 10 błędów, przez które tracisz klientów
... innymi problemy z reklamacją i zbyt długi czas oczekiwania na zwrot pieniędzy. Reklamacje to niestety bardzo drażliwy problem, który dodatkowo sprawia, że na ... Opinie. W opiniach pozastawianych przez klientów często pojawia się również problem związany z brakiem towaru mimo jego dostępności na stronie. Dlaczego tak bardzo irytuje to kupujących ...
-
Praca w obsłudze klienta. Co mówią pracownicy?
... z nas jako konsument. Przykładem mogą być np. niespodziewane formalności w hotelowej recepcji, zastrzeżenia co do cen czy jakości dań w restauracji, reklamacje czy brak towaru podczas zakupów. Jak podkreśla wielu pracowników z badanej przez nas grupy specjalistów, ponad połowa z nich (52%) ma do czynienia ze ...